Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiend
Jag har fått väldigt bra respons både från Alina och Inet!
Nu ser jag fram emot min prolle

Samma här;)
Nu ligger 30kg komponenter o väntar på posten, ska dit om en liten stund och hämta. Riktigt snabb leverans faktiskt, och de var väldigt trevliga över mail dessutom.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

hurra har fått kollinummer och allt så jag har en på väg

Lycka till, till er andra... fick vänta ca 1 vecka för att få min @ datorbutiken... fast dom inte va inne.

Visa signatur

pff

Permalänk

Nu blev jag orolig det va 18kvar när jag beställde, sen efter en liten stund blev det Obekräftat på Inet. Surt att ligga ute med pengarna isåfall.

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Inaktiv

HAHA! Jävlar, det gick undan... jag beställde liksom för 4 timmar sedan och det har redan sålt slut alltihop på Inet. Helt sjukt att det kan vara en sådan efterfrågan på processorer just nu??

Permalänk

F*n! Skulle dragit hem efter skolan direkt och beställt en. Men betyder det här att det kommer droppa in sådana här leveranser oftare nu? Den helvetiska väntetiden är över?

Visa signatur

You're damned if you do and you're damned if you don't

Permalänk
Medlem

Åkte och hämta min efter jobbet hos alina system, uppsala city butiken,

Hade stor tur, det var en kille som hade "paxat" den, men inte dök upp vid angiven tid, Så jag fick den paxad i mitt namn och lovade att hämta den innan kl 18, Resan började 10 i fem, från norrtull, efter lite köer och trängsel och ont om soppa i tanken så anlände jag en timme senare.

Permalänk
Medlem

Mailade komplett.se och frågade vart min 8400 höll hus och fick detta till svar:

"Ni är inte ensam om att vilja ha en E8xxx/Q9xxx, men tyvärr så är det så att Intel har haft problem att leverera dom. För E8xxx och Q9xxx gäller ungefär samma sak. PGA produktionsproblem från Intel kan dessa dröja upp till en månad till eller liknande för kontinuerlig lagerföring. Dock kommer några få processorer komma in här och där, de flesta av dem kommer dock endast vara till våra Komplett Gamer datorer och liknande.Kort och gott, jag kan inte lova dig någon E8xxx eller Q9xxx den närmaste tiden."

Permalänk
Medlem

Orka att man avbeställde sin E8400 från inet då för 1 vecka sen när det såg som mörkast ut och beställde på Misco istället.. Självklart hann dom ta slut på misco så jag inte fick någon.. så avbeställde där också!

Så nu har jag beställt från Alina! Nu ska jag fanimig ha kvar ordern där ett tag! Dom trodde ju som sagt att dom skulle komma in antingen imorgon eller i början på nästa vecka.

Fan Kanske hade kunnat haft min proocessor nudå imorgon från inet om dom hade skyndat sig lite. Surt. Vill ha min processor!!!

Visa signatur

"640 kB borde vara tillräckigt för vem som helst"
Bill Gates, Microsoft, 1981

Permalänk

köp istället E6850, E6750 eller E6700 ty det är det Intel vill

Skämt åsido är det ruttet att hålla inne i dessa prollar för att de inte kan sälja ut den "obsoleta" E6x50 serien.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

ser att webhallen har 50st på sveavägen så då fattar jag inte hur andra ställen kan ha sån brist..

Alina
Inet
Webhallen

dom 3 har ju fått flera leveranser denna vecka..

DB/Komplett/dustin vad håller ni på med ??

fast dom stora kanske har nåt avtal med intel att dom SKA sälja bort så många E6xxx som möjligt.. kanske ??

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikR
DB/Komplett/dustin vad håller ni på med ??

fast dom stora kanske har nåt avtal med intel att dom SKA sälja bort så många E6xxx som möjligt.. kanske ?? [/B]

Eller så har dem (som någon annan nämnde) gjort som så att dem satt in dem i deras spel / prestandadatorer som dem säljer?

Så alla som köper en processor löst blir utan varje gång det kommer in?

Permalänk
Medlem

mm ganska fult gjort egentligen..

om du går in på en restaurang och beställer en maträtt så får du som svar att nä du får vänta för det finns dom som ska äta 3rätters, dom går före i kön..

eller på en bilverkstad, du ska lämna in den för att byta EN sak som är trasig men du får som svar att nä vi tar dom som vill göra full service före du får vänta

ja ni fattar.. dom vinner ju såklart kunderna som beställer en hel dator men förlorar många små =( synd

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Beställde en från webhallen nu. Får se hur det går. Får hoppas att lagerstatusen var uppdaterad.

Permalänk

YES, då var min packad och skickad från Inet. Verkar som E8400 börjar dyka upp i större partier överallt nu. GL på er andra där ute som hänger över F5 knappen.

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem

mm,

ska hämta ut min E8500 nu för den har ju kommit men, de övriga delarna dröjer väl en vecka till,, jag blir glad om dom ens kommer före nästa fredag...

Reaper minnena från DB är uppskjutna till tidigast 7/4 =(

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Avstängd

tjena på er jag har en funderation ni som nu väntar på en E8400 varför går ni inte på denna jag tror den går o klocka till 4ghz åxå

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=IE4700R

13*200 standard sen 13*300 nära 4ghz

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

eller så väntar du på dess 45nm ersättare Core2Duo E7300

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evolate
eller så väntar du på dess 45nm ersättare Core2Duo E7300

vem skrev du nu till.... jag har redan en E8400 så jag kommer inte att vänta

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

sorry, skrev till Siggemc, om hans e4700

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evolate
sorry, skrev till Siggemc, om hans e4700

okej ja la ut denna länk för att jag har skälv haft en E4300 o jag kunde klocka den 9*333 om nu (e4700)den har 13 i multiplier så borde man kunna smaska på rätt fin klock på den ,det va det jag menade

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

jo, och då menar jag att folk som funderar på ditt förslag, kan vänta lite på en e7300 som är 45nm motsvarigheten till e4700 typ

Permalänk
Avstängd

frågan är va prislappen på 7K ser ien blir 1000:- va inte dyrt minns dock inte hur mycke cashe 7serien hade

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

3 meg tror jag...

Permalänk
Avstängd

ja man ser va prislappen hamnar i allfall tyckte faktist E4serien va bra 100% överklock va inga problem om man bara hade kylning för det (funka inge bra med min htpc i allfall)

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

jag trodde min zalman Zalman CNPS-9500 skulle kyla e8400 tillräckligt, fast den blir varm som fan (70+) på 4ghz, vad har du för kylning ?

Permalänk
Medlem

va tycker ni..? finns de gn ersättare till E8400 som är värd sitt pris och går att överklocka lika bra? då de tar mer än en månad före ja ens vet om ja kommer att få tag i en.
e tacksam fö snabba svar.
mvh.Finlands Trötta Datanördar ;D

Permalänk
Medlem

Det finns ingen som är mer värd eller lika värd men det finns några som man kan fundera på istället

E8x00
Q9xxx

men gå inte över 2500kr
ta hellre en billigare om du kan klocka...

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

finns en E8400 på tradera.se till salu !!! skynda att köpa

direkt länk så ni slipper att söka

http://www.tradera.com/Intel_Core_2_Duo_E8400_3_0GHz_1333MHz_...

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hiroschi
va tycker ni..? finns de gn ersättare till E8400 som är värd sitt pris och går att överklocka lika bra? då de tar mer än en månad före ja ens vet om ja kommer att få tag i en.
e tacksam fö snabba svar.
mvh.Finlands Trötta Datanördar ;D

e8200 funkar oftast bra till 4ghz.
krävs ett bra moderkort + ram som klarar hastigheten.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Fan, har hängt omkring i detta forum ien vecka och har haft 5 chanser att sno åt mig en 8400!! jag var för snabb med att ta E8500 känner jag nu

har förlorat 860kr på att jag inte orkade vänta men så finns dom helt plötsligt överallt!! nu är det istället E8500 som är slut heheh

Kommer att köra med min E8500 nu men det är ju så onödigt att panikköpa något sådär..

ska fara å köpa en kylare på måndag eller tisdag,,

tro rni jag blir nöjd med en Schyte ninja eller ska man ta True, bara det att true kostar så mycket mer..

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk