Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jolde
Yes fan vad najs då blir det utförsäljning :D:D:D::D:D hoppas elgiganten osså går i konkurs

Vill du ha stryk eller?! Varför ska de gå i konkurs? Är ju bästa kedjan, hellre On-Off, Siba eller Expert då. Alla städer har ju inte Media Markt.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Då är det bara den oheliga treenigheten kvar. Siba, OnOff och Elgiganten.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Varje gång jag är inne i butiken i Västerås så är det totalt öde där, förutom en massa säljare... Trist att dom lägger ner men föga förvånande.

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit särskilt förtjust i PC City. Inkompetent personal blandat med usel service. Men det är alltid tråkigt för personalen.

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem

aldrig förr mött så försäkringskåta säljare som när jag köpte man laptop på PC city....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klockarn
Off topic:

Detta inlägg föbryllade mig först. Förstod inte alls varför du skulle kommentera på det viset. Ända tills jag läst vad du skrivit ca 9 ggr. Plötsligt började jag tvivla på min egen läsförmåga. Saken är nämligen att jag har hängt på sweclockers i ganska många år och skummar ofta igenom folks kommentarer i brist på annat (särskilt på jobbet). "Apamedvapen" har jag sett mängder med gånger men jag har alltid trott att han heter "Adammedvalpen". Ha ha ha! Mycket roligt tycker iaf jag. Glasögon nästa?

Gjort samma misstag, bara några dagar sedan jag upptäckte att oscarstegland inte hette oscarthelegend.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Gjort samma misstag, bara några dagar sedan jag upptäckte att oscarstegland inte hette oscarthelegend.

Där har vi ju en jönköpingsbo. Kan du bringa klarhet i jönköpingsfrågan?
Edit: det var visst redan gjort ser jag nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Synd att PC City jönköping skickade bort alla sina saker till andra PC City i Svergie för en ihopbyggnad med elgiganten. Då blir det ingen utförsäljning här.

dom hade utförsäljning på vissa saker bara, typ chassin o lite delar, men inget att hurra över...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcus_86
dom hade utförsäljning på vissa saker bara, typ chassin o lite delar, men inget att hurra över...

Nä precis, de försökte kränga en gammal Zalman reserator, första versionen, begagnad i flera år med algbildning, utan kylhuvuden eller någonting till mig för 1000:- dock. Inte direkt vad jag kallar bra erbjudande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Hoppas de har utförsäljning av lagret Då ska jag ner dit vid det tillfället.

Har aldrig gillat PC city särskilt mycket (och inte ogillat dom för den delen) så jag berörs inte särskilt mycket av detta.

Besk!
Men jag åxo med !!!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klockarn
Off topic:

Detta inlägg föbryllade mig först. Förstod inte alls varför du skulle kommentera på det viset. Ända tills jag läst vad du skrivit ca 9 ggr. Plötsligt började jag tvivla på min egen läsförmåga. Saken är nämligen att jag har hängt på sweclockers i ganska många år och skummar ofta igenom folks kommentarer i brist på annat (särskilt på jobbet). "Apamedvapen" har jag sett mängder med gånger men jag har alltid trott att han heter "Adammedvalpen". Ha ha ha! Mycket roligt tycker iaf jag. Glasögon nästa?

OT:

Har hänt mig också på diverse forum t.ex "Mryazz" (MR.Yazz) läste jag som "Myrazz"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Ännu ett företag dör pga Sveriges ekonomi kris

Sveriges..? Vet inte om du bott under en sten i blekinge det senaste året lite drygt, men hela världen befinner sig i den värsta ekonomiska krisen sedan slutet av andra världskriget.. Inte konstigt att olönsam business går omkull då, även om det är trist för de anställda..

Permalänk
Avstängd

Folk är så tröga det är skrämmande.
"Berör inte mig"
"skiter väll jag i, dom sög ändå"

Sen när blev konkurrens dåligt? Vill alla ha 1 butik kvar som kan sätta vad för pris dom vill?

PCcity har OFTA pressat ner priset på varor så andra tvingats sänka.
Om det inte finns några prispressare kommer inget sänkas utan ständigt gå uppåt.

Mindre konkurrens = dåligt, det är inte precis svårt uträknat.

Permalänk
Medlem

IT-branchen måste ransaka sig själva. De måste få upp mariginalen för att tjäna mer.

Visa signatur

Director | Founder - HeXagon e-Sports

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krukan6
IT-branchen måste ransaka sig själva. De måste få upp mariginalen för att tjäna mer.

IT-branchen går alldeles för fort för det, när man vill sälja gamla varor dumpas priserna, leder lätt till priskrig. Sen att de har 30 försäljare i en tom PC-City butik hjälper ju inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jolde
Yes fan vad najs då blir det utförsäljning :D:D:D::D:D hoppas elgiganten osså går i konkurs

Hoppas att du går i konkurs så jag kan köpa dina prylar billigt på Kronofogdens auktion. Ungefär lika korkat uttalande.

Permalänk
Proffsmoddare

Betyder detta att även komponentcenter försvinner? PC-City har jag aldrig gillat speciellt mycket, men komponentcenter har alltid haft riktigt bra service och priser.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

Jag tror mer att butiker øver lag då det gæller produkter som det hær har svårt att konkurera med næthandeln.

Jag vet bara att jag personligen væljer nætbutiker føre vanliga som regel.

Man handlar oftast dær man kænner sig tryggast i sitt køp.

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jolde
Yes fan vad najs då blir det utförsäljning :D:D:D::D:D hoppas elgiganten osså går i konkurs

Vet inte HUR korkad du är men ditt inlägg är helt klart korkat.

1. Mindre konkurrens - sämre utbud och högre priser
2. Inte kul för anställda och deras familjer när dom får sparken
3. Ju fler arbetslösa desto högre skatter och elände

Permalänk
Medlem

Kan faktist förstå varför PC city går dåligt i Västerås vi har Siba, OnOff och Elgiganten på samma ställe ändå så. Men jag hoppas verkligen på utförsäljning det skulle passa bra med min student budget

Visa signatur

Gigabyte S series GA-965P-DS4, Intel Core 2 Duo Processor E6600 2,40GHz,2 gig Corsair DDR2 XMS2 6400, Hiper Type-R 580W,250 gig hårdisk, 300 gig Mybook

Permalänk
Medlem

Jävla massa jidder i dessa trådar...Tycker personligen att PC-City personalen här var rätt kass + butiken hade absurda priser på mycket grejor.

Rätt att dom åkte i graven om man frågar mig dock är det synd om allt folk som blir varslade i dessa tider.

Permalänk
Inaktiv

Den bästa/största datorbutiken i Helsingborg läggs ner. Mycket trevlig personal, bra bemötande men framförallt med bra kunnande om sina produkter. Lite snålt med lösa komponenter, annars ett schysst utbud. Ofta bra kampanjer med låga priser. Prisgaranti osv.

R.I.P. PC City.

Permalänk
Medlem

Det va inte så svårt att förstå, som flera tidigare påpekat har dom inte legat bra prismässigt.

Har vari på PC city i Linköping några gånger och med dagens konkurens på datorprodukter så går det inte att ha en butik på flera hundra kvadratmeter.

Skulle gissa på att det finns risk för att Elgiganten lägger ner alla eller vissa av sina butiker också, oftast rätt folktomt jämfört med ex Mediamarkt.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan
Mycket märkligt. Enligt din information bor du ju i Linköping, där dom nu ska lägga ner. Det kommer ge mindre skatteintäkter för kommunen, och i slutändan får du vänta längre på att få t.ex sjukvård. Du berörs alltså inte av det?

Så, du tror verkligen att folk som skulle köpt en dator/teknik, och hade handlat där, nu skippar att handla, stoppar pengarna i madrassen, eller tror du att dom går någon annanstans o handlar det dom tänkte köpa, eller spenderar på annat (i samma kommun). Vilket är troligast?

Sen är ju frågan, vad ÄR bäst för Sverige, ha en massa varuhus som inte går runt, står tomma, eller ett mindre antal, som faktiskt har folk. Hmm, nu ska vi se, utbildning av säljare, tror du det sker i ett varuhus som inte drar in pengar, eller ett som är lönsamt drivet?

Detta om "sämre" konkurrans känns som något allt o alla ska säga hela tiden, vad säger att det inte finns andra alternativ, finns det verkligen bara TVÅ ställen kvar att gå till, eller finns det kvar lite andra ställen?

Jag måste påstå att jag föredrar ett mindre antal varuhus, som är bra, tjänar pengar och går med plus, än en jävla massa som står tomma, med folk som inte vet vad som säljer, eller gör det bra. (inkl antal produkter)

Fundera

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk

Riktigt synd för de anställda, samt såklart oss datorintresserade. Inte för att jag brukade handla där, men det är ändå kul att gå runt i datorbutiker och titta på prylar. Och PC city var nog den största datorbutik jag någonsin varit i.

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk

Trist, även om jag inte själv har någon erfarenhet av dem så verkar de varit omtyckta av en del.
Får ju verkligen hoppas att inte Elgiganten börjar försvinna, jag ser mycket hellre att Siba ryker helt och hållet. Maken till svenskfientligt företag får man leta efter.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Lite synd, har handlat några enstaka saker av dem här på Infra City i Upplands Väsby.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Komponentcenter läggs också ner, enda som kommer finnas kvar är pccity.se

- En som blivit varslad.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Jag skyller det på Mona Saliv

Hon har ju inte gjort nåt, se på den sittande regeringen istället

---

Synd för PC City detta. Tyckte det var en vettig idé.

Permalänk

Synd.. även fast jag tyckte de var dyra så är det synd att konkurans mm försvinner. spec så hade jobben behövts nu när alla sprara helt i onödan känns det som.

Sätter ett gäng större företag igång och anställer och tillverkar följer hela proceduren efter likså om de skär ner så är det mindre återförsäljare till de som berörs.

Visa signatur

I am Extrazz.