Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benny Bunny
Vad är det för gubbe/build du har? Blev nyfiken

Den som behövde bli rushad var min 49' foh :>

Övriga pvp-gubbar har jag en 49 necro, 89 v/t, 91 barbar och en 29 smiter...

Permalänk
Medlem

Nu har jag faith o jag har forti. Vad mer ska man ha för saker för mer DMG? äre sc psn charms typ eller vad ska man ha för något

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

shit hur lyckas ni få alla bra saker, visst min sorc har bara typ 2% mf men jag borde iallafall få en shako snart tycker jag, får bara skit hela tiden.

jag brukar göra: countess,andy,summoner,mephisto? det är väll dom man SKA göra för att få bra saker?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag fick av Cookie Men jo är väll det dom flesta kör. Även pitlvl eller vad det heter?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

jaha, vissa har tur!

pit lvl e lite för svår för mig, mercen får lite för många cold imunes på sig, jag är blizz sorc. countess klarar han och hennes minions iallafall.

antar att det bara att fortsätta nöta dom, ibland tappar dom nyklar dom kan man ju byta bort iallafall.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Precis, bara att nöta på. Alltid hittar man väl något. Kör också en blizzsorc. Kan sola baal, men mercen får jobba hårt. Speciellt om det är såna där monster som kastar iron maiden.

EDIT: Förresten kan du ju ge dig på pindleskin och eldrich också? väldigt enkla och kan droppa fina grejor

Visa signatur

Intel C2D E6300 @ 2800 || Asus P5B Deluxe || 2048mb Crucial Tenth Anniversary PC5300 @ 1000 4-4-4-12 || MSI 7900GTO @ 700/1700 || Samsung Spinpoint 250gb || NEC 5170 || Antec P180B || Corsair HX520

Permalänk
Medlem

dom skall jag testa och se vad dom går för, mercen stendör ju av iron maiden :/

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
shit hur lyckas ni få alla bra saker, visst min sorc har bara typ 2% mf men jag borde iallafall få en shako snart tycker jag, får bara skit hela tiden.

jag brukar göra: countess,andy,summoner,mephisto? det är väll dom man SKA göra för att få bra saker?

Ta bort andy, ta bara countess, summoner och mephisto
Vet ej priserna men om 1 Terror är värd 2 st Hate (och 1 Dest = 2 Terror eller 3 st Hate), så skulle jag bara ta countess mephisto.
Ibland dropar countess lite fina runor (mf spelar ingen roll på rune-drops ) och nycklar som du får packa ihop/ trade:a till 3x3s/1x3s
Mephisto dropar mer som Shako, Zaka mm.
Har för mig att det var något med 1% att zaka dropas hos mephisto...

Permalänk
Medlem

Själv kör jag numer; countess, andy, summoner, duriel, travi, meph, shenk och eldrich, nihlat och så brukar jag avsluta med WSK (om det inte är otrevliga mobs där) och sist baal. Sen ibland Diablo med. Men där dör ofta mercen så det blir bara sällan jag dödar dia med.

<3 summon necro med enigma <3 cookie

Btw, cookie. Du kan få tillbaka Shakon jag låna av dig. Andy droppa en till mig nyss

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Nu har jag faith o jag har forti. Vad mer ska man ha för saker för mer DMG? äre sc psn charms typ eller vad ska man ha för något

Tänkte på en Crown of ages, men str req svider??
Small Charms: 3 max dmg/20 AR/20 Life, försök iaf komma nära dom statsen iaf, köp sånna som passar dig bäst (har tillräckligt med liv/struntar i AR)...
160/60 armor, men själv tycker jag att Forti är bätre
Rare bow, men väldigt svårt att hitta en som slår Faith..
Om du letar efter en så ska den va en Amazon only bow (+ Massiv ED/AR)....
Men på hjälmen kanske en 3 soc w/ 3x 40/15 jewels

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benny Bunny
Tänkte på en Crown of ages, men str req svider??
Small Charms: 3 max dmg/20 AR/20 Life, försök iaf komma nära dom statsen iaf, köp sånna som passar dig bäst (har tillräckligt med liv/struntar i AR)...
160/60 armor, men själv tycker jag att Forti är bätre
Rare bow, men väldigt svårt att hitta en som slår Faith..
Om du letar efter en så ska den va en Amazon only bow (+ Massiv ED/AR)....
Men på hjälmen kanske en 3 soc w/ 3x 40/15 jewels

Sånt är inte jättelätt att få tag på laddern dock

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ttiinnoo
Sånt är inte jättelätt att få tag på laddern dock

Men hjälmen är det enda som jag skulle ta i första hand, behöver ju inte va 40, kan ju vara 25...

Permalänk
Medlem

Hitta en fin charm nu. En GC med 9max, 75 AR och 40 liv Den lär man få lite för.

HAHAH så hittar jag Tal rasha amu också. I samma game Tror jag ska döda alla bossar här. Känns som ett tur-game

Permalänk

najs se om jag vill ha shakon.. man kan ha ännu bättre hjälm finns juh tiara med jewelers tiara of the whale 3 socks 100 life med 3x 40/15 det e inte lönt med skiller till en bowazon kör på max dmg charms

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
najs se om jag vill ha shakon.. man kan ha ännu bättre hjälm finns juh tiara med jewelers tiara of the whale 3 socks 100 life med 3x 40/15 det e inte lönt med skiller till en bowazon kör på max dmg charms

Om du är PvP(/Guided Arrow) så kan det löna sig med Sks (5% dmg per lvl eller är det bara jag som känner att 9+ max är dåligare en 5% mer skada??)...

Permalänk

det stämmer men till multi/strafe så blir det bara högre mana kostnad över lvl 24 och inte så mycke mer dmg.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Argh! Exakt när man gjort färdigt alla quests, blivit lvl 49 och mulat precis sista charmen innan jag skulle börja stata och skilla blir man såklart disconnectad och tempbannad :<
Me hates bnet >_<

Permalänk
Medlem

min sorc klarar inte att köra baal själv då hon har för dåliga grejjer...

men min necromancer klarade(summoner, bara mörcha med skelett o revives, synd att man inte har enigma men har man inte ens shako så är enigman en bit bort...).

då droppade baal 2st unika grejjer, det var skräp men han droppar iallafall unikt, keph kan ta ca 10 runs eller mer innan man får typ den sämsta unika grejjer i spelet. så jag får väll köra lite baalruns...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ttiinnoo
Hitta en fin charm nu. En GC med 9max, 75 AR och 40 liv Den lär man få lite för.

HAHAH så hittar jag Tal rasha amu också. I samma game Tror jag ska döda alla bossar här. Känns som ett tur-game

haha, precis Kanske droppas SoJ och andra härligheter ?!

Visa signatur

Please tell your boobs to stop looking at me !

Permalänk
Medlem

Tyvärr droppades det inget mer skoj Men men. Det var ju några trevliga saker jag fick där så jag ska inte vara ledsen

Permalänk

Mötte en hel sjuk BvB :shock: 1.08 Arreats. Bug fury. Perfekt uppade items. 37x3/20/20 (har också det iofs) Uber preboo med någon annan Barb i gamet osv

Permalänk

ne, precis positiva ska vi vara
Btw. är det ngn som kan tänka sig att byta en Spirit Monarch 32 FCR mot en HoZ eller en Soso T 1619 mot en Pala T med liknande stats ? NL !
Jag boostade en kille, fick en Ist från HF blev ganska glad
Plus att jag hittade en key of hate av summoner ^

Visa signatur

Please tell your boobs to stop looking at me !

Permalänk
Medlem

Du hade tur att du fick HF iaf. Många jävlar som råkar "gå afk" eller "disconnecta" precis när man har varit snäll och hjälpt dom upp till act4 hell. Bästa jagråkade på var nog en kille som skrev "fuck off" sen ignore på mig och sen drog han...

Har nog ca 50/50 i snitt på folk som erbjudit HF/runor för boost och inte betalat. Det är ganska lamt imo.

EDIT, 2st bara idag som bara lämnar efter meph...

EDIT2. och nu en snäll som jag boosta i nm och fick en um

Permalänk

aah, det hatar man ju såna borde man kunna reporta ngnstans så att dom blir bannade eller något liknande ^^
Om nån erbjuder runor, be att få dom i A3 så att du inte hjälper hela vägen utan bara halva om du inte skulle få dom, så att du inte är helt torsk xD

Låter roligt med din första edit.. du kan komma ihåg deras namn och sen bara spamma sönder dom tills dom ger upp xD

Skönt med nån som är snäll mot dig iaf

Visa signatur

Please tell your boobs to stop looking at me !

Permalänk
Medlem

Vill börja spela igen men datorn bara dör då jag försöker spela det... Ljudet börjar pipa och sen tvärdör datorn.
Men ska köpa mig en Macbook Pro ändå då Leopard kommer. Hur fungerar Diablo 2 på OsX, om alls? Går Windowed mode, borde det göra?

lite mer ontopic: Necromancer med crossbow och crushing blow + corpse exp + piercing arrows + exploding arrows + amp dmg + bone prison är nog den roligaste karaktären man kan spela! Cowlevel är riktigt skoj då.
BTW det är ingen snäll SweC'are man kan kontakta då jag fått min MBP som kan boosta mig?

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk

gå in på sweclockers på diablo där brukar finnas snällt folk dock spelar dom flesta Ladder

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

xeefus:
Blev lite intreserad av den där necromancern, vad har den för gear och så? =O
Vad kan den göra för skada osv

Permalänk

shaajt, jag behöver pengar ! min Enigma behöver repareras ! Om det är någon med övermycket guld på Non Ladder så vill jag gärna ha lite grann !

Visa signatur

Please tell your boobs to stop looking at me !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeX-WickeD
shaajt, jag behöver pengar ! min Enigma behöver repareras ! Om det är någon med övermycket guld på Non Ladder så vill jag gärna ha lite grann !

Om du har en Ral är det bara att slänga in den och armorn i cuben så blir den hel igen...

Permalänk

benny den gör nog inte så mycke skada med corpse exlosion e väldigt tufft tycker jag

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |