Hjälp: ultimat drivrutin till 6800 GT?

Permalänk
Medlem

Hjälp: ultimat drivrutin till 6800 GT?

Hej!

Jag har ett litet problem. Jag formaterade datorn och glömde se efter vilka drivrutiner till jag hade till mitt Galaxy GeForce 6800 GT. Innan formateringen flöt COD4 på mycket bra, med lägsta grafikinställningarna, och jag droppade sällan under 50 fps. Nu efter min formatering så har jag prövat lite olika drivrutiner men jag droppar nu till 30 fps och det gör COD4 ospelbart.

Jag har browsat forumet och sökt en del. Har prövat lite några andra äldre versioner och någon tweakad drivrutin. Men det tar ju lång tid att pröva själv så jag undrar om någon direkt kan berätta om de vet vilken av alla olika forceware relseaser som passar 6800 GT bäst.

Tack på förhand...

Visa signatur

Antec Sonata, Antec 380W | A64 3000+@2200mhz, Zalman CNPS7000B-AlCu | MSI K8N NEO-FSR 250Gb Nforce3 | 1024 Corsair Value PC3200 2.5-3-3-8
| Galaxy Glacier 6800 GT 420/1130mhz | Hitachi Deathstar 160GB SATA | 19" Compaq

Permalänk
Hedersmedlem

Antar att du har testat den senaste drivrutinen? Är du säker på att det är grafikkortets drivers som krabbar? inte moderkortet eller nått? Du kan ju testa Omega Drivers om du inte redan testat dem.

Permalänk
Medlem

är det inte omega drivers som suger för nvidina ?

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ac3R
är det inte omega drivers som suger för nvidina ?

Skadar inte att testa?

Permalänk
Medlem

Nae sant men han sa ju dom ultimata Så det stämmer ju in riktigt .

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ac3R
Nae sant men han sa ju dom ultimata Så det stämmer ju in riktigt .

Sant

Permalänk
Medlem

Tack, jag ska pröva omega så får vi se. Jag har prövat den senaste ja.

Det är grafikkortet. Det är jag säker på. Moderkortet har samma drivrutiner som förut. Det som har förändrats är drivisarna för grafikkortet.

Ingen annan med äldre grafikkort som har en lösning? Alla kan väl inte sitta och trycka på fräscha grejer?

Visa signatur

Antec Sonata, Antec 380W | A64 3000+@2200mhz, Zalman CNPS7000B-AlCu | MSI K8N NEO-FSR 250Gb Nforce3 | 1024 Corsair Value PC3200 2.5-3-3-8
| Galaxy Glacier 6800 GT 420/1130mhz | Hitachi Deathstar 160GB SATA | 19" Compaq

Permalänk

vad är omega drivers?

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av all-seeing
vad är omega drivers?

Moddade Nvidia drivers.

Permalänk
Medlem

Omega Drivers är Drivrutiner för både Ati och Nvidia som är "moddade" som skulle prestera bättre.. men vet inte ifall ens läget är så nuförtiden minns förr i tiden så persterar dom drivruitnera bättre, i alla fall trodde man det

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s