PC City stängs ned

Permalänk
Melding Plague

PC City stängs ned

Moderbolaget DSG International stänger ned butikskedjan PC City. Åtta butiker och dryga 200 anställda berörs.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Discokungen

Det är tråkigt att folk förlorar jobben och så men jag vet inte riktigt hur bra PC City har varit.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Det var väldigt tråkigt att dem stängde ner! Mindre konkurrens och högre priser för oss konsumenter.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Jäkligt surt... Har handlat det ena och det andra hos dem. Händer mängder av kedjor numera. Hoppas att det inte blir fler butikskedjor oavsett produkter. Snart har vi bara de dyra skräpbutikerna kvar.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Hoppas de har utförsäljning av lagret Då ska jag ner dit vid det tillfället.

Har aldrig gillat PC city särskilt mycket (och inte ogillat dom för den delen) så jag berörs inte särskilt mycket av detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Hoppas de har utförsäljning av lagret Då ska jag ner dit vid det tillfället.

Har aldrig gillat PC city särskilt mycket (och inte ogillat dom för den delen) så jag berörs inte särskilt mycket av detta.

Precis min första tanke

Visa signatur

| Intel i5 3770K @ 4.2 Ghz | Evo 212 | 24 GB 2400Mhz RAM | MSI GTX 1080 Ti | Corsair HX620W |

| Intel i7 4770 | Evo 212 | 32 GB RAM | GTX 970 |

Permalänk
Medlem

trist :/

Permalänk
Avstängd

Synd att PC City jönköping skickade bort alla sina saker till andra PC City i Svergie för en ihopbyggnad med elgiganten. Då blir det ingen utförsäljning här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Har aldrig gillat PC city särskilt mycket (och inte ogillat dom för den delen) så jag berörs inte särskilt mycket av detta.

Mycket märkligt. Enligt din information bor du ju i Linköping, där dom nu ska lägga ner. Det kommer ge mindre skatteintäkter för kommunen, och i slutändan får du vänta längre på att få t.ex sjukvård. Du berörs alltså inte av det?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Väldigt tråkigt.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Avstängd

Ännu ett företag dör pga Sveriges ekonomi kris

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan
Mycket märkligt. Enligt din information bor du ju i Linköping, där dom nu ska lägga ner. Det kommer ge mindre skatteintäkter för kommunen, och i slutändan får du vänta längre på att få t.ex sjukvård. Du berörs alltså inte av det?

Haha inser du hur liten marginalen är?

Förövrigt trist detta med PC-city. Där jag handlade min första egna dator. Har dessutom flertalet kompisar som jobbar där....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan
Mycket märkligt. Enligt din information bor du ju i Linköping, där dom nu ska lägga ner. Det kommer ge mindre skatteintäkter för kommunen, och i slutändan får du vänta längre på att få t.ex sjukvård. Du berörs alltså inte av det?

Så länge jag inte blir sjuk så nej. Har endast fått åka in på sjukhus 1 gång, och det var pga hjärnskakning, dock hände det när jag bodde i Nyköping.

Har aldrig åkt till sjukhuset när jag varit sjuk heller, inte ens när det gäller hög feber.

Tvivlar på att EN affär går så stor skillnad ändå.

Sen behövs det inte göra en så stor grej av min kommentar.

Permalänk
Medlem

lite långsökt långapan, men du har en poäng..

Tyvärr är detta den dystra sanningen inom elektronik branschen. Hård konkurrens, låga marginaler och nu en sviktande konjunktur.. Tyvärr kommer flera kedjor följa samma spår...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Ännu ett företag dör pga Sveriges ekonomi kris

Jag skyller det på Mona Saliv

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

PC City i Uppsala har väl varit okej, mycket bättre sortiment än Elgiganten som inte ligger långt därifrån.

Synd för dom anställda, spelade World of Warcraft med några som jobbade i den Butiken

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Inte mig emot, inte billigt, inget bra sortiment här i sickla iaf. Enda bra var att de fick många demoex de sålde av laptops.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Hoppas de har utförsäljning av lagret Då ska jag ner dit vid det tillfället.

Har aldrig gillat PC city särskilt mycket (och inte ogillat dom för den delen) så jag berörs inte särskilt mycket av detta.

Haha tänkte samma sak

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Jag skyller det på Mona Saliv

Dummaste jag läst idag!

Eller vill du försöka argumentera för ditt påstående?

Permalänk
Avstängd

Superapan mot apamedvapen... Vem vinner?

Permalänk

eftersom dom inte stänger butiken i jönköping så kan väl inte hela kedjan stängas ner

tror det finns en butik i norrköping också...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Yes fan vad najs då blir det utförsäljning :D:D:D::D:D hoppas elgiganten osså går i konkurs

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
eftersom dom inte stänger butiken i jönköping så kan väl inte hela kedjan stängas ner

Det är intressant att de inte listar den på hemsidan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
eftersom dom inte stänger butiken i jönköping så kan väl inte hela kedjan stängas ner

tror det finns en butik i norrköping också...

Den i Jönköping håller på att slås ihop med Elgiganten som ligger på andra sidan väggen. De river ner väggen och döper om den till nån "superstore" eller nåt i den stilen.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk

Inge bra det..men som skat det är ju lågkonjuktur:(

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Det är intressant att de inte listar den på hemsidan.

Tror ni blandar ihop PC City med Computer City?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Trist då folk førlorar jobb, men PC city har alltid legat før høgt i pris før att lætt konkurera mot andra kedjor.

Sen som också næmnts har inte utbudet alltid vart tillfredsstællande.

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Tror ni blandar ihop PC City med Computer City?

Nja, den finns på eniro: http://gulasidorna.eniro.se/query/geo_area/J%F6nk%F6ping/dist...
Edit: Och även på den lilla bilden på hemsidan:

Kan det vara så att den butiken redan är avvecklad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Superapan mot apamedvapen... Vem vinner?

Off topic:

Detta inlägg föbryllade mig först. Förstod inte alls varför du skulle kommentera på det viset. Ända tills jag läst vad du skrivit ca 9 ggr. Plötsligt började jag tvivla på min egen läsförmåga. Saken är nämligen att jag har hängt på sweclockers i ganska många år och skummar ofta igenom folks kommentarer i brist på annat (särskilt på jobbet). "Apamedvapen" har jag sett mängder med gånger men jag har alltid trott att han heter "Adammedvalpen". Ha ha ha! Mycket roligt tycker iaf jag. Glasögon nästa?

Permalänk
Medlem

Va synd, även om de var dyra ofta så hände det att man köpte saker på PC City i Linköping för El-giganten osv har inte alls samma sortiment när det gäller PC. AMS hade som mål att jag skulle få praktik på PC CIty, verkar som det inte blir av iaf =P

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.