Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rorax
Elite
För att kunna köra Elite måste du ha klarat spelet OCH vara subscriber, då skapar du en ny gubbe i Elite läge.

Nightmare
För att köra nightmare måste du ha klarat spelet, du kan då köra nightmare med befintlig karaktär.

Hardcore
Eller vad den nu heter, det är ett liv. Dör du är din gubbe gone forever.

Angående marksman så körde jag min upp till level 18. Men sniper var i mina ögon total overkill. Är fint att snipra på bossar för att i princip döda dom på en gång. Men tar sådan lång tid mellan skotten.

Går oftast fortare att bara "köra rambo" med vapnen och kita runt gubbarna lite. Och jag körde som ren sniper, men sprang mest runt och dödade i närstrid för att det var MYCKET snabbare. Sen i grupp är det ganska värdelöst. Tar för lång tid att gå i sniper mode och ladda vapnet för att sen skjuta.

som sagt, bara min åsikt av att ha kört till level 18.

Tack som fan för ditt svar

Så med andra ord är Elite något som man ger sig in på efter man gått igenom alla akterna?
Och att dömma så verkar det ju vara grymt mycket mer profits med att köra Elite... Betyder det att man lirar igenom spelet på normal och sen skroftar den gubben för att gå över till Elite?

Finner inte riktigt någon logik i det hela... Ungefär: Spela igenom hela spelet för att få fram Elite, släng din dåvarande gubbe och starta om på Elite med en ny?

Ang. Marksman så rekommenderar du att lägga allt i Crit/Damage/Rapid fire/escape?

En fråga till; Bör man lägga fullt ut på "Beacon" vad jag läst så är denna skill mycket värdefull på bossar och liknande. Många forum rekommenderar max points i Beacon oavsett build.

Slutligen, bör man lämna Tactical stans med endast 1 point(den man börjar med) om man går closecombat specc?

Permalänk
Medlem

Men varför köra Elite när man kan köra Nightmare?
Jag vet inte hur Elite är, men på Nightmare är det både fler fiender och Större banor, Elite låter ju mer som att det är som vanligt, fast bättre drops och mer hitpoints på fienderna, typ..

Jag kommer iallafall att fortsätta på min gubbe i Nightmare, roligare att bli högre och högre level, upptäcka mer och mer

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Men varför köra Elite när man kan köra Nightmare?
Jag vet inte hur Elite är, men på Nightmare är det både fler fiender och Större banor, Elite låter ju mer som att det är som vanligt, fast bättre drops och mer hitpoints på fienderna, typ..

Jag kommer iallafall att fortsätta på min gubbe i Nightmare, roligare att bli högre och högre level, upptäcka mer och mer

Svårighetsgraden "icke-elite" har i sig två svårighetsgrader; normal och nightmare.
Även svårighetsgraden "elite" har i sig två svårighetsgrader; normal och nightmare.

Icke-elite och elite kan dessutom inte spela med varandra. Man väljer att starta en karaktär i elite om man vill ha en större utmaning helt enkelt

Permalänk

Fanns det någon guild uppe?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drew_
Svårighetsgraden "icke-elite" har i sig två svårighetsgrader; normal och nightmare.
Även svårighetsgraden "elite" har i sig två svårighetsgrader; normal och nightmare.

Icke-elite och elite kan dessutom inte spela med varandra. Man väljer att starta en karaktär i elite om man vill ha en större utmaning helt enkelt

Hmm nu hänger jag inte med...

Nightmare mode är väl det mode:t där du förlorar din gubbe om du dör?
Så vitt jag vet så är det Normal, Elite och Nightmare-mode(och det låter ju vettigt att man kan välja nightmare på både normal och elite?

Så för att inte köra overkill och riskera förlora gubben så låter ju Elite jävligt nice, tråkigt bara att man måste börja om från scratch för att ta del av det. Hade sett att det är bättre om man fick fortsätta levla efter Normal mode på Elite mode.

Fortfarande intresserad av lite mer Marksman feedback

Permalänk

Är det någon som vet vad ikonerna alldeles ovanför höger musknapps "slot" innebär? Det står inget i manualen och jag lyckas inte hitta det någon annan stans. De som ser ut som en flamma, pentagram, hammare, hand etc.

Visa signatur

"You're never to old to burn to death in a fire." -Red Forman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brancko
Hmm nu hänger jag inte med...

Nightmare mode är väl det mode:t där du förlorar din gubbe om du dör?
Så vitt jag vet så är det Normal, Elite och Nightmare-mode(och det låter ju vettigt att man kan välja nightmare på både normal och elite?

Så för att inte köra overkill och riskera förlora gubben så låter ju Elite jävligt nice, tråkigt bara att man måste börja om från scratch för att ta del av det. Hade sett att det är bättre om man fick fortsätta levla efter Normal mode på Elite mode.

Fortfarande intresserad av lite mer Marksman feedback

Fel, det är i Hardcore man förlorar gubben om man dör

Permalänk

edit: Drew_ hann före..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av raveremils
Är det någon som vet vad ikonerna alldeles ovanför höger musknapps "slot" innebär? Det står inget i manualen och jag lyckas inte hitta det någon annan stans. De som ser ut som en flamma, pentagram, hammare, hand etc.

det är mini-game. dödar du rätt demoner eller gör rätt "sorts" skada och klarar mini-game får du lite special-drops. forumet är nere men det finns lite info här: http://hellgate.incgamers.com/wiki/Mini-game

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raveremils
Är det någon som vet vad ikonerna alldeles ovanför höger musknapps "slot" innebär? Det står inget i manualen och jag lyckas inte hitta det någon annan stans. De som ser ut som en flamma, pentagram, hammare, hand etc.

Det är ett minispel, när du uppfullt dom tre kriterierna så kan det b.la spawna en miniboss som kan droppa riktigt bra items.

Här har du en guide om hur det funkar:
http://www.gamespot.com/features/6182055/p-6.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drew_
Fel, det är i Hardcore man förlorar gubben om man dör

Ah då börjar bitarna falla på plats!

Så ni rekommenderar att dra genom alla akterna på non-Elite för att sedan maxa gubben till lvl 50 på non-elite Nightmare mode?

En annan sak som slog mig..
Dethär med balans är ju inte det lättaste att ha fulländad vid release, den brukar visa sig med tiden.
Sker för stora ändringar så måste dom ju nästan reset:a talent-pointsen. Jag menar om det blir stora ändringar i Talent-trädet vill säga?

Känns jävligt osäkert att lägga ut talent points just nu i början när man inte har så mycket kött på benen (mer än det man kan läsa i forum då).

Permalänk
Medlem

Men va ruttet att spelet är nere för någon Guy Fawkes day(?!). Vad är det frågan om igentligen man betalar ju hellre för att slippa denna downtime än för de platta "themed events" som subscriber.....

Permalänk
Medlem

Under tiden som spelet är nere så kör jag på "Test Center Server"

Permalänk
Medlem

Någon som kan beskriva hur man addar saker till sina vapen? Typ som en typ av ammo eller liknande. Sen så undrar jag vad den ena stationen gör som finns i alla baser. Där man typ väljer "Add epic - 1400" och så. Vad gör dessa saker?

Och varför är servern nere för? Känns ju alltid som om den är nere en gång om dagen.

Permalänk
Medlem

Du addar ammo och liknande till vapen genom att dra och släppa dom över vapnet. Add epic - 1400 lägger till en "Episk" effekt på dit vapen och det kostar 1400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
ulath synd att det inte stämmer bara
Jag hade ett sånt spectral svärd, eller phase eller vad den attacken heter. Sen la jag till en +12 stun attack strength relic, och då stunnade jag fienderna då och då..
Alltså är den källan du hittade felaktig, eftersom jag isåfall bara skulle få en ytterligare CHANS till stun, men eftersom vapnet eller mina skills inte har någon stun what so ever från början, borde den aldrig nånsin stunna. Vilket den gör!
Eller vid närmare eftertanke kanske det hette +12 to stun damage.. ?
Då kan jag förstå det, eftersom man isåfall hade fått 12 "gratis" stun dmg ovanpå allt.

Btw, fy vad detaljerade fienderna är ibland
http://img391.imageshack.us/img391/7089/screenshot000012qr3.t...

Är du säker på det? För stun är ju "proccen" för phys damage, du gör inte någon physdamage?

*edit*
+X To [Status Effect] Attack Strength: If you have a weapon that deals a certain kind of damage, there’s usually a small chance for it to confer a status effect on your foes. For instance, fire-based weapons will sometimes cause an enemy to Ignite, causing them to lose 5% of their total health every second. If you can find a mod that adds +100 to Ignite attack strength, then you greatly increase the chance for this status effect to be applied with each hit. It’s unclear what the base chance of these effects going off is, and it’s likewise unclear how much your Attack Strength affects it (the game is pretty cagey about these stats). Note that adding an Ignite Attack Strength mod to a weapon that deals only electricity damage is useless; a weapon that deals only electrical damage will never cause an enemy to Ignite, even if you add a mod like this to i

så säger gamespot:
http://www.gamespot.com/features/6182055/p-10.html

Permalänk

fortfarande nere..

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Nere

Synd att den är nere

Men är det någon som är Subscriber eller??
Kanske ska skapa en guild?

Någon som känner för att lira nått när servern är uppe. Adda mig, Heter Grummler

Linkan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maximo
Men va ruttet att spelet är nere för någon Guy Fawkes day(?!). Vad är det frågan om igentligen man betalar ju hellre för att slippa denna downtime än för de platta "themed events" som subscriber.....

Knepigt att vissa människor aldrig kan bli nöjda.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
fortfarande nere..

När kommer den upp?

Permalänk
Medlem

Re: Nere

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linkan92
Synd att den är nere

Men är det någon som är Subscriber eller??
Kanske ska skapa en guild?

Någon som känner för att lira nått när servern är uppe. Adda mig, Heter Grummler

Linkan

Det finns en Sweclockers guild redan, det står på förra sidan i tråden

Permalänk
Medlem

Nice tack för svaret..

Får man gå med är frågan och vem håller i den?

Ska väll kolla förra sidan då:P

Permalänk
Medlem

Skulle ha varit uppe för länge sedan. Ingen ny info på hemsidan heller...

Permalänk
Medlem

Nu är den uppe.. Skulle ha varit upp kl 18:00 men det blev väll försenat

Permalänk

Verkar vara uppe nu? Jag kunde logga in i alla fall och nu tankar det ner filer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linkan92
Nice tack för svaret..

Får man gå med är frågan och vem håller i den?

Ska väll kolla förra sidan då:P

Det är mig du ska kontakta gällande det. Clinch heter jag ingame.

Har försökt delegera inbjudningsrättigheter till fler, men verkar inte vara ett val. Lyckligtvis så är jag online rätt mycket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vargavinter
Knepigt att vissa människor aldrig kan bli nöjda.

Nu är jag nöjd när det är uppe igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maximo
Men va ruttet att spelet är nere för någon Guy Fawkes day(?!). Vad är det frågan om igentligen man betalar ju hellre för att slippa denna downtime än för de platta "themed events" som subscriber.....

Ehm, servern va nere kanske 1 timme mitt i natten/morgonen när Guy Fawkes patchen släpptes.. Det är ett minimalt pris för gratis extra content.
Att servern är nere nu är pga underhåll, vilket förbättrar ditt gameplay genom att förhindra disconnects och lagg.
Men du kanske inte vill ha nåt underhåll av servrarna? Och sen klaga på lagget istället?

Dessutom fick jag ett par Guy Fawkes "handskar" (låter lite mesigt på svenska ) som kan användas vid lvl 15 och ger 115 ignite attack bland annat, det är rätt enormt för lvl 15..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Kan man köra igenom sp och sen ta den gubben och köra i mp?
Eller ska man börja med mp direkt. Vill gärna ta det lungt och leva mig in i storyn och spelet första vändan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Kan man köra igenom sp och sen ta den gubben och köra i mp?
Eller ska man börja med mp direkt. Vill gärna ta det lungt och leva mig in i storyn och spelet första vändan.

du kan inte hoppa mellan sp och mp med samma gubbe

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Kör mp ändå, du kan spela helt ensam och ta din tid genom alla quests, få samma cutscenes och samma dialoger
Den enda skillnaden är att det springer runt folk på stationerna

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Kan man köra igenom sp och sen ta den gubben och köra i mp?
Eller ska man börja med mp direkt. Vill gärna ta det lungt och leva mig in i storyn och spelet första vändan.

Du kan köra som om det vore sp i mp. Det är bara i städerna (stationerna) som du ser annat folk om du inte groupar

EDIT: Baleur hann före