Terrorister i World of Warcraft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Äntligen ett steg i rätt riktning, förbjud alla mmo's! Så man kan sova lugnare om nätterna.

Var det ett skämt eller menade du det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eaSe
Det här var det minst ogenomtänkta jag läst på länge.

Ja visst kan terrorister anänva WoW som kommunikationsplatform. De kan också använda oändligt många andra, exempelvis krypterade mejl/brevduvor/hemsidor/IM/telefon/etc/etc...

Ska vi förbjuda/kotrollera alla kommunikationsmedier?

eaSe

Hur ser en krypterad brevduva ut?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Jag känner på mig att kanadensare och mexikaner kanske skäms över att dela kontinent med jänkare.

Permalänk

Jag blir så trött....

Men sedan blir jag lite rädd också, finns det folk i ansvarsfyllda positioner som på fullt allvar tror på detta?

Om det nu skulle vara sant, vad ska vi göra åt det?

Man ska kanske förbjuda penna och papper?
För att inte tala om datorer och internet.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem

det är därför dom inte hittat bin laden. han sitter och trycker i nån instans

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem

Men det här tycker jag faktiskt kan stämma. För att vara så diskret som möjligt tar vi till dom mest otänkbara handlingarna. Förr i tiden kanske det var vanligt att skriva på servetter eller liknande, eller varför inte tatuera sig på kroppen?
Jo, kommunikation kan förekomma var som helst , överallt. Jag tror på det här...

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Medlem

Sitter ju redan runt 9 miljoner terrorister och spelar spelet oj jag menar barn.

Permalänk
Medlem

Kul att de försöker hitta nya sätt att skrämma medborgarna lite till så de kan införa fler frihetsberövande åtgärder.

Mera pengar åt de regerande! YAY!

/Calle

Permalänk

Men tänk på vad ni faktiskt säger, att det vore så absurt att det inte existerar, detta gör ju att det faktiskt kan funka då alla tror att det inte existerar.
Vad är bäst, att kommunicera krypterat via telefon, sms, majl som ständigt övervakas av olika myndigheter eller via ett spel där man inte förväntar sig att det sker kommunikation mellan terrorister. Där är dom trots allt inte bevakade eftersom ingen tror att det behövs.

Nu säger jag inte att denna typ av kommunikation sker på WoW, bara att det faktiskt inte vore så dumt som ni verkar tro.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

Bombs away!

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabex
Hur ser en krypterad brevduva ut?

Den ser ut som en kanadagås.

Ärligt människor så är detta bara ett utspel av en kille som har behov av nya pengar. Det är samma med de flesta korkade forskaruttalande typ "Man kan få cancer av jordgubbar". Då får forskaren genast en massa extrapengar för att forska om det så har han sitt på det torra ett år till.

Denna killen kan nu spela WoW på jobbet i ett år till utan att någon säger nått medans Pentagon ger honom gratisluncher på McDonalds.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

som allt annat i det landet. SJUKT ÖVERDRIVET

Permalänk

Suck..paranoian slår nya rekord

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Avstängd

Använd krypterierad e-post är det enklaste...
Eller så träffas man bara och pratar igenom hur man ska utforma planen.

Det skulle vara en Terrorist som är intresserad av datorspel som skulle sitta och planera det i spelet

Permalänk
Medlem

Det är nog fullt tänkbart att terrorister använder spel till att kommunicera.

Dom räknar väl med att NSA/CIA kan läsa deras mail etc. och då är WoW ett bra ställe att diskutera attacker och sånt utan att det verkar misstänkt...

Visa signatur

Stationär: Athlon 64 3200+ @10*250=2,5GHz, 1gb PC3200 valueRAM, palit 7600gt. Bärbar: Dell precision m4300, c2d T7300, quadro fx 360m, 3gb RAM, 1680*1050 Truelife

Permalänk
Medlem

Nu får dom fan ge sej....

Permalänk
Medlem

Hahaha.. Bara jag som ser bilden av bin ladin lira Wow o farma guld som han säljer på Ebay?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

så fort USA hör namnet terrorist bragar de som asplöv, men men dom kanske har all rätt till de. de här med wow de vete fan om de är så verkligen.
som ni andra säger de är säkert ett sätt för dem så de får spela wow på jobbet.

Visa signatur

Workstation: EVGA Z68 SLI | i7-2600k @ 3.4ghz | Corsair 1600mhz 16 gig ram | Gigabyte Gtx 580 1536mb | SSD Corsair 120gb | Cooler Master Silencio 550 | Corsair 800W |
Server KungarnasKung: Fractal Design Define R2 | Corsair 750W | C2d e4200 @ 2.2Ghz | Corsair 4 Gig ram | Hdd 7.5Tb|
Nätverk: Telia Fiber Lan 100/100 Mbit | Cisco Linksys E4200 |

Permalänk
Medlem

Haha, fyfan va sjukt! Hoppas dem gör ett seriöst försök att stänga ner skiten xD Själv tror jag bara att Dr. Dwight Toavs blivit corpsecampad en längre tid..

Permalänk
Medlem

Asså herregud har ni aldrig varit i barrens chat eller? Sjuka grejor som pågår där säger jag bara. Skulle inte förvåna mig om Usama själv tittat in där ibland alltså. Om USA ska leta terrorister så är Barrens chat första o bästa stället nuff said!!

Permalänk
Medlem

USA är ju största terroristerna om nåt i världen. Leker man world police och bestämmer reglerna och rätt och fel så harm an ju inte fel ur sitte get perspecktiv. USA kan ju vinkla saker å tning som dom vill med media hjälp. USA är ju ett bra bevis på hur folk blir uppskrämda av media.

Men dom många vet ju inte att USA mer eller mindre skapade alqida då dom försåg talibanerna med tiotals miljarder dollar under kalla griget för det enda syfftet att döda ryska soldater. Precis som vietnam så slogs amrikarnero ch ryssar inte mto varan utan dom försåg andra lädner med vapen och pengar för å göra deras smuttsjobb. USA lämnade sydkorea under vapenvillan för dom itneh ade råd att fortsäta kriget. Man kan ju med stor sanolik het missänka att USA eller CIA som var b akom dessa black ops med sponsring av pengar för vapenmatriel och träning av talibanerna udner kalla kriget ledde till att talibanerna blev lämnade i skiten och med ryssarna i hasorna och USA förnekade väl så klart all känedom och gjorde det änkla att utse talibanerna offecielt till deras fiendero ch terroristförklara dom i media. Så 911 var väl nåt om en hämdacktion från alqida och talibanerna för att USA utnytjade dom som alla andra.

jag gillar inte talibanerna eller deras påfund. Men man kan ju tydligt se att dessa krigsherrar likt binladen och hans anhägare bara är en grupp av att folk och där rästen får lida för dessa krigsherars handligar och USA's utnytjadne av dom och folket.

USA har inte gjort mö gott i världen sedan andra välrdskriget tog slut.

USA är fan uppsåtet till mycket av det onda i världen.

Detta är ju bara ett bevis på hur hjärntvättade amrikanerna är och bevis på att ett fåtal har mackten där och vet vad som försegår och dom vill nog inte förlora mackten oavset pris.

Permalänk
Medlem

Ett knep för att få folket att sluta med mmo's för det börjar bli förmycket?

Tolkar alla dessa varningar /forskningar som så

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

Öhh... paranoia?

Permalänk

Typiskt amerikanare, försöker hitta allt, som t.e.x matvaror som man kan länka med terrorister, för fan löjligt.

Permalänk
Inaktiv

de borde förbjuda WoW, skulle rädda många liv årligen!!

Permalänk
Medlem

Går inte dethär konceptet att aplicera på typ ... allt och alla, alltid?
Framförallt spel, som efter en viss tid får väldigt många förkortningar och beskrivningar för saker som händer!
Men jag skulle valt ett bättre spel.. exempelvis ett RTS i nutid med mapeditor... Då kan man ju lägga upp en plan och hur det kan se ut!

Krypterade brevduvor är dock the way to go!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

USA's hela system går ut på att hålla folk rädda för än det ena än det andra medans den ekonomiska eliten roffar åt sig det dom vill ha oemotsagda.
Det handlar i detta fallet enbart om att äska pengar till mera försvar/spioneri eller vad det nu han är ute efter (eller vad beställaren till rapporten är ute efter)
Anledningen till att wow blev "offret" är att massor med folk har hört talas om det men få vet exakt vad det går ut på. (Precis som vargen här i Sverige)
Skulle man vilja ha ett forum för terrorism så kan man lika väl välja vilket mmorpg som helst och skapa en privat kanal som man sitter och refererar till olika platser i spelet som lika gärna kan betyda något annat.

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit

Permalänk
Medlem

Patetisk, jänkarna borde kanske börja leva istället för att oroa sig för terrorister.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk

Typiskt svenskar som säger, men snälla. Säg så nästa gång de blir som den 11/09, sa du samma sak då? asså de va de dummaste.

Detta kan vara Bs och kan vara sant. Bättre att tro de än skita i de helt.

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunt3r
Asså herregud har ni aldrig varit i barrens chat eller? Sjuka grejor som pågår där säger jag bara. Skulle inte förvåna mig om Usama själv tittat in där ibland alltså. Om USA ska leta terrorister så är Barrens chat första o bästa stället nuff said!!

Hehe han gömmer sig i X-road´s

Edit: jag drar dit imorgon och kollar efter.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB