FORTSOMFAN! Vaio FW21Z eller Acer Aspire 8930?? Beställer imorgon förmiddag!

Permalänk
Medlem

FORTSOMFAN! Vaio FW21Z eller Acer Aspire 8930?? Beställer imorgon förmiddag!

Tjena!

Snabba puckar nu, ny laptop beställs imorgonbitti. Står i Valet och kvalet mellan en 18" Acer med bra grafikkort, och en snygg Vaio 16". Båda med full-hd upplösning på skärmen.

Vad som talar för Acer 8930 http://www.dustin.se/pd_5010184196.aspx
+Stor skärm på 18 tum
+Bra grafikkort (9700GT)
+Nvidia (CUDA, Fysik etc)
+DDR3 RAM
-Tung
-Plastchassi

Vad som talar för Vaio FW21Z http://www.dustin.se/pd_5010169296.aspx
+Snygg
+Magnesiumchassi
+Blueraybrännare(!)
+Lätt
-Radeon 3650 (Inget stort fan av ATI)
-Mindre skärm

Någon som har erfarenhet av dessa?

Permalänk

18" uja.
Jag har haft en Dell Inspiron 9400 som har 17" inge roligt o flytta på.
Röstar på sonyn.

Permalänk
Medlem

Vad ska den användas till? glöm inte att Dustin.se visar allt exl. moms! acern kostar 14000 med momsen. Sonyn kostar 15000.

Ska du spela en massa och inte ha den i plugget/tåget eller något så är ju 18"aren bäst. Finns ju 15.4" med bra grafikkort(9650M GT/9600M GT)
Du kan ju kolla lite här http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=80672...

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk

Jag har haft en Acer bärbar i 3 år och rekommenderar inte Acer. Visst den funkar fortfarande men kvaliteten känns inte som toppklass precis. Alla gummifötter har trillat av, gångjärnen till skärmen har blivit ganska slappa och batteriet klarar max 15 min.

Sen om Sony är bättre eller om Acer har blivit bättre kan jag inte svara säkert på men jag tror Sony hhar bättre kvalitet.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

jag har kollat i typ 2-3 veckor nu på typ alla .. zepto acer dell vaio fujitsu hp asus toshiba, och kommit fram till en sak

Acer aspire 8930 gemstone bräcker alla i pris och prestanda , sen är det lite si och så med deras support som jag snappat upp , dock verkar dom flesta prata om acer för 3-5år bak i tiden , nu är dom 2:a i världen på notebooks marknaden och tror inte deras nya tyngre laps är av så mycket sämre kvalite,

kvalitets mässigt kanske dom fortfarande har en väg att gå, men jag tror på dom och ska själv kirra en aspire 8930.. har letat efter den tyngre versionen med 2.53ghz men den verkar inte bli aktuell i europe förän om några månader
orka vänta ,, med dollarn i rörelse osv ,

dell och hp har jag haft själv ,,, mycket nöjd med dell:en och hp:n lämna jag tillbaka för allt jävla strul = amd , fan brann upp typ och massa annat strul

Zepto = väntetid , ostabilt? och kom igen danskt köbe kakor för hilvette
Sony = Klassiker , säkert helt ok, snygg definetivt, men vad döljs under prismässigt?
HP= ahh just ja , HP
Fujitsu= är det bara fujitsu nu ? eller är det lite simens också?
Asus= verkar lovande, bra tryck , prisvärda
Acer = STOR skärm, nyskapande bra drag ,PRISVÄRD
Toshiba =Qosmio X300-11S <- klar favo också
sen är dom 2 lapsen du showat väldigt olika. du bör se över ditt användande och ut efter det välja något som passar ut efter det

själv skulle jag aldrig välja något i datorväg för att den är snygg över prestanda orka vara snygg när man kan vara GRYM

det är ju en skön djungel, laptops

gl med ditt val

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Som några redan varit inne på så är det en del ganska stora skillnader mellan de 2 datorerna. Det får mig att fundera på om du riktigt vet vad du vill ha eller försöker äta kakan och ha den kvar? Acern är vad jag skulle kalla en flyttbar arbetsstation och inte för att flyttas runt dagligen eller ha i knät. Skulle hellre köpa en stationär då eller en mindre laptop plus extern skärm. Sonyn är väl inte heller speciellt lätt även om den har ett nättare format.
Andra fördelar jag ser med Acern är det fullstora tangentbordet (med numeriskt tgb) och den snabbare hårddisken. Sonyn har istället mycket bättre garanti. Du säger inget om spel därför bortser jag från grafikkorten (men är det aktuellt så kan du glömma ati-kortet i native upplösning). Skulle inte köpa någon av dessa men skulle ta Sonyn för Acern iaf då jag ser storleken som ett stort minus.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem

Sony så klart. Äger själv en Acer och tycker de är skit. Låter mycket, plastigt chassi och ser ful ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiddy
Sony så klart. Äger själv en Acer och tycker de är skit. Låter mycket, plastigt chassi och ser ful ut.

Jag har den acern 8930.. den låter nästan inget, är jävligt snygg och det enda som känns plastigt är tangentbordet, vilken jag nu tycker är jävligt skön till att spela med

Man kan inte jämnföra 2 helt olika modeller från samma tillverkare

Permalänk
Medlem

Jag har ett annat svar än alla andra!

Det är aldrig bra att förhasta sig in i ett köp som kostar flera tusen kronor.
Om man inte har 15000kr liggandes till övers i något par jeans eller så

Permalänk
Medlem

Det vart acern till slut. Anledningen var att jag ogillar sonys tangentbord (prövade idag på onoff i vällingby). Samt att sonyn inte kommer in i lager förens om fleeera veckor enligt dustin. Köper datorn via jobbet så den kostar inte mig många tusenlappar då chefen har bra kontakt med dustin

Ny dator anländer till kontoret imorgon, jippi

Recension med bilder kommer till slutet av helgen

Permalänk

Grattis till köpet.

Glöm nu inte att skaffa en sån här.
Finns på classe till höger om onoff i v-by.

Permalänk
Medlem

Mr.Pruple fan är du klen eller ?

nä men , 14 och mindre eller 15 och större , imo samma skit
1-2.5kg eller 3-4kg , som en eggfis i jymden imo

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

ja tror han är ironisk dvs menar att den gränslösa storleken på skärmen kan ekvileras med tung att bära

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk

"bärbar" med 18" skärm.. var ska det sluta.
Jag orkar knappt släpa min fram o tebax till jobbet i bil.

Va tvungen o ha en med wugxa så det var en 15".
Annars skulle jag med lätthet tagit en maxad 12".

Permalänk
Medlem

som tur ska väl inte denna grabb flytta denna stora lyxbit så mycket

Permalänk
Medlem

när dom börjar sätta på hjul på laptops kommer jag nog rynka på näsan, men upp till dess så tycker jag alla laps är ok upp till 5kg.

som alltid, smaksak , ska den flyttas konstant varje dag så kanske man ska kolla behov osv , men semi stationär , fan gief 20tum

lite kul faktiskt , jag har sourround och storbildskärm på toa , fan folk lär ju tro man bor i ett jävla slott

hehe

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Nä den ska inte flyttas särskilt mycket, vill ersätta min fula crt-skärm och delldator som kommer från soprummet Ska den flyttas så är det bara slänga in den i bilen