Unreal Tournament 3 [nya fullversionstråden]

Permalänk

Jag spelade en del av karriärläget igår, men... Hur fortsätter jag det?
När jag klickar på Campaign (jag är i offline-läget) så finns bara valen new game eller join game. New game ska jag ju inte köra, då startar jag om allt, och join game ger bara upp en lista med servrar...

Väldigt, väldigt dåligt gränssnitt i menyerna måste jag säga. Man har urusel kontroll på var man är.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Hjälpsam

Såg att dom kommit en PhysX-mod, jag kanske skall köpa spelet och testa om inte annat för den.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Jag spelade en del av karriärläget igår, men... Hur fortsätter jag det?
När jag klickar på Campaign (jag är i offline-läget) så finns bara valen new game eller join game. New game ska jag ju inte köra, då startar jag om allt, och join game ger bara upp en lista med servrar...

Väldigt, väldigt dåligt gränssnitt i menyerna måste jag säga. Man har urusel kontroll på var man är.

Din progress sparas online så du ska vara inloggad. Då finns continue game med (man behöver inte spara något förutom att bara klara banorna).
Jag har inte testat offline men det vore ju dumt om det absolut inte sparades lokalt också.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Din progress sparas online så du ska vara inloggad. Då finns continue game med (man behöver inte spara något förutom att bara klara banorna).
Jag har inte testat offline men det vore ju dumt om det absolut inte sparades lokalt också.

Fast så verkar inte vara fallet... Alltså, jag måste vara inloggad hela tiden även för att köra offline?
Gah, steamtramsigheter. Nåja, storymode verkar vara totalt värdelöst ändå, så jag får klara mig.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Hyffsat dåligt f.ö att inte detta Unreal Tournament spel har just tournament som spelläge Det suger verkligen.. Btw, nån som vet om UT (99) funkar i Vista 64? Vill ha Morpheus..

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk

Jag är grymt besviken på att inte assault finns kvar längre. Det var det jag spelade mest i ut2k4, utan tvekan. Får väl nöja sig med instagib-ctf då... :S

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sprites
Hyffsat dåligt f.ö att inte detta Unreal Tournament spel har just tournament som spelläge Det suger verkligen.. Btw, nån som vet om UT (99) funkar i Vista 64? Vill ha Morpheus..

Bara för det testade jag min G.O.T.Y edition med 436-patchen (hade det installerat men inte kört). Fungerar bra i vista business 64-bit
Spelet kändes lite ryckigt. En lite konstig känsla men det går nog att ordna, spelet gick igång iaf och jag körde lite morpheus.
Jag postade länk till en morpheusbana för UT3 tidigare. Inte exakt kopia men liknande. Det lär nog dyka upp fler sådana.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost_Overdoze
Jag är grymt besviken på att inte assault finns kvar längre. Det var det jag spelade mest i ut2k4, utan tvekan. Får väl nöja sig med instagib-ctf då... :S

Jag känner så också, jag körde inte så mycket assault men warfare som skulle vara mix av onslaught och assault är förlite av båda. Det lär väl komma rent assaultläge från modcommunityn hoppas jag på.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Domination är borta också va?
Nåja, jag var väl en av få som uppskattade det läget.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Domination är borta också va?
Nåja, jag var väl en av få som uppskattade det läget.

Ja det är borta, men det försvann väl för väldigt länge sen?

edit: Det ändrades till UT2003 och har sedan dess varit borta (jag har inte koll på communityn gällande detta).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

Men herregud alla som klagar,kör dom moddar som finns till respektive UT version så blir ni nog nöjda,klaga för nöjes skull är väl ingen ide???
mvh albanen:-))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

Jag var när på att uppgradera mit system för detta spels skull.... demot skrämde iväg mig.

För att citera en fjortis: UT 2004 äger UT 3

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Medlem

Beställde just en utgåva av UT3 Collectors Edition ska nöta UT2004 tills det dimper ner i brevinkastet, och förhoppningsvis inte bli besviken som ett antal blivit.

Btw, slöspelade "Instant Action" (heter det så?) läget hos en kompis och noterade en sak. Varför börjar låtarna om från början, när de knappt spelat hälften av låten? Jag har kört officiella UT3 soundtracket på Repeat en sådär 500 gånger nu och självklart la jag märke till detta på en gång. Det är riktigt störande då flera av låtarna håller riktigt hög kvalité och jag vill lyssna på dom när jag spelar.

Visa signatur

PC (hemma): i5-3570k | GTX 560ti | 16gb Corsair Vengeance 1666mhz | ASUS P8Z77-V LE | Corsair Neutron 128gb SSD + 2 TB WD | Corsair TX-550M | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design R4 | HP w2207 22" | Qpad MK-50 | Steelseries Sensei Macbook Air 13": i5 1,7 ghz | Intel HD 3000 | 4gb | 128gb SSD

Permalänk

Köpte spelet igår. Håller just nu på att lira igenom singleplayer-delen för att lära mig banorna. En del svordommar har dock varit inblandade då bottarna inte kan låta bli "The Orb" utan istället tar dem, sticker iväg på deras hoverboards till helt fel ställen och dör :-/

Ricque, musiken i UT3 är dynamisk: när du spelar och är "idle", alltså bara springer runt på banan och letar efter vapen och så vidare är musikens tempo lugnt. När du börjar skjuta/träffar någon höjs musikens tempo. Många har klagat på detta.

Aqualize eller annan moderator,
Är det möjligt att byta användarnamn på annat sätt än att regristrera sig på nytt? Börjar bli lite less på det extra a:et i "Hitteabarnet"

Ja det är möjligt att byta, du har PM / Aqualize

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hitteabarnet
Köpte spelet igår. Håller just nu på att lira igenom singleplayer-delen för att lära mig banorna. En del svordommar har dock varit inblandade då bottarna inte kan låta bli "The Orb" utan istället tar dem, sticker iväg på deras hoverboards till helt fel ställen och dör :-/

Ricque, musiken i UT3 är dynamisk: när du spelar och är "idle", alltså bara springer runt på banan och letar efter vapen och så vidare är musikens tempo lugnt. När du börjar skjuta/träffar någon höjs musikens tempo. Många har klagat på detta.

Tragiskt det där med musiken. Hade varit trevligt om det var möjligt att ändra det i Settings, kanske något för nästa patch eller en mod?

Håller även med ang. bottarna. De kan ställa till det rejält. Känns som att vissa saker i spelet är för avancerade för deras små 1010001 hjärnor, ex. fordonen, då en tidigare bana i campaign blev svårare än det skulle vara när inte min dumma lagkamrat förstod att köra stridsvagnen över bron när bron var nedfälld. Nåväl, ska hursomhelst bara spela Multi-player när jag väl fått spelet i handen - no more bots for me

Visa signatur

PC (hemma): i5-3570k | GTX 560ti | 16gb Corsair Vengeance 1666mhz | ASUS P8Z77-V LE | Corsair Neutron 128gb SSD + 2 TB WD | Corsair TX-550M | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design R4 | HP w2207 22" | Qpad MK-50 | Steelseries Sensei Macbook Air 13": i5 1,7 ghz | Intel HD 3000 | 4gb | 128gb SSD

Permalänk

Hoho!
Var det inte någon Sweclockare som ägde en server till beta-demot? Har varit roligt med en Sweclockers-turnering någon gång!

För övrigt undrar jag varför Epic valt att vara "tysta" med 1.2(?)-patchen. 1.1 kunde ju folk få tag på i betastadiet, så changeloggen publicerades relativt snabbt. Den nya verkar nästan vara hemlighetsstämplad; det verkar inte finnas någon information om vad den kommer innehålla/fixa alls, förutom Webadmin.

Edit: Tack igen Aqualize

Permalänk
Medlem

Någon som sett en svordoms mod än? Halva grejen med UT är ju att förnedra folk:P

"You will feel the impact of that in a minute!" Jo visst..

Permalänk

Haha jo, att spelet har en PEGI-rating på 18 år, samtidigt som man hör "F- yeah!" kanske verkar lite underligt.

EDIT: Äntligen lite glada nyheter!

"Gameplay:
- Increased UTGame MaxPlayersAllowed to 64.
- Fixed leviathan turret instant refire exploit.
- Fixed errant lock on warnings when no longer in vehicle.
- Fixed first person weapons in demo playback.
- Fixed translocator telefrag victim message.
- Fixed encouragement sounds not being randomly picked by bots.
- Implemented viewobjective spectating system for Warfare.
- Fixed berserk held by driver applying to all vehicle turrets.
- Only force low gore on German versions that were low gore only before being patched.

User Interface:
- Clicking on the settings tab goes to directly to the full settings menu.
- Added VOIP speaker portraits to HUD.
- Fixed character portraits sometimes not showing up on HUD or not staying up long enough.
- The Host server menus will no longer disable internet options if CheckNatTypeDisplayError returns true. It's just a warning now.
- Fixed the CD key always prompting when the user has no network card
- Added support for commandline log in -login=xxx -password=xxx. This also allows Gamespy comrade and other external applications to be used to launch network clients.
- Added UI option to hide objective paths (the white arrows).
- Added UI option to enable joystick support.
- Added JOIN to midgame menu when spectating.
- Added cancel button to "logging in" message box.
- Added support for auto-updating UI with new options.
- Improved language support for French, Spanish, Italian, and German.
- Joystick key bindings in UI display properly.
- Added game and UI support for customizing crosshair scaling.
- Added "Add Favorite" button to Server Browser server list tab.
- Fixed favorites Tab Page server details not updating.
- Improvements to voice menu. Added "status" section.
- Leave "Disconnect" and "Exit Game" on the mid game menu when seamlessly travelling so that players have a way to abort lengthy downloads
- Show "Change Team" button before the match has started.
- Added support for localized "single score needed" string.
- Tweaked some HUD message font sizes.
- Favorites/History lists list servers that are currently offline.
- Favorites/History lists don't stop working as the number of servers in them crosses max threshold for GS query.

Networking:

- Added support for autodownloading packages while in gameplay or while travelling.
- Auto team re-balancing before map transition if bPlayersBalanceTeams is set.
- Fixed dedicated server memory leaks.
- Force client state synchronization when in spectating state. Fixes sporadic issues with players not being able to join games.
- Fixed sounds not being heard correctly by clients if the sound location is the Actor's location and the Actor is not relevant to that client.
- Fixed spectators being unable to move after a level transition.
- Fixed track turrets being in the wrong position on clients in some cases after being destroyed.
- ConnectionTimeout and InitialConnectTimeOut now both 60.0. Addresses both clients failing connection because they take too long to load a level, and initial connections staying open too long.
- Fixed HTTP download compression.
- Fixed a bug where download during seamless travel would break because the downloader was keeping a pointer into the package map's list, which is unsafe while the game is in progress because that list could have more items added to it (and thus the memory rearranged) at any time
- Fixed a bug where in rare cases packages would get downloaded twice.
- Fixed spectators able to enter as extra players in Duel.
- Fixed issue where CTF, vCTF, and WAR maps are listed in the server browers when searching for a DM game when server changed gametypes.
- Fixed bots not replicating their view pitch, so their animation looks better in net games.
- Strip OwningPlayerName= from the URL, as this is determined elsewhere and was breaking dedicated internet servers launched from the UI.

Server administration:
- TCPLink and Webadmin functionality implemented.
- Banning is now based on CD key hash, so players can’t circumvent bans by creating a new profile.
- Fixed being unable to kickban players with | in their names.
- Added versioning information to the game settings
- Dedicated servers don't require DirectX shader model 2.0
- Fixed AdminForceTextMute and AdminForceTextUnmute.
- Restored the compress and decompress commandlets.
- Fixed AdminCmdOk() function not working properly if you were the listen server.
- Banned IDs readability improved.
- Added MaxClientTravelTime config option to GameInfo. If set, clients are kicked if they take longer than this many seconds to travel between maps.

Mod support:
- Added ScriptedTexture, a type of render to texture that gives Canvas access to script/C++ for rendering custom overlays.
- Added a version of DrawTile() to Canvas that takes a Texture instead of Texture2D so render to texture stuff like ScriptedTextures can more easily be used.
- Added Timestamp function to UObject, returns a string in the format YYYY/MM/DD - HH:MM:SS
- Weapons now take roll from player viewrotation.
- Fixed custom character DLC not applying until the next time the game is run because the default object was not updated after combining the .ini files.
- Added a ModFamilies array to UTCustomChar_Data to allow mod authors to add families to the list.
- Fixed Change Node Status Kismet action not working on fully constructed powernodes.

Map specific:
- Fixed DM-Deck get out of world exploit
- Fixed DM-Gateway portals sometimes sending you back to your starting point.

AI improvements:
- New orb carrier strategy AI.
- Improved bot hoverboard use.
- Reduced bot orb spawner camping.
- Fixed bots stuck on orb spawner unable to grab flag.
- Low skill bots use artillery properly.
- Tweaked shooting at nodes vs shooting at enemies.
- No human bonus to threat value.
- Improved threat picking AI, taking into account effectiveness of bot's weapon.
- Tweaked bot AI for link gun, flak cannon, redeemer, and AVRiL.
- Bots tend to stay on same enemy more, and focus on key vehicles more.
- Tweaked campaign auto skill adjust.
- Possible safe fix for bot navigation issues with staticmeshcollections on console. Also a performance improvement on PC and console.
- Tweaked rules for whether to attack node or enemy first.
- Improved bot AI for defending nodes with an orb.
- Fixed pathing issues that were causing bots to get stuck in some places. When a move fails, force a route refresh. Add cost to reachspecs when bot fails repeatedly.
- Improved AI code for adjusting around obstacles. If adjust left and right fail, try moving to center of reachspec.
- If previous move failed, don't allow "advanced tactics" (serpentine, etc.) for next move.
- Added FailedMoveTarget and MoveFailureCount to controller to track movement failures.
- Added bForceNoDetours to UTBot. Don't allow detours when bot is approaching a neutral node (more important to touch node first).
- Fixed bots thinking they've reach the orb spawner without quite getting there and touching the orb.
- Fixed cases where bots could get stuck failing to translocate over and over - bots know to give up now.
- Adjusted bot reaction time to seeing new enemies.
- Improved bot AI for dealing with lifts and hoverboards.
- Bots taunt after winning a match."
- http://utforums.epicgames.com/showthread.php?t=600148

Hoppas att de stämmer; jag har själv inte fått något mail från Epic. (Nästan helt säker på att jag är prenumererar på deras nyhetsbrev)

EDIT2: Urgh.. Någon som vet varför man har så "hög" input latency i UT3? "stat engine" visar 14-20ms, och enligt folk som har ändrat deras polling rate på USB-portarna så att man går från 8- till 4 eller 2ms (i windows) så märker man ju stor skildnad eftersom att man vant sig vid fördröjningen. Mistänker att det är input latency:n som gör att min "aim" känns konstig, även om jag lyckats stänga av accelerationen. Jag är medveten om att detta kanske låter som en dålig bortförklaring, men det känns inte helt "rätt".

Satt och letade runt i min gamla goa' UT2004 config, och hittade "IgnoreUngrabbedMouse=False" samt "ReduceMouseLag=True", dessa la jag till under "[Engine.Engine]" i min UTengine.ini. IgnoreUngrabbedMouse sänkte min input latency med ca 2ms, men ReduceMouseLag skapade någon konstig fördröjning hos ljuden i spelet istället av någon anledning, så det tog jag bort igen.

Kommer inte ihåg att min input latency i UT2004 var så pass hög. Jag kan i och försig inte ens komma ihåg om det fanns något sätt att kolla den. Testade "stat all" igår, men de som skulle kunna vara min input latency ("see ms", "control ms" och "move ms") låg på ~0.2ms.

Störigt att tråden inte flyttas till förstasidan när man gör edits. Känns som att den här tråden glömts bort och bara skjuts längre och längre bakåt för varje dag som går. Får väll hoppas att någon söker och skriver något efter min post snart

Permalänk

Nu tog jag ändå och beställde spelet från komplett som nu tog endast 209kr för det!

Tänkte jag skulle uppgradera min dator till en e8400 med lite annat gott till

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk

Jag är nog en av de få som tycker UT3 är bättre än UT2K4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Jag är nog en av de få som tycker UT3 är bättre än UT2K4

Japp det är du!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Jag tycker ut3 är bättre än ut2004, men det kan ju bero på att jag har spelat Unreal Tournament i en massa herrans år och UT3 är mer som Unreal Tournament än UT2004.

Permalänk

Tycker nästan det är för likt ut 2004, samma spel bara bättre grafik. Så jag tröttnar rätt snabbt :S Får se om jag fortsätter efter ett tag.

Permalänk

Jag gillar den mer hektiska gameplayen och de coolare vapnen. För i UT 2k4 så är vapnen en riktig tråkig historia.

Permalänk
Medlem

Måste hoppa in och säga att jag verkligen diggade "Campaignen", dock så var den lite väl kort och slutet var bara skumt
Är allt som allt ett kul spel, speciellt på LAN och dylikt när man sitter med Leviathan med 5 pers i ^_^

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Gillar spelet men synd att det är så få online. Sedan är det lite retro känsla att dom har med deck från första unreal. Jag har bara spelat unreal 1 (alltså vanliga inte tournament) och det känns lite fantasilöst att dom i princip har med samma vapen.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Vad hände med Unreal 3? Är inte detta spel gjort för att liras online?
Har f.ö. inte spelat något Unreal spel mer än bara demo.

Tänkte köpa Unreal 3 men det verkar rätt dött? Vad är det som inte lockar människor? Fordon? Grafiken? Buggar kanske?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag köpte spelet när det kom men har lirat väldigt lite, känns rent slöseri med pengar alltså. Det är få online men det går alltid att hitta nån server med folk, men jag suger rätt hårt på det spelet o vill inte få spö hela tiden ;p

Permalänk
Testpilot

Finns det några roliga moddar till spelet än?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Jag köpte det för några månader sedan då det bara kostade en hundralapp, men blev mycket besviken på hur lite folk det var som spelade online. Jag tycker däremot det är riktigt underhållande att lira DM och dylikt med ett gäng polare eller helt enkelt köra mot bottar. Synd bara att AIn på ens lagkamrater är så hemsk att man bara vill tugga sönder skivan ibland.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Entusiast

Köpte det för ett par månader sedan jag med.

Kampanjen var riktigt rolig och spelade igenom hela på bara ett par dagar vart helt besatt.

Men online var väl en liten annan femma det höll inte lika länge för mig.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II