Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
Börjevandal

du behöver inte tala om saker som jag vet redan dessutom har jag testat i upp mot 1,9v på minnena

extra glad nu när min skattesedel kom o berättade hur mkt tillbacka man fick lite över 18.000kr

jag har väl rätt till att ställa en fråga jag sa ju det (du av alla borde ju vet......!) men altid bra o ställa frågor för det är mycket mumbojumbo från många så bättre att ifråga sätta nått en att bara vara tyst eller hur?

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk

jag har en med batch 3841 å får upp den i 4ghz vid 1,4v annars kör jag den stabilt på 3,6 på 1,35 utan problem med mina 1333 ram på 1500mhz...

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk
Medlem

Nu tror jag att jag vet problemet till mina dåliga temperaturer på processorn.
Den där klämman på socketen sitter för löst.
För när jag monterade noctua flänsen på första gången och var väldigt sparsam med kylpastan (satte enbart på cpun) så var bara mitten på kylfläns basen täckt med kylpasta när jag monterade upp den och kollade.
Mao hade största delen av processorn inte direktkontakt med kylflänsen.

Då är frågan vad man kan göra åt det?
Kan man göra något själv eller bör man ringa asus?
Problemet är väl bara det att jag inte kan tänka mig att skicka tillbaka moderkortet och bli utan dator ett bra tag. :\

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magican

950/975 kräver ny BIOS på Rampage II Extreme (1204+), iallafall enligt ASUS. Är väldigt nyfiken på varför? Kan inte bero på D0, kan ju inte vara för att x23 multi.. så vafan beror det på. Måste maila ASUS och fråga, dör av nyfikenhet. Bara det är prestanda relaterat.

D0 kräver en BIOS uppdatering.

Permalänk
Medlem

alla nya cpuer kräver bios update, alltid.

för det mesta är det bara en igenkänningssak, koden för cpun ändras, vilket måste läggas in i bios.

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magican
Jag har 3838B467 , den kör 4 Ghz @ 1.39v på första försöket, kanske går med lägre VCore också.. men stable as a rock.. jag är förälskad i min nya burk

Underbart, fick hem min idag. (3838B467)
Vad kör du med övriga inställningar?
Här skall det klockas!

Permalänk
Medlem

Litet test om D0 steppingen:

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/core-i7-975xe.ht...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xbitlabs
Although Intel doesn’t consider the launch of the Core i7 CPUs on the new D0 processor stepping to be any kind of a milestone, we think differently...