Permalänk
Medlem

Vadå? Kör de för fullt eller? Låter ju inte kul =/
Ring Zepto och hör vad de säger?

//R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJHogi
Vadå? Kör de för fullt eller? Låter ju inte kul =/
Ring Zepto och hör vad de säger?

//R

Fläktarna står inte på för fullt hela tiden, endast vid spelande. Dock blir de aldrig helt tysta vid lätt arbete, som det var för några dagar sedan.

Edit: Nu har den börjat lugna ner sig igen och blir tyst då och då. Fläktarna drar fortfarande igång någon gång då och då men så var det ju förut.

Permalänk
Medlem

Kan ju ha att göra med omgivningens temperatur och sånna saker också. Alternativt kan det ha kommit in damm i fläktarna kanske? Fast så snabbt borde det inte bli någon större ansamling.

Någon som hittat vettiga verktyg för att kolla temp på de olika sakerna i NOX:en btw?

Permalänk
Medlem

Tja, ny här.

ulath666, du skrev att dina spel flöt på bra när du körde dom. Får man fråga vilka spec du har på din Nox?

Samt denna fråga: Har läst igenom hela den här tråden och det verkar som om leveransproblemen skall vara lösta nu?

Skall nämligen lägga in en order idag tänkte jag. Problemet är att jag bor i Dublin så det hade varit bra om man hade kunnat få ett leveransdatum som stämmer och inte är ett halvår iväg.
Hade ju varit lite drygt att ta semester, stick till Sverige och upptäcka att man får resa tillbaka om två månader igen för att "datorn väntar på att bli puttsad" eller what-have-you.

Anywho, skulle uppskatta er mening.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Fläktarna står inte på för fullt hela tiden, endast vid spelande. Dock blir de aldrig helt tysta vid lätt arbete, som det var för några dagar sedan.

Edit: Nu har den börjat lugna ner sig igen och blir tyst då och då. Fläktarna drar fortfarande igång någon gång då och då men så var det ju förut.

Min zepto kom igår och har också märkt det här med fläktarna . Det verkar var en lite fläkt som går hela tiden. Den låter inte så mycket men den är aldrig helt tyst. Där är även en mera högljudd fläkt som går upp i varv lite då och då.

/J

Permalänk
Medlem

Jag beställde min 11 Juli och har fortfarande inte fått min. Jag undrar verkligen om det är så att det är logstikproblem. Dom har haft veckor på sig att förbättra det. Permanent eller tillfälligt. Dom har säkert bara letat upp alla här som har klagat, tagit reda på deras beställning och skickat Noxen som en priorterad muta för att få tyst på det dåliga ryktet.

Därför börjar jag också whine'a lite här nu så jag också får min!

Permalänk
Medlem

10 dagar sedan jag beställde min...jag LÄÄÄÄÄNGTAAR...

Jag vill ha min nox nuuuuu

Hoppas att Zepto tar sig i kragen o levererar alla noxar nu

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G-Mod

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah

Ffs tomtar! ...kan ni säga hur burken känns, är den smidig, lätt att bära runt mellan rummen eller från skrivbord till vardagsrumssoffan, i knät osv.?? Eller den klumpig, otymplig, en kossa?

tack på förhand

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Anywho, skulle uppskatta er mening. [/B]

Varför inte beställa den till Irland direkt?

http://www.zepto.com/Shop/Default.aspx

Permalänk
Medlem

För att man måste betala löjligt mycket för att .... betala, om jag har förstått det rätt.
Sen litar jag inte på kurirna i Irland. Jobbar mycket med DPD, UPS,DHL osv.
Det är förvånande hur dåligt de hanterar sina leveranser ibland. Har inte heller möjlighet att ordna för leverans där jag jobbar och leverans hemma är inte möjligt då jag jobbar 08:00 och inte är hemma för än 19:40 typ.

Absolute enklaste för min del är att fixa beställning till Sverige, ha en polares hem som leveransadress och bara hämta den under semestern.

Tack för förslaget dock.

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite smått irriterad nu. Fick hem noxen igår och den är helt underbar, men tyvärr får jag bara igång ett enda spel- Crysis. När jag ska spela andra lite äldre spel tex cod2, world in conflict, call of juarez och company of heroes får jag fram olika felmedellanden tex:

"DirectX(R) encountered an unrecoverable error. Check the DirectX(R) for possible solution"

I company of heroes som ska fungera blir det fail i systemtestet innan installationen i shader.

Beror detta på att jag har x64 vista ultimate eller vad? Byta till x32 bitars?

Jag har installerat senaste directx.

Visa signatur

Zepto nox a15, Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3,4 GB DDR2 PC6400 800MHZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jobbo
Börjar bli lite smått irriterad nu. Fick hem noxen igår och den är helt underbar, men tyvärr får jag bara igång ett enda spel- Crysis. När jag ska spela andra lite äldre spel tex cod2, world in conflict, call of juarez och company of heroes får jag fram olika felmedellanden tex:

"DirectX(R) encountered an unrecoverable error. Check the DirectX(R) for possible solution"

I company of heroes som ska fungera blir det fail i systemtestet innan installationen i shader.

Beror detta på att jag har x64 vista ultimate eller vad? Byta till x32 bitars?

Jag har installerat senaste directx.

Antagligen beror det på grafikdrivaren, vi har haft några andra som anmärkt på samma sak. Det ska dock vara löst med nyaste drivaren från vår FTP. Pastar en en liten söt installationsguide från vår danska support:

Citat:

Driveren kan hentes her:

ftp://ftp.zepto.dk/Notebooks/Nox_A15/Drivers/Vista/64bit/02_G...

Udpak filen (højreklik og vælg "Udpak Alle...")
Dobbeltklik på Setup.exe
Ved pop-up med rød farve vælges at driveren skal installeres selvom den ikke er testet til systemet.
Genstart computeren.
Herefter er kan der spilles spil under Vista 64bit.

Permalänk
Medlem

tofen: jobbar du på zepto?

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
Antagligen beror det på grafikdrivaren, vi har haft några andra som anmärkt på samma sak. Det ska dock vara löst med nyaste drivaren från vår FTP. Pastar en en liten söt installationsguide från vår danska support:

Tusen tack. Grym support. Nu funkar allt galant.

Visa signatur

Zepto nox a15, Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3,4 GB DDR2 PC6400 800MHZ

Permalänk
Medlem

Leverensproblemen är INTE LÖSTA!

Jag börjar bli redigt trött på att vänta på min burk som beställdes den 14/7 och skulle ha levererats:

-29/7, men icke. I stället...
-6/8, nähä, men istället den...
-13/8, senast, säkert som ammen i kyrken. Inte, men...
-1-2 dagar senare, garanterat. Not.

Jag har fortfarande inte hört ett ljud om när datorn kan tänkas landa. Illa dåligt skött tycker jag!

Vad sägs om texten på www.zepto.se, första sidan "Leverering av Nox A15
Vi förväntas senast d. 13/08-08 att kunna leverera samtliga ordrar beställda innan den. 30/07-08."

Jag avråder från att beställa om det är viktigt för dig att få datorn en viss månad, juli och augusti är båda snart slut.

Tagg gjorde troligen rätt när han avbeställde. Jag börjar grunna på det jag också, men jag kan vänta till helgen i alla fall, mest beroende på att folk verkar vara nöjda med burk och support.

/Anders

Permalänk
Medlem

Kan inte zepto leverera min dator snart...

vill ha den nuuu

Vill ha den senast nästa vecka xD

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem

Re: Leverensproblemen är INTE LÖSTA!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av littos
Jag börjar bli redigt trött på att vänta på min burk som beställdes den 14/7 och skulle ha levererats:

-29/7, men icke. I stället...
-6/8, nähä, men istället den...
-13/8, senast, säkert som ammen i kyrken. Inte, men...
-1-2 dagar senare, garanterat. Not.

Jag har fortfarande inte hört ett ljud om när datorn kan tänkas landa. Illa dåligt skött tycker jag!

Vad sägs om texten på www.zepto.se, första sidan "Leverering av Nox A15
Vi förväntas senast d. 13/08-08 att kunna leverera samtliga ordrar beställda innan den. 30/07-08."

Jag avråder från att beställa om det är viktigt för dig att få datorn en viss månad, juli och augusti är båda snart slut.

Tagg gjorde troligen rätt när han avbeställde. Jag börjar grunna på det jag också, men jag kan vänta till helgen i alla fall, mest beroende på att folk verkar vara nöjda med burk och support.

/Anders

Väldigt tråkigt att läsa att Zepto fortfarande inte lyckats skicka iväg förbokningar ordentligt. Din beställning låg tom en dag innan min vilket betyder att jag kanske inte heller hade fått min än om jag hade låtit min beställning ligga kvar, galet.

Är väl värt att skriva att om man ber om det så kan man få sina pengar utbetalda ganska raskt iaf när det rör sig om större summor. Min utbetalning behandlades i princip med en gång, se bara till att de har erat clearing nr och banknamn utöver konto nr.

Återigen, Magnus +1, Zepto -1

*pyser iväg för att spela crysis på sin G50*

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

R#ven, nu har jag ju precis beställt en.
Jag får väl ringa och tjata senare. Det är ju inget man vill göra men det verkar som om det är ett måste. Som sagt, jag tänker inte åka till Sverige för att finna ut att min dator kommer bli en månad försenad.

Permalänk
Medlem

Zepto har nu sagt att jag får datorn 5/9

Hoppas att jag får den då

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem

Dom är värda väntan. Bilder m.m. kommer från mig snart också. <3 Nox A15 (än så länge i alla fall.)

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

En rimlig gissning är väl att förseningarna inte kommer att vara så kraftiga nu när de börjar bli klara med de första beställningarna. Såna där saker är ju ganska vanliga när det gäller en ny modell av i princip vad som helst. Om man beställer nu lär man inte riskera att få vänta 2 månader iaf.

Permalänk
Medlem

Jag har fått igång min Nox nu.

Utan att gå in i mer detaljer ännu så kan jag iaf säga att den är fin.

Jag har dock ett irritationsmoment.
Den högra högtalaren sprakar som tusan så fort man höjer volymen till någorlunda hörbar nivå. Om jag kopplar in hörlurar är det inga problem med ljudet.

Någon annan som upplever problem med högtalarna?

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

nilsrock: i want pics!!!

lite off-topic men ändå: örebro ftw<3

Visa signatur

Yeah

Permalänk

Ni som har fått era noxar... har ni detta problem?:

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=289999

Kort beskrivet verkar det som att hans dator inte kan ha fläktarna på någon låg nivå för att hålla temeraturen jämn, de dras igång på hög fart varannan minut och går några sekunder tills tempen droppat - 2 min senare samma sak igen... han har gjort ett litet häftigt diagram som visar det hela också:

http://www.bilder-hochladen.net/files/133b-i-jpg.html

Man ser hur fläktaktiviteten är ett prickingt streck samt att gpu/cpu-tempen går som en jojo upp och ned hela tiden i takt med fläktaktiviteten.

Om det stämmer och ingen fixx finns på problemet så är det sanslöst illa, en riktig dealbreaker imo... (skall skaffa en bärbar till min tjej)

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fajk
nilsrock: i want pics!!!

http://www.ladda-upp.com/bilder/8218/zepto-nox-a15
http://www.ladda-upp.com/bilder/8217/zepto-nox-a15-st-C3-A4ng...

Edit:
EnbersBuskE
Jag har inte haft problemet att fläkten har varvat upp. Jag har ännu bara installerat drivare och program och surfat en del. Men jag har iaf suttit nån timme med datorn.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Så snygg alltså O__o

LÄNGTAAR

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem

Kanske en dum fråga men på zepto´s ftp när man ska installera drivrutiner så vad är "chipset" för något? alla de andra vet jag men inte den.

Visa signatur

See you when hell has frozen...
Zepto Mythos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m8ght
Kanske en dum fråga men på zepto´s ftp när man ska installera drivrutiner så vad är "chipset" för något? alla de andra vet jag men inte den.

Moderkortet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
http://www.ladda-upp.com/bilder/8218/zepto-nox-a15
http://www.ladda-upp.com/bilder/8217/zepto-nox-a15-st-C3-A4ng...

Edit:
EnbersBuskE
Jag har inte haft problemet att fläkten har varvat upp. Jag har ännu bara installerat drivare och program och surfat en del. Men jag har iaf suttit nån timme med datorn.

Okej... det låter ju betryggande - en följdfråga bara... har fläkten inte varvat upp alls eller håller den sig på väldigt låga varvtal?

Ni andra noxägare får gärna också fylla i med era erfarenheter vad gäller fläktljudet och allmän ljudnivå på datorn.

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Medlem

Min fläkt går igång när datorn jobbar hårt, då går den på rätt bra varannan minut eller ngt. Skulle gärna hitta något som gjorde det mer stabilt. stör mig inte så mycket dock.

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB