Jerry Seinfeld och Bill Gates i reklam för Microsoft

Permalänk
Medlem

Jag förstod inte reklamen öht. :s

Permalänk

Bara den här reklamsnutten kan inte ha kostat 2 miljarder, det kommer nog en hel serie skulle jag tro. Sen så är Seinfeld inte den roligaste pricken heller, skulle vara sjukt mycket roligare med Zack Braff eller någon annan....

Men Bill Gates är en sån jävla skön prick. Gillar hans medlemskort SKARPT

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moo
Jag förstod inte reklamen öht. :s

Gates syntes tillsammans med Seinfield, det val vär poängen?

Visa signatur

Intel i9 9900K || Asus Maximus Hero XI || ASUS RTX 2080 || 32 GB (2x16) RAM @ 3000 MHz CL 15 || Samsung 970 EVO 1 TB m. m. || Asus ROG Swift PG348Q 34" 3440x1440

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ApemanT
Gates syntes tillsammans med Seinfield, det val vär poängen?

woho, makes me wanna buy vista!

Permalänk
Medlem

Jag gick ner till butiken och köpte mig ett exemplar direkt!

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Jag tycker inte 1000kr är så hemskt farligt egentligen?

Själv betalar man 0:- för Linux Ubuntu

<h1>Ubuntu rulez!!!</h1>

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Bara den här reklamsnutten kan inte ha kostat 2 miljarder, det kommer nog en hel serie skulle jag tro. Sen så är Seinfeld inte den roligaste pricken heller, skulle vara sjukt mycket roligare med Zack Braff eller någon annan....

Men Bill Gates är en sån jävla skön prick. Gillar hans medlemskort SKARPT

Zack Braff???? vem är det? vore roligare om Jim Carrey hade gjort reklam åt MS.

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illusi0n
Tycker du också att folk som klagar på filmer, spel, kockar, politiker m.m. ska "göra det bättre själva"?

Om man klagar på någonting som majoriteten föredrar, då tycker jag att man är ute och cyklar om man börjar gnälla på produkten. Förstår du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Zack Braff???? vem är det? vore roligare om Jim Carrey hade gjort reklam åt MS.

Zach Braff, hört talas om Scrubs? Jim Carrey är å andra sidan också vansinnigt överskattad, allt han gör är att spexa runt lite med olika grimaser o dylikt...

Visa signatur

Antec Sonata III | Pentium D 820 2.8 GHz | Zalman CNPS9500 | 1024 MB RAM | Asus Extreme X1950 PRO 256 MB Crossfire Edition | 3DMark06 4453

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Själv betalar man 0:- för Linux Ubuntu

<h1>Ubuntu rulez!!!</h1>

Själv betalar man 0:- för Windows Vista

<h1>Vista rulez!!!</h1>

Men för att bli lite mer allvarlig så tycker jag att Vista är ett bra operativsystem om man har en tillräckligt snabb dator. Visst kändes det underbart att Xp går snabbt på de flesta datorer nuförtiden. Men förr när det släpptes så hade man samma prestandaproblem som Vista har haft.

Jag har använt Ubuntu ganska mycket men eftersom man går på en skola som kräver en hel del microsoftprogram så blev man kvar på Vista. Sen finns det fördelar när det gäller spel osv. Fast Ubuntu är väldigt mycket smidigare första gångerna man använder det eftersom mycket av det man vill ha finns redan.

Btw jag kör inte en piratkopierad version av vista utan har "Studentlicens" ifrån skolan, vi fick Vista business gratis.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CarlSars
Jim Carrey är å andra sidan också vansinnigt överskattad, allt han gör är att spexa runt lite med olika grimaser o dylikt...

Men han gör det så jävla bra att det är allt som behövs.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Själv betalar man 0:- för Linux Ubuntu

<h1>Ubuntu rulez!!!</h1>

Själv har jag inte betalat en spänn för något av Microsofts operativsystem. Kommer aldrig välja något linux eller mac OS över microsoft förrän de flesta spel och program som endast fungerar i windows fungerar i dom operativsystemen med, men det kommer nog inte hända på ett ganska bra tag.

Permalänk
Medlem

Härligt flamewar det blir på sweclockers så fort ämnena: Microsoft, piratkopiering, juridik samt nvidias produkter diskuteras. Ni blir fan skogstokiga så fort något inte är som ni vill. Luv it :p.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

hmm, nä tyckte verkligen inte att det nått de där 2 sa hade nått att göra med något operativ system överhuvudtaget .... fan , ge mig en mille nästa gång istället så kanske ja gör lite reklam för dem.
jag vill se statistik sen på hur många som gick o köpte vista efter det där kontra gick o köpte nya skor.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CarlSars
Zach Braff, hört talas om Scrubs? Jim Carrey är å andra sidan också vansinnigt överskattad, allt han gör är att spexa runt lite med olika grimaser o dylikt...

Jag skrattar ej när jag ser serier längre! Jim Carrey är dock min humor!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Härligt flamewar det blir på sweclockers så fort ämnena: Microsoft, piratkopiering, juridik samt nvidias produkter diskuteras. Ni blir fan skogstokiga så fort något inte är som ni vill. Luv it :p.

Hahaha! Håller med fullständigt!

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk

Patetiskt

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Oavsett. Jag köper Vista retail i alla fall. I gots to have it! Enklast så för mig.

Är ingen Seinfeld-fanatiker, så tur att det var han och inte någon annan som t ex Ricky Gervais. Det hade varit svårt att acceptera.......

Visa signatur

Intel i9 9900K || Asus Maximus Hero XI || ASUS RTX 2080 || 32 GB (2x16) RAM @ 3000 MHz CL 15 || Samsung 970 EVO 1 TB m. m. || Asus ROG Swift PG348Q 34" 3440x1440

Permalänk
Medlem

Gillar Windows, gillar Seinfeld, gillar Bill....Jag gillade reklamen

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Avstängd

Helt kass reklam.
Den sämsta reklamen jag sett på väldigt länge.
Lyckligtvis är den iaf inte en av de där irriterande reklamerna.

"Windows not walls?" indikerar inte det frihet, öppenhet, transparens?
Knappast något som finns i Windows då Vista är den mest restriktiva hittills.
Frihet, öppenhet, transparens hittar man i Linux, OpenSolaris och BSD.

Permalänk
Medlem

Men lägg pengarna på att snabbt få ut ett nytt OS som är bra istället. Är tillbaks till XP igen efter att ha använt Vista 32/64bit i sammanlagt 12 månader kanske. Går inte komma ifrån att känslan av XP är magiskt bra i jämförelse. DirectX10 och Superfetch är de enda två sakerna jag tycker är bra i Vista och de överlever jag utan för tillfället.

Permalänk
Inaktiv

Tänkte låta eldkastaren få vila men tänkte bara nämna att jag inte förstod reklamen heller. Inte ens då jag vet syftet med reklamen förstår jag vad reklamen har med "budskapet" att göra.

Permalänk
Medlem

T.o.m. loket skulle passa bättre...

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem

Jag gillar den faktiskt. Känns som all reklam idag är indelad i 3 kategorier, "fin och vacker", "rolig och galen", "cool och flashig". Denna reklam är bara... vanlig. De nämner ingen produkt, de flashar inte med coola specialeffekter osv. Kul med lite reklam du kan kolla på utan att få ont i huvudet

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Kör på xp och ubuntu. Testade vista, men gick tillbaks till xp.. men jag börjar bli lite sugen på att ge vista en ny chans faktiskt (kanske inte så mkt p g a reklamen dock, inte för att jag tycker den var dålig) ^^

Permalänk
Medlem

Personligen anser jag att Vista är en av dom bättre Windowsversionerna. Har kört MS sedan 3.0.

On topic:
Har inget emot varken Bill Gates eller Seinfeld. Det va väll en ok touch att sätta dom i samma reklamfilm. Men för övrigt så va det en mycket usel reklamfilm. Det får inte ta 1 minut innan man vet vad ett reklambudskap handlar om. Om jag inte hade vetat från början att detta va en reklamfilm för Vista så hade jag nog personligen behövt se den mer än en gång. Och eftersom jag viste att den handlade om Vista satt jag mest och tänkte " vad har detta med Vista att göra".

Om det va någon som blev fundersam över kostnaden så är det dock inte bara produktionen av reklamfilmen, utan även publiceringen av den.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Hur vore det om M$ investerade kundernas pengar på att ta fram ett vettigt OS isf reklam?!

Bra produkter behöver mindre reklam än bra - tex Linux/Ubuntu.

Permalänk
Medlem

Nautilus011 // Det krävs ju ett riktigt geni för att lista ut att det är en Vista reklam när Gates är med

Visa signatur

Antec Sonata III -:- Intel Core Duo 3ghrz -:- Corsair Dominator PC8500 4GB -:- HIS Radeon 4850 -:- 840GB Samsung Spinpoint -:- 22" Samsung -:- Windows Vista Ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Härligt flamewar det blir på sweclockers så fort ämnena: Microsoft, piratkopiering, juridik samt nvidias produkter diskuteras. Ni blir fan skogstokiga så fort något inte är som ni vill. Luv it :p.

Hehe, håller med! Men å andra sidan blir ju var enda tråd på vart enda forum på internet ett flame-war så fort det kommer in på slutet av sidan 2.

Anonyma åsiktsmaskiner = inte bra (nog för att jag inte är perfekt själv, men jag är alltid artig! Personality goes a long way. Oh? So by that rationale, if a pig had a better personality, he would cease to be a filthy animal? well... You would have to be talking about one charming m-f pig then, he'd have to be ten times more charming than that Arnold on Green acres...... (?))

Visa signatur

Intel i9 9900K || Asus Maximus Hero XI || ASUS RTX 2080 || 32 GB (2x16) RAM @ 3000 MHz CL 15 || Samsung 970 EVO 1 TB m. m. || Asus ROG Swift PG348Q 34" 3440x1440

Permalänk
Medlem

Kör både Vista 64bit , XP 32 bit, samt ubuntu på lite olika maskiner
föredrar Vista mest och ubuntu minst, men alla 3 har sina fördelar och nakdelar

Visa signatur

Acer Predator Helios 300