Internet slutar fungera med vista

Permalänk
Medlem

Internet slutar fungera med vista

Hej har ett hyfsat irriterande problem här, och tänkte kolla om någon här kanske vet vad som är felet.
Har windows vista home basic installerat och efter en stunds surfande (kan vara allt från ett par minuter, till timmar) så slutar helt enkelt allt att funka. Webbläsaren står bara och tuggar och efter en stund så kommer det upp att sidan ej funkar.
Msn visar att det är inloggat men det går ej göra något.

Startar jag en nedladdning eller provar och streama en film eller liknande så slutar det fungera med en gång. Slö surfar jag bara så kan det fungera ett par timmar innan det slutar fungera.

Detta har hänt tidigare på denna datorn och då var det nån nerladdad version av vista ultimate installerat och då trodde jag att det slutat funka pga att det var en pirat version. Men nu blir det alltså likadant med mitt orginal vista? enda sättet att få igång nätet igen är att starta om datorn.
Nätet fungerar perfekt med min bärbara som har xp installerat så det är ej nätet som strular.
Har även 2 nätverkskort i datorn kan det ha med problemet att göra tro?
Alla tips om vad som kan vara felet och hur man ev kan fixa det uppskattas, blir så trött på det här:mad:

Visa signatur

| Fractal Design S | Intel Core I7 8700K | Asus ROG Z370-H | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200 MHz | Noctua NH-D15 | Asus GTX 1080 Strix | Fractal Design Newton R2 800W | WD_Black SN850X NVMe 1TB | Samsung 840 EVO 250GB | 8 TB Lagring | LG 27GL850 | Corsair K70 Lux | Logitech G502| Astro A50 | Corsair Gaming MM200 |

Permalänk
Vila i frid

Prova att slå av IPv6 stacken i Vista-burken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Prova att slå av IPv6 stacken i Vista-burken.

Testade att stänga av IPv6 men problemet kvarstår, sökt som en galning på google men hittar inget som verkar hjälpa, dock många som har samma eller liknande problem.

Edit: Testade och installerade den här fixen Half-open_limit_fix_3.1 och nu verkar det fungera.
http://half-open.com/download_en.htm

Edit igen: Det fungerade tills andra om starten av datorn sen är det likadant. Något annat tips på vad det kan vara för fel? och framför allt hur man ordnar det?

Visa signatur

| Fractal Design S | Intel Core I7 8700K | Asus ROG Z370-H | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200 MHz | Noctua NH-D15 | Asus GTX 1080 Strix | Fractal Design Newton R2 800W | WD_Black SN850X NVMe 1TB | Samsung 840 EVO 250GB | 8 TB Lagring | LG 27GL850 | Corsair K70 Lux | Logitech G502| Astro A50 | Corsair Gaming MM200 |