IBM tar fram 15 gånger kraftfullare superdator

Permalänk
Melding Plague

IBM tar fram 15 gånger kraftfullare superdator

International Business Machines utvecklar en superdator med 15 gånger högre prestanda än dagens kraftfullaste system.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Så fort jag kommer hem så beställer jag en sådan.

Permalänk
Medlem

Hur många kronor kostar inte den tro xD

Permalänk
Medlem

De får ta och bygga en till till FRA, de verkar ju gilla dyra datorer

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.

Permalänk

Jag skulle hellre slicka på den där än en naken tjej^_^

Permalänk
Medlem

Windows Vista Compatible.......

Har USA ens råd?

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Kraft!

AMD skulle sitta fint här, mycket pengar skulle segla in ^^

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Jag skulle hellre slicka på den där än en naken tjej^_^

haha skulle inte tro det

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insomni@c
De får ta och bygga en till till FRA, de verkar ju gilla dyra datorer

Lär ju inte gå att pinga ner den iaf xD

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

jag misstolkade allt fel och trodde att den här datorn skulle vara 15 gånger snabbare än artikeln "Asus lanserar rekordsnabb gaminglaptop"

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Medlem

Radioaktivt sönderfall, jojo..
I någon annans hemland kanske.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Någon som är med på att bryta oss in till datorn och slicka på den i en kvart innan polisen kommer?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Själv undrar jag mest vilken processor den ska köra. CPU:er med 16 kärnor? Är det IBMs senaste POWER eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Windows Vista Compatible.......

Hahaha.

Hade varit kul att se den loggan på datorn. Eller ja, åtminstone en del av den.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Avstängd

Intel eller AMD?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Den är nog inte Vista capable med tanke på att den troligtvis inte kommer köra x86. Däremot lär den vara tillräckligt snabb för att emulera en x86 och därmed bli Vista capable! =D

Permalänk
Proffsmobbare

Bara göra plats på rummen nu grabbar!

Permalänk
Medlem

Den e PowerPC och den e 20X snabbare

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

Vilken processor är 16-kärnig idag eller vilken planerar de kommer vara 16-kärnig 2012?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Kanske sett för många sci-fi serier/filmer, men ibland börjar man fundera på om vi nån gång träffar på "intelligenta" rymdvarelser... hur långt "vi" kommit i utvecklingen jämfört med "dom".

Permalänk
Citat:

Hitta bästa pris på IBM ThinkPlus USB Travel Keyboard with UltraNav (SV)

vad har ett tangentbord med denna dator att göra?

OT: nice att utvecklingen går så snabbt!

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Intel eller AMD?

Har inte IMB resurser nog att utveckla och tillverka egna processorer?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Inaktiv

Någon ska ju ha den störa e-penisen.

Störtlöjligt egentligen hur mycket resurser det läggs ut på att alltid vara bäst, störst och vackrast. Elräkningen ska vi ju inte tala om heller.

Permalänk
Medlem

Nu ska vi folda!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JaZid
Bara göra plats på rummen nu grabbar!

haha bara att börja möblera om lite sen så är där plats

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem

3dmark ty

Visa signatur

Dator: i3-4150 • 270X • H87M-G43 • EVO 840 • Bitfenix Phenom
HTPC: Asus E35M1-I Deluxe Fusion • WD Green • Silverstone SG05BB

Permalänk
Medlem

Det tycks vara PERCS som nyheten handlar om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Vilken processor är 16-kärnig idag eller vilken planerar de kommer vara 16-kärnig 2012?

I det här fallet? Mycket troligt att det är POWER7, uppföljaren till POWER6, som beräknas komma nästa år, som ska ha moduler med 2 chip á 8 kärnor vardera.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Citat:

kapacitet på cirka 20 petaflops

Frågan kvarstår: maxar den Crysis?

Visa signatur

i7 930; RAMPAGE III GENE; 2st GV N470D5-13I-B; TR3X6G1600C8D; AX1200W; X25-M G2 160GB; U2711; EK-CoolStream RAD XT 120(2st) & 360; EK-DCP 4.0; EK-FC470 2st; EK-Supreme LT; mm...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palle Pung
Frågan kvarstår: maxar den Crysis?

inte en chans

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olof_nord
vad har ett tangentbord med denna dator att göra?

vad skulle dom haft, billigaste superdatorn.:D

vad alla nu undrar är ju självklart, klarar den crysis