Permalänk
Medlem

En intressant sak är att Asus G50 sägs vara den stora nox dödaren pga att den skall finnas ute, men tittar man in i den tråden så är det ju färre som fått sina maskiner än vi i här...

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte den tråden. Länka!

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Den finns här

Sitter nu på jobbet och väntar på ups!

BTW, ta en titt på zepto ftp, turbomem2 drivisar och en hel del annat finns nu där.

Permalänk
Medlem

Jag får inte upp några fläktar i speedfan, med min nox. Fungerar det bara på stationära datorer eller? på min stationära fungerar det finfint.
Jag får bara upp hårddisktemp, cpu-temp och core 1 och core 2.

någon som har några förslag?

Ville ju kunna ändra så fläkten inte går på i högvarv efter lite arbete

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
Jag får inte upp några fläktar i speedfan, med min nox. Fungerar det bara på stationära datorer eller? på min stationära fungerar det finfint.
Jag får bara upp hårddisktemp, cpu-temp och core 1 och core 2.

någon som har några förslag?

Ville ju kunna ändra så fläkten inte går på i högvarv efter lite arbete

Kan det vara så att moderkortet är så nytt(dvs nytt chipset) att speedfan inte känner av fläktarna?

Permalänk
Medlem

Fick min imorse.
Tog "sovmorgon" från jobbet och drog såfort jag fick datorn.
Elelr ja, var ju tvungen att boota och klämma lite på den
Måste säga att den känns sjukt stabil, och när man stänger datorn så känns den jääävligt stilren.
Gillar min Zepto zcumbag också. Rejäl väska.
Kommer hårdtesta ikväll, men har 3 timmar att jobba igen efter ordinarie arbetstid först -_-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
Jag får inte upp några fläktar i speedfan, med min nox. Fungerar det bara på stationära datorer eller? på min stationära fungerar det finfint.
Jag får bara upp hårddisktemp, cpu-temp och core 1 och core 2.

någon som har några förslag?

Ville ju kunna ändra så fläkten inte går på i högvarv efter lite arbete

Speedfan är inte så bra för laptops generellt sett. Everest brukar dock inte ha några problem med att läsa tempen rätt. För att reglera fläktarna vet jag dock inte, men speedfan fungerar inte som fläktcontroller på min laptop.

Permalänk
Medlem

I Want Pics!

Längtar så efter att få min <3<3

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem

Nu fick jag den! Sitter på jobbet så jag kan inte dra igång den. Men jag lovar att ladda upp bilder i natt

Permalänk
Medlem

Hurray
Grattis G-Mod
Längtar efter bilder (och att få min dator )

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem

Tänkte meddela här att nu har även jag fått en leveransbekräftelse... Datorn ska dyka upp under morgondagen. Gör den det så har de lyckats med en leveranstid kortare än 2 månader, inte illa pinkat. Efter den här katastrofen borde de lägga ner sitt låtsasföretag och överlåta supporten åt någon annan.

Permalänk
Medlem

Nice

hmm om jag kommer få vänta typ 2 månader på min dator och jag beställde den för en vecka sen nu..då...kommer det ta låååååång tid innan jag får min..

så ni får lägga upp massa bilder på era så jag kan sitta här o dregla xD

Visa signatur

Yeah

Permalänk

Jag har nu min Nox a15 bredvid mig. En snabb fråga dock.
När jag försöker installera XP SP2 får jag 0x0000007B (0xF78D2524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000) felet.

Detta har att göra med min hårddisk att göra.
Det funkar att installera Vista med inte XP.

min specc är:

Konfiguration
Inget operativsystem
DVD-RW / CD-RW SATA
Keyboard Nexus/Nox SE BLACK
6 Cell Nox/Nexus
Miljöavgift
Manual Nox/Mythos/Orion/Anthea SE
ODD-Bezel - Black
WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3
Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, 1066Mhz FSB, 6MB Cache – 25Watts
4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
120GB 7200rpm SATA Hårddisk
Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)

Någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Börjar bli sugen igen...

Ni som fått era levererade, tror ni att det mjuka, gummiliknande materialet är en smutsfälla, så att en vit Mythos snabbt blir en solkig Mythos?

Någon som fått leveransbesked på en Mythos än?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunteman
Börjar bli sugen igen...

Ni som fått era levererade, tror ni att det mjuka, gummiliknande materialet är en smutsfälla, så att en vit Mythos snabbt blir en solkig Mythos?

Någon som fått leveransbesked på en Mythos än?

Skulle fått min den 20'e augusti, men det höll ju knappast.
Sen hoppas jag inte den inte är en smutsfälla! Skickade mejl i fredags ang. statusen på min order. Har inte fått svar än, ska ringa imorgon.

Visa signatur

| Laptop : Asus UX32VD-4002H |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malfurion
Jag har nu min Nox a15 bredvid mig. En snabb fråga dock.
När jag försöker installera XP SP2 får jag 0x0000007B (0xF78D2524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000) felet.

Detta har att göra med min hårddisk att göra.
Det funkar att installera Vista med inte XP.

min specc är:

Konfiguration
Inget operativsystem
DVD-RW / CD-RW SATA
Keyboard Nexus/Nox SE BLACK
6 Cell Nox/Nexus
Miljöavgift
Manual Nox/Mythos/Orion/Anthea SE
ODD-Bezel - Black
WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3
Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, 1066Mhz FSB, 6MB Cache – 25Watts
4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
120GB 7200rpm SATA Hårddisk
Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)

Någon som kan hjälpa mig?

Läs här

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=289178

lång tråd blablablabla whine whine xp funkar inte vista e kasst whine whine....
blabala förslag på lösning balblablabla problem löst.

/J

Permalänk
Medlem

Har nu beställt en mythos och har fått lev.besked till 6sep så ja hoppas och tror att du förmodligen kommer då. Kan vara så att de inte har haft tillräckligt med varor för att plocka ihop alla beställningar och diverse andra problem som dom förmodligen löst nu, det verkar som alla vi som beställt att dom äntligen börjar droppa in.
Är sugen på att veta hur ytan är på mythos, är den oxå gummiaktig?

Nu är det bara väntan som återstår...

Visa signatur

See you when hell has frozen...
Zepto Mythos

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m8ght
Har nu beställt en mythos och har fått lev.besked till 6sep så ja hoppas och tror att du förmodligen kommer då. Kan vara så att de inte har haft tillräckligt med varor för att plocka ihop alla beställningar och diverse andra problem som dom förmodligen löst nu, det verkar som alla vi som beställt att dom äntligen börjar droppa in.
Är sugen på att veta hur ytan är på mythos, är den oxå gummiaktig?

Nu är det bara väntan som återstår...

Tror du kommer få din dator ganska raskt faktiskt Den största anledningen till att våra dröjde så länge var för att Zepto försökte sälja en plattform som inte fanns ^^)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Snyggt. Nu har du kul va G-Mod?

Min kommer på Onsdag, helt till mig kan inte sova - värre än när dottern skulle födas. hahahaa.... Näe.

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Hehe, har just fått in vista ultimate 64, men har en unknown device kvar samt felkod på wifi....

Permalänk
Medlem

Oooh nu har jag testat lite.

Körde Mass effect i 1280x800 med allt på medium. Flyter på hur bra som helst.
Cod 4, 1280x800 allt medium med 4x AA 60 fps+
DoW Soulstorm 1280x800 allt High flöt på sjukt bra.
MYCKET nice.

Lite störande dock att jag var tvungen att installera nya drivrutiner till grafikkortet (zeptos FTP) och tanka hem Direct x från MS för att få något spel att fungera.
Ett annat minus är som flera påpekat fläktarna som går igång korta intervaller. Inget större problem men aningen störigt. Vill hellre ha den på lågt hela tiden än att den sätter igång och varvar 2 ggr i minuten.

Som sagt, sjukt snygg. Får lite myskänsla varje gång jag stänger locket. ser riktigt schysst ut. Dock tror jag att gummi känslan bara fungerar med svart. Är det samma på Mythosen kommer ni nog sitta där med en smutsig dator, går säkert rengöra men ni fattar.

Tänkte bencha lite imorrn men nu måste jag sofva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G-Mod
En intressant sak är att Asus G50 sägs vara den stora nox dödaren pga att den skall finnas ute, men tittar man in i den tråden så är det ju färre som fått sina maskiner än vi i här...

Tror nog det är betydligt färre som har beställt G50 än Nox (här på swec). Därför är det också ganska logiskt att det är färre som har fått den?

Kan ju nämna att det tog hela 2 arbetsdagar dagar efter jag avbokade min Nox och beställde G50 tills jag kunde hämta ut den på posten. Kanske därför G50 har färre beställningar också, de har inte fiskat förbokningar i två månader på en dator de inte kan leverera förän nu?

En stor Nox dödare vet jag inte om det är, Noxen är nog snäppet (om än ett väldigt litet snäpp) mindre och något mer stilren. Måste säga att jag är väldigt nöjd trots allt med utseendet på min, utan klisterlappar är den inte så hemsk http://zubren.com/misc/setup.jpg

Sen att den presterar betydligt bättre (20%?) än Nox och har plats för 2 HDD's för ett pris som är väldigt jämförbart med vad Noxen kostar kan ju inte ses om något annat än väldigt attraktivt.

Fler fördelar som kan vara värda att nämna är väl VGA kontakt och numpad på tangentbordet, och en mer USB kontakt än Noxen. Samt ingår en MX518 mus och en helschysst Targus laptop rygga.

12600:- får jag tillbaka från Zepto för min förbeställning på Nox + väska.
12600:- betalade jag för G50V

Hade jag fått min Nox i tid hade jag säkert varit nöjd med den. Men att det slutade med avbeställning och köp av G50V känns väldigt bra så här i efterhand, jag gillar utseendet och tycker om att spela så bättre prestanda är väldigt välkommet, speciellt när priskillnaden i princip är 0 och de är så gott som lika stora.

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Nice bilder G-Mod

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla med er här vilka drivisar som ni har installerat från zeptos ftp? har själv beställt en utan OS så det vore bra att om alla drivisar jag behöver finns på deras ftp eller om man måste böka runt på nätet efter nya.

Visa signatur

See you when hell has frozen...
Zepto Mythos

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
...
Fler fördelar som kan vara värda att nämna är väl VGA kontakt och numpad på tangentbordet, och en mer USB kontakt än Noxen.
...

Ser det inte lite dumt ut med en vga-kontakt på tangentbordet?

(trött)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m8ght
Tänkte kolla med er här vilka drivisar som ni har installerat från zeptos ftp? har själv beställt en utan OS så det vore bra att om alla drivisar jag behöver finns på deras ftp eller om man måste böka runt på nätet efter nya.

Har laddat in visat 64bit engång nu, fick som sagt problem med att wlan inte gick igång samt att jag hade en unknown device i device managern.

Jag har blåst den nu och börjar på ny kula, jag använde endast drivisar från ftpn. skall ta en titt på skivan senare ikväll och se ifall det finns ngt där som hjälper.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G-Mod
Har laddat in visat 64bit engång nu, fick som sagt problem med att wlan inte gick igång samt att jag hade en unknown device i device managern.

Jag har blåst den nu och börjar på ny kula, jag använde endast drivisar från ftpn. skall ta en titt på skivan senare ikväll och se ifall det finns ngt där som hjälper.

Jag har också vista 64 inne.
Har en unknown device i enhetshanteraren men alla komponenter lirar vad jag kan se, någon som listat ut vad det är?.
Någon annan som reagerat på TV antenn "uttaget" på datorn btw?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Jag har också vista 64 inne.
Har en unknown device i enhetshanteraren men alla komponenter lirar vad jag kan se, någon som listat ut vad det är?.
Någon annan som reagerat på TV antenn "uttaget" på datorn btw?

Öh? Var sitter det. Kan inte se det på bilderna från G-mod.

/J

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensr
Öh? Var sitter det. Kan inte se det på bilderna från G-mod.

/J

Den sitter mellan näthålet och RJ-45 kontakten. Den är ca 2-3 mm i diameter