Unreal Tournament 3 [nya fullversionstråden]

Permalänk
Hedersmedlem

Unreal Tournament 3 [nya fullversionstråden]

Ja då har spelet haft släppts i Sverige och vi vill snacka om hela spelet i den här tråden.
Förhandssnack och betademorelaterat (plus lite lite fullversion) finns i den gamla UT3 tråden.
Jag skapar den här tråden så vi kan få ett nystart och ny spelare inte behöver titta igenom 17 sidor inaktuell information etc.

Så vad tycker ni om spelet?

  • Är grafiken för bra?

  • Hur känns de datorstyrda med/motspelarna?

  • Kampanjläget bra eller dåligt?

  • Necrisfordonen, intressanta?

Grafiken har jag själv inte så bra referens att bedömma. Jag är en crysisvägrare Men grafik är nästan för bra i moderna snabba FPS-spel. Så mycket detaljer så man inte direkt hinner utskilja motsåndare. Men jag kör på full grafik ändå.
Själv fick jag spelet igår och han med lite spelande i kampanjläget. När jag kör instant action (i ut2004) brukar jag fastna på att köra samma saker hela tiden. När det verkar vara lite utveckling och story i kampanjen blir det bra och man tvingas till att köra en del olika spelstilar.

Några länkar
http://www.unrealtournament3.com/
http://www.fz.se/spel/?id=69
http://www.beyondunreal.com
http://planetunreal.gamespy.com/

PS. These girls are not included in neither retail or collector boxes DS.

edit: En patch är på gång. I betan för den patchen finns changelog. Första inlägget innehåller en summering, andra innehåller hela listan (väldigt lång för en patch tycker jag!).
http://forums.beyondunreal.com/showthread.php?t=191972

edit 2: Patch 1.1 släppts för ett tag sen, tanka på fz.se!
http://www.fz.se/filer/?id=4970

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Postade detta i förra tråden men lika bra att jag postar det här då det rör fullversionen!

:

visst är det skillnad? Jag har allting uppdraget på max!
1280*1024
här är två bilder från mig :

http://pici.se/160371
http://pici.se/160372

Texturerna finns ju knappt Har provat fler olika drivrutiner till graffet, blir ingen skillnad.

se sign..

Eller har jag fel på ögonen, jag tycker det ser för taskigt ut iaf!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd

Lägger in länken till mitt pici-galleri här med... http://www.pici.se/gal/ReZnoR/Unreal%20Tournament%203/

Har märkt att precis när man kommer in i spelet så är allt suddigt... och så laddas texturerna in och blir skarpa.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Joo så är det ju men mitt blir aldrig sådär bra som du har det :/
är det bara jag som inte har skön grafik?

många kanske inte fått i spelet än iofs

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Läste att vissa har problem med inställningar som inte har sparats på grund av att spelet aldrig skapar någon mapp i My Documents\My Games\.

Ser du någon skildnad om du sänker grafiken till lägsta möjliga, förutom upplösningen?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hitteabarnet
Läste att vissa har problem med inställningar som inte har sparats på grund av att spelet aldrig skapar någon mapp i My Documents\My Games\.

Ser du någon skildnad om du sänker grafiken till lägsta möjliga, förutom upplösningen?

Jepp jag hade det problemet, jag är ärligt förbannad på epic att inte fixa det sedan betademot och inte nämns det i patchloggen heller.

Lösningen är att skapa mapparna själv, jag gjorde det lite enklare för folk så det finns en .zip-fil med tomma mappar om man föredrar det eller en batchfil. tanka här.
De ska extraheras till respektive köras i My Documents\My Games\

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Den skapar UT3 mappen i mina dokument, så jag har inte det problemet...

Jag har provat dra ner det på default alltså
Texture 3
World Detail 3

Men det blir ingen skillnad, så problemet är nog att inställningarna inte aktiveras även fast jag dragit upp dom på max, konstigt?! ja!

har provat att starta om spelet som det står åtskilliga ggr, men blir ingen skillnad...skumt!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Re: Unreal Tournament 3 [nya fullversionstråden]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize

Så vad tycker ni om spelet?

  • Är grafiken för bra?

  • Hur känns de datorstyrda med/motspelarna?

  • Kampanjläget bra eller dåligt?

  • Necrisfordonen, intressanta?

Jag tycker att grafiken är bra. Även om den kan kännas lite blek ibland så tycker jag att den håller en mycket hög kvalité. Men jag blev lite besviken att man inte har mer möjligheter att "detalj" styra grafikinställningarna.

Botarna tycker jag är ganska roligt att spela med, lagom smarta

Jag har inte spelat igenom hela kampanjläget med det verkar som det är typ en tutorial fast med en berättelse.

Necrisfordonen är inte så coola, jag förstår mig inte på alla ännu.

* * * * * * *
I det hela tycker jag UT3 är ett kanonbra spel som jag kommer att spendera många timmar framför. Jag gillade "Warfare" läget bäst av de olika spelstilarna.

Permalänk
Hedersmedlem

Grafikinställningarna finns ju säkert väldigt inställbara i .ini-filerna (fanns det inte mycket inställningar i ut2004?). Fattas bara att någon skriver ihop ett enkelt program som låter en ändra dem på smidigt vis.

Jag är inte i extas över spelet ännu, men jag tror det kommer växa på en.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Kör med en gammal rigg (Barton 3200+, 768 MB, 9800Pro) och det hela går i en 20-30 FPS med vissa framedrops med allt på lägsta (1024x768).

Inte så jättekul kanske men i alla fall spelbart. Det var ett grymt suddigt innan jag kom på att screen percentage måste vara uppdraget i 100 för att upplösningen verkligen skulle användas.

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem

Tänkte ladda hem spelet, såg att det fanns på Direct2Drive, men hur är det med patchar? Funkar de vanliga patcharna på den versionen?

Permalänk
Medlem

Beställt det, ska bara hämta, installera och köra det.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Underbart spel!
Funkar perfekt med allt på High i upplösning 1680x1050 med AA och AF på 8x.
Ligger aldrig under 50 fps.

Kräver 630MB minne när man spelar med dom inställningarna

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deus
Tänkte ladda hem spelet, såg att det fanns på Direct2Drive, men hur är det med patchar? Funkar de vanliga patcharna på den versionen?

Jag kan tyvärr inte minnas var jag läste det, men endera igår eller idag iaf att direct2drive-versionen var helt kompatibel med patcharna.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodfeast

Funkar perfekt med allt på High i upplösning 1680x1050 med AA och AF på 8x.

Var kan man ändra AA och AF?

Permalänk
Medlem

vad kör ni med för grejjer och vad har ni för drivrutiner? jag vill lista ut varför jag inte får bra grafik.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Var kan man ändra AA och AF?

I drivrutinsinställningarna.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Var kan man ändra AA och AF?

Med programmet nhancer
Riktigt bra prog som gör att du kan ändra en hel drös olika spel.

Ska göra en tråd om programmet

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
I drivrutinsinställningarna.

Som i Nvidias kontrollpanel?

EDIT: Nu hittade jag så man kunde ändra lite i grafiken. Aktiverade lite AA och nu ser spelet ännu bättre ut, förlorade ungefär 10fps när jag aktiverade AA

Permalänk
Medlem

Kan jag få avbrytta lite? Är det någon som vet vad man ska göra för att låsa upp fler grejer för att "bygga" sig egen gubbe? Jag har kommit en bit i spelet nu men har inte låst upp nånting.

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jag kan tyvärr inte minnas var jag läste det, men endera igår eller idag iaf att direct2drive-versionen var helt kompatibel med patcharna.

Okej nice, då blir det att ta fram VISA-kortet

Permalänk
Medlem

Smyger in en liten fråga

Är kampanjläget ungefär likadant som i UT2k4 eller hur är det uppbyggt?

Visa signatur

Citera gärna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UsEd
Smyger in en liten fråga

Är kampanjläget ungefär likadant som i UT2k4 eller hur är det uppbyggt?

Nej, nu har du en karta där du kan välja mellan en eller två (kanske tre i vissa fall) "uppdrag". "Uppdragen" är inte speciellt annorlunda vanliga CTF/TDM/VCTF/Warfare-rundor. Ett och annat videoklipp dyker upp mellan uppdragen (händer dock sällan).

Bra spel i övrigt, kampanjläget är ok även om det känns lite påtvingat (UT2004as kampanj var klart roligare). Multiplayer har jag inte lirat än men troligtvis är det ruskigt kul då demot var det

Permalänk
Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Problem med GNU/Linux klienten:

http://www.esreality.com/?a=post&id=1472063
http://www.beyondunreal.com//daedalus/singlepost.php?id=11250

Suck...

Synd... Skulle verkligen behövas för oss som uppgraderaderade till nåt annat än Vista.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

Va fan... Någon som köpt via Direct2Drive förut? När jag skulle bekräfta mitt köp så kom detta fram, "Unreal Tournament 3 was removed from your cart due to country location restrictions."

Får man inte köpa om man inte bor i USA?

Edit: Finns det någon annan sida med liknande tjänst? Köpa och ladda hem direkt?

Edit 2: Såg detta sen på deras sida, "This product is only available for purchase in the United Kingdom, France, Italy, Spain, Portugal, Denmark, Benelux and North America at this time." Va fan är det för dummheter? Vill ju spela NU!

Permalänk
Medlem

Har två enkla frågor rörande spelet. Finns det DirectX 10 stöd om man kör på Vista och e det nån som vet kommandot för visning av fps?

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk
Medlem

kommandot för fps är stat fps och pingen stat net.

tror jag,

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spax0
Har två enkla frågor rörande spelet. Finns det DirectX 10 stöd om man kör på Vista och e det nån som vet kommandot för visning av fps?

UT3 har inte DX10

DX10 skulle kanske komma i en framtida patch

Permalänk
Medlem

Tryck TAB
skriv sedan - Stat fps

edit: nån annan hade visst redan skrivit det

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!