Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk

Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Jag tänkte testa på att skapa en "officiell" (ja, jag vet att ordet ogillas) Diablo II-Lord of Destruction-tråd.
Jag tänkte att vi kunde diskutera skills, character builds osv här, det känns som om det fortfarande finns ett brinnande intresse för det här sköna spelet.

Lite användbara länkar:
The Arreat Summit - En otroligt bra sida med information om allt som har med spelet att göra. Blizzards egen för övrigt.
En gigantisk kompilation av en massa character build-guider.
Battle.net-forumen - Lite längre ner på den här sidan finns blizzards egna Diablo II-forum. Fyllda av expertis (men det är ju roligare att diskutera på sweclockers )
http://www.diabloii.net - En stor fan-sida
DiabloII-nu - En svensk fan-sida...
http://www.diabloii.nu/text/mercCalc/default.asp ...med en riktigt bra kalkylator för mercar.
http://www.d2items.com/skills.php - Mycket användbar sida för dig som vill testa att bygga en karaktär (tack sgt_D)
http://www.d2data.net/ - En sida med mängder av information om bland annat vilka monster som droppar ett visst unikt föremål. (Tack Messer)
Lite olika typer av statistik uppackat från en mpq-fil (Öppna helst i Excel, om inte funkar Wordpad hjälpligt.)
Diablo 2 LOD Done Quick

Jag öppnar med en fråga om min Sorceress. Jag hade tänkt att skapa en frozen orb/meteor-sorc. Men jag är lite kluven.
Vad tycker ni om kombinationen? skall jag byta nån av dem till Blizzard resp. Fire Wall? Fire Wall gör galet mycket mer skada totalt sett, men är lite mindre strategisk. Blizzard gör även den mer skada, men frozen orb känns lite hetare ändå i och med att den fryser fienden (om jag förstått det rätt). plus att den gör upp lite för den lägre skadan genom att spy ur sig en hel del fler småprojektiler än blizzard (återigen, om jag förstått det rätt)

Och sen en annan grej: Hur ska man göra med sorceressens attribute points. Jag kommer inte på någon bra plan. Hur mycket är det värt att lägga på life? Det känns inte värt så mycket med tanke på hur lite life man får per poäng. Ska man köra med Mana Shield, och försvinner life-behovet i och med den?

Permalänk
Medlem

ey,jag kanske kan råda dig lite
grejen är att i 1.10 är det inge bra att kombinera 2 skills egentligen..i alla fall inte på sorc,
men det går väl ändå
men en build som jag kan rekommenderar är orb/energy shield, då blir den tillräckligt bra för att döda på hell, och det ska mkt till innan du dör..
fast det beror ju lite på om du spelar hardcore eller inte också..spelar man hardcore o ska göra en mf sorc att t.ex. meffi, och pindle runna med så rekommenderar jag starkt orb och energyshield, det är den jag lyckats överleva längst med ^^
om du ska göra en orb/es så maxar du förstås orb, sen den som ger bonus till den(kommer inte ihåg vilken det är), sen maxar du nästan telekinesis, allafall minst 17 points, sen 10-15 på es...
För telekinesis ger en fin bonus till es som inte står, men den gör så att den tar upp mer skada per mana eller nåt sånt skit
bra är det allafall ;P

men bara ren blizzard sorc kan man ju göra med..den gör galet mkt dmg, men är lite lättar o ha död på än om man lirar med massa points på es
men du ska försöka att alltid ha minst en poäng på es, det kan rädda livet på dig

det är vad jag vet om sorc build allafall ;P vet inte om det är helt rätt men men:)
jag har bara gjort en fire sorc, med meteor och den dog stenhårt så jag kör bara cold sorc nu

o just det, angåenede attribute pointsen.
Jag kör alltid så mkt som möjligt i liv, sen styrka har jag runt 90-120 beroende på vad jag ska ha för eq..
min sorc nu har storm och wartravellers, så jag har 140 strength tror jag

Visa signatur

§

Permalänk

Nej, Hardcore blir det INTE. Jag slogs just mot Duriel på Normal, fick så fruktansvärt mycket stryk att gud grät. Jag var tvungen att gå ut och döda lite vanliga monster för att få tillbaka lite pengar, blev nästan pank Dog väl en 30 gånger eller nåt.
Jag gick dock efteråt i vredesmod ner med min mäktiga barbar, som nyss slängde runt Nightmare-Diablo som en liten tumvante, och dödade Normal-Duriel på 3 slag (nästan 2) bara för att trycka ner henne igen.
Ingen hardcore för mig med andra ord, på sikt och med lite hjälp med Duriel kanske
Tackar för tipset, men jag kör nog gärna på en fire/cold-sorc. Jag är ingen tokseriös spelare, spelar mest för att det är kul.

Och det här med energy shield. Hur funkar absorben? om man har 50% absorb, är det då inte så att 50% av skadan helar dig istället för att skada dig, och då borde det ju bli +- 0. Såhär står det ju på The Arreat Summit:
"How do items of Absorption work?
Absorb heals the player - which is equivalent to resistance. If you have 5% Absorb Fire, 5% of the Fire that would hurt heals you instead."
Om detta stämmer så blir man ju odödlig med över 50% absorb damage. Eller är effekten bara den att 50% av skadan försvinner?

Och en sista grej. Vad menar du med "så mycket liv som möjligt?" Hur mycket energy brukar du sätta? Och är inte liv helt onödigt om man lyckas upprätthålla sin energy shield, eller är det svårt?

Permalänk
Medlem

Se iaf till att länkarna fungerar.

Permalänk
Medlem

Nyttiga Diablo2-relaterade sidor:

http://www.battle.net/diablo2exp/ - Nyheter & information om allt som har med spelet att göra
http://www.d2skills.com/ - Bra sida för dig som vill testa att bygga en karaktär
http://www.diabloii.net - Fan-sida
http://www.diabloii.nu - Fan-sida (svensk)
http://www.battle.net/forums.shtml - Battlenets officiella forum

Edit: Doh, så var man sen med länkarna.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Ah, men tack ändå. Har en till på gång förresten som är riktigt gyllene.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Nej, Hardcore blir det INTE. Jag slogs just mot Duriel på Normal, fick så fruktansvärt mycket stryk att gud grät. Jag var tvungen att gå ut och döda lite vanliga monster för att få tillbaka lite pengar, blev nästan pank Dog väl en 30 gånger eller nåt.
Jag gick dock efteråt i vredesmod ner med min mäktiga barbar, som nyss slängde runt Nightmare-Diablo som en liten tumvante, och dödade Normal-Duriel på 3 slag (nästan 2) bara för att trycka ner henne igen.
Ingen hardcore för mig med andra ord, på sikt och med lite hjälp med Duriel kanske
Tackar för tipset, men jag kör nog gärna på en fire/cold-sorc. Jag är ingen tokseriös spelare, spelar mest för att det är kul.

Och det här med energy shield. Hur funkar absorben? om man har 50% absorb, är det då inte så att 50% av skadan helar dig istället för att skada dig, och då borde det ju bli +- 0. Såhär står det ju på The Arreat Summit:
"How do items of Absorption work?
Absorb heals the player - which is equivalent to resistance. If you have 5% Absorb Fire, 5% of the Fire that would hurt heals you instead."
Om detta stämmer så blir man ju odödlig med över 50% absorb damage. Eller är effekten bara den att 50% av skadan försvinner?

Och en sista grej. Vad menar du med "så mycket liv som möjligt?" Hur mycket energy brukar du sätta? Och är inte liv helt onödigt om man lyckas upprätthålla sin energy shield, eller är det svårt?

Energy shield går på manan, dvs om du har 50% och du tar 100 i skada. Då förlorar du 50 i liv och 50 mana.

Är det nån item som har 5% absorb fire så helar 5% dig skadan.
Dvs, den gör 10% mindre.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Messer, MeteOrb sorc är faktikst inte så ovanligt i 1.10 Finns ju så mycket imunt, och jag har för mig att andreasdr går mycket ensam, och då är det en STOR fördel att ha skills från två olika träd, om man är sorc :).

Kan inte påstå att jag själv har gjort en MeteOrb sorc, men skulle jag kombinera eld och cold skulle det nog se ut såhär:

Fire Ball: 20 (1021-1160)
Meteor: 20 (2315-2470)
Fire Mastery: 1 (30%)
Frozen Orb: 20 (267-288)
Cold Mastery: 15 (90%)
Shiver Armor: 1 (4 Sec, 45% Def bonus)
Teleport: 1 (24 mana)
Static Field: 1 (3,3 yards)

Alla synenergier inräknade i skadan, totalt 91 Skills, med prereqs. Och nu till varför just dessa saker:

Fire Ball/Meteor/FireMastery
Metor gör för lite skada om man inte har synenergi/Fire mastery, kombinerar man cold och fire har man inte råd med både mastery och fire ball i skill-väg. Jag valde Fire ball eftersom Meteor bara gör lite lite mer skada med maxad FireMastery, inte värt det enligt mig, eftersom du nu faktikst kan använda även fire ball kombinerat med meteoren. Ett på firemastery är ganska självklart, tänker inte förklara mig närmare där :).

Frozen Orb/Cold Mastery / Shiver Armor
Väljer orben före blizzard, iaf om man ska göra en hybrid. Blizzard har massa synenergier som måste maxas om den ska vara värd något, inget alternativ enligt mig. Cold mastery till ca 15, fienderna kan inte få mindre än -100% i resistans, och de flesta monster är inte resistanta mot cold alls... med de extra skills du kommer ha kommer du ändå få en bit över -100% i CM. Inte värd att maxa enligt mig. Shiver Armor eftersom det är VÄLDIGT skönt att ha det lite svårare att bli träffad, är en väldig skillnad (enligt mig).

Teleport/Static Field
Well, får man det inte från något annat är det ganska klart att man som magiker ska ha teleport :). Static Field, alltid bra att ha, speciellt om det kommer något Fire/Cold Imune, kan man ta ner dem rätt mycket med static field och sedan låta mercen göra resten.

Varför ingen Manasköld?
Well, personligen gillar jag att ha mer liv istället, skulle du bli slagen så att du förlorar din mana så att du inte kan teleportera iväg etc, så ligger du rätt risigt till. Extra farligt mot bossar. Du tappar även manaskölden om du får slut i mana, så en rejuvunation potion kanske inte hinner rädda dig.

Attributer:
Styrka: 90-105 (beroende på EQ)
Dex: 25(eller vad som nu är i bas)
Energy: 50-60 (Eftersom det går att köpa mana i 1.10, varför slösa en massa poäng på mana? Köp mer istället! Dock så tycker jag att med mindre än 50-60 i energi så brukar man få så lite mana att... tja, ni förstår nog )
Vit: Resten (Ingen manasköld, du behöver mycket liv)

EQ:
Vipermagi (upgraderad, så småningom iaf)
Maras
2 soj
Shako
Occulus
Lidless Wall (med p diamond)
Skor/Handskar vetefan :P.

Permalänk

Satan, nu hittar jag inte den grymma damage calculatorn jag hittade en gång, men imorgon kan jag slänga upp den, då har jag länken.

Utropstecken. Så mycket på Fire Ball, varför då?
Tackar för miniguiden annars

Permalänk
Medlem

glömde länka till www.d2skills.com , enda bygga-karaktäreditorn jag hittat till 1.10.

Tyckte jag skrev varför så mycket på fireball, kanske var otydlig. Mycket på både fireball och meteor, de är synenergier till varandra och endast meteor mot cold imune kan bli lite jobbigt :).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Messer, MeteOrb sorc är faktikst inte så ovanligt i 1.10 Finns ju så mycket imunt, och jag har för mig att andreasdr går mycket ensam, och då är det en STOR fördel att ha skills från två olika träd, om man är sorc :).

Kan inte påstå att jag själv har gjort en MeteOrb sorc, men skulle jag kombinera eld och cold skulle det nog se ut såhär:

Fire Ball: 20 (1021-1160)
Meteor: 20 (2315-2470)
Fire Mastery: 1 (30%)
Frozen Orb: 20 (267-288)
Cold Mastery: 15 (90%)
Shiver Armor: 1 (4 Sec, 45% Def bonus)
Teleport: 1 (24 mana)
Static Field: 1 (3,3 yards)

Alla synenergier inräknade i skadan, totalt 91 Skills, med prereqs. Och nu till varför just dessa saker:

Fire Ball/Meteor/FireMastery
Metor gör för lite skada om man inte har synenergi/Fire mastery, kombinerar man cold och fire har man inte råd med både mastery och fire ball i skill-väg. Jag valde Fire ball eftersom Meteor bara gör lite lite mer skada med maxad FireMastery, inte värt det enligt mig, eftersom du nu faktikst kan använda även fire ball kombinerat med meteoren. Ett på firemastery är ganska självklart, tänker inte förklara mig närmare där :).

Frozen Orb/Cold Mastery / Shiver Armor
Väljer orben före blizzard, iaf om man ska göra en hybrid. Blizzard har massa synenergier som måste maxas om den ska vara värd något, inget alternativ enligt mig. Cold mastery till ca 15, fienderna kan inte få mindre än -100% i resistans, och de flesta monster är inte resistanta mot cold alls... med de extra skills du kommer ha kommer du ändå få en bit över -100% i CM. Inte värd att maxa enligt mig. Shiver Armor eftersom det är VÄLDIGT skönt att ha det lite svårare att bli träffad, är en väldig skillnad (enligt mig).

Teleport/Static Field
Well, får man det inte från något annat är det ganska klart att man som magiker ska ha teleport :). Static Field, alltid bra att ha, speciellt om det kommer något Fire/Cold Imune, kan man ta ner dem rätt mycket med static field och sedan låta mercen göra resten.

Varför ingen Manasköld?
Well, personligen gillar jag att ha mer liv istället, skulle du bli slagen så att du förlorar din mana så att du inte kan teleportera iväg etc, så ligger du rätt risigt till. Extra farligt mot bossar. Du tappar även manaskölden om du får slut i mana, så en rejuvunation potion kanske inte hinner rädda dig.

Attributer:
Styrka: 90-105 (beroende på EQ)
Dex: 25(eller vad som nu är i bas)
Energy: 50-60 (Eftersom det går att köpa mana i 1.10, varför slösa en massa poäng på mana? Köp mer istället! Dock så tycker jag att med mindre än 50-60 i energi så brukar man få så lite mana att... tja, ni förstår nog )
Vit: Resten (Ingen manasköld, du behöver mycket liv)

EQ:
Vipermagi (upgraderad, så småningom iaf)
Maras
2 soj
Shako
Occulus
Lidless Wall (med p diamond)
Skor/Handskar vetefan :P.

Du har rätt att monsterna inte kan gå under -100% resistance, men du får tänka på att dom mesta monsterna i hell har 30-70% cold resistance.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Det är just det dem inte har!

Har iaf för mig det, ska kolla upp det senare :).

Med detta menar jag naturligtvis inte att INGA monster har cr, men det är inte så många som har det. Det är desto fler som är imuna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr

"How do items of Absorption work?
Absorb heals the player - which is equivalent to resistance. If you have 5% Absorb Fire, 5% of the Fire that would hurt heals you instead."
Om detta stämmer så blir man ju odödlig med över 50% absorb damage. Eller är effekten bara den att 50% av skadan försvinner?

Håller på med en Diablo 2-FAQ på diabloii.nu, och där har jag en punkt om det. Du kan ju vara försöksperson och se om det är förståeligt.

http://www.diabloii.nu/rapport/report.asp?Auto=1057#3.9

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har kommit fram till att det funkar såhär (kan ha fel):

1. Skadan kommer in.
2. Skadan delas med 6 om det är PvP.
3. Energy Shield räknas in. "50% absorb" betyder här att 50% av skadan går till mana, resten fortsätter nedår i den här listan.
4. Resist räknas in.
5. Absorb% tar x% från skadan och plussar på ditt liv (men ditt liv kan aldrig gå över max).
6. Samma sak men med Absorb utan % (Rising Sun t.ex.).
7. Damage goes to Mana ger dig mana.
8. Skadan minskar ditt liv.

Om du har fullt liv kommer absorb inte att kunna hela dig mer och funkar enbart som ett extra lager resist. Man blir alltså inte odödlig av 50% absorb, man kan dö om slutskadan i punkt 8 är mer än vad du har i max liv.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Det är just det dem inte har!

Har iaf för mig det, ska kolla upp det senare :).

Med detta menar jag naturligtvis inte att INGA monster har cr, men det är inte så många som har det. Det är desto fler som är imuna.

Jag kollade upp Act 5 hell, orkade inte mera. Och va 40% av gubbarna har det.
Sen så räknade jag med ställen som inga spelade på men men

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Punkt 1-8 stämmer. Hur det är med absorb och fullt liv vet jag inte, tyvvär. Det där med att absorb fungerar som extra resist är jag lite skeptisk till, hur mycket är 10 lightning absorb i resists?

Utropstecken: Finfin guide. En synpunkt jag har är hur pass mycket dexterity man ska ha. Med tanke på hur många attacks som är physical så är 75% riktigt bra. Teoretiskt sett 75% mindre fysisk skada på sig, så länge man inte springer. Om man har en whistan sköld på level 80, behöver man 140-150 i dexterity eller så för full block. Det motsvarar 280-300 liv. Sparar man in lite str (90-105 är väl att ta i för dom allra flesta) så klarar man sig alldeles utmärkt på resterande vitalityn.

Permalänk
Medlem

Beengalas: Act 5 Hell... lär vara där det finns flest Cold Imune / resist, kolla worldstone eller act4 så blir det nog andra siffror :). Och sen måste jag fråga, räknade du imune + de som har resist eller bara de som har resist?

fesoj: Tja, mja, jag vet inte jag, det är inte alltid bra att blocka som sorc, jag menar, det tar ju ett tag, och då kanske(om du har otur) de hinner slå dig 1-2 gånger till innan du hinner teleportera/springa iväg. med lidless går det ju även snabbare att komma iväg, om man skulle vara i ett sådant läge. Båda varianterna funkar förmodar jag, det har väl att göra med spelstil förmodar jag :).

Edit: Glömde kommentera detta med absorb. Måste säga att jag inte förstår varför man skulle få liv av absorb? Var finns logiken i det? 10% lightning absorb (som fesoj sa) borde väl helt enkelt göra så att du tar 10% mindre i lightningskada, sen om det går före eller efter resisten det har jag ingen anning om.

Tack för kritiken btw :).

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
Punkt 1-8 stämmer. Hur det är med absorb och fullt liv vet jag inte, tyvvär. Det där med att absorb fungerar som extra resist är jag lite skeptisk till, hur mycket är 10 lightning absorb i resists?

Tänkte mer på absorb%. 50% resist och 50% absorb ger samma effekt som 75% resist om du har fullt liv. Hur blir 50+50 75 kanske du undrar? Tänk inte på hur mycket de skyddar utan på hur mycket de inte skyddar, 50% resist halverar skadan och 50% absorb (med full liv) halverar den igen, dvs 25% skada kvar, eller 75% mindre skada kvar.

"Vanlig" absorb är lite speciell... 10 lightning absorb gör bara att du får 10 mindre i lightning skada, efter alla resists, om du har fullt liv.
Får du en stor smäll märks det knappt att du har den absorben men om du får lite skada väldigt ofta så kommer den att göra stor skillnad, kanske även gå med plus. Men det visste du nog.

EDIT: |Utropstecken|: Det är skillnad på 10 absorb och 10% absorb. Har du fullt liv stämmer det du säger men har du mindre skulle man lite grovt kunna säga att de är dubbelt så bra (du får lika mycket liv som de tar bort i skada, 10 mer liv och 10 mindre skada = 20 mer i slutändan).

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Ah, han sa 10 lightning absorb och inte 10% lightning absorb, då förstår jag :).

Om det är som du säger, att absorb% går efter resist så är det självklart att det blir som du säger. Är det ju även om det skulle vara tvärtom, fast åt andra hållet då :).

Förstår dock inte varför man skulle få liv av det :/ Något jag har missat kanske?

Permalänk
Hedersmedlem

Absorb% går du aldrig plus på om du inte har mer än 50%.
Absorb går du plus på om du får tillräckligt lite skada eller om du har tillräckligt mycket resist och absorb%.

Lite räkneexempel kanske?

Jag har en gubbe med 95% fire resist, 40% + 60 absorb (sjukt mycket mao). 2000/2000 liv. Resten är 0 för att det ska bli enklare att räkna.

In kommer en arg noobsorc och slänger en 40k Meteor i skallen på mig.

1. 40000
2. 40000 / 6 = 6667
3.
4. 6667 * 0,05 = 333
5. 333 * 0,60 = 200. Hade fått 333 - 200 = 133 i liv om jag inte hade fullt
6. 200 - 60 = 140. Hade fått 60 i liv om jag inte hade fullt.
7.
8. 140 i skada får jag. 1860/2000 i liv.

WTF?! säger sorcen och slänger en till meteor i skallen på mig.
1-4 likadana.
5. 333 * 0,60 = 200. Helar 133 i liv -> 1993/2000
6. 200 - 60 = 140. 60 är mer än 7 så jar har nu fullt liv igen.
7.
8. Jag får 140 i skada igen men jag har fortfarande 1860 i liv.

Sorcen får panik och trycker på fel knapp och kastar en frozen orb som hon inte satsat så mycket på men den gör ändå ont eftersom jag inte har några resists där. 500/2000 i liv har jag kvar.
Sorcen tror jag är snart död så hon börjar ösa på med 18k fireballs.

1. 18000
2. 3000
3.
4. 3000 * 0,05 = 150
5. 150 * 0,60 = 90. Jag får 60 i liv
6. 90 - 60 = 30. Jag får 60 till i liv
7.
8. Jag får 30 i skada.
Netto: Jag får 60 + 60 - 30 = 90 i liv för varje fireball som träffar. Meteor skulle jag också få liv av, 133 + 60 (absorb) är 53 mer än 140 (skadan).

Sorcen blir så förvirrad att hon sticker.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Absorb% går du aldrig plus på om du inte har mer än 50%.
Absorb går du plus på om du får tillräckligt lite skada eller om du har tillräckligt mycket resist och absorb%.

Lite räkneexempel kanske?

Jag har en gubbe med 95% fire resist, 40% + 60 absorb (sjukt mycket mao). 2000/2000 liv. Resten är 0 för att det ska bli enklare att räkna.

In kommer en arg noobsorc och slänger en 40k Meteor i skallen på mig.

1. 40000
2. 40000 / 6 = 6667
3.
4. 6667 * 0,05 = 333
5. 333 * 0,60 = 200. Hade fått 333 - 200 = 133 i liv om jag inte hade fullt
6. 200 - 60 = 140. Hade fått 60 i liv om jag inte hade fullt.
7.
8. 140 i skada får jag. 1860/2000 i liv.

Så här blir det väl ändå?

1. 40000
2. 40000 / 6 = 6667
3. 6667 * 0,05 = 333
4. 333 * 0,6 = 200
5. 200 - (333 * 0,4) = 67
6. 67 - 60 = 7
7. 7 - 60 = -53

Alltså blir du healad upp till 53 poäng. Som jag har förståt det drar den dmg först och sedan healar den (man kan med andra ord dö innan man blir healad och således bör man också kunna bli healad även om man hade fullt liv innan attacken).

Det bör dock påpekas att har man en seriös firesorc, så har man garanterat en hög med -5% fire res. jewels.

Edit: %Absorb är förövrigt capad vid 40%.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

http://www.rpgforums.net/showthread.php?t=130054
Där har du en riktigt bra Meteorb sorc build.
Har gjort en sådan själv och den fungerar helt underbart bra.
Kommer det nåt monster som är immune cold fire så får min medhjälpare smiska han =P

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_wiz
http://www.rpgforums.net/showthread.php?t=130054
Där har du en riktigt bra Meteorb sorc build.
Har gjort en sådan själv och den fungerar helt underbart bra.
Kommer det nåt monster som är immune cold fire så får min medhjälpare smiska han =P

Är du han från UGH?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Nej, Hardcore blir det INTE. Jag slogs just mot Duriel på Normal, fick så fruktansvärt mycket stryk att gud grät. Jag var tvungen att gå ut och döda lite vanliga monster för att få tillbaka lite pengar, blev nästan pank Dog väl en 30 gånger eller nåt.
Jag gick dock efteråt i vredesmod ner med min mäktiga barbar, som nyss slängde runt Nightmare-Diablo som en liten tumvante, och dödade Normal-Duriel på 3 slag (nästan 2) bara för att trycka ner henne igen.
Ingen hardcore för mig med andra ord, på sikt och med lite hjälp med Duriel kanske
Tackar för tipset, men jag kör nog gärna på en fire/cold-sorc. Jag är ingen tokseriös spelare, spelar mest för att det är kul.

Då har du lagt alldeles för lite på vitality.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Tyckte jag skrev varför så mycket på fireball, kanske var otydlig. Mycket på både fireball och meteor, de är synenergier till varandra och endast meteor mot cold imune kan bli lite jobbigt :).

Äh, fan vad dålig jag är. Skummade igenom inlägget och missade det, ska läsa tråden noggrannt sen när jag kommer hem ikväll.

Endless Nameless: Den åker in under länkarna den Den verkade ju riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Är du han från UGH?

Say what?

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem

Nice Paladin i Hel:
Pre recuired: Might - 1lvl, Blessed Aim - 1lvl, Concentration - 1lvl, Smite - 1lvl, charge - 1lvl, Holy bolt - 1lvl, blessed Hammer - 1lvl,

Sedan ska man ha:
Fanaticism - 20lvl
Sacrifice - 15lvl
Zeal - 10lvl
Holy Shield - 20lvl
Defiance - 20lvl

Denna kombination ger dig en Paladin med mycket bra skydd pga, holyshield och Defiance som ger bonus till den skillen, Sätt Zeal på vänster musknapp så man använder den som attack hela tiden och Sacrifice som ger bonus till den, Senda Fanaricism som Ger bonus till atack speed och damage på högra knappen så den är activ hela tiden. Nu har jag bara kommit till level 78 eller nånting sånt så man kan ju bygga på med mer skillpoints på Zeal och Sacrifice för mer skada.

Jag kör med en sådan paladin på Battlenet och det funkar skit bra, har Griswolds armor på han och en sköld med typ 150deffence:(, när jag sedan gör holeyshield kommer jag upp i över 11.000 deffense:) Aja hoppas någon tar åt sig och bygger en sån fin paladin;)
www.d2skills.com <- Usefull:)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenPusher
Så här blir det väl ändå?

1. 40000
2. 40000 / 6 = 6667
3. 6667 * 0,05 = 333
4. 333 * 0,6 = 200
5. 200 - (333 * 0,4) = 67
6. 67 - 60 = 7
7. 7 - 60 = -53

Alltså blir du healad upp till 53 poäng. Som jag har förståt det drar den dmg först och sedan healar den (man kan med andra ord dö innan man blir healad och således bör man också kunna bli healad även om man hade fullt liv innan attacken).

Det bör dock påpekas att har man en seriös firesorc, så har man garanterat en hög med -5% fire res. jewels.

Edit: %Absorb är förövrigt capad vid 40%.

Din punkt 5 och 7 är fel. Det som absorb helar läggs direkt på livet (om det finns plats där), den dras aldrig av på skadan. Det är därför den inte funkar som man hade tänkt sig när man har fullt liv.
Skadan kan aldrig bli minus heller (om inte den är minus från början...), om det var 5 i skada kvar när den kom till absorb och du hade 10 absorb kommer du inte att hela 10 och få -5 i skada, du kommer att hela 5 och få 0 i skada.

Sen vet jag inte om %Absorb är capad vid 40%, men det är ganska lätt att testa genom att zappa en barbar med två lightsabres, får han ingen skada efter första träffen så är den inte cappad vid 40%.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk

Förlåt mig, jag är en diablo 2 spelare sedan länge tillbaka och undrar detta.
Finns det inte forum för diskussion av speciellt diablo? Om ni/vi använder detta så slipper ju alla diablo hatandes swecare oss?

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 CPU: Intel Core i7 920 Quad Processor Mem: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Windforce3 SLI Lagring: OCZ Vertex2 60gb&120gb (1TB Storage WD) @ Corsair 800D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PimPStaRDeluX
Förlåt mig, jag är en diablo 2 spelare sedan länge tillbaka och undrar detta.
Finns det inte forum för diskussion av speciellt diablo? Om ni/vi använder detta så slipper ju alla diablo hatandes swecare oss?

Say what? Vilket forum?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower