Feedback - Lack! Inspererat HTPC bygge [Bilder: 800x600]

Permalänk
Medlem

Feedback - Lack! Inspererat HTPC bygge [Bilder: 800x600]

OBS! Jag har tagit bort alla bilderna här ifrån, ni hittar dem här.

En "enklare" HTPC har jag alltid velat ha men min bättre hälft har inte gillat iden. Men efter att spanat in galleriet här på sweclockers och sett skönheten Lack! Så fick jag klartecken att göra HTPC:n

Tanken med denna är att hyllan ska vara så stilren som möjligt, alla sladdar kommer att dras ut på samma ställa och döljas.

Komponenter:

Asrock m-ATX
512MB ram
Duron 1200Mhz
80GB HD
5.1 Ljud
DVD/CD-Brännare Combo - Slim
Innbyggt grafikkort - Ska bli kul och se hur det kommer att gå.

Är riktigt trött nu... kommer mer i morgon.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Nice, ännu en elajjtmodd av Frantic, hoppas det blir bra.

och Gonatt på dig Frantic

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Hedersmedlem

Trevlig logg med bra bilder. MEN varför lägger du hela loggen även i feedbacktråden? Vitsen är ju att hålla isär logg och feedback. Annars räknas ju detta snart som korspostning.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
Nice, ännu en elajjtmodd av Frantic, hoppas det blir bra.

och Gonatt på dig Frantic

Tack! Ska på posten idag och hämta lite saker. Nätaggregatet t.e.x

Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Trevlig logg med bra bilder. MEN varför lägger du hela loggen även i feedbacktråden? Vitsen är ju att hålla isär logg och feedback. Annars räknas ju detta snart som korspostning.

Tack!
Jag har tänkt sätta in ett par bilder här som det eventuellt kan vara nåot att disskutera om. Men igår var jag bara så trött så jag rippade allt rakt av. Tröttare nu men fixat

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Har du inte mobbo upp och ner?

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Har du inte mobbo upp och ner?

Jo det ser ut så och det går ju inte, då rinner ju all kraften ur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Har du inte mobbo upp och ner?

Det är bottenplattan på hyllan jag tagit lös, varför du ser moderkortet upp och ner är därför jag måste testplacera det för att se att sladden skulle rymmas.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Du skulle inte kunna posta länk till mobo o nätagg?

Visa signatur

"Oneofakind: Jag hamnade på akuten på grund av en bowlingolycka"

Permalänk
Medlem

Tycker du ska fixxa nån kort förlängare för skärmkabels så det blir ett uttag under hyllan....blir jobbig om du ska byta kabel/skärm nån da...annars kul...hoppas allt löser sig!...hur hade du planerat ang. pci-korten?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ch00ke
Tycker du ska fixxa nån kort förlängare för skärmkabels så det blir ett uttag under hyllan....blir jobbig om du ska byta kabel/skärm nån da...annars kul...hoppas allt löser sig!...hur hade du planerat ang. pci-korten?

Går väl nästan inte att få in? 5cm är väl hyllan?

Visa signatur

DhW06 inc

Permalänk
Medlem
Permalänk

Coolt lycka till med bygget:)

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

med tanke på hur många VHS rullar du har får du nästan skaffa en VHS-ROM oxo undrar om det finns med IDE interface.. hehe

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Blev ganska tajt där med sladden fast det ser riktigt bra ut och om jag vet rätt så är Frantic en som gör grejer tills det är klart. Fast jag undrar skulle man inte kunna ha typ en förlängare grej i pci porten som böjer sig 90 grader .. vänta ska förklara.

Liksom som att man trycker ner en grej som sedan sticker upp och böjer sig 90 grader och där skulle man sedan kunna trycka i ngt som till exempelt ett litet graffe. Vet inte om det går men på så sätt kanske man får plats med ngt. Kom bara på att tänka på det eftersom han tog upp det, Hare bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mquis
Blev ganska tajt där med sladden fast det ser riktigt bra ut och om jag vet rätt så är Frantic en som gör grejer tills det är klart. Fast jag undrar skulle man inte kunna ha typ en förlängare grej i pci porten som böjer sig 90 grader .. vänta ska förklara.

Liksom som att man trycker ner en grej som sedan sticker upp och böjer sig 90 grader och där skulle man sedan kunna trycka i ngt som till exempelt ett litet graffe. Vet inte om det går men på så sätt kanske man får plats med ngt. Kom bara på att tänka på det eftersom han tog upp det, Hare bra

En riser?

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Respekt!

Permalänk
Medlem

Ser att du använder samma moderkort som jag tänkt göra i mitt kommande htpc bygge. Hur har du tänkt lösa det med tvout:en eller du kanske ska ha en skärm, tv eller projektor med vga-port? Vad är det för nätagregat som ska förse den med kräm?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
En riser?

Visste inte att det hette så länk snälla

Permalänk
Medlem

Uppdaterat!!!!

Jag har inte haft så mycket tid som jag velat idag men lite har jag hunnit, kom gärna med förslag om ni tycker att man kan få bättre kylning eller placering av komponenterna:

Resten av bilderna ligger i projektloggen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av J. Hansson
Du skulle inte kunna posta länk till mobo o nätagg?

Självklart: Nätaggregatet & moderkortet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ch00ke
Tycker du ska fixxa nån kort förlängare för skärmkabels så det blir ett uttag under hyllan....blir jobbig om du ska byta kabel/skärm nån da...annars kul...hoppas allt löser sig!...hur hade du planerat ang. pci-korten?

Tanken är att jag aldrig ska behöva byta Behöver inget PCI kort heller, allt det inbyggda som finsn på moderkortet räcker för mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pleak
Går väl nästan inte att få in? 5cm är väl hyllan?

4.4cm har man att arbeta med på höjden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av robe90
freckt!

Hoppas slutresultatet blir det med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Coolt lycka till med bygget:)

Tackar! Lycka till själv med ditt eget HTPC bygge. Följer det med spänning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
med tanke på hur många VHS rullar du har får du nästan skaffa en VHS-ROM oxo undrar om det finns med IDE interface.. hehe

Hehehehe, har faktiskt sålt bort över hälften. När hyllan är på plats kommer nog min dvd samling att komma med på bild med

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mquis
Blev ganska tajt där med sladden fast det ser riktigt bra ut och om jag vet rätt så är Frantic en som gör grejer tills det är klart. Fast jag undrar skulle man inte kunna ha typ en förlängare grej i pci porten som böjer sig 90 grader .. vänta ska förklara.

Liksom som att man trycker ner en grej som sedan sticker upp och böjer sig 90 grader och där skulle man sedan kunna trycka i ngt som till exempelt ett litet graffe. Vet inte om det går men på så sätt kanske man får plats med ngt. Kom bara på att tänka på det eftersom han tog upp det, Hare bra

Skulle säkert bli bra, men är inte i behov av det allting kommer att passa mig i slutet .... Hoppas jag

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/toei.JPG

Respekt!

Japp! Tråkigt att de bara släppte (i sverige) 24 avsnitt av starzinger, det gjordes närmare 80 st.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoelR
Ser att du använder samma moderkort som jag tänkt göra i mitt kommande htpc bygge. Hur har du tänkt lösa det med tvout:en eller du kanske ska ha en skärm, tv eller projektor med vga-port? Vad är det för nätagregat som ska förse den med kräm?

Jag har en tv med VGA port. Nätaggregatet har jag nämt lite högre upp.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Jag har en tv med VGA port. Nätaggregatet har jag nämt lite högre upp.

Bra, då kan jag passa på att fråga dig: Blir det perfekt bild då?

Dettta bygge kommer bli übergrejt

Permalänk
Medlem

Glöm inte att skriva cred. till de som först kom på det här med en LACK inspirerad PC, så folk här inne inte blir förbannade..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

nice! sugen på update nu

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Glöm inte att skriva cred. till de som först kom på det här med en LACK inspirerad PC, så folk här inne inte blir förbannade..

Kollar man på loggen så säger ju han att han fick sin insperation från den riktiga LACK datorn och han länkade till den

Permalänk
Medlem

Hoppas du får till detta nu då Frantic, kommer nog bli jävligt nice när den är klar!
keep up the good work!
(och mer bilder )

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

UPDATE!!!!!!

Vill ni se bygget med ALLA bilderna, utan kommentarer och en massa "blaj blaj" så klicka här.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse.org

Bra, då kan jag passa på att fråga dig: Blir det perfekt bild då?

Dettta bygge kommer bli übergrejt

Ingen aning faktiskt, det återstår att se. Hoppas på det bästa =/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Glöm inte att skriva cred. till de som först kom på det här med en LACK inspirerad PC, så folk här inne inte blir förbannade..

I första inlägget så skrev jag vart iden kom ifrån. Jag kommer att tacka alla som hjälpt till med komponenter, ideér när bygget är slut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exsmex
nice! sugen på update nu

Thadaaaa!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNi
Hoppas du får till detta nu då Frantic, kommer nog bli jävligt nice när den är klar!
keep up the good work!
(och mer bilder )

Ja, men nu kommer jag inte att kunna göra så mycket mer i helgen, de sista komponenterna ha inte dykt upp (dvd:n b.l.a)

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Blir mer och mer sugen för varje HTPC bygge jag läser, letar efter delar just nu

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Inaktiv

Frantic länka till feedbacken på loggen?

Permalänk
Medlem

Uppdaterat!!!!!

Fick mail idag att min dvd läsare (sista komponenten till bygget) kommer i morgon så då var det lika bra att göra klart allt krimskrams som jag "vilat med". Kom gärna med kommentarer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av supercoolakillen
Blir mer och mer sugen för varje HTPC bygge jag läser, letar efter delar just nu

Klart du ska göra ett. Det är alltid roligt att bygga saker

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mquis
Frantic länka till feedbacken på loggen?

Oj, måste missat det. Det är fixat nu iaf. Tack!

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Ja det ser bra ut,man blir lite sugen på att göra nåt LITET nu.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Ja det ser bra ut,man blir lite sugen på att göra nåt LITET nu.

dvs ett full tower eller? heheheh nee bara skoja!! vore trevligt faktiskt!

dint bygge föresten!! tänk bara på att den där skivan ibland har en tendens på att slå sig några milimeter när man har tagit bort den.