Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
Är inte det själv "skalet"? så har jag fått för mig

Jao låter vettigt, inte helt omöjligt.

YAYA!! Fick besked om att de skickar datorn idag!!!

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Hmm jag beställde min Nox i söndags.. alltså för snart en vecka sedan..

De sa att de skulle börja bygga datorn när de fick in pengarna, de borde fått in pengarna i Tisdags eller något sådant..

Får hoppas att datorn kommer snart

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00red
Jao låter vettigt, inte helt omöjligt.

YAYA!! Fick besked om att de skickar datorn idag!!!

Jag också! Fick mail från en danska. Men jag har för mig att UPS inte levererar på helger?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kattvirre
Jag också! Fick mail från en danska. Men jag har för mig att UPS inte levererar på helger?

Hur länge sen beställde du din dator?

Vill veta så jag vet ungefär hur lång tid det tar för mig att få min dator

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fajk
Hur länge sen beställde du din dator?

Vill veta så jag vet ungefär hur lång tid det tar för mig att få min dator

8 Juli....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kattvirre
8 Juli....

men shit..skojjaru?...

hur sega är zepto?

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem

Men vänta nu. Om de inte börjar bygga datorn förrän de får in pengarna, hur funkar det då för oss som valt att betala vid leverans?

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahu
Men vänta nu. Om de inte börjar bygga datorn förrän de får in pengarna, hur funkar det då för oss som valt att betala vid leverans?

Vi får betala 120kr extra vid leveransen för att dom ska börja bygga direkt när dom fått ordern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kattvirre
Jag också! Fick mail från en danska. Men jag har för mig att UPS inte levererar på helger?

Det gör dom nog inte heller, men Zeptofolket har nog jobbat över och byggt och då skickat datorn till UPS så börjar dom hantera på Måndag (skulle jag tippa på). Nästa vecka borde inte vara en vild gissning den här gången.

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00red
Det gör dom nog inte heller, men Zeptofolket har nog jobbat över och byggt och då skickat datorn till UPS så börjar dom hantera på Måndag (skulle jag tippa på). Nästa vecka borde inte vara en vild gissning den här gången.

Så tisdag är en het gissning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kattvirre
Så tisdag är en het gissning?

Jag hoppas senast Onsdag så Tisdag vore hett som faaaaaaaaaaan! =D

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Varför tar det sån tid egentligen?

är det dåligt med arbetare eller vad?

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fajk
Varför tar det sån tid egentligen?

är det dåligt med arbetare eller vad?

Jag tror att de fick mer beställningar än de hade räknat med + att komponenter kom senare till dem än de hoppats på. Tydligen så var det ett stopp i packetering (?) om jag inte minns fel + att det förmodligen var en del på semester... Det är de grejer som jag suttit o tänkt ut själv, så kan nog vara precis vad som helst annat också.

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00red
Jag tror att de fick mer beställningar än de hade räknat med + att komponenter kom senare till dem än de hoppats på. Tydligen så var det ett stopp i packetering (?) om jag inte minns fel + att det förmodligen var en del på semester... Det är de grejer som jag suttit o tänkt ut själv, så kan nog vara precis vad som helst annat också.

Det är klart att det finns olika saker som bidragit. På detta har Zepto också kryddat med en rejäl dos dumhet eller möjligen snålhet.

Den stora flaskhalsen som de tydligen har haft på slutet är rengöring, paketering och avsändning. De kan inte vara så svårt att inse att när de äntligen lyckas få upp farten i produktion och testning att det kommer att bli tryck på nästa led.

Min dator har varit färdigtestad sedan i onsdags (kanske ännu längre, men det var då jag ringde) och den har ännu inte skickats.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
Det är klart att det finns olika saker som bidragit. På detta har Zepto också kryddat med en rejäl dos dumhet eller möjligen snålhet.

Den stora flaskhalsen som de tydligen har haft på slutet är rengöring, paketering och avsändning. De kan inte vara så svårt att inse att när de äntligen lyckas få upp farten i produktion och testning att det kommer att bli tryck på nästa led.

Min dator har varit färdigtestad sedan i onsdags (kanske ännu längre, men det var då jag ringde) och den har ännu inte skickats.

Hehe lite OT men jag såg att du bor i Örebro Har du nån aning om vad sjutsingen som händer på drottninggatan? Värsta jippot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kattvirre
Hehe lite OT men jag såg att du bor i Örebro Har du nån aning om vad sjutsingen som händer på drottninggatan? Värsta jippot.

http://www.na.se/meny/kalender.asp?item=5187&wpa=tomas-ledin-...

Det är sånt man får roa sig med på helgen när man inte har fått sin Nox.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Vad är problemet? Jag beställde den 29 juni, datorn har varit färdigbyggd och testad i över en vecka. Inte fan har det kommit någon leveransbekräftelse här, varför kan de inte skicka min när de skickar ut till er som beställt efter mig?

Dålig stil av zepto, har ju snart väntat 2 månader på datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Veracity
Vad är problemet? Jag beställde den 29 juni, datorn har varit färdigbyggd och testad i över en vecka. Inte fan har det kommit någon leveransbekräftelse här, varför kan de inte skicka min när de skickar ut till er som beställt efter mig?

Dålig stil av zepto, har ju snart väntat 2 månader på datorn.

Jag håller med.

När de har många färdiga datorer att skicka iväg borde de sändas efter beställningsdatum. Jag vet inte vad de använder för kriterier när de väljer vilken dator som ska skickas härnäst. Kanske det är slumpen som avgör.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Veracity
Vad är problemet? Jag beställde den 29 juni, datorn har varit färdigbyggd och testad i över en vecka. Inte fan har det kommit någon leveransbekräftelse här, varför kan de inte skicka min när de skickar ut till er som beställt efter mig?

Dålig stil av zepto, har ju snart väntat 2 månader på datorn.

Ja det är fan helt sjukt, man tycker ju att du skulle få den före mig t.ex.(beställde 21 juli).
Är skitnöjd med min Nox, men jag kommer som sagt _aldrig_ mer beställa nått från Zepto.

Permalänk
Medlem

Ni som har fått era Nox;ar kan väll ta lite bilder o visa här?

hitills har jag bara sett en person som visat bilder på sin nox

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fajk
Ni som har fått era Nox;ar kan väll ta lite bilder o visa här?

hitills har jag bara sett en person som visat bilder på sin nox

Ska ta massor med bilder o spela in lite video också, bara den landar.

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00red
Jao låter vettigt, inte helt omöjligt.

YAYA!! Fick besked om att de skickar datorn idag!!!

Härligt härligt!
...men jag lär få vänta på min mythos

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk

Nu är det nära! Kommer hem ifrån skolan vid 14.00, då står det en Zepto Nox A15 i vardagsrummet, kan bli fint. Jag ska se till att ta lite ordentliga bilder som är värda att kolla på. Hittills har jag inte sett mycket av varken recensioner, bilder på en stängd nox och inte heller några direkta svar på hur bra den presterar i spel mm. Jag fick med en Zepto Zcumbag notebook väska i blå färg, istället för den tråkiga andra kompensations-väskan. Dock drog dom av mellanskillnaden på rabatten, men det var det värt.

Dessutom ska det bli intressant att se hur det blir när man kopplar noxen till en Samsung 37" 6-serien 100hz full-hd tv. Jag har köpt Crysis, Bioshock och Assasins Creed, kan bli häftigt. Naturligtvis kör man via hdmi och med surround ljud därtill.

nu ska man försöka få lite sömn och förhoppningsvis överleva fram tills 14.00 imorgon.

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balboa502
Jag har köpt Crysis, Bioshock och Assasins Creed, kan bli häftigt.

Rapportera gärna om hur det går, speciellt i Crysis! Jag prövade Crysis-demot, men blev inte direkt överväldigad över prestandan. Ortmon skrev ju tidigare att h*n fick bra flyt i 1280*1024 på High, men jag kände inte att jag fick det direkt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Rapportera gärna om hur det går, speciellt i Crysis! Jag prövade Crysis-demot, men blev inte direkt överväldigad över prestandan. Ortmon skrev ju tidigare att h*n fick bra flyt i 1280*1024 på High, men jag kände inte att jag fick det direkt...

will do!

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balboa502
Nu är det nära! Kommer hem ifrån skolan vid 14.00, då står det en Zepto Nox A15 i vardagsrummet, kan bli fint.

Woho

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Beställde med Vista premium 64-bit som Zepto installerade. Clean installation förutom Bullguard och Office testversion. Båda kommer avinstalleras och jag kommer köra med AVG samt Open Office.
Känns skönt att slippa installera om Vista det första man gör, som med t.ex Dells burkar.

Hehe precis som jag gjorde, bort med bullgard och testoffice, och in med open office och avg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Hmm, sitter på jobbet och glor. Kom på en grej, jag fick inte med någon vista skiva, bara en med drivrutiner. Borde man inte få det? Har ju nyckeln och så men jag orkar inte bränna en egen skiva om jag skulle behöva installera om

Hmm det har du rätt i, jag fick bara med en 32-bitars skiva. det är ju skitdåligt! Har man beställt 64-bitars så måste man ju få med en sådan skiva med!

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem

Har ni som var berättigade fått tillbaka pengar från onlinerabatten efter att den diskussionen kom igång för ett tag sen?

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Måste bara berätta. Jag va ju inte hemma när UPS kom med paketet i fredags. Missade ju med 5 minuter....

Men så vid 14 tiden ringer zepto och säger: "Vi har sett att du missade datorn, vi har ringt och kollat med ups och det är ok att hämta den där ifall du vill."

Shiit, det kallar jag customer service! Att vara så mån om att alla skall få sina datorer så snabbt som möjligt är ju riktigt bra!

Nu hade jag inte tid att hämta den iaf, men men

Edit:
Ser att zepto släppt ny version av sin mobile utils. link

Permalänk
Medlem

Fortfarande klent med recensioner och prestandaresultat

Jaja det dyker väl upp.

/J