Permalänk

Leverantörer av bredband till BRF?

Hej.
Vårt nuvarande kontrakt kommer gå ut inom några månader och tänkte se över leverantör av bredband, har alltså redan ett nät uppbyggt i fastigheterna. Nätet gäller Kristianstad, 117 bostadsrätter.

Tagit kontakt med följande:
Bahnhof
Bredbandsbolaget
C4 stadsnät
Telia
Zitius (ABK använder dem, är vi för små?)

Vilka har jag missat?
Och brukar man få bäst priser om man binder sig till en leverantör eller tar ett öppet nät.

Permalänk

Där finns Tele2 och Bredband2 också!

Permalänk
Medlem

Rixport80 och Adamo.

Permalänk

Leverar Tele2, Rixport80 och Adamo till fastighetsnät?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Leverar Tele2, Rixport80 och Adamo till fastighetsnät?

Jag är rätt säker att du får snabbare och bättre svar genom att slänga i väg ett mail till dem än att fråga här på forumet

Permalänk
Medlem

Ownit

Visa signatur
Permalänk

Kör på öppet stadsnät, brukar bli mycket lägre månadskostnad eftersom det finns olika leverantörer som slåss om kunderna. Enskilda leverantörer kanske lämnar lägre offert från början, men de kan sedan ta ut riktigt höga månadskostnader sedan och då är det för sent att göra något.

Permalänk
Medlem

http://viaeuropa.se/ listar en hel del leverantörer till olika BRF:er. Kan finnas någon där som kan leverera till er, eller ni kanske skapa något samarbete med ViaEuropa?

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av independence
Kör på öppet stadsnät, brukar bli mycket lägre månadskostnad eftersom det finns olika leverantörer som slåss om kunderna. Enskilda leverantörer kanske lämnar lägre offert från början, men de kan sedan ta ut riktigt höga månadskostnader sedan och då är det för sent att göra något.

Månadskostnade får de ju självklart ange i kontaktet och blir de för dyra vid omförhandling är det ju bara att kasta ut dem och ta en ny ;).

Ownit ska jag kolla upp nu, Via Europa använder sig av C4 stadsnät här och dem har jag varit i kontakt med (ska ha möte). Tele2, Bredband2 och Telia ska räkna på räkna på offert åt oss.

Ska nog bli bra i slutändan

Permalänk
Medlem

OpenNet kolla med dom så kan dom säkert lösa något.

www.opennet.se

Permalänk

3 veckor sedan och bara ett enda företag som kunnat ge mig en offert. En eloge till Tele2 som i vart fall snabbt svarade att de inte kunde med andra som inte besvärar sig att svara på mail.

Priserna hos telia var dock allt annat än trevliga :-/.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vi hade Ownit i den förra BRF fastigheten jag bodde i, mycket bra fart 100/100 inget att klaga på alls till det riktiga bra priset 149:- i månaden.
Pingtider var riktigt bra och vi märkte inte av någon downtime överhuvudtaget under den period vi bodde där och då var vi frekventa datoranvändare.

Permalänk

Re: Leverantörer av bredband till BRF?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Hej.
Vårt nuvarande kontrakt kommer gå ut inom några månader och tänkte se över leverantör av bredband, har alltså redan ett nät uppbyggt i fastigheterna. Nätet gäller Kristianstad, 117 bostadsrätter.

Tagit kontakt med följande:
Bahnhof
Bredbandsbolaget
C4 stadsnät
Telia
Zitius (ABK använder dem, är vi för små?)

Vilka har jag missat?
Och brukar man få bäst priser om man binder sig till en leverantör eller tar ett öppet nät.

Var i Kristianstad bor du? Jag bor på Charlottensborg och är helnöjd med BBB (kunde varit lite mer i upload dock)

Permalänk
Avstängd

ownit bäst