Permalänk

Detta är ju värdelöst. Har inte orkat läsa igenom 33 sidor, men varför tar det så sjukt lång tid? Trodde de skulle komma in nu i Mars på datorbutiken.com, men nepp, tillfälligt slut, i lager tidigast 2008-04-21.

Vilket väl är preliminärt, och det kommer säkert ta ännu längre tid. Jaja, hoppas verkligen de kommer in då. Ska beställa min ny dator ungefär samma dag. Vill verkligen ha den här processorn :/

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem

Har väntat snart en månad på min E8400 som jag beställde på komplett.se Nu står det att den ska komma imorrn. Hoppas att den gör det också.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades beställa en E8500 i fredags, på förmiddagen från Alina.
När jag nu kollade vart paketet befann sig så fanns det i Örebro vid 00:04.
Detta innebär att det kommer ligga bland Icas hyllor i eftermiddag.
Så jag är glatt överraskad över hur snabbt det gått.
Nu till det svåra dock, WAF. Ska bli spännande att se hur jag ska förklara att kostnaden skenade iväg lite.

Iallafall. Tummen upp.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

ja alltså, jag har ju fått min orderbekräftelse nu från Misco, och där står det tyvärr Ej i Lager =(=( men det var ju inte oväntat direkt.

Hoppas som får in nya snart då eftersom man betalat

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backspace
Jag lyckades beställa en E8500 i fredags, på förmiddagen från Alina.

Beställde också en sådan där ifrån igårkväll, stod att det var 7st på lager.
Nu är det inga kvar, o gud vad jag hoppas att jag får en!
Har bara fått ett mail nu där det står

[Nedanstående order bekräftas härmed.]

[Vi återkommer med ett leveransbesked när din order är klar att skickas.]

Och det behöver väl inte betyda att jag fick tag på en men man kan ju alltid hoppas hehe

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*
Som Siggemc borde veta nu så hänvisas till sweclockers marknad för annonser (§9).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Sunkigt att behöva vänta till slutet av april på sin dator. Undrar vilken webbshop man ska handla från, för den som får in e8400 snabbast köper jag av.

Permalänk
Avstängd

Jag tänker inte låta som en persemist men denna tråd börjar bli trötsam. om ni inte förstår varför dessa cpuer är så stor åtgång på så kanske ni bör läsa alla inlägg i denna tråd. eftersom cpun är så billig o många har lyckats klocka denna till minst 4ghz. Tänk så här vi är ca 9 miljoner mäniskor i sverige (inte 100% säker på den mängd men drog till i allfall) o alla sitter inte på svec o snackar som nu vi gör ,dom kanske läser inläggen men går på va vi säger om att E8400 är en bra prolle. Men utgå kanske då att 2 miljoner mäniskor är vi ungdomar o kanske då 700000 st är just vi som vill ha en E8400. det är rätt så många å dom kanske inte får klart 700 tusen prollar som endast skickas till sverige utgå från att hela värden är ett ex antal miljarder mäniskor. förstå nu va jag menar med att det är faktist fler som vill ha denna prolle o INTEL kanske inte hinner leverera så många

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

Om du tycker tråden är tröttsam Sigge ? Så sluta läs och skriv i den då.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Om du tycker tråden är tröttsam Sigge ? Så sluta läs och skriv i den då.

Blir trött av att läsa hans inlägg jag

OnT:
Precis fått min E8400 från staterna, gav upp med Datorbutiken efter att dom flyttade fram leverans datumet en månad.

Visa signatur

| eVGA 790i Ultra | E8400@4ghz | Peltier/Vatten-hybrid CPU kylning (ST=20°) | 9800GX2(X2) | 2GB Cellshock DDR3@2ghz | Modded-P190 | 150gb Raptor (2 sectors) | Vista Ultimate x64+XP Pro x86 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedishbanshee
Blir trött av att läsa hans inlägg jag

OnT:
Precis fått min E8400 från staterna, gav upp med Datorbutiken efter att dom flyttade fram leverans datumet en månad.

Vilken butik inhandlade du cpun från? Och vad gick det på allt som allt? (moms, skatt, tull, frakt, m.m)

Permalänk
Medlem

Jag vill inte låta som en trötsam persemist men det verkar som jag är en av dom sjuhundratusen svenska ungdomar som faktiskt får sin E8400 imorgon! Yay!

Permalänk
Medlem

jasså, btw, vad dum jag var som inte kolla i thailand när jag var i bangkok om det fanns å få tag i en E8400,,

Handlade mest kläder och sånt, ett par Ipodkopior blev det me,, 8gb versionen för ca:400kr.. köpte 3st hehe,

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk

Bestefar var har du beställt!?

E det någon annan här som har beställt på komplett? Lite förvirrad bara.. ingen updaterad tid, skulle vatt inne idag..

Visa signatur

NR.1:Antec P182|Corsair 520HX|Asus P5Q Deluxe|Intel C2D E8400@3,6ghz+NH-U9B|MSI 8800 gt OC|2x2GB Corsair 800Mhz|Intel X25-M G2 80GB, 2x640GB WD Blue, 2x1,5TB WD|Win 7 x64||NR.2:Fractal Design Array R2|Gigabyte GA-H55N-USB3|Intel i3 530+BIG Shuriken|Intel X25-V G2 40GB, 3x2TB WD|Win 7 x64

Permalänk
Medlem

Nepp fick inte heller någon från prolle från misco Fick ett mejl om saken.

"I fredags lyckades vi få tag på 10st E8400-processorer som annars inte kommer att kunna levereras förrän i maj. Då detta uppmärksammades snabbt av våra kunder sålde de slut på bara några timmar. Pga ett uppdateringsproblem mellan vår webshop och vårt affärssystem stod det tyvärr att vi kunde leverera omgående även efter att de sålt slut vilket tyvärr var fel. Vi beklagar naturligtvis detta"

att jag inte var snabbare.. satt ju på nätet hela fredagen och gled omkring.

Aja, jakten fortsätter!

Doktor Knark: Jag tvivlar starkt på att komplett kommer att hålla den leveranstiden.. ~300st tror jag då rakt inte att dom får in.

Visa signatur

"640 kB borde vara tillräckigt för vem som helst"
Bill Gates, Microsoft, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doktor Knark
Bestefar var har du beställt!?

E det någon annan här som har beställt på komplett? Lite förvirrad bara.. ingen updaterad tid, skulle vatt inne idag..

Jo jag har beställt från komplett. Hoppas dom kom in idag. Lite irriterande att dom inte updaterat

Permalänk

Jo. Sådär 8% av Sveriges befolkning sitter nog och suktar efter en 8400. Det är klart att det är därför det är ont om dem.

Jag skulle gissa att det är ungefär en på... tusen svenskar, som över huvud taget vet vad "E8400" är. Av dem är kanske... en på fyra eller kanske hälften intresserade av att lägga vantarna på en dylik (resten - ja - de som vet vad det är har kanske en E6850, en q6600 eller kanske till och med en P4, men är inte i köpetankar bara för det).

Troligtvis handlar det om max ett par två-, tre-, fyra-, femtusen svenskar som är intresserade. Att tro att det finns två miljoner "ungdomar" som över huvud taget är intresserade av en... processor... *gulp*. Ut och promenera. Hälsa på världen. Finn kärleken. Läs en bok.

OnT: Skall nog ändå skaffa quad som nästa CPU, så nu är vi nere i 699.999 potentiella köpare. Det går framåt.

Visa signatur

Asus P5E (X38) | E6850@3.8GHz, Tuniq Tower 120 i push-pull | 4GB crucial/ocz | 4870 voltmod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doktor Knark
Bestefar var har du beställt!?

E det någon annan här som har beställt på komplett? Lite förvirrad bara.. ingen updaterad tid, skulle vatt inne idag..

På förra sidan kan du läsa om det fantastiska Misco-äventyret.

Permalänk
Medlem

Ringde komplett idag och frågade, dom sa också i början av maj tidigast...

så jag beställde av från misco, och lade en kompletterande beställning på DB

då jag beställt 2 saker där som inte heller fanns i lager så får man väl alla grejjerna när 8400 kommer..

totalt blev det:

Corsair 620w nätagg
Gigabyte p35 Ds4 s775
Intel E8400
OcZ Reaper 8500 2x2 kit

det är bara kylaren som är kvar nu men det lutar åt en TRUE eller Schyte Ninja

Allt slutade på ca5600kr med frakten och jag fick 2000kr för mina grejjer (moderkort/minne/cpu) så 3600kr för en fet uppgradering =P

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk

Jahopp då blir det väll att vänta tills tidigast 04/21 på DB ändå..
Har inte bytt dator på 4 år och nu då jag väll ska göra det så ska allt ta sån förbannad tid.. Så typiskt.. Hoppas det är värt och vänta på E8400 nån månad till iallafall..

Permalänk
Medlem

Orkar inte vänta till Maj Man kanske skulle ta en quad endå?

Permalänk

Jo, jag har börjat fundera på det med..

Permalänk
Medlem

men fan komplett har ju sluta på nästan alla Intel cpu's. =/

Permalänk

Det konstiga imo är att det e brist på processorer överhuvudtaget.. Kasst av under leverantörerna endå..

Det e bara att kolla på antingen komplett eller datorbutikens sida.. Inte ens hälften av processorerna finns inne och hälften av dem e skitprollar:S

Samma här Cokelight..:(

Visa signatur

NR.1:Antec P182|Corsair 520HX|Asus P5Q Deluxe|Intel C2D E8400@3,6ghz+NH-U9B|MSI 8800 gt OC|2x2GB Corsair 800Mhz|Intel X25-M G2 80GB, 2x640GB WD Blue, 2x1,5TB WD|Win 7 x64||NR.2:Fractal Design Array R2|Gigabyte GA-H55N-USB3|Intel i3 530+BIG Shuriken|Intel X25-V G2 40GB, 3x2TB WD|Win 7 x64

Permalänk
Medlem

ja. Aldrig varit med om att det varit sånhär brist på processorer. sjukt

Permalänk

Har nu hämtat ut min E8500

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk
Medlem

http://www.alina.se/productInfo.aspx?T2=BX80570E8400

Nu har Alina dom i lager igen. Precis beställt en. Hoppas bara att det inte är nåt elakt 1 hahahahaha-hahahahaha från dom.

Edit: wtf? den ändrar automatiskt på äpril-skamt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genesis
http://www.alina.se/productInfo.aspx?T2=BX80570E8400

Nu har Alina dom i lager igen. Precis beställt en. Hoppas bara att det inte är nåt elakt 1 hahahahaha-hahahahaha från dom.

Hehe har bett morsan att beställa, hon e på jobbet nu så hoppas hon hinner:P
Haha såg också de genesis, editade bort mitt, såg bara fult ut:P

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk

http://www.alina.se/productInfo.aspx?T2=BX80570E8400
JAAA Skynda er >20 st i lager
Har precis beställt en
ÄNTLIGEN !

Detta får fan inte vara ett första hahahahaha hahahahaha bara..

Permalänk
Medlem

Fan, morsan e på möte nu så kan inte beställa... Hoppas som fan att hon hinner, känns lite jobbigt att behöva vänta ännu mera.
Edit: Beställt! Btw, verkar inte troligt att de e nåt skaemt, de hävdar det längst ned på sidan.
Edit2: Den är redan redo för leverans, gött!

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV