Permalänk

Måndag? Står ju 30 maj på datorbutikens hemsida.

Misco har haft ouppdaterad lagerstatus förut, vet inte om de har processorn på riktigt.

Permalänk
Medlem

misco har slö uppdatering av lagerstatusen som "Förvirradperson" säger här ovanför. Men du kan ju chansa? Ett tips är att betala mot postförskott eller internetbank ifall återbetalning kommer att göras. Med postförskott ligger du inte ute med några pengar och med internetbank får du tillbaka pengarna i samma stund som du ber om att få avbeställa.

Lägg en order hos Alina.se dom brukar få in titt som tätt. Killen där Jim är riktigt trevlig och snabb Sen får man godis på köpet

Visa signatur

"640 kB borde vara tillräckigt för vem som helst"
Bill Gates, Microsoft, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Förvirradperson
Måndag? Står ju 30 maj på datorbutikens hemsida.

Misco har haft ouppdaterad lagerstatus förut, vet inte om de har processorn på riktigt.

Ja stämmer jag kolla nyss suck !!

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

Är det så lång väntan alltså? Då är det ju nästan idé att avbeställa då jag beställde moderkort, chassi, grafikkort mm. De hinner kanske sjunka i pris till i maj.

Permalänk
Medlem

För det första,

Misco: tog 8 dagar för mig att få tillbaka pengarna på kontot, och då skickade jag ändå ett mail och frågade efter 5 dagar var mina pengar var!!

Misco är störda! dom lägger ut en annons över helgen att dom har den i Lager och så har dom ett obefintligt orederuppdateringssystem så det syns på prisjakt hela helgerna att dom har i lager fast dom e slut för länge sen...- Dåligt kan man bara säga!!

Alina är bäst! bra service, snabba, hyffsat billiga, verkar ha bra konstakt i alla led och uppdaterar lagerstatus direkt...

Datorbutiken verkar ha en hög ambitionsnivå men är inte ens i närheten av att hålla den...

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Avstängd

Erik varför står det RMA på din processor i sign är den paj eller ?

ursäkta OT men blev nyfiken

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Avstängd

Stor efterfrågan och brist på processorer. Var ju liknande problem när Core2Duo Exxx serien lanserades ju.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

ja den gick sönder första dagen jag hade den, det kommer en ny på posten imorgon (måndag) Alina skicade en ny direkt på garantin,,,

ska läsa på mycket mera inför nästa klockförsök! =P

kör med en gammal P4 just nu..

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk

Den är slut precis överallt !! Tipsa mig om ni får syn på ett ledigt exemplar. Måste ha en nu !!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cornholioo
Den är slut precis överallt !! Tipsa mig om ni får syn på ett ledigt exemplar. Måste ha en nu !!!

Kräng en E8500 istället.

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cornholioo
Den är slut precis överallt !! Tipsa mig om ni får syn på ett ledigt exemplar. Måste ha en nu !!!

Om du nu måste ha en så finns det ju massor av dom hos am selection.. dock är det för dyrt enligt mig. Fick min för 1479:- + frakt hos alina.se. Det är ju det som är en del av tjusningen med E8400.. Billig som fan och klockar riktigt bra ifall man nu behöver klocka. Tycker att den är riktigt bra som den är just nu. Men lär väl överklocka den lite smått som småningom när jag känner mig redo

så 2 241:- + frakt är åt skogarna för mycket.

Silenceville: Det är precis lika mycket brist på E8500 som på E8400.

Edit: Såg också att Misco hade dom inne.. men chansen där att få någon är inte särsklit stor. Men om du skyndar dig så kanske? glöm inte att betala mot postförskott/internetbank.. betalar du med VISA så ser du inte dina pengar förens om 1 vecka.

Visa signatur

"640 kB borde vara tillräckigt för vem som helst"
Bill Gates, Microsoft, 1981

Permalänk
Medlem

En E6850 bör ju vara likvärd E8400. Skiljer inte så mycket. E6850 är 200kr billigare där jag tittar jämfört och då har den endast 2MB cache mindre och tillverkad i 65nM istället för 45nM.

Bör ju fungera eller vad säger ni, finns det något som säger att man bör vänta en månad på E8400?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cornholioo
Den är slut precis överallt !! Tipsa mig om ni får syn på ett ledigt exemplar. Måste ha en nu !!!

ebay.co.uk

Visa signatur

27" 3,06 c2d imac

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bugg
En E6850 bör ju vara likvärd E8400. Skiljer inte så mycket. E6850 är 200kr billigare där jag tittar jämfört och då har den endast 2MB cache mindre och tillverkad i 65nM istället för 45nM.

Bör ju fungera eller vad säger ni, finns det något som säger att man bör vänta en månad på E8400?

Beror juh på om du alltid vill ha det som är bättre eller om du kan nöja dig med några % sämmre prestanda. Finns massa tester, bara att läsa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bugg
En E6850 bör ju vara likvärd E8400. Skiljer inte så mycket. E6850 är 200kr billigare där jag tittar jämfört och då har den endast 2MB cache mindre och tillverkad i 65nM istället för 45nM.

Bör ju fungera eller vad säger ni, finns det något som säger att man bör vänta en månad på E8400?

Hmm, priserna verkar ligga ungefär likartat... (jag trodde faktiskt e6850 var dyrare än e8400!) Och visst, prestandamässigt är de ju rätt lika, men klockvänligheten och tempsen är ju bättre på E8400.

Har du redan (eller ändå tänker skaffa) en bra kylare och en väl ventilerad burk, och om du inte tänker klocka den till bristningsgränsen, och om du dessutom är tillräckligt desperat för att vilja ha en nu så kan jag förstå om du slår till på en e6850.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Läste INTE igenom alla inläggen.
Men jag undrar om E8200 är sådär jätte mycke sämre än E8400?
Om inte är det värt att köpa E8200?

Eftersom att E8400 verkar bara skjutas uppåt på release datumet.

Permalänk
Hedersmedlem

E8300 har precis släpps så den kanske dyker upp snart.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Suck! Har väntat på min beställning av 8400:an i snart en månad. Skulle ah skeppats nu den 21:a denna månad om allt gick som det skulle. Fick ett mail nyss från Datorbutiken om att den utgår. Uppskjutet lev-datum. Nästa som gäller är 2008-05-15 (tidigast!).

Visa signatur

.....

Permalänk
Hedersmedlem

E6850 är billig nu så det kan vara ett alternativ.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Glasöga
Suck! Har väntat på min beställning av 8400:an i snart en månad. Skulle ah skeppats nu den 21:a denna månad om allt gick som det skulle. Fick ett mail nyss från Datorbutiken om att den utgår. Uppskjutet lev-datum. Nästa som gäller är 2008-05-15 (tidigast!).

Nej dom har ändra till 2008-05-30 men kan får lite tidigt ändra datum kanske 15 maj .

jag har beställt oxå med . så lika bra jag har bra tålamodigt tills dom har fått lager då.

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

Grabbar grabbar.. Datorbutiken må vara bra men inte när det gäller E8400.
dom har aldrig haft dom inne och kommer inte att få in dom detta året.

Samma sak med komplett. Ta Alina eller typ inet och lägg en beställning där i väntan på bättre tider. bara dumt att vänta 1mån. finns andra butiker som får in titt som tätt.

Visa signatur

"640 kB borde vara tillräckigt för vem som helst"
Bill Gates, Microsoft, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
E6850 är billig nu så det kan vara ett alternativ.

Jag har haft min order hos Datorbutiken på en E8400 sedan en månad
tillbaka.

Orkar inte vänta längre så nu har jag beställt en E6850 för 1470:-
Lägsta priset jag kunde finna på prisjakt för tillfället.

Känns bra än så länge men man lär väl få ångra det bittert...

Ha en bra dag
Mvh Johan

Permalänk

Ska avbeställa min från Datorbutiken. Pallar inte sitta och grina hela månader längre. Det tar på psyket och jag har börjat lära mig knyta snaror om nätterna.

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

Eller köp E7200 (45 nm med multipel 9) och klocka järnet:
http://prisjakt.nu/produkt.php?p=297785

Permalänk
Medlem

Jag hade turen att få en E8400 på webhallen när dom fick in en leverans. Dom hade 80st på morgonen, när kom in för att hämta min på eftermiddagen så hade dom 3 stycken kvar ^^

Säger nått om hur eftertraktad och svårfunnen den är

Permalänk
Medlem

Låter mer som att Intel och andra parter i linjen fram tills kund inte har förstått draget efter de nya

Permalänk
Medlem

Såg precis på Alinas hemsida att dom har 12 st E8400 i lager. )

iofs har jag redan köpt en E8200 för en månad sedan eftersom jag inte orkade vänta på 84:an.

Visa signatur

Finns en anledning till att folk betalar lite extra för en Eizo !!

Gigabyte GA-P35-DS3 Rev 2.0 / E8200 @ 3,2Ghz / Arctic Freezer 7 Pro / 4X1Gb Corsair PC6400 4-4-4-12/ Geforce 8400 / 2 X SATA 160Gb / Eizo / Vista 32-bit

Permalänk

Jag köpte E8500 pga jag inte orkade vänta E8400.

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakansta
Jag har haft min order hos Datorbutiken på en E8400 sedan en månad
tillbaka.

Orkar inte vänta längre så nu har jag beställt en E6850 för 1470:-
Lägsta priset jag kunde finna på prisjakt för tillfället.

Känns bra än så länge men man lär väl få ångra det bittert...

Ha en bra dag
Mvh Johan

Regel nummer ett när man skall köpa hårdvara är "Vad man än köper så är det fel!!".

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft