Permalänk
Medlem

Jag joinar swec-guildet !

Permalänk
Medlem

Föresten, läste att om man vill köra Elite mode så kan man inte groupa med "icke elite" gubbar och måste skapa en ny gubbe för att köra på elite.

Hmm låter lite trist faktiskt.

Permalänk
Medlem

elite är de ingen mening med att köra. ger ingen direkt bonus, men hur går de med guilden swec? skapad snart eller?

Permalänk
Medlem

Elite? menar ni det där med att man bara har ett enda liv? Det andra heter väl Nightmare mode? Att det är större banor och mycket svårare

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt köpa det till veckan. Spelade demot igår och vart helt förälskad!

Verkar asgrymt!

Visa signatur

AMD X4 640 (3,2ghz) | MSI GF615M-P33| XFX Radeon 5770 1GB DDR5 | CORSAIR XMS3 DDR3 1333MHz 2048MBx2 | Western Digital Caviar Blue 500GB | Corsair CX 430W PSU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psypuls
elite är de ingen mening med att köra. ger ingen direkt bonus, men hur går de med guilden swec? skapad snart eller?

i elite kan du levla gubben snabbare då det är mer fiender på nivårna samt du har störe chans att få legendary items osv då också antalet rare / epic mobs / bossar finns på varje nivå så visst är det en fördel

Permalänk
Medlem

Är det bara subscribers som kan få de här temasakerna tex brinnande hjlälmen och så? Den röda döskallehjälmen som visas på bild när man installerar spelet alltså.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Är det bara subscribers som kan få de här temasakerna tex brinnande hjlälmen och så? Den röda döskallehjälmen som visas på bild när man installerar spelet alltså.

Just den var från Halloween eventen och eftersom att FSS hade problem med att få subscriptionen att fungera så fick alla tillgång till detta egentligen "subcriber only" materialet.

Jag har två stycken och du kan gärna få en. Bara whispa /Lulu eller /NaM

Permalänk

Så länge som ett namn kommer fram så kan jag starta guilden idag om ni så vill. Ska vi bara heta "Sweclockers" eller? Jag har sjukt dålig fantasi, så kom jättegärna med namnförslag om det inte duger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaM_Ki
Just den var från Halloween eventen och eftersom att FSS hade problem med att få subscriptionen att fungera så fick alla tillgång till detta egentligen "subcriber only" materialet.

Jag har två stycken och du kan gärna få en. Bara whispa /Lulu eller /NaM

Aha okej det förklarar varför jag själv fick en då Men den var ju inte särksilt bra, och ful var den också. Men tack endå!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Ja den kan väl heta Sweclockers Det är ju en sweclockers guild
Vad heter du ingame?
Förresten, finns det inget sätt att respecca än så länge? Min Evoker är supersämst eftersom jag inte fattade nånting från början, så jag la skillpoints på ditten och datten, lite här och där för att se vad spellsen egentligen va bra för
Så nu är man fruktansvärt allsidig, men inte bra på nåt
Tror faktiskt jag får börja om, tar nog marksman eller engineer faktiskt..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Guildet "Sweclockers" har skapats.

Whispra "Clinch" om ni vill ha en invite. Om ni skrivit upp er på namnlistan (andra tråden) så har en invite redan skickats.

Permalänk

Någon som också får problemet under quest:et "Hell's gate - Investigate the Anomaly"?

Det finns ju ingenting där! Hörde nåt om att man ska genom nån portal men där finns ju ingen..
Nån som kan hjälpa till??

Permalänk
Medlem

bara jag som tyckte det här med Attack power och Dmg och mods var lite onödigt krångligt.
Har sprungit omkring nu och tyckt att det inte funnits nåra bättre vapen än de jag hittade för typ 5 lvls sedan.
Men när jag sedan hittade den här tråden:
http://forums.hellgatelondon.com/showthread.php?t=22564
Förstog jag att jag stirrat mig blind på Attack power/strength och gjorde dålig skada. Samt att alla mina Mobs var typ crap.
Om man hittar en mod där det endast står +7% shock damage, så känns det ju logiskt att man ska stoppa det i ett shockvapen, men neeeej då. Det är precis tvärt om. Du måste ha ett icke shockvapen så får du ytterligare 7% av vapnets vanliga skada i form av shockdamage.
Så jävla dåligt förklarat på alla håll och kanter.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag trodde att +7% damage innebar att det ökade ens nuvarande shock damage.
Jag vet iaf att +7 damage lägger TILL den typen av damage till vad för vapen det än är man moddar.

Dessutom kan jag inte se den tråden, eu konto you know.. Orka göra ett US konto bara för forumet

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Någon som vet om det finns eller kommer crackade servrar?

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Någon som vet om det finns eller kommer crackade servrar?

Vad är det för vits med det om du ändå inte behöver betala månadskostnad? Vill du inte ens betala för själva spelet menar du?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoelAstrom
Vad är det för vits med det om du ändå inte behöver betala månadskostnad? Vill du inte ens betala för själva spelet menar du?

Jag har testat Single Player och jag gillade inte det. Det var tråkigt och "såna spel" ska tydligen spelas över Internet. Har aldrig spelat Warcraft och dylikt så jag vet inte skillnaden mellan Single player och Online, jag vill helt enkelt inte kasta ut pengar genom fönstret. Jag hade köpt spelet om jag hade fått testa det i MP och tyckt att det var bra. Klart och tydligt svar?

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Jag har testat Single Player och jag gillade inte det. Det var tråkigt och "såna spel" ska tydligen spelas över Internet. Har aldrig spelat Warcraft och dylikt så jag vet inte skillnaden mellan Single player och Online, jag vill helt enkelt inte kasta ut pengar genom fönstret. Jag hade köpt spelet om jag hade fått testa det i MP och tyckt att det var bra. Klart och tydligt svar?

Klart och tydligt. Svaret är iaf nej, finns inga crackade servrar ännu. Kanske kommer i framtiden, har ärligt talat ingen aning.

Permalänk

Okey, men ni som har spelet. Hur upplever ni skillnaden mellan Single player och Multiplayer? Värt att köpa det även om man tyckte att Single player var tråkigt? Jag tycker att själva idén är bra och spelet är bra och snyggt, men tråkigt i Single, tyvärr.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk

källkoden blev ju stulen år 2006 vilket kanske är en implikation på att det kommer.. om du orkar vänta ett halvår tills spelet är betydligt mindre populärt.. vid denna tidpunkt kommer du kunna köpa en legal nyckel för runt en hundralapp så det finns verkligen ingen poäng i det då det inte ens är någon obligatorisk månadskostnad.. om du inte letar efter tweaks som snabbare xp etc

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk

Kan man köpa såna CD-nycklar från pålitliga hemsidor? Är ju ett alternativ då jag redan har spelet.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem

Gav spelet nån timma till nu och måste nog revidera min tidigare åsikt lite, det var faktiskt ganska roligt att springa runt och slakta lite monster. Lite hjärndöd action är lite kul ändå. Kommer nog ta och spela lite till. Vart ju klart roligare när man fick lite användbara skills också.

Endast single player för mig dock, orkar inte med multi player.

Visa signatur
Permalänk

antagligen inte, du blir med stor sannolikhet blåst..

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Okey, men ni som har spelet. Hur upplever ni skillnaden mellan Single player och Multiplayer? Värt att köpa det även om man tyckte att Single player var tråkigt? Jag tycker att själva idén är bra och spelet är bra och snyggt, men tråkigt i Single, tyvärr.

Har bara spelat Beta och Multiplayer själv, så kan inte helt svara. Däremot så skulle jag personligen säga att skillnaden mellan SP och MP kanske inte är så jättestor just nu på sätt och vis. Pga katastrofalt dåligt chatsystem så är det väldigt svårt att hitta folk att gruppa och trada med.

Detta är någonting som givetvis kommer ändras, så kanske blir bättre. Guilds hjälper däremot avsevärt om man vill hitta folk att gruppa med, och vi har ju t.o.m ett Sweclockers guild nu.

Men i grund och botten så tror jag inte du skulle gilla multiplayer om du ogillade singleplayer. Grundkonceptet är ju såklart detsamma. Allt görs likadant, men man kan snacka med folk medans, och gruppa upp som totalt 5 personer (vilket höjer svårighetsgraden på instansen per spelare, så som i Diablo 2).

Permalänk
Medlem

Tycker man inte om single player i NÅT spel så kommer man inte gilla multiplayer heller.
Alltså, om man inte gillar spelet, varför skulle man då gilla det bara för nån annan spelar tillsammans med dig?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Hmm, jag trodde att +7% damage innebar att det ökade ens nuvarande shock damage.
Jag vet iaf att +7 damage lägger TILL den typen av damage till vad för vapen det än är man moddar.

Dessutom kan jag inte se den tråden, eu konto you know.. Orka göra ett US konto bara för forumet

Såhär förklarades det:

Different effects:

+X to attack strength:
This will increase the chance of adding a special effect to a weapon, this does not increase damage.
If you have a weapon that deals toxic damage, and add a +X to ignite mod to the weapon, that item will NEVER ignite any mob. However, if you add a +X to ignite mod AND a +X% fire damage added mod, it will have a chance to ignite mobs.

+X% Element damage:
This will take the base damage of your weapon and add additional damage of the element it mentions.
EX: mod to that sword. The sword will now do EX: If you have a sword that does 50-100 toxic damage then you add a +10% fire damage50-100 poison and 5-10 fire damage.

Permalänk
Medlem

Har ett par frågor

Har några karaktärer runt lvl 7-15 nu och jag börjar väl få mer och mer häng på detta.

Detta med Elite-mode förvirrar mig dock. Vad jag förstod så skulle man kunna välja Elite-mode med en redan påbörjad karaktär efter man klarat alla akterna? Men från vad jag nu läst här i forumet så såg det ut som man behövde starta en karaktär på elite direkt.

När man skapar en karaktär kan man ju klicka i Elite-rutan, saken är den att när man klickar i den så släcks ikonen, betyder detta att det är elite-mode?

Hur ser man om man startat en karaktär på elite-mode eller inte? Väldigt förvirrande, skulle ju suga hårt om man levlat upp en hel del gubbar men att dom sen inte kan ändras till Elite, för vem vill inte levla snabbare och hitta mer/bättre vapen/gear?

Vore evigt tacksam om någon kunde förklara ingående hur detta fungerar.

Sen så tänkte jag fråga en sak ang. Marksman. Utifrån vad jag läst på nästan alla forum så verkar Marksman specc vara relativt smak-relaterad. Saken är den att jag är väldigt sugen på Rapid-fire/Escape/Crit-build/Riccochet-build. Men frågan är om man ska lägga ett par poäng i sniper-trädet? Splash, granater och airstrike intresserar mig inte. Någon med lite erfarenhet och argument kring detta? skulle också uppskattas som tusan!

Permalänk
Medlem

Elite
För att kunna köra Elite måste du ha klarat spelet OCH vara subscriber, då skapar du en ny gubbe i Elite läge.

Nightmare
För att köra nightmare måste du ha klarat spelet, du kan då köra nightmare med befintlig karaktär.

Hardcore
Eller vad den nu heter, det är ett liv. Dör du är din gubbe gone forever.

Angående marksman så körde jag min upp till level 18. Men sniper var i mina ögon total overkill. Är fint att snipra på bossar för att i princip döda dom på en gång. Men tar sådan lång tid mellan skotten.

Går oftast fortare att bara "köra rambo" med vapnen och kita runt gubbarna lite. Och jag körde som ren sniper, men sprang mest runt och dödade i närstrid för att det var MYCKET snabbare. Sen i grupp är det ganska värdelöst. Tar för lång tid att gå i sniper mode och ladda vapnet för att sen skjuta.

som sagt, bara min åsikt av att ha kört till level 18.

Permalänk
Medlem

ulath synd att det inte stämmer bara
Jag hade ett sånt spectral svärd, eller phase eller vad den attacken heter. Sen la jag till en +12 stun attack strength relic, och då stunnade jag fienderna då och då..
Alltså är den källan du hittade felaktig, eftersom jag isåfall bara skulle få en ytterligare CHANS till stun, men eftersom vapnet eller mina skills inte har någon stun what so ever från början, borde den aldrig nånsin stunna. Vilket den gör!
Eller vid närmare eftertanke kanske det hette +12 to stun damage.. ?
Då kan jag förstå det, eftersom man isåfall hade fått 12 "gratis" stun dmg ovanpå allt.

Btw, fy vad detaljerade fienderna är ibland

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam