Permalänk
Medlem

SE w980i

Ingen som äger en w980i som kan komma med bra/dåliga egenskaper med den?

Jag ska beställa en på Fredag eventuellt, då jag vill ha en bra musik mobil..

Skriv gärna om ni är en stolt eller besviken ägare av just denna telefonen och varför..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Kom precis hem med denna telefon, och hittills är den riktigt grym!

+ Finfina högtalare
+ Hyfsade lurar följer med
+ Väldigt snygg design
+ Touchknapparna fungerar utomordentligt hittills
+ Lite coolt med lampan som blinkar i takt med musiken
+ Kameran duger, det är ju ingen kameramobil
+ 8gb inbyggt minne, får nog plats med 2000+ låtar
+ Bra musikspelare

- Blir lätt fingeravtryck, men dessa tas nog enkelt bort med en trasa
- Kameran är lite dumt placerad, men får ta ner fingret lite annars skymmer det kameran
- Kanske lite högt pris

Har säkert mer att säga om den, men hittills är jag riktigt nöjd! Rekommenderas helt klart!

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

"+ Finfina högtalare" menar du dom inbyggda högtalarna eller fick man ett par högtalare till? vet att min syster köpte w880i och då fick hon ju högtalare till.. Jag ska ju ta min på abonemang från 3 då jag fick ett fin fint erbjudande eftersom jag varit medlem i snart 2 år..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
"+ Finfina högtalare" menar du dom inbyggda högtalarna eller fick man ett par högtalare till? vet att min syster köpte w880i och då fick hon ju högtalare till.. Jag ska ju ta min på abonemang från 3 då jag fick ett fin fint erbjudande eftersom jag varit medlem i snart 2 år..

Jag menade dom inbyggda högtalarna, det är ju stereohögtalare. Man får inte med några högtalare, bara hörlurar/headset.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

FM transfer kommer att bli bra vän med dig när du sänder den via bilstreo

Visa signatur

------------

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaz
FM transfer kommer att bli bra vän med dig när du sänder den via bilstreo

Just de ja, den glömde jag.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

hur fungerar "FM transfer"? kan man spela upp ljudet i bilhögtalarna?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
hur fungerar "FM transfer"? kan man spela upp ljudet i bilhögtalarna?

Det är en inbyggd FM-sändare.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Sambon har en sådan, och jag tycker den är helbra telefon! Mysiga kontroller på utsidan locket m.m.

Det enda jag inte gillar med den är att vibratorn är för klen, men annars kan jag tänka mig ha en egen sådan om jag hade gillat vikbart.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Jävlar de kanske är värt och köpa in, hittade lite stuff!

Adapter till 3.5mm:
http://www.tvspelsweb.se/horlursadapter-till-sony-ericsson-t2...

Steelseries Siberia In:Ear:
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1122

Äger ju ett Steelseries siberia headsett och är riktigt nöjd med de..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Det medföljer HPM77, så varför köpa en adapter, bara plugga in vilka 3.5mm till handsfree .. De som medföljer är helt klart mkt bättre än de Walkman mobilerna innan..

Antar att de är även bättre än de som du nämnde ..

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

Gahh!! Varför skulle jag läsa denna tråd vart grymt sugen nu!

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Medlem

Kaz: visste faktiskt inte att de va möjligt att koppla in 3.5mm kontakt i handsfreen som medföljer.. men de är ju grymt! beställa mobilen senare idag!

Update: Presic beställt mobilen! Kommer Tisdag/Onsdag räknar jag med..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Hur bra fungerar FM-sändaren? Hur långt räcker den? Kan man ha mobilen i fickan och sända till en stereo 10m bort?

Hur överför man musiken? Måste man använda deras disc2phone fortfarande eller fungerar det fullt ut att använda "dra-och-släpp" i utforskaren? På min gamla SE walkman-mobil blir det fel ibland när man gör så.

Permalänk

FM-sändaren funkar väl ganska bra tycker jag, 10 kanske går om inte massa annat är i vägen. Men det är nog ett ganska stort gränsfall. Funkar i alla fall bra att ha den i fickan o sända till hörselkåpor till exempel, som man har på sig.

Vet inte om det går att överföra musik genom utforskaren, men disc2phone funkar väl smidigt tycker jag.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Har haft W980 sedan 5 augusti.

Måste säga att jag är helnöjd. Det enda jag kan rekommendera är att börja med att uppdatera programvaran. Den som låg i min telefon var daterad sedan början av april.

Det går alldeles utmärkt att flytta filer via utforskaren. När man kopplar in telefonen via USB får man upp några alternativ, bl.a. masslagring.

Även som sagt tidigare, det blir lätt fingeravtryck på den och att kameran sitter dumt placerat annars inga klagomål.

//zekel

Visa signatur

I'd rather hate you, for everything you are
Then ever love you, for something you are not

Permalänk

Ungefär hur länge räcker batteriet om man lyssnar på mp3or?

Permalänk
Medlem

Har haft mobilen i någon vecka nu! Bytte till denna från HTC Touch Diamond!

GRYMT NÖJD!!

Batteriet är GRYMT bra, räcker minst 1 dag om man lyssnar på musik hela dagen, om man lyssnar ibland så räcker batteriet 1-3 dagar.

Allt med mobilen e grymt bra!
FÖRUTOM kameran, den är så usel så att jag inte förstår varför den äns ska finnas? För bilderna som man tar med den blir helt värdelösa.... kameran är helt enkelt hemskt.

Permalänk
Medlem

Varför kan inte jag kolla program uppdateringar? Har gjort som de står på Sony Ericssons hemsida.. Inställningar > Allmänt> sen uppgradering någonting men kan inte hitta de alls.. och fattar inte varför..

Testade även att uppgradera telefonen via datorn.. då skulle man plocka ur batteriet och sätta in de igen, sen hålla in knappen "C".. då vill mitt Vista installera några drivrutiner för SEMBOOT som den inte hittar på datorn eller på skivan..

Slutade med att jag inte fick igång min telefon.. tur va fick jag de till slut då jag lät batteriet va borta ett tag! men jag vill ju programuppdatera.. men de verkar ju funka skit..

Min första och sista Ericsson mobil.. min Nokia N73 funkade bättre i allt..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Finns det flygläge på mobilen ?

och hur kass är kameran ? nån som har lust att posta nån länk till bilder eller posta direkt här ?

Hur funkar minnet ? delas det med bilder musik sms osv eller är en viss del avsatt för musik ?

Tacksam för svar

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

Flygläge finns, kameran är riktigt kass, designen på mobilen är urläcker..

http://www.w980.se/

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Ingen som kan posta nån bild de tagit med kameran ?

Hur sitter hörlurskontakten ? en del SE är skit stora och klumpiga och förstorar ju mobilen med flera cm.

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

Hörlure kontakten sitter till vänster sida om telefonen.. en liten nackdel.. Testade koppla in mitt Headset i telefonen idag och de funkade fint.. riktigt nice ljud..

Headset: Icemat Siberia
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=60

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garg
Ingen som kan posta nån bild de tagit med kameran ?

Hur sitter hörlurskontakten ? en del SE är skit stora och klumpiga och förstorar ju mobilen med flera cm.

Den sitter på vänstersida av telefonen..

Men som sagt svårt säga hur bild kvalitet är.. helt ok om det är bra ljus ute på dag.. Nu har jag dock inte några test bilder på datorn.. men 3.2mpx utan AF som sagt..

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

Jag har en w890, har haft den i ett par månader nu. Men jag är inte nöjd.

Det är inte alls bra mottagning (pga att den är så tunn?)
Medan kompisarna med samma abonnemang men annan telefon har 2-3st "pluttar" har jag bara "nödsamtal"

Så köp den, men inte om du tänkt ringa med den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Varför kan inte jag kolla program uppdateringar? Har gjort som de står på Sony Ericssons hemsida.. Inställningar > Allmänt> sen uppgradering någonting men kan inte hitta de alls.. och fattar inte varför..

Testade även att uppgradera telefonen via datorn.. då skulle man plocka ur batteriet och sätta in de igen, sen hålla in knappen "C".. då vill mitt Vista installera några drivrutiner för SEMBOOT som den inte hittar på datorn eller på skivan..

Slutade med att jag inte fick igång min telefon.. tur va fick jag de till slut då jag lät batteriet va borta ett tag! men jag vill ju programuppdatera.. men de verkar ju funka skit..

Min första och sista Ericsson mobil.. min Nokia N73 funkade bättre i allt..

Detta fungerar utmärkt på Windows XP iallafall. p990i uppdateras precis på samma sätt.
Har du uppdaterat programmet för att uppdatera telefonen?

Uppdateringen genom SE i telefonen (den som frågar dig med jämna mellanrum om du vill kolla om det finns uppdateringar) funkar inte, så den kan du avaktivera. Fast den inte hittade några nya uppdateringar, fanns det en ny om jag använde datorn för detta.

Installerade Vista någonting när du kopplade in telefonen för första gången?

Låter väldigt skumt det där SweSparky, men troligtvis är det inte telefonen som är boven i dramat, utan softwaren på datorn.

"Min första och sista Ericsson mobil.. min Nokia N73 funkade bättre i allt.. " Precis så tänkte jag när jag haft min N95 i några månader...fast tvärt om då Aldrig mer Nokia.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jag kör Vista med.. Har inga problem att installera den.. Du får ju googla litet för att lösa problemet..

@UFO.
Hade en W890 innan med.. beror på vart du bor och om du har 3G aktiverad, kan ju bero på att du har för dåligt 3G mottagning där du bor, testa att stänga av den.. Det blev enorm skillnad när jag hade Telenor, då hade jag fullmottagning medan med Tele2 så hoppade signalen upp och ner och dödade batteriet ganska fort.. E den 3 du kör då e det inte mkt att göra..

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

Skickade ett mail till Sony Ericsson angående mitt problem med update service.. de visade sig att programmet inte stöds i Vista x64.. testade på min brors dator som har XP 32bitars..

Och där funkade de felfritt och mobilen har senaste programvaran..

Har vant mig lite nu.. enda nackdelen jag tycker är att mobilen är seg då man lyssnar på musik och skriver sms, men man får väl leva med de!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Skickade ett mail till Sony Ericsson angående mitt problem med update service.. de visade sig att programmet inte stöds i Vista x64.. testade på min brors dator som har XP 32bitars..

Märkligt nog finns det en läckt 64-bitars drivrutin för uppdateringstjänsten som ligger ute på diverse mobilforum. Den fungerar helt perfekt i Vista 64, jag har testat, verkligen svagt av Sony-Ericsson att inte lägga ut den på den officiella hemsidan eller integrera den i installationen av uppdateringstjänsten. Förmodligen taskig internkommunikation mellan utvecklingsavdelningarna.

As a sidenote, så beställde jag just ett par HPM-77 till min gamla K850i. Ni som haft den luren ett tag nu, vad tycker ni? För tillfället kör jag mest med HPM-70 från min W800i, jag gillar inte ljudet riktigt i den men jag gillar formatet, jag förmodar att HPM-77 i alla fall är ett litet kliv upp från den luren? Eller?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Har upptäckt en lite annorlunda grej.. när ni har knapplåset av, så om man trycker på den understa knappen, den oranga pricken, så ger Walkman-märket ifrån sig små kulor, som är i lite olika färger. Testa!

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!