Permalänk
Avstängd

Contributar du?

Contributar du till något open source projekt?
(kod, dokumentation, översättningar, etc)
Nämn gärna vilket och vad du gjort...
Är du aktiv utvecklare eller var det bara vid ett tillfälle?

Har du donerat (pengar, hårdvara, etc) till något open source projekt?
Nämn gärna vilket (och om du känner för det, hur mycket)

Planerar du att eventuellt donera till något open source projekt eller open source relaterat?

Själv har contributat Svensk översättningar, skrivit en guide, men har än inte donerat (mest för att det är obekvämt att hantera pengar på internet), men jag planerat att eventuellt donera.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Jag har bidragit med lite översättning på Ubuntu. Sen gör jag ibland modeller åt Peragro Tempus, ett MMORPG.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Donerat nån hundring var till både Adium och Camino då jag använder dessa dagligen. (Dock har jag gått över mer och mer till Safari på sistone)

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Är svensk översättare för aMSN sedan något år tillbaka.

Har haft starka planer på att hjälpa KDE som programmerare ett bra tag, men vågar aldrig riktigt ta steget, känns som att man kan för lite.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Hedersmedlem

Sprider budskapet och rapporterar eventuella buggar jag stöter på till rätt personer, så långt sträcker sig min hjälp

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Jag hostar nightlies av Transmission för OS X på http://transmission.bogg.org/

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Har gjort två minifixar i Documentation/ i Linux.

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Medlem

Håller på med generering av realtidskod för fixpunktsbaserade processorplattormar för OpenModelica projektet.(Exjobb).
http://www.ida.liu.se/~pelab/modelica/OpenModelica.html

Kodar egentligen hellre egna saker än att hålla på med andras kod.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk

Re: Contributar du?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Contributar du till något open source projekt?

Jo, hjälper till med lite av vart inom FreeBSD. Kod, bugfixning och dokumentation under src/ och doc/. Underhåller FreeBSD.org. Har CVS och Perforce-rättigheter. Inröstad som sekreterare i styrelsen och tar en del administrativt ansvar. Allmän stämningshöjare på IRC.

Har inte donerat något (men jag tar däremot emot...)

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

Donerat till Punbb, Spybot - Search & Destroy (som iofs. inte är open sorce).

Permalänk
Medlem

Är fadder på Ubuntu Sverige och hjälper till att slussa in nybörjare i Linux.

Permalänk

Jag utvecklar Comix. Jag har nyligen börjat med en total omarbetning av koden så att jag ska slippa skämmas för den när jag är klar.

Permalänk

Re: Contributar du?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313

Själv har contributat Svensk översättningar

Contributat? Vad är det?

Brukar inte påpeka sånt här men... för f--n. Någon måtta får det vara med svengelskan....

Permalänk
Medlem

Re: Re: Contributar du?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svanteson

Contributat? Vad är det?

Brukar inte påpeka sånt här men... för f--n. Någon måtta får det vara med svengelskan....

Det är som att dedicatea sig till att writea docs, lämna feedback och hacka apps.

"Sens moral", var inte dryg.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Avstängd

Tack till alla som svarat!
Kul att se så många svar, och att så många är aktiva inom "communityt".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av phz
Sprider budskapet och rapporterar eventuella buggar jag stöter på till rätt personer, så långt sträcker sig min hjälp

Du har ju en fot inne, nästa steg blir att skriva lite dokumentation eller göra en Svensk översättning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av torkel2k
Är fadder på Ubuntu Sverige och hjälper till att slussa in nybörjare i Linux.

Hur bar du dig åt för att bli det? Hur gör du det?
Ubuntu Sverige?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrEkberg
Jag utvecklar Comix. Jag har nyligen börjat med en total omarbetning av koden så att jag ska slippa skämmas för den när jag är klar.

Ah, coolt. Jag har hört talats om Comix, tror jag såg det på Freshmeat en gång. Aldrig provat det dock. Var finner man comics-filer att använda med Comix?
Du borde länka på Comix websiten till några gratistidningar.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk

Hjalpte en kompis att oversatta Hamachi till svenska. Fick ingen credit for det iofs, men han gjorde det mesta jobbet. Jag var lite bollplank bara.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Har gjort en del översättningar, ofta av den sämre typen
Kodar just nu på Linkage och rapporterar buggar lite här och var när jag stöter på sånna.

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem

Lite diverse mindre översättningar och annat. Gjorde ett häftigt script för LCDProc för länge sen med som jag vet spred sig lite.

Har på sistone utvecklat en webbhosting platform/lösning för främst FreeBSD men även Linux om man vill. Allt från att hantera apache vhosts, ftp-konto, dns till mailkonton, allt i ett snyggt modernt CSS3-stil PHP-gränsnitt. Har funderat på att släppa något litet av det, men tror inte det är någon bra idé, eftersom det är så specifikt gjort.

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt att ge några slantar men det blev inte av under sommaren och nu är man tvungen att köpa massa dyr kurslitteratur :(. Men det kommer någon gång.

Permalänk
Medlem

Jag portade och maintainar ett plugin (via företaget iofs) till Symfony. Det kommer bli ett par till plugin där som ska portas från Propel till Doctrine. Sedan hänger jag i Symfonys IRC-kanal och hjälper lite folk ibland.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Jag är aktiv på/med Ubuntu Sverige.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrEkberg
Jag utvecklar Comix. Jag har nyligen börjat med en total omarbetning av koden så att jag ska slippa skämmas för den när jag är klar.

Ska väl säga tack då antar jag
Jag använder comix en hel del. Smidigt att slippa packa upp rar-filer och liknande med bilder också.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffi
Ska väl säga tack då antar jag
Jag använder comix en hel del. Smidigt att slippa packa upp rar-filer och liknande med bilder också.

Nu går jag lite off-topic, men var kan man hitta comics-bilder/arkiv som man kan använda med Comix?

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Hur bar du dig åt för att bli det? Hur gör du det?
Ubuntu Sverige?[/B]

Operativsystemet Ubuntus svenska community på www.ubuntu-se.org har ett riktigt bra forum, och mängder av folk som är kunniga och villiga att hjälpa nybörjare.

Att vara fadder innebär att folk som är nya kan fråga mig eller någon av våra andra precis vad som helst utan att behöva känna sig dumma. Kort och gott hjälper faddrar nybörjade med vad som helst runt Ubuntu.

Permalänk
Medlem

jag försöker bidra till en portering av Linux till min PDA men jag har för lite tid för att vara fullt aktiv liksom alla andra så det tar lite tid - är väl ca 10 pers inblandade totalt

det mesta fungerar faktiskt idag, men det är en bit kvar...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Har donerat lite pengar till olika projekt , sen har jag skrivit olika guider/info på olika wiki's.

Permalänk
Medlem

Bidrar inte till någon speciell mjukvara, men jag uppdaterade/var webmaster på Richard Stallmans webbplats (http://www.stallman.org) tidigare. Har dock inte tid med det längre. Får se vad som händer i framtiden.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

SJälv har jag ingen tid att hjälpa till.. Men jag skulle gärna vilja! Började göra en gratis template för Joomla men den blev aldrig klar och har hamnat under isen nu tyvärr

Däremot är det väldigt kul att se att det är så många här på swec som stödjer open-source!!

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!