Permalänk
Medlem

far cry 2 "rycker"

Hej!

Efter att jag bytte från xp till vista, så har jag märkt att när jag spelar far cry 2 så "rycker" det ibland. Det är inte direkt fps drop, utan jag har ca 60fps-70fps. Men det är i princip ospelbart och jävligt störigt. Svårt att beskriva problemet. När jag hade xp så flöt allting på dock. Jag har provat byta mellan dx9 samt 10, ingen skillnad där. Någon som upplevt något liknande som vet vad det beror på?

Sapphire 512mb 4870 (hotfix)
E8400
Asus P5Q-E
4x1gb Kingston HyperX
Velociraptor 150gb
750W Corsair

Permalänk
Avstängd

värme?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

går inte över 60*C i load, ca 45-47 idle. (har accelero. rev2)

edit: om du menar övriga systemet också så ligger prollen på 35/53*C och moderkortet på 40*C

Permalänk
Medlem

Re: far cry 2 &quot;rycker&quot;

Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
Hej!

Efter att jag bytte från xp till vista, så har jag märkt att när jag spelar far cry 2 så "rycker" det ibland. Det är inte direkt fps drop, utan jag har ca 60fps-70fps. Men det är i princip ospelbart och jävligt störigt. Svårt att beskriva problemet. När jag hade xp så flöt allting på dock. Jag har provat byta mellan dx9 samt 10, ingen skillnad där. Någon som upplevt något liknande som vet vad det beror på?

Sapphire 512mb 4870 (hotfix)
E8400
Asus P5Q-E
4x1gb Kingston HyperX
Velociraptor 150gb
750W Corsair

Jag har haft samma problem men det går att lösa genom att gå in i konsolen och skriva "gfx_maxfps 30" (Utan citationstecken).

Permalänk
Medlem

det löste problemet, men det är ingen kul att låsa den på 55fps.. Så fort fpsen går under det som den är låst på så blir det sådär hackigt..

Permalänk

provat å aktivera/avaktivera vsync i video inställningarna?

Permalänk
Medlem

hjälpte tyvärr inte..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
hjälpte tyvärr inte..

Kolla tiden du skrev detta

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Kolla tiden du skrev detta

Frågan är om det var med flit eller inte

Testa att installera om drivrutinerna till grafikkortet och skippa hotfixen, kanske?

Permalänk
Medlem

haha, tänkte faktiskt inte på det

will do, återkommer med update.

Permalänk

Har samma problem, 4850 top här.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Samma här, har även problemet att den går till desktop efter ca 5-10 minuter men det är en annan historia.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

har upptäckt att det är samma sak med 3dmark06 nu, mina temps idle är 47*C och load inte över 60*C!