Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Om du vill kan du lämna din jabber adress så sätter jag upp dig på listan.

Lär använda min gmail isf, tror jag. Någon som vet Gmails begränsningar?

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Lär använda min gmail isf, tror jag. Någon som vet Gmails begränsningar?

Okej, blir det kaminix@gmail.com då?

Vet inte om servern står med här men en hel bunt andra gör det: http://www.jabber.org/network/oldnetwork.shtml

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Okej, blir det kaminix@gmail.com då?

Vet inte om servern står med här men en hel bunt andra gör det: http://www.jabber.org/network/oldnetwork.shtml

Stämmer.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Efter lite funderingar så bytte även jag till gmail och flyttade samtliga tjänster till den istället för att ha 2-3 olika...

Uppdaterar listan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har funderat lite över användningen av GTalk, är det verkligen en så bra idé att vi byter Microsoft mot Google?

Permalänk
Medlem

Gmail jabber som gäller här numera

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
Jag har funderat lite över användningen av GTalk, är det verkligen en så bra idé att vi byter Microsoft mot Google?

1. Jabber behöver inte vara Google.
2. imo så är Google ett par tusen gånger bättre än M$.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

poängen är att det är ett öppet protokoll. Om något företag står bakom spelar inte roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
1. Jabber behöver inte vara Google.
2. imo så är Google ett par tusen gånger bättre än M$.

1. Nej givetvis inte, men många använder sin Gmail till det vilket innebär att Google får lite makt
2. Också sant, men jag är ändå skeptisk, det är bara en tidsfråga innan Google börjar göra dumma saker tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
1. Nej givetvis inte, men många använder sin Gmail till det vilket innebär att Google får lite makt
2. Också sant, men jag är ändå skeptisk, det är bara en tidsfråga innan Google börjar göra dumma saker tror jag.

Man kan lätt byta

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Man kan lätt byta

Där sa du någonting, man blir lätt förvirrad av all frihet, inte direkt vanligt i dagens sverige

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
Där sa du någonting, man blir lätt förvirrad av all frihet, inte direkt vanligt i dagens sverige

Isåfall har vi bra mycket större problem än vilket IM vi ska använda. ^^
Ingen nyhet precis, men wtf?

iofs, blev lite sur på gatuköket när dom frågade in på salladbladet hur jag ville ha min burgare.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Google Talk stödjer väl kryptering? I så fall behöver man inte oroa sig att Google samlar på sig information de inte ska ha...

Hur går det med projektet egentligen? Dött eller? Jag har dumpat MSN helt nu, orkar inte tjaffsa med folk så jag tvingar dem helt enkelt att byta om de vill snacka med mig! Det är ju trots allt vad jag blev tvingad till när alla bytte från ICQ till MSN....

Permalänk

Vad är er tanke egentligen? Kampanja för att folk går över till något Jabber-baserat? eller att göra en egen klient? hursomhelst tycker jag ni skulle göra en kampanjsite på typ bytbortmsn.nu eller liknande, med guider osv hur folk gör övergången så smidigt som möjligt, och där fördelarna med alternativen framhålls. Framförallt prestandan, och snabbheten i filöverföringarna. En sån sida skulle även kunna innehålla rescensioner av guider och en form av wiki, som förklarar hur det hela fungerar.

Kolla med swec crew om dom kanske inte kan hosta en jabber-server, så att man kan ha $dittswecacc@sweclockers.com som jabber-acc...

Skitbra initiativ, dock!

och just det.. a.sjoeberg hos gmail punkt com om nån vill nå mig ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightKnight
... hursomhelst tycker jag ni skulle göra en kampanjsite på typ bytbortmsn.nu eller liknande, med guider osv hur folk gör övergången så smidigt som möjligt, och där fördelarna med alternativen framhålls. Framförallt prestandan, och snabbheten i filöverföringarna. En sån sida skulle även kunna innehålla rescensioner av guider och en form av wiki, som förklarar hur det hela fungerar.

Är det inte smidigare med en kort och sammanfattat sida så folk orkar läsa den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightKnight
Vad är er tanke egentligen? Kampanja för att folk går över till något Jabber-baserat? eller att göra en egen klient? hursomhelst tycker jag ni skulle göra en kampanjsite på typ bytbortmsn.nu eller liknande, med guider osv hur folk gör övergången så smidigt som möjligt, och där fördelarna med alternativen framhålls. Framförallt prestandan, och snabbheten i filöverföringarna. En sån sida skulle även kunna innehålla rescensioner av guider och en form av wiki, som förklarar hur det hela fungerar.

Kolla med swec crew om dom kanske inte kan hosta en jabber-server, så att man kan ha $dittswecacc@sweclockers.com som jabber-acc...

Skitbra initiativ, dock!

och just det.. a.sjoeberg hos gmail punkt com om nån vill nå mig ;D

Gillar idén, men vi behöver ha någon som kan organisera och ta hand om allt, typ.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cic
Är det inte smidigare med en kort och sammanfattat sida så folk orkar läsa den?

det ena utesluter väl inte det andra?

Permalänk
Medlem

Är det inte dags att återuppliva detta igen?

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Är det inte dags att återuppliva detta igen?

Hehe, jag slängde precis ut MSN för tredje gången igår, jag röstar för återupplivning

Permalänk
Medlem

Har nu i takt med att folk i min bekantskapskrets bytt till mac installerat Adium för dem och samtidigt smugit in deras gtalk-konto där. Hos familjen har jag gjort samma sak. Ytterst sällan nu som jag behöver logga in på msn för att nå någon. Helt perfekt.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Ett drömscenario! Själv sitter jag här med en tom Jabberlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
Ett drömscenario! Själv sitter jag här med en tom Jabberlista

Lägg till mig! xerent@jabber.se

Jag sitter och spånar på "flyttkort" som man kan skicka till alla sina vänner i form av en länk till en scriptad sida. Något i stil med

kanske?

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Är det inte dags att återuppliva detta igen?

Ställer som vanligt upp som stödmedlem i projektet om någon vill organisera det.

EDIT:
Någon som vet hur Gmail funkar som Jabber-konto? Bara att skriva in xxx@gmail.com och lösenord?

EDIT:
http://www.google.com/support/talk/bin/answer.py?answer=57557...

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Lägg till mig! xerent@jabber.se

Jag sitter och spånar på "flyttkort" som man kan skicka till alla sina vänner i form av en länk till en scriptad sida. Något i stil med

http://xerent.no-ip.org/filer/flyttkort.jpg

kanske?

Verkar vara en bra idé, posta ett template när du är klar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Ställer som vanligt upp som stödmedlem i projektet om någon vill organisera det.

EDIT:
Någon som vet hur Gmail funkar som Jabber-konto? Bara att skriva in xxx@gmail.com och lösenord?

EDIT:
http://www.google.com/support/talk/bin/answer.py?answer=57557...

Count me in! Dock har jag inte mycket mer än min tid att bidra med, det är ju iofs värt en hel del i sammanhanget antar jag

Permalänk
Medlem

Nu finns det en flyttkortsgenerator!

http://xerent.no-ip.org/flyttkort/

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Nu finns det en flyttkortsgenerator!

http://xerent.no-ip.org/flyttkort/

Är inte GTalk = Jabber?

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Sövveränt! Men som sagt är nog Gtalk överflödigt på den
Vi borde starta en jabberchat och diskutera olika planer för världsdominans.

Permalänk

om det ska finnas den minsta chans att få detta att fungera så måste man få en client som på något sätt fungerar med både msn och opensource protokollet samtidigt så att när du pratar med någon som också använder detta protokoll så går allt som vi vill att det ska gå när man pratar med någon på msn så använder man msn protokollet så man är inloggad på båda protokollen samtidigt så att säga det är vad jag tror på

Visa signatur

VK

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bestgirllover
om det ska finnas den minsta chans att få detta att fungera så måste man få en client som på något sätt fungerar med både msn och opensource protokollet samtidigt så att när du pratar med någon som också använder detta protokoll så går allt som vi vill att det ska gå när man pratar med någon på msn så använder man msn protokollet så man är inloggad på båda protokollen samtidigt så att säga det är vad jag tror på

Denna typ av klienter finns i överflöd, bara att välja och vraka. Dock är många av dem Linux-only för tillfället, men det finns ett par stycken som fungerar i Windows också.
Till sommaren kommer ju Kopete till Windows också

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bestgirllover
om det ska finnas den minsta chans att få detta att fungera så måste man få en client som på något sätt fungerar med både msn och opensource protokollet samtidigt så att när du pratar med någon som också använder detta protokoll så går allt som vi vill att det ska gå när man pratar med någon på msn så använder man msn protokollet så man är inloggad på båda protokollen samtidigt så att säga det är vad jag tror på

Pidgin är en väldigt bra klient som finns till Windows och Linux.
Och för OS X finns Adium som bygger på samma grundsten som Pidgin.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.