Feedback - Lack! Inspererat HTPC bygge [Bilder: 800x600]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePenguin
Kalla mig blind..men jag ser faktiskt inte hur du har fäst moderkortet...
Hade varit schysst om du kunde berätta det...

ha ha. Inte är du blind, det kanske syns lite dåligt.

Jag borrade helt enkelt hål för moderkortets skruv hål och skruvade fast den. Kan ta en bild på de små "muttrararna" om du vill. Hoppas du förstår hur jag menar.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Haha..nää det syntes inte så jättebra...ja ta en bild!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePenguin
Haha..nää det syntes inte så jättebra...ja ta en bild!

Alltså jag ber tuuuuuusen ggr om ursäkt, jag tog bilden sedan glömde jag bort att lägga upp den, hittade den nu och postade den nedan, hoppas du inte suttit och väntat ihjäl dig på den.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Förlorade bilder?

Jag kan inte längre hitta bilderna till detta bygge. Vore intressant att se dem igen. Har sett dem tidigare men då jag precis lekt konservöppnare med min egna lackhylla börjar jag smått fundera på hur jag ska lägga komponenterna etc. (främst hur fläktarna ska placeras). Där av vore det intressant att åter igen kunna se bilder.

Permalänk

tias83

upl .. hosten där bilderna låg på är hackad och alla filer är bort.. om man vill något sådant här så är dtt bättre att man skickar ett pm till den beröda personen

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Re: Förlorade bilder?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tias83
Jag kan inte längre hitta bilderna till detta bygge. Vore intressant att se dem igen. Har sett dem tidigare men då jag precis lekt konservöppnare med min egna lackhylla börjar jag smått fundera på hur jag ska lägga komponenterna etc. (främst hur fläktarna ska placeras). Där av vore det intressant att åter igen kunna se bilder.

Har fått en ny host (SUPER TACK TILL RADIMAX hä på sweclockers) och hittat nästan alla bilderna till bygget så de är nu uppe igen. Om du har några frågor så är det bara att skicka ett PM.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

bra idé och bra genomfört! en tia

byggkostnad?

Visa signatur

Athlon64 4200+ dualcore -2gb ram - hdd:850gb - 19" widescreen - creative I-Trigue 3330

Permalänk

fan det va riktigt nice..

Visa signatur

Stationära: Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz • Asus Sabertooth P67 • Asus 560 Ti DirectCU II TOP • Corsair Vengeance 8 GB • Corsair AX 750 • Fractal Design R3 White
Laptopen: Intel Core Duo T2300 @ 1.66 Ghz • 2 GB DDR2 @ PC2-5300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sharpz
bra idé och bra genomfört! en tia

byggkostnad?

Tack!

Prislappen blev (hylla 99:-, cpu 0:-, mATX MB 355:-, 512MB ram 400:-, Nätaggregat 670:-, DVD 515:-, 80GB HD 0:-, CPU Fan 295:-, "Chassifläktar" 0:- & IDE Kabeln 99:-) Blir: 2433:- Men då hade jag vissa delar redan, så ca 1500:- får man lägga på om man ska köpa allt. Vad jag inte har räknat in i priset är fraktkostnaderna från de olika butikerna så några hundra till borde tillkomma.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Stilrent och allmänt snyggt, bra gjort!
Är det en TI 84 du har?

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Passar kalas ovanför tv´n. Sett bygget förut som alla andra men detta var kul o se, snyggt och smidigt.

Visa signatur

GRILLA GRILLA GRILLA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa
Stilrent och allmänt snyggt, bra gjort!
Är det en TI 84 du har?

Tack!

TI 84? Hänger inte med =/

swehank: Thx!

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Tyckte jag såg en Texasräknare nånstans... Men det verkar som om dne har försvunnit. :S

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Det var långt under vad jag trodde bygget gick på men hur i hela friden hitta du ett miniatx kort med den prestandan för 355:- ??

Visa signatur

Athlon64 4200+ dualcore -2gb ram - hdd:850gb - 19" widescreen - creative I-Trigue 3330

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sharpz
Det var långt under vad jag trodde bygget gick på men hur i hela friden hitta du ett miniatx kort med den prestandan för 355:- ??

Det var lite billigare förr. Nu tillverkas väll inte socket A längre. Men de finns fortfarande för en billig peng. JME har en för 449:- i dagsläget t.e.x

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Avstängd

Vad har du för någon processor fläckt på ? PLZ svar

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ @ 2760 mhz-Orginal cpu fläckten \ MSI K8N-NEO-4F \ 1GB DDR PC3200 \ X1600PRO \ 2st 320GB 7200RPM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P3TUS
Vad har du för någon processor fläckt på ? PLZ svar

Välkommen till sweclockers.

Den heter: Spire Racksper II och jag köpte den på Gtek. De har tyvär inte kvar den...

Men om du är ute efter en tunn fläkt så finns det, jag har dock bara hittat till s478. Mindre än 3cm hög. Det är SHG som har den.

Mycket Nöje!

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Välkommen till sweclockers.

Den heter: Spire Racksper II och jag köpte den på Gtek. De har tyvär inte kvar den...

Men om du är ute efter en tunn fläkt så finns det, jag har dock bara hittat till s478. Mindre än 3cm hög. Det är SHG som har den.

Mycket Nöje!

Thx För har ett likadant moderkort, processor, hdd liggande så tänkte bygga något liknande .. har du någonting som jag ska vara extra försiktig eller något med ? ;D

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ @ 2760 mhz-Orginal cpu fläckten \ MSI K8N-NEO-4F \ 1GB DDR PC3200 \ X1600PRO \ 2st 320GB 7200RPM

Permalänk
Medlem

Hur blir bildkvalitén?
Hur hög upplösning kan du köra utan att det hackar med MPEG4?
Blir minst sagt sugen på att bygga en (snygg lösning), men känner att burken ska klara HDTV.
Klarar den tex den här demon från nvidia?
http://us.download.nvidia.com/downloads/videos/GF8800Demoreel...

Visa signatur

Barton 2500@2500/3200, 1024Mb@400Mhz raid, 80Gb Raid0+120Gb SATA, X800XL

Permalänk
Medlem

Först av allt ville jag bara säga.... Snyggt bygge!

Någon som vet innermåtten på en Lack hylla eller möjligtvis måtten på moderkortet som användes här?? Det enda som står på deras hemsida är "mATX" trist nog.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz
Först av allt ville jag bara säga.... Snyggt bygge!

Någon som vet innermåtten på en Lack hylla eller möjligtvis måtten på moderkortet som användes här?? Det enda som står på deras hemsida är "mATX" trist nog.

Vet iaf att LACK hyllan är ca : 4,3-4,5 cm hög invändigt

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ @ 2760 mhz-Orginal cpu fläckten \ MSI K8N-NEO-4F \ 1GB DDR PC3200 \ X1600PRO \ 2st 320GB 7200RPM

Permalänk
Medlem

Oerhört imponerande bygge i min smak. jag har för avsikt att göra en liknande någon gång i framtiden, idén är för bra för att man inte ska få använda den utan att bli anklagad för ripoff osv.

Om tio år finns det så många lack-htpc att man kommer ha lack-träffar med uppvisningar och dylikt.

Skåmtåsido, så tror jag att lack kommer att bli kult i sinom tid.

Visa signatur

Keep the pantaloons. Always keep the pantaloons.

Permalänk
Medlem

"Ripoff" skit i det ordet, gör en om du känner för det. Vill man ha en ska man få göra den utan att folk ska klaga ner på en. När jag gjorde min så fanns det en här på sweclockers (Lite annorlunda dock) som jag blev inspererad av. Visst var det folk som klagade, men det får de stå för.

Lycka till med bygget!

Pm:a om du vill veta något som inte står i projektloggen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kexofil
Oerhört imponerande bygge i min smak. jag har för avsikt att göra en liknande någon gång i framtiden, idén är för bra för att man inte ska få använda den utan att bli anklagad för ripoff osv.

Om tio år finns det så många lack-htpc att man kommer ha lack-träffar med uppvisningar och dylikt.

Skåmtåsido, så tror jag att lack kommer att bli kult i sinom tid.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

måste säga att resultatet blev mycket bättre än jag först väntade mig. såg lite hafsigt ut i början

bra jobbat!

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk

riktigt stilrent 10p!

Permalänk
Medlem

nu fattas det fan bara att nån ska göra en dator inbyggt i tvn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
nu fattas det fan bara att nån ska göra en dator inbyggt i tvn

Hmmm, Intressant, ska komma ihåg detta....

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Hej, riktigt nice, blev så inspirerad så jag gick & köpte alla delar sj En fråga bara Hur öppnade Du hyllan? :$ Tänkte bygga i helgen

MvH

1up!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1up!
Hej, riktigt nice, blev så inspirerad så jag gick & köpte alla delar sj En fråga bara Hur öppnade Du hyllan? :$ Tänkte bygga i helgen

MvH

1up!

Jag har en sån hylla jag tänkte gjort en liknande men jag hoppar det. men jag tror att många helt enkelt bara har tagit en mattkniv eller liknande och sedan bara skärt av limfogen och sedan lyft av locket.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Skulle vara trevligt om du uppdaterade bildlänkarna :)..är ganska sugen på att göra en likadan nämligen

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm