Permalänk
Medlem

steam suger

så nu har mitt andra steam account blivit stulet... enda gångerna jag har haft något account stulet är steam 2 gånger

har mailat steam support båda gångerna men inte fan bryr dom sig om att ens svara

måste ju vara något fel på programmet om det är så jävla lätt att ta någons account

aldrig mer steam!

Permalänk

Använder du BRA antivirusskydd/brandvägg?

Använde du ett SÄKERT lösenord?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Använder du BRA antivirusskydd/brandvägg?

tillräckligt bra för att skydda allt utom steam...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Använde du ett SÄKERT lösenord?

ja

Permalänk
Medlem

Det kanske är den där skumma polaren? han som håller sig lite bakom och skrattar konstigt hela tiden.

Jag har hört att många blivit bestulna på sina Steam-konton.

Verkar som man måste passa sig lite framöver. Blev ditt första också stulet? Var det på samma dator?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

För mig gick det skitbra att få det återställt då mitt blev "hijackat", kapat mao.

De svarar. Du måste bara ha tålamod och se till att du visar vad du vill..

Hur tog du kontakt med dem?, Du vet om att de har supportsida för sånt här va ?.. Maila dem via sidan om det går, gå genom varje steg och se till så att du bifogat allt de vill.. För mig tog det bara ett par timmar

Permalänk
Medlem

haft mitt steamkonto sen steam kom.. aldrig något problem.. steam i sig (även fast ja va emot det när det kom) är väldigt bra nu.. då man kan starta nästan vilket spel som helst i det.. och man kan "shift tab" för att få fram friendslista och chatta utan att behöva tabba till windows.. lysande.. och så ser man vilka spel ens kompisar spelar.. och man kan bjuda in folk till servrar osv.. perfekt..

ang ditt problem.. när du skapar ditt steamkonto.. skapar du det till en o samma mail? kan ju vara så att nån har kontroll på din mail och "snor" ditt steamkonto genom att de ser informationen som mailas till dig från steam.
Använder du samma lösenord till dina steamkonton?
Jag rekommenderar att du kör virus-scan på din dator.. använder en brandvägg.. skaffar en ny mail.. och använder dig av ett "nytt" lösenord och nytt användarnamn.. Ingen av mina kompisar har blivit berövade på steamkonton..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Har man fått sitt account stulet så är det ens eget fel eftersom du inte kan hantera värdeuppgifter korrekt då. Ingen "hackar" dig utan du har på något sätt lämnat ut dina inloggningsuppgifter till någon annan person.

Skyll Dig Själv, steam äger, du suger på att förvara värdeuppgifter.

För att slänga tillbaka din topic på dig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Har man fått sitt account stulet så är det ens eget fel eftersom du inte kan hantera värdeuppgifter korrekt då. Ingen "hackar" dig utan du har på något sätt lämnat ut dina inloggningsuppgifter till någon annan person.

Skyll Dig Själv, steam äger, du suger på att förvara värdeuppgifter.

För att slänga tillbaka din topic på dig själv.

Ehm.. aldrig hörttalas om keylogger? Ganska idiotiskt inlägg som försöker visa att det inte finns några hackers, spyware eller keyloggers.. suck.

Det dumma är isf att han öppnat "dumma" länkar.. laddat hem osäkrafiler eller besökt konstiga sidor.
Eller så har han bara haft otur och hamnat under en hackers radar iaf.. rekommenderar fortf att du gör som jag skrev i tidigare inlägg för att bli helt säker... och om det nu är så, så dela inte med dig av dina konto-uppgifter till någon.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rullekorn82
Blev ditt första också stulet? Var det på samma dator?

ja det blev det dock inte samma dator (var typ 3 år sedan)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uytte
ja

Använde du slumpmässiga siffror, stora och små bokstäver och symboler i ditt lösenord? Om inte, där har du svaret till varför det blev stulet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

får sluta besöka counter-strike fusksidorna då.. förvånar mig inte om vissa av dem bjuder på lite keyloggers.. bara rätt isf, fuskare ska inte få spel

återigen. läsa mitt tidigare inlägg för att kanske få lite hjälp.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Du borde omformulera din rubrik så att den reflekterar din åsikt. T.ex. lägga till ett ”jag tycker” framför ”steam suger”.

Permalänk
Medlem

Jag tycker steam är hur bra som helst. Köp ett spel hemma, tanka det på vilken burk som helst. Jag har lånat ut mitt konto till 2 andra personer och det har aldrig varit några problem. Du måste ha en jäkla otur...

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem

Har haft steam sedan 2004, aldrig krånglat och alltid vart bra. Hatade det först (då jag bara hade modem), men tycker det är mycket bra nu. Och btw, som någon tidigare sade så är det knappast steams fel att ditt account har blivit hijackat. Du är bara naiv och jag antar att du vill hitta en syndabock förutom dig själv. Det känns bättre så va, eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazk0
Du borde omformulera din rubrik så att den reflekterar din åsikt. T.ex. lägga till ett ”jag tycker” framför ”steam suger”.

ganska uppenbart att det är min åsikt när det är jag som skrev det?

Permalänk

Ta ett kort på en CD key om du har köpt ett steam spel i en affär. Då mailar dom kontouppifterna till dig. Tror man kunde göra så iallafall.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum | AMD Athlon 64 X2 6000+@3.18 GHz |Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024mb x4 (4gb) | EVGA GeForce 8800GTS 640MB@600/850/1317 MHz | Corsair Powersupply 650W | Antec Performance One P180

Permalänk

Ja oavsett vad någon säger så är det faktiskt inte STEAM som är problemet. Utan ägaren som inte är tillräckligt uppmärksam... jag fick själv mitt konto stulet en gång. Varför? Jo för att jag var lite klantig och installerade lite fel sorts program helt enkelt. Det dröjde länge innan jag upptäckte det eftersom jag inte försökte använda STEAM på ett halvår ungefär.

Numera så använder jag ett säkert lösenord. Och ett säkert lösenord ska ju inte bara vara ett svårt ord. E.g. r¤R1u=L7

Permalänk
Sötast

Jag har då haft steam och jag har inte blivit bestulen på något.
Inte eller har jag hört nyheter varken på nätet eller på tv om att Steam är mer benäget att hackas än något annat.

Det kan inte vara så att felet är ditt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Numera så använder jag ett säkert lösenord. Och ett säkert lösenord ska ju inte bara vara ett svårt ord. E.g. r¤R1u=L7

Nej, precis. Man kan använda en hel mening som är lätt att komma ihåg, t.ex. "Jag älskar Linda". Man kan sedan leka lite med meningen och lägga till olika tecken lite här o var; J@4g#e1s&k4r_L1n!d4

Egentligen är det där ett väldigt långt lösenord som man kan skära ner, men jag hoppas ni fattar vinken

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

äsch får man en keylogger så spelar det ingen roll hur avancerat lösenord du har.. och ofta sitter folk och gissar sig fram till lösenord
Jag har egentligen ett lätt lösenord på det mesta.. men som aldrig någon skulle tänka på

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Har aldrig haft problem, dock var jag nära att bli bestulen en gång. Det var bara nån som addade mig och påstod att han var från steam account någonting och begärde konto namnet och lösen. Jag skrev bara "f**k you a**hole" och då skrev han tebax något liknande. Det var så min brors konto blev stulet, av samma person.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Har aldrig haft problem, dock var jag nära att bli bestulen en gång. Det var bara nån som addade mig och påstod att han var från steam account någonting och begärde konto namnet och lösen. Jag skrev bara "f**k you a**hole" och då skrev han tebax något liknande. Det var så min brors konto blev stulet, av samma person.

din bror verkar inte speciellt klipsk.. dessutom har det typ stått i chat-rutorna i flera år att "never give out account-info" eller nått liknande
En admin eller ägare av en sida eller företag man är reggad på eller vad som helst skulle ALDRIG be om lösenord.. de kan ju självklart gå in o redigera kontot hur de vill genom admin-inloggning... möjligtvis att de behöver ha användarnamn om man kontaktar dem på annat sätt än genom själva programmet.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

har man en privat dator är det bara att ha sparat lösenordet och ha autologin på, jag har haft det sen jag skaffade steam för några år sedan. Keyloggers får man bara från skit btw, så lyckas man få en keylogger förtjänar man nog att få sitt steam stulet.

Mitt lösen kan ingen gissa :P.

Oftast är det någon man känner som snor accounts, anteknade ni inte skolans CD-nycklar i skolan ? . Jag vet flera fall då det bara är någon man retat upp eller så.

och skriv aldrig ner ditt lösen, aldrig någonsin. Inte på papper som du gömmer under kudden eller i en txt-fil i en dold mapp, lösenorden ska stanna i huvudet!.

Permalänk
Medlem

nånting att tänka på är att om ens mail blir hackad så kommer de åt en hel del info.. då många program eller sidor skickar konto-information till ens mail.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
din bror verkar inte speciellt klipsk.. dessutom har det typ stått i chat-rutorna i flera år att "never give out account-info" eller nått liknande
En admin eller ägare av en sida eller företag man är reggad på eller vad som helst skulle ALDRIG be om lösenord.. de kan ju självklart gå in o redigera kontot hur de vill genom admin-inloggning... möjligtvis att de behöver ha användarnamn om man kontaktar dem på annat sätt än genom själva programmet.

Sant, tänkte på samma sak.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Känner att jag måste skria ett inlägg i denna tråd.

För ett par månader sen blev mitt steam-account stulet, förövrigt ett ganska värdefullt sådant.
Jag hade bra virusskydd och hade även ett lösenord med stora och små bokstäver versaler och siffror.

Jag förstår inte hur du kan säga att steam suger när de verkligen gör sitt yttersta för att förhindra att "hijacking" sker och det finns en _VÄL_ utstuderad handlingsplan man ska följa för att få sitt konto tillbaka. Man ska inte bara slänga iväg ett mail till dem utan man ska skapa ett support-ärende (tror jag, har glömt bort). Jag skrev en arg men artig dokumentation om vad som hade hänt och bifogade en bild på min CD-key till mitt account. Jag hade mitt lösenrod tillbaka samma kväll som jag startade ärendet.

Gör man alltså på rätt sätt och har kvitto/CD-key är det lätt att få tillbaka kontot.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick också mitt steam acc stulet för någon dag sedan. Då jag lånade ut mitt acc till en IRL kompis efter han frågat via hans msn, dock så hade hans msn precis blivit hackad...

Men skrev en "supportticket" till steam via deras supportsida efter att ha registrerat mig där. Där jag förklarade lite kort vad som hänt, lite uppgifter och sen ett kort på CD-keyn på spelfodralet. Fick sedan tillbaka kontot av steam efter några timmar.

Länk till hur man ska göra för att få tillbaka accet:
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2347-QDFN...

Permalänk
Medlem

hur ska man göra när man köpt spelet online? får ju bara ett "kvitto" på mailen. ska man skriva ut den o fotografera. finns ju ingen cdkey på den.
nu har inte mitt konto blivit stulet men man kan ju ha otur.

Visa signatur

macbook, vista 64bit på q6600, Saphire hd4870 1 GB, CORSAIR 4GB DDR2 XMS2, ASUS P5Q PRO P45, CORSAIR HX 520W

Permalänk
Medlem

Steam är det bästa som hänt sedan skivat bröd!

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.