Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Jag förstår hur du tänker ur ditt perspektiv, och mitt tips till dig är att du ger dig ut igen och hittar någon som Du bryr dig väldigt mycket om, är en av de få sakerna i livet som ger hopp om att det finns en anledning att fortsätta.
Lycka till

Är det inte lite fel? Ska man inte kunna vara lycklig ensam? När det förhållandet tar slut så är man ingen..

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Som sagt innan, res. De hjälper att få lite andra vyer ett tag. Hoppas det vänder och att du inser att livet faktiskt är värt otroligt mycket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Känner igen mig på vissa punkter, spec om föräldrarna.

Inte mycket man kan göra åt saken, va med dom få vännerna du har och bit ihop.
Finns moments i livet allt bara verkar så jävla pointless, but it aint, belive me.

Permalänk
Medlem

Alltså, det här kanske inte hjälper dig nu, men jag har iaf efter mycket skit funnit att det finns ett motto som hjälper mig "För att det ska bli fett, måste det vara bull" (formulerades av mig på fyllan, men iövrigt seriöst). Detta var resultatet av en riktigt deppig period i mitt liv. När jag tog mig ur det hela insåg jag att det finns ett samband mellan av må bra och må dåligt. Om man har några riktiga dalar kommer man heller aldrig få se några riktiga toppar. Hellre leva ett liv med ordentliga toppar än att gå runt och ha en allmänt jämn nivå. Detta har hjälpt mig när saker har sett mörka ut. Allt handlar om inställning, när man är längst nere på bottnen är det bara att tänka "nu kan det bara bli bättre".

Tror det här kan användas för att förklara varför många artister och skådisar börjar knarka när dem blivit kända, de tjänar såpass mkt att dem inte behöver göra något tråkigt längre, vilket gör att det inte får några glädjetoppar i sitt liv. Så för att få det berusar dem sig med knark istället. Antingen det eller så smakar knark skitgott ;). Nej, nu ska jag inte bli långrandig med mina små teorier och så. Detta är iaf en sak som hjälpt mig jävligt mkt. Hoppas det här hjälper dig lika mkt. Stay positive!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Är det inte lite fel? Ska man inte kunna vara lycklig ensam? När det förhållandet tar slut så är man ingen..

"... är en av de ...", självklart ska man kunna vara ensam men känslan av att ha någon att älska är otroligt, tar ett förhållande slut fortsätter man till nästa tills man hittar någon man verkligen kan binda sig till.
Eller menar du att man ska leva ensam hela livet för att det finns en risk i det hela? Det finns en risk i allt och det måste man vara beredd på att ta.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
"... är en av de ...", självklart ska man kunna vara ensam men känslan av att ha någon att älska är otroligt, tar ett förhållande slut fortsätter man till nästa tills man hittar någon man verkligen kan binda sig till.
Eller menar du att man ska leva ensam hela livet för att det finns en risk i det hela? Det finns en risk i allt och det måste man vara beredd på att ta.

Jo, men han påpekar varken att man SKA leva ensam just pga av rädslan av att bli sårad. Och visst är det en skön känsla att ha någon att binda sig till.

Det Hugo Hagman säkerligen menar, och jag håller med är att man ska kunna vara lycklig även fast man inte har en partner, och det är sant, hela livet ska inte gå ut på att man måste ha en partner.

Man ska vara stark som individ, att tvunget, med betoning på tvunget konstant behöva binda upp sig till en partner leder till att man inte lever perioderna imellan. Ta vara på livet, som singel eller ej. Det olika delarna har olika fördelar såväl som nackdelar båda två.

Se ett uppbrott som en annan fas av livet, njut av den istället för att förpesta den, är man uppmärksam kommer det alltid in nya människor, och eventuella partners i sitt liv.

Men för guds skull gräv inte ner er över att man inte alltid har någon att tycka om. För allas bästa och välmående Livet erbjuder så mycket mer..

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
"... är en av de ...", självklart ska man kunna vara ensam men känslan av att ha någon att älska är otroligt, tar ett förhållande slut fortsätter man till nästa tills man hittar någon man verkligen kan binda sig till.
Eller menar du att man ska leva ensam hela livet för att det finns en risk i det hela? Det finns en risk i allt och det måste man vara beredd på att ta.

Bergstrom förklarade hur jag menade helt perfekt. Man ska vara stark nog att inte behöva en partner. Men jag själv kan känna att det är rätt meningslöst nu och så var det inte förra året när jag hade flickvän..

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Är i samma sits som OP och tydligen en hel del andra.

Att leta vidare efter nya kontakter är svårare för vissa.
För några veckor sedan tog min bästa vänskap jag någonsin haft slut med en underbar flicka. Jag hade inga tankar på att bli ihop med henne i början men efter några veckor av att ha underbar tid tillsammans så berättade hon hur mycket hon tyckte om mig. Long story short, en vecka efter sin confession tog hon tillbaka allt och vi har inte snackat sen dess. Jag vet ej varför hon kunde inte ge mig något svar som hade med saken att göra.
Skyllde bara bort sig på massa saker som att "vi var för olika" eller shit.

I vilket fall, jag har inget sätt att möta nya polare på eller nya flickor heller.
Antagligen för att jag hatar alcohol och fester, vilket är de enda tips jag fått när det gäller att hitta vänner.

Det känns som skola är det enda sättet att träffa nytt folk på och skol livet är ju så gott som slut nu.
Resa hade varit underbart om jag haft någon/några att resa med och pengar så man hade kunnat ha råd med det.

Gått ett år på KY utbildning men ska sluta nu och flytta hem om en vecka. Bo hos morsan igen -_-

Visa signatur

Concept artist/illustrator looking for PAID
work. Some of my recent art: http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?p=1576258#pos...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurisu
Antagligen för att jag hatar alcohol och fester, vilket är de enda tips jag fått när det gäller att hitta vänner.

lite samma här, men tydligen är det så det fungerar, har väll inget imot alcohol sådär men jag hittar ingen att festa med endå så.

idag har brorsan och jag meckat cross hela dagen, skulle byta ut hans ventiltätningar och vi gjorde något fel så våra markeringar för hur ventilerna skulle stå var helt fel efter MYCKET fillande lyckades vi tillslut få ihop den så att ventilerna stod rätt och inte slog i kolven eller försökte spruta ut avgaserna in i förgasare, få se om den står helt rätt imorgon oxå när den ska testas.

att hitta någon med gemensamma intressen kan ju vara något, jag har ju min bror och ett par polare som gillar att mecka hojjar och bilar.

men att hitta nya vänner är inte så lätt...få se om det blir nått med några arbetspolare som vill LANA med mig haha!

brudar är det EXTREMT dåligt med, min brud drog ju med en 37åring och bor numera med honom i en annan stad. hon var 21 om nån undrar.
har kollat lite dejting sidor men där är ingen intresserad eller knappt ens svarar och dom som verkar intressant brukar ofta sluta skriva tillbaka vilket troligtvis beror på någon annan mer intressant...nåja nått kommer väll så småningom men det känns jobbigt att ligga här i sin dubbelsäng.

tur att man har swec när man är ensam iallafall!

kunde vara värre, kunde sitta och stirra med tom blick rätt in i väggen varje dag...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf

kunde vara värre, kunde sitta och stirra med tom blick rätt in i väggen varje dag...

Haha, du menar det jag gör?
Vaknar sätter på datorn, sätter på winamp och stirrar i taket i några timmar.
Går ut och stirrar på samma vägar som alltid, kommer hem äter och sen stirrar lite till in i väggen

Man blir smått galen.

Visa signatur

Concept artist/illustrator looking for PAID
work. Some of my recent art: http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?p=1576258#pos...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurisu
Haha, du menar det jag gör?
Vaknar sätter på datorn, sätter på winamp och stirrar i taket i några timmar.
Går ut och stirrar på samma vägar som alltid, kommer hem äter och sen stirrar lite till in i väggen

Man blir smått galen.

du går ju runt lite iallafall, lyssnar på musik osv, så det är inte tvätt äkta galenskap än...men du är på god väg, lycka till!
ne jag är så ond.

kolla på tv kan man iallafall göra om man inte har väldigt god anledning att stirra in i väggen!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Det är ju jätte skönt att stirra in i väggen. Min nummer ett syssla så fort jag öppnar skolböckerna utan att känna mig motiverad. Börjar alltid med att man börjar tänka på något men efter någon minut så försvinner typ tankarna eller så blir det kanske för många så att det nästan är som att sova. Sedan rycker man till av något plötsligt ljud eller brist på ljud.

TS: Börja i någon sport om du inte redan håller på med någon, behöver inte vara en lagsport bara det är en klubb eller liknande där man tränar tillsammans med andra.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.