Permalänk

Blåskärm med 2x2gb??

Satte precis i min nya Corsair 2gb-sticka, och vid första uppstart står det "4096mb Done", eller nåt i den stilen. Men när Windows Vista ska bootas så får jag blåskärm. Varför i hela friden? Minnet i sig verkar ju funka bevisligen? Men varför vill inte windows boota?

Får nytt moderkort imorrn (pga. att detta befintliga skitkort inte gick att klocka med ) och är säker på att det kommer funka prima, men undrar såklart varför tusan det inte vill funka nu? Det ska ju ha stöd för max 4gb DDR2.

Systemet är
MSI K9N6PGM2-V
AMD X2 5000+
Corsair Value Select 2x2gb DDR2 PC5300
500gb
XFX 8800GT 512mb

Har nu testat att ta ur den nya stickan och då funkar det igen!
Nån aning om vad som är fel? Tacksam för svar!

EDIT: Har clearat CMOS men det funkar inte i alla fall. Aah. Vill ju leka, förbaan.

Visa signatur

Gigabyte B560M Aorus Pro | i5 11400 | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | FireCuda 520 M.2 NVMe 1TB | ASUS GTX 1080 8GB ROG STRIX | Corsair Strafe RGB mkII Cherry MX Red | Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Prova att öka volten till minnena.

Permalänk

AAHH! Testade att installera en patch från Microsofts hemsida som tydligen skulle fixa problemet med att Vista tydligen inte fixar 3gb+ i originalutförande, utan måste patchas. Nu får jag ingen bild längre när jag försöker starta upp. Nu hjälper det inte att byta stickor heller, alltså min konstaterat fungerande sticka funkar inte ensam längre. Vad är NU fel?? Katten också. Orkar inte med sån här skit mer. Tänk om allt bara kunde FUNKA nån gång?

(Jaa, jag vet, vara bitter är grej of the day)

Visa signatur

Gigabyte B560M Aorus Pro | i5 11400 | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | FireCuda 520 M.2 NVMe 1TB | ASUS GTX 1080 8GB ROG STRIX | Corsair Strafe RGB mkII Cherry MX Red | Razer Deathadder V2