Permalänk
Musikälskare

Nice dude!

Bara att hyra en båt å dra ut där

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Taget på frihand från övervåningen hehe

Ge gärna kritik <3

http://www.nordfoto.se/Main/56.jpg

http://www.nordfoto.se/index.php/Main/56.jpg?action=big&size=...

Camera Model: Canon EOS 5D
Focal Length: 200.0mm
Exposure Time: 0.0040 s (1/250)
Aperture: f/5.6
ISO equiv: 100

Riktigt bra bild, om man ändå haft sån utsikt här hemma också :/

Passar på att posta två bilder från julhandeln med nya Nikkor 18-200. Inga direkt super bilder men har inget bättre att posta ;>

Permalänk
Musikälskare

Gillade sista, synd att granen är kapad uppe vid

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

flashen, det är så, den sticker upp i taket och det har den alltid gjort ^^

benjiman, den sista var snygg, en polare har tagit exakt en sådan bild, från samma position fast med mindre rörelseoskärpa, du hade mer och det var snyggare. Snyggt också att vissa e helt skarpa också.
vet inte om det känns som att bilden e konstigt sne eller snyggt sne heller. eller om den tom känns rak.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Var och fotade en Freestyle skoter/cross, skidor, snowboard och cykeluppvisning ikväll, synd att alla mina mardrömmar blev sanndrömmar, motljus, inte nog med ljus och värdelös placering av "läktare"...
ISO3200, F2.8 och inte en slutartid under 1/80, perfekt för actionbilder imo!
2 bilder av ~300 bilder blev det!
bruset bjuder jag på

Permalänk
Musikälskare

ISO3200 funkar men vet inte om det är idealiskt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
ISO3200 funkar men vet inte om det är idealiskt

Hade jag inte betalat 100:- för att gå in på området så hade jag dragit direkt jag såg hur allt var planerat och ljussatt...

Permalänk
Medlem

Var iväg och testade mitt nya Sigma 10-20 lite idag på bilsportmässan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Gillade sista, synd att granen är kapad uppe vid

Jo, det är det mest störande med bilden, varför kunde dom inte kortat ner granen lite ;p

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
flashen, det är så, den sticker upp i taket och det har den alltid gjort ^^

benjiman, den sista var snygg, en polare har tagit exakt en sådan bild, från samma position fast med mindre rörelseoskärpa, du hade mer och det var snyggare. Snyggt också att vissa e helt skarpa också.
vet inte om det känns som att bilden e konstigt sne eller snyggt sne heller. eller om den tom känns rak.

Jo precis, tycker själv om när man har runt 1/2-1sek slutartid i folkmassor så man ser att det är rörelse samtidigt som vissa personer förblir stilla. Att bilden är sne råkade bara bli så, fick luta mig mot ett räcke för att hålla kameran still ;D

Permalänk
Medlem

d200+17-55

kritik?

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Denna bilden hade så tråkig himmel så jag lekte lite i PS... Hur blev det?

Rille

Gillar den! Skulle vart schysst om man såg iaf nån del av hans ansikte. Men skön känsla!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ansiktet syns knappt från början, pissigt ljus där, ISO3200 som gällde hela tiden.
Tack för kommentaren Eriiiiiik (:

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Går en fotokurs på gymnasiet och vi har fått i uppgift att fota i helgen.
Uppgiften går ut på att fota en dokumenterande bild och ett fotoreportage.

Vi har gått igenom vad det är men med proffsbilder. Jag har lite svårt att visualisera hur bilderna ska se ut, det finns ju inte någon direkt händelse att fota.

Jag har ett par ideér om hur jag kan fake:a händelser men jag undrar om någon har någon idé eller något tips?

Hade tänkt ta en kasse och sprida ut innehållet vid en isfläck för att visa att någon har halkat osv =/ Min fantasi är något begränsad inom området.

Permalänk
Medlem

Jag kan berätta vad mitt dokumentärprojekt var när jag gick Foto på Gymnasiet. Det var simpelt, jag gick bara och fotade en polares band när de repade och så tog jag lite posebild på de också.

Repotage kan ju vara så simpelt som att du går på en marknad och fotograferar. En händelse av något slag.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Gungkedja, Uppsala 2007 - November

Månen sedd från lekparkståg, Uppsala 2007 - November

Röda trähus, Uppsala 2007 - November

Längesen jag hade tid att fota, och längesen jag postade något i Fototråden
Kommentera, tack!

Visa signatur

Nikon D40x; 18-55 mm Nikkor; 55-200 mm Nikkor
Macbook; 2 GHz Core 2 Duo, Mac OS X Leopard

Permalänk
Musikälskare

Första = Lite mer focus / tråkigt motiv

Andra = Mycket trevligare, tänk dock på tredjedelsreglen, kanske hade hjälpt

Sorry om det lät negativt :/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Flashen: Nee, jag tål kritik Hellre bli kritiserad å bli bättre, än att ingen vågar kritisera och man suger resten av livet ^.-
Iaf, på andra så prövade jag att beskära med tredjedelsregeln i åtanke, och jag kan säga att det inte funkade. Det såg helt enkelt inte snyggt ut med tanke på att månen inte är så högt upp från horisonten.

Någon kommentar om tredje?

Visa signatur

Nikon D40x; 18-55 mm Nikkor; 55-200 mm Nikkor
Macbook; 2 GHz Core 2 Duo, Mac OS X Leopard

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskifer
http://pici.se/pictures/hGIYrIvjq.jpg

Väldigt intressant bild, tvingar en verkligen till eftertanke ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Väldigt intressant bild, tvingar en verkligen till eftertanke ;D

haha ja den gör ju det.

Permalänk
Medlem

Slänger väl upp ett par av dagens bilder...

Lite kul att dom satt o gjorde samma sak

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

dInmIn den sista bilden var skitsnygg

Permalänk
Hedersmedlem

dInmIn, du har verkligen lyft dig sista tiden, kanonbra bilder!

Det trillade ner en enkilosklump i brevlådan häromdagen.. och det var en riktigt trevlig bekantskap i form av ett gammalt Nikon MF 200/4 MicroNikkor. Inte det minsta kompatibelt med en D70 eftersom det saknar cpu så ljusmätning är bara att glömma men det är hyfsat lätt att hålla koll på exponeringen ändå genom att titta på histogrammet. Inget att fota action med, men det lite långsammare arbetssättet är nog bra för mig så bilderna blir lite mer genomtänkta. Behöver jag tillägga att det är en i det närmaste syndig känsla att smeka fokusringen som behöver nästan ett helt varv på sig för att gå från 0,71 meter till oändligt?

Nåväl, bilder!

Även jag kände mig tvungen att skaka fram en klockbild.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Bro bilden var väldigt häftig. Skogsvägen och stegen var snygga.

Lägger upp ett par bilder jag tog idag. Lånar en Nikon D40 av skolan och den känns väldigt bra men jag har inget att jämföra med.
Funderar på att införskaffa en egen kamera, är det någon annan i den prisklassen jag borde uppmärksamma?

Är i begynnelsen av den mycket trevliga konstform kallad fotografering, några tips?

Har märkt att jag aldrig tänker på formen förrän efteråt "fan den där borde ha varit mer till vänster" osv, kommer väl med tiden antar jag.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

EOS 5Dmk2, 24/1.8, 50/1.8 II, 70-200/4L, Sigma 530 Super
Flickr

Permalänk
Medlem

Riktigt riktigt vackra vinterbilder från folk. Nu väntar man bara på att vintern skall behaga dra sig in över Sveriges framsida.

Exif.

Exif.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Blev några bilder idag trots att vädret sade motsatsen ;>

Permalänk
Medlem

Benjiman: Gillar verkligen den tredje Inte så mycket att säga om hur du fotat, men motivet, klottret, är faktiskt roligt att titta på

Visa signatur

Nikon D40x; 18-55 mm Nikkor; 55-200 mm Nikkor
Macbook; 2 GHz Core 2 Duo, Mac OS X Leopard

Permalänk
Medlem

Fina bilder benjiman, gillar sista mest tror jag

Visa signatur

EOS 5Dmk2, 24/1.8, 50/1.8 II, 70-200/4L, Sigma 530 Super
Flickr

Permalänk
Medlem

WinterJam '07

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller