Permalänk
Medlem

idag fick alina in några stycken, skynda er

Permalänk

Är dom redan slut på Alina eller?, 70st!! såg att prisjakt var uppdaterat vid 16:05 precis när jag kom hem, surt.

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem

Asså, Herrelol!! Hur fort får dom ta slut.. det där måste vara olagligt fort!? Kom hem vid kvart i 4 glider in på forumet.. Ser att alina fått in en massa prollar. Klickar mig fram i ljusets hastighet till alina.. *POFF* slut.

Suttit och letat nu i över 1 timme efter prollen.. inge napp möjligheten fanns väl där då alina fått in att fler fått in processorn. Men icke! Aja bättre jaktlycka imorgon då antar jag? =(

GE MIG EN FÖR TUSAN GUBBAR! :'( eller låt mig få köpa en åtminstone!

Edit: Ska åka och hämta ut resten, typ allt annat än processorn nu på posten

Oj vilken byggarglädje man har då! ingen processor att få stoppa in.

Visa signatur

"640 kB borde vara tillräckigt för vem som helst"
Bill Gates, Microsoft, 1981

Permalänk
Medlem

Först till kvarn på webhallen, det finns 1 st kvar just nu

Visa signatur

[>-------------<]
If I ever meet you I will CTRL-ALT-DELETE you...

Permalänk
Medlem

alltså beställ cpun ifrån alina så skickar dom den när dom får in den, så gjorde jag och det funkade perfa har en i morgon nu.

ifall du fått cpun så avbeställ den bara...eller låt den skickas tillbaks, så gjorde skitmånga.

jag har råkat ut för 3 ggr (!) att folk velat sälja av sina 8400 som legat på posten outhämtade för 500kr mer än dom köpte dem för typ...fast när jag skall ha den så har posten PRECIS skickat tillbaks dem till företaget som dom beställde av....

Permalänk
Medlem

Webbhallen har garanterat inte 1 kvar i lager, har stått sådär i 2 timmar snart.. men chansa ni, vem vet!!

Men Alina verkar ju ha big connections iallafall får in ofta.. DB/komplett kanske är ovänner med Leverantören...

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Beställde ifrån alina nu. mot postförskott.. så att jag lätt kan avbeställa utan att ligga ute med en massa pengar fortfarande inte fått mina pengar från inet.se.. slapptaskar e vad dom e

Hoppas alina får in snart igen.

Visa signatur

"640 kB borde vara tillräckigt för vem som helst"
Bill Gates, Microsoft, 1981

Permalänk

Var bland dom första som fick en från Alina idag..
Satans tur att jag slutade skolan tidigare idag

Permalänk
Medlem

Jag har väntat på min processor på Inet flera veckor nu *:(

Kanske ska beställa en från Alina istället??

Permalänk

Dom är ju slut på Alina nu, men vem vet dom kanske får in några till senare i veckan.. Inget vet
Alina är billigare än Inet iallafall, men med frakt vet jag inte exakt..
Kostade 1763 kr på Alina med frakt (postförskott) utan postförskott och att betala med kort kostade 1719 kr med frakt..

Permalänk
Medlem

e8400 på ingång!
Blivit lite osäker på om mitt moderkort kommer kunna köra proppen utan att flashas. Jag har ett Asus P5KPL-VM, någon som vet något om detta?

Permalänk
Proffsmoddare

Yay, jag har nu 100% E8500 Goodness Lyckades sno åt mig en av dom som Alina fick in i början av veckan.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Blivit lite osäker på om mitt moderkort kommer kunna köra proppen utan att flashas. Jag har ett Asus P5KPL-VM, någon som vet något om detta?

Är osäker på vilket bios kortet levererats med, men stödet finns i senaste bios och det är riktigt enkelt att flasha. Bäst fungerar det om man har en diskettenhet, eftersom metoden med Dr.Dos och Asus Dos-Flash program är den absolut mest foolproof. Jag har flashat mitt P5KPL-VM, just in case, det fungerade klockrent.

edit. jag är rätt säker på att det fungerar att boota med vilket bios som, kortet är såpass nytt, men det är oftast en fördel att ha senaste bios för maximal kompabilitet.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

blir tokig.. stog på komplett att dom skulle få in ca: 360st 31a.. nu står det 27 st. 2008-04-15... Betyder det att Komplett fick in sinna 360st och sedan såldes dom slut till väntande kunder?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
edit. jag är rätt säker på att det fungerar att boota med vilket bios som, kortet är såpass nytt, men det är oftast en fördel att ha senaste bios för maximal kompabilitet.

Jo, det blir ju väldigt svårt att uppdatera bios utan en cpu
Kan jag inte skada cpu:n av att köra den innan moderkortet stödjer den fullt ut?

Kommer det här kortet kunna köra ett 9600gt mån tro? Såg nyligt att det grafikkortet har pci-e 2.0 grässnitt vilket moderkortet inte har.
Sjukt störigt med alla kompabilitets problem.

Permalänk
Medlem

En snabb fråga; varför är just E8400 så eftertraktad?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guvvan blir tokig.. stog på komplett att dom skulle få in ca: 360st 31a.. nu står det 27 st. 2008-04-15... Betyder det att Komplett fick in sinna 360st och sedan såldes dom slut till väntande kunder?

Såg det med,frågan är bara omd et är som du säger eller om dom inte fick in några. Har en beställning hos dom på en 8400 men får antagligen vänta snällt i 2 veckor till.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vildsvin
Såg det med,frågan är bara omd et är som du säger eller om dom inte fick in några. Har en beställning hos dom på en 8400 men får antagligen vänta snällt i 2 veckor till.......

Jag skickade ett mail till dom och frågade. Skriver och senare vad dom säger.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
En snabb fråga; varför är just E8400 så eftertraktad?

Större e-penis.

Jag vill ha en större också, men jag väntar tills priserna sjunker mera när tillgängligheten ökar

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nage
Jo, det blir ju väldigt svårt att uppdatera bios utan en cpu
Kan jag inte skada cpu:n av att köra den innan moderkortet stödjer den fullt ut?

Nä, startar burken snyggt och fint, så ska det inte vara några problem att flasha den! En grej som kan verka bakvänd är dock bäst att göra innan du flashar: gå in i bios och stäng av tempvarningar och funktioner som stänger av vid för höga temps! Anledningen är att bios kan få för sig att cpu:n kör temperaturer som är helt uppåt väggarna, och då bestämma sig för att stänga av för att rädda processorn. Händer det mitt i en biosflashning är det inte roligt
(har hänt för blandannat abit ip35pro användare vet jag)

Flasha bios omgående därefter och ställ tillbaks tempvarningen om du vill
(ja, kolla förstås upp om du behöver flasha alls... Kanske ligger senaste bios redan?)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nage
Kommer det här kortet kunna köra ett 9600gt mån tro? Såg nyligt att det grafikkortet har pci-e 2.0 grässnitt vilket moderkortet inte har.
Sjukt störigt med alla kompabilitets problem.

Det är inga problem! 2.0 grafikkort är alltid 1.0 bakåtkompatibla... Finns endast ett fåtal undantagsfall där 2.0 grafikkort ställt till det! (tror det bara gällde äldre AMD-brädor dessutom)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Är osäker på vilket bios kortet levererats med, men stödet finns i senaste bios och det är riktigt enkelt att flasha. Bäst fungerar det om man har en diskettenhet, eftersom metoden med Dr.Dos och Asus Dos-Flash program är den absolut mest foolproof. Jag har flashat mitt P5KPL-VM, just in case, det fungerade klockrent.

Jag har inte använt just drdos och asus dos flash program, men borde det inte funka på en bootformaterat USB-minne oxå om man inte har en diskettstation? Eller är den hårdkodad till att köra på a: eller liknande?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Albinsson En snabb fråga; varför är just E8400 så eftertraktad?

Den är IMO den bästa pris/prestanda prollen som finns just nu, helt enkelt. Förhållandevis billig, kraftfull, går svalt, och har ordentlig klockpotential!
I mina ögon gör den så gott som alla andra dual-core processorer ointressanta, om man inte är ute efter något i det absoluta budgetsegmentet.

Visst, finns kanske fina quadcoreprocessor också, men för många är det i nuläget svårt att utnyttja fler kärnor, och man får ju även en varmare mer svårklockad processor att hantera.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ja, usb-metoden fungerar säkert också, det som man skall akta sig för är att flasha i Windows för det är än så länge rätt så buggigt i de fall jag har sett.

Ja, USB fungerar fint:

Citat:

EZ Flash2
Simply update BIOS from a USB flash disk before entering the OS
EZ Flash is a user-friendly BIOS update utility. Simply press the pre-defined hotkey to launch this tool and update BIOS from a floppy disk before entering the OS.

Mer detaljer om kortet:

http://www.asus.com.tw/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=563&l4=0&m...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guvvan
blir tokig.. stog på komplett att dom skulle få in ca: 360st 31a.. nu står det 27 st. 2008-04-15... Betyder det att Komplett fick in sinna 360st och sedan såldes dom slut till väntande kunder?

Nej, snackade med dem idag, de hade inte fått in några och de visste inte heller när de skulle få några. Jag tröttnade och beställde mej en 8500 från alina, finns några kvar i skrivande stund.

Permalänk
Medlem

Fick min idag och lite annat smått och gott igår! Får vänta på minnet till imorgon dock...
Skön uppgradering efter 5-6 år med mitt socket A-system.

Permalänk
Medlem

Tack för all information the squonk och Roger W, jag hoppas jag lyckas med allt när mina saker kommer.
Jag har kollat upp vilken bios version de la till e8400 stödet, ver. 0608. Sen har också 1333FSB stödet skrivits in i spec:sen sen juli så det borde ju betyda att det går att få igång processorn utan nåt beskymmer med det medföljande bioset.

Oh, EZ Flash2, uppdatera bios med usb minne. Det har hänt en del sen man höll på med sånt sist.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde som Hughjanus och beställde en E8500 från Alina, om dom säger att det inte är något aprilskämt får man väl tro det..

Det blev ju typ 600kr + en extra frakt 118kr dyrare än väntat men då får man väl sin dator nån gång i år...

Ni som har koll, visst borde en E8500 kunna klocka upp till 4ghz med ??

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Du är smart du.

Nä en E8500 lär inte klara av 4GHz.

Varför skulle den inte göra det?

Permalänk
Medlem

men jag har läst om att det är en bug i tempavkännaren i E8400 som gör att man kan komma så högt i klockning..

då kanske dom har fixat det i E8500 så den inte klockar lika bra..

men jag är ju bara orolig såklart,, har sett massa folk här i forumet som tagit 4 ghx så.. vet inte varför jag frågade annars...

nu var det ju bara minnena som man får vänta på!! det står tidigast 4/4 på DBs hemsida, det är OZC Reaper 2x2gb jag snackar om btw,,

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikR
nu var det ju bara minnena som man får vänta på!! det står tidigast 4/4 på DBs hemsida, det är OZC Reaper 2x2gb jag snackar om btw,,

Även jag väntar på dessa minnen:) Men det blir jobbigare med kylaren, en TRUE som verkar komma in hos Inet om en vecka, får väl använda originalkylaren till en början.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikR
men jag har läst om att det är en bug i tempavkännaren i E8400 som gör att man kan komma så högt i klockning..

hehe.

brinner upp när man använder den.
du har aldrig överklockat förr?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

mjo, lite

eller jag menar, jag har klockat alla processorer jag nånsin haft men aldrig hardcore OC

tex:
Celeron A 300mhz@450mhz
P3 500@550mhz =P
P4 2.4 Northwood@3.0Ghz med bättre cpukylare (dock inte 24/7)
3200+ winchester 2.0@2.7Ghz inte heller 24/7, körde bara 2.4ghz
X2 4800+ 2.4Ghz@2.6Ghz (Zalman cu 7700 på de båda AMD systemen...)

ska dock köra denna E8500 på ca 3.8/4.0 beroende på Kylningen,, det lutar åt en TRUE eller Schyte Ninja eller nån annan liknande..

men det beror ju på,, har inte direkt råd att bränna prollen...

Tjejen skulle bli vansinnig, tog dom här pengarna från sparkontot och eftersom min X2 4800+ funkade bra så ville hon inte att jag skulle byta..

Behöver man plana (lappa) processorn eller kylarna nåt ?? har hört folk skriva att TRUE inte är slät eller ens rak under ??

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk