Permalänk

Vätska från tangentbord

Hej

Mitt Logitech G15 tangetbord gick sönder igår på ett mycket konstigt sätt. Jag satt vid datorn och skrev när tangentbordet började bete sig underligt. Blev massa konstiga tecken när jag skrev och LCD skärmen på den började blinka fram och tillbaka. Så jag testade att dra ut USB kabeln och sätta i den igen, samma sak. Började kolla lite närmare och vände och vred på det och då märkte jag att det var nån vätska precis under tangentbordet..

Så jag lyfte upp det och såg en sjö under själva tangentbordet. Det luktade konstigt och verkade absolut inte vara vatten eller liknande. Så jag städade upp det i alla fall och lät tangentbordet torka. Men som väntat nu när jag testade idag igen så är det fortfarande paj. En annan konstig sak är att en av skruvarna under är rostig, kan ju ha varit så från början iofs men ändå. Nån som har nån aning om vad som har hänt? Hade ingen läsk eller liknande på bordet som kan ha spillt ut. Enda jag kan komma på är det det är nån sorts batterisyra eller liknande som har läckt ut från tangentbordet eftersom det luktade så konstigt med. Nån som har några andra teorier?

Permalänk
Medlem

Du kanske råkar dreggla omedvetet när du sitter och kollar på *pr0n* på nätterna?

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk

det kan inte vara "lcd vätska" liquid crystal display eftersom det är flytande och att skärmen började gå sönder kan det ju ha varit vätska som runnit ur displayen? kan inget om sånt men bara en tanke som slog mig

Permalänk
Medlem

Har du händelsevis några syskon eller dylikt hemma?

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk

Re: Vätska från tangentbord

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dragonball
Enda jag kan komma på är det det är nån sorts batterisyra eller liknande som har läckt ut från tangentbordet eftersom det luktade så konstigt med.

Det SKulle jag Också tRo att dEt är.

Visa signatur

Signatur raderad.
Max 5 rader och absolut inga hakkors! /Najk