Terrorister i World of Warcraft

Permalänk
Medlem

Ja, jag håller väl med och säger: Dessa fanatiska jänkare. Först bombar de allt o alla sen snor deras olja och sen är rädda för terrorister...lol

Den här låten av Eddie meduza passar väl sammanhanget Feta fula dumma Amerikaner.mp3

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elvis_z89
Att säga att amerikanarna inte är vapentokiga är väl lite att ta i dock? Jag menar i ett land med ca 250 miljoner invånare finns det 200 miljoner skjutvapen, säga vad man vill men det låter enligt mig SJUKT extremt!

Inte helt olikt Sverige faktiskt. Vi ligger i topp fem i vapentäthet. (USA har för övrigt drygt 300 miljoner invånare.)
http://www.fokus.se/2007/04/sverige-i-vapentoppen/
Visst, de ligger en god bit högre, men om det är "sjukt extremt" för dom så är i alla fall Sverige åtminstone "extremt".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elvis_z89
Och handen på hjärtat så tror jag att många här kan en hel del om LANDET USA, inte om delstaterna. Hur många amerikaner kan berätta något om Östergötland för mig? Kanske inte samma sak, men du förstår nog vad jag menar.

Men varför ska vi betrakta USA som en klump. I så fall kan USA betrakta hela Europa som ett och samma land också. Tycker du Sverige och Kroatien är ungefär samma? Skillnaden mellan Kansas och Californien är ungefär samma. Sverige är stort som Californien till ytan. Stort som North Carolina till befolkningen. Ska vi vara rättvisa mot amerikanerna så bör vi kunna lika mycket om varje enskild delstat som dom kan om varje enskilt land i Europa. Jag tror inte att medelsvensson går vinnande ur den fajten. Amerikaner (och Kanadensare ska jag säga också) vet förvånansvärt mycket om Sverige. Visst finns det dom som blandar ihop Sverige och Schweiz, men det finns nog svenskar som blandar ihop Slovenien och Slovakien också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elvis_z89
Faktum är faktiskt att USA påbringat allt hat gentemot dom helt själva! Den sympati som fanns för det landet efter 9/11 har de själva förstört i och med invasionen av Afghanistan och det meningslösa kriget mot Irak.

Fast då pratar du om Bush regeringen och inte folket som helhet.

Permalänk
Medlem

Vilken jävla rubrik.. jag trodde det handlade om gankare först, för dom är fanimig terrorister dom små svinen!!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Hmm, låter allvarligt. Genren borde förbjudas samt liknande spel som möjligör den här sortens planering. Det kan eventuellt behövas tvångsamputering av fingrar på potentiella onlineterrorister så att liknande situationer inte uppstår igen. Man måste förstås skilja på vanliga spelare och terrorister så därför föreslår jag att alla som använder planering borde straffas, så man inte förstör för mer casualplayers. Säkerhet före allt.

Permalänk
Medlem

Hummus,

Vapentätheten är ju inte speciellt intressant att titta på om man inte samtidigt ser till vilka krav som ställs på vapeninnehavare samt vilken typ av vapen och användningsområde de har. Skjutvapen missbrukas i usa i en utsträckning som inget annat utvecklat land kommer i närheten av.

En enkel anledning till att behandla/se på usa som "en klump" är att det faktiskt är ETT land och inget annat med allt vad det medför. Att jämföra befolkningssiffror, areal osv. är ganska ointressant tycker jag. Finn betydligt större länder än usa som de flesta förmodligen vet avsevärt mycket mindre om. Men jag håller med dig om att vi ofta målar upp en kraftigt överdriven bild av vad en genomsnittlig amerikanare vet om omvärlden och jag antar att det var det du vill peka på.

Bush är vald av folket och har stöd hos stora delar av det...

Permalänk
Avstängd

Om man ska bomba ett mål så är de bästa genom att sitta på ett hotellrum i staden man ska attackera tillsammans med kartor, satellitbilder, foton, ritningar på själva målet, och allt detta går att få tag på via Google.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Sist jag var i usa så frågade en amerikanare mig vart jag var ifrån pågrund av min lilla bryning när jag snackar engelska. Och så klart svarade jag sverige. Han tittade på mig fundersamt och frågade. Is that in Canada. Så ja de flesta amerikanare är ekollon.

Permalänk
Medlem

Kommentar till huvudinlägget/nyheten.

Fy FAN vad löjligt! Vad dom säger är ju i princip att man kan kommunicera i WoW, samt att man kan använda kodord. Alla program där man kan chatta är ju potentiella kommunikationsmedel för terrorister liksom whöt the fök!

Permalänk

Ja jäklar, vilket lågvattenmärke för redaktionen...

..ni kunde ju åtminstone satt ett frågetecken efter rubriken, då kunde det ju ha passerat som ett skämt iallafall. Nu luktar det skvallerblaska lång väg, tsss.

Permalänk
Medlem

Välskrivet Elvis_z89!
En idiotisk nation väljer en idiot till ledare.

Apropå svenskar som kan mer om USA än amerikaner- Du är väl inte överraskad att svenskar importerar Amerikanska koncept snabbare än vad amerikanerna gör?

Eller hur Elvis?

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Medlem

Undrar när de kommer att komma på att när människor pratar med varandra så kan det(jag vet att det här är grundbrytande teorier, men i alla fall) utnyttjas till att planera terrordåd!

Permalänk
Medlem

Man måste nog ha en PhD i paranoia för att få kalla sig Amerikan idag. Varför använda WoW som kostar pengar och som man måste lämna personuppgifter för att kunna spela när man kan köra t.ex http://www.isketch.net/ istället. Eller varför inte papper och penna, jäääävlig svårt att se den sortens komunikations över nätet...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

om någon är terrorist så är det ju USA som är det om någon....

lolz för svenskan där.

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem

Vad i he.... nu måste jag köpa Warhammer Online för att på ett säkert sätt kunna planera min attack mot Pentagon.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
jag lovar att Dr. Dwight Toavs är bra mycket mer utbildad än alla som har skrivit i denna tråd så det ligger nog något bakom det.

Men grattis... bara för att en människa är utbildad och har en doktorstitel behöver det inte betyda att denne har rätt i allt den säger. Männskan jobbar på ett statligt ägt universitet just kallat "National Defense University" - ringer någon skrämseltaktiksklocka? Han behöver som alla andra doktorer få saker och ting publicerade, dvs prestera någonting som alla andra arbetande människor runt om i världen.

Visa signatur

/Bob

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wwraver
Vad i he.... nu måste jag köpa Warhammer Online för att på ett säkert sätt kunna planera min attack mot Pentagon.

ha ha den va bra . försökta döpa mig till Bin ladin men antingen så har dom spärrat det nicket elle så han han före hehe

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Advanced Tactical Center har ju funnits i flera år och det är till för att planera sin strategi i spel - undrar om dom gnällt på det också ?

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Patetisk artikel.

När skall folk förstå att den enda terrorism som faktiskt finns står USA bakom? Allt annat är bara propaganda.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

snälla sweclockers gör inte bort er med sånt skit

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ed76
Undrar när de kommer att komma på att när människor pratar med varandra så kan det(jag vet att det här är grundbrytande teorier, men i alla fall) utnyttjas till att planera terrordåd!

Det skrämmande med att någon faktiskt forskat kring detta fenomen med online spel är att det möjligtvis visar på att man redan avlyssnar all annan kommunikation men att man inte kan flagga sina vanliga ord eller termer eftersom de är så vanliga i detta medium. Jag hoppas dock att det bara är personer som vill få uppmärksamhet för sin forskning och därför valt ett ämne som "ligger rätt i tiden", vilket alltid blir komiskt.

Permalänk
Medlem

Stört löjligt.

Permalänk
Medlem

vilka jävla puckon! själv använder jag och mina bröder worms när vi planerar våra dåd..

dom gör då allt för att hålla hotet av terrorism levande, ingen ska kunna koppla av utan alla ska hela tiden vara rädda för att bli sprängde i luften när som helst..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

De e så jävla typiskt USA, allvarligt talat. PATETISKT!

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
varför skulle de inte kunna använda wow?

Varför skulle de?
Seriöst, vad kan det spelet tillföra om jag vill planera ett terror angrepp?

Om jag ville planera och träna för något likande skulle jag lätt utan att behöva fundera länge komma på 10 andra spel som är "bättre" för den uppgiften.

Men jag skulle INTE använda ett spel för planering/träning om jag var chef över det hela.

Undantaget vore om man kunde bygga upp en miljö med det aktuella målet och dess omgivningar innefrån och ut till 90-100% rätt i skala och utseende så man kunde röra sig med sitt team och få lite känsla för platsen (utan att åka dit och eventuellt röja sig då man spanar).
Men då är det inte ett vanligt spel längre utan något specialbyggt.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Avstängd

dom ända teroristerna i wow är dom där jävla orcherna eller va det heter som bara springer runt o ska aggra på en o bara vill slåss ,specielt med oss som nybärjat spela som bara är låglevlade. Fega kräk det där. Och sen fattar man inte va dom säger heller "ogga bogga blää" säger vi om dom.

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Avstängd

Finns väl bättre spel än Wow att träna krig i så fall?? eller tänker terroristerna rida in på sina epic mounts och skjuta spells på vita huset LOOOL...Stackars terroristen som inte hade råd med epic då han får det svettigt att hänga på

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Men CS då

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Fråga: South east of Zoram strand? ok koppling till vita huset?
Spell,.,, Är det någon superskurk som har hittat som kan kasta magier på vita huset???

Permalänk

Befängdhet fick just en ny definition.

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem

Skulle inte Americas Army passa bättre som "terrorist-sim" istället för WoW?

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701