Feedback - Lack! Inspererat HTPC bygge [Bilder: 800x600]

Permalänk
Medlem

Sugen blir man när man ser att folk kan och har ork.
synd bara att man verken har ork eller kunskap till det

snyggt jobbat keep up the good work, sugen på resultatet

Permalänk

wiie efterlängtad update, mycket fint

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem

plzzz...fixxa projektlogg.....

btw hur går de? lite nya bilder?

Visa signatur
Permalänk

Vad använder du för kylning till processorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av staffansson
Vad använder du för kylning till processorn?

Tycker det ser ut som en Spire Racksper II
http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=2063&session=79644...

Visa signatur

Cyrix 5x86 100MHz, 8meg SIMMs, 850meg hdd, Windows 98! Powered by Q-tec "650W" ;)

Permalänk
Medlem

Tips: Kan vara snyggt med infällda spotlights i den också som lyser neråt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av supercoolakillen
wiie efterlängtad update, mycket fint

Japps och det kommer mer ikväll. Jag har fått de sista komponenterna nu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ch00ke
plzzz...fixxa projektlogg.....

btw hur går de? lite nya bilder?

Projektlogg finns, den hittar du här.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av staffansson
Vad använder du för kylning till processorn?

Precis som Kivi87 skriver, en Spire Rocksoer II. Den är tun och fin men lever om en hel del, men det var enda jag kunde hitta som uppfyllde mina krav. 27DB och klarar upp till 1600mhz (Duron). Det har dock dykt upp ett problem. Moderkortet stödjer inte duron vilket det står att det ska göra på hemsidan =/ så jag var tvungen att ta serverns sepron 2400+. Jag har ingen aning om processorkylaren kommer att kunna kyla den. Jag tror det men jag vet inte till 100%

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kivi87

Tycker det ser ut som en Spire Racksper II
http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=2063&session=79644...

Du har så rätt, så rätt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dhanjel
Tips: Kan vara snyggt med infällda spotlights i den också som lyser neråt!

Inte där jag kommer att sätta upp hyllan, det kommer bilder på det senast i helgen då kommer du att se varför. En bra ide var det dock.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/22_Lufthalstillver...

Vilken mördarblick lillen har

Keep it up!

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Frantic, jag måste säga att du ser ut att vara typ 20 bast trodde alltid du va en skäggig gubbe i medelåldern söt son btw

snyggt bygge

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

Hur 17 får man upp en Lack hylla? Kollade på min och de är väl ihoplimmade?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dhanjel
Hur 17 får man upp en Lack hylla? Kollade på min och de är väl ihoplimmade?

man atakerar hyllan med en motorsåg så går den nog upp . när men stämjärn borde fungera tycker jag, får se vad Frantic har och säga om den saken.

Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w

Permalänk
Medlem

UPDATE!!!!!!!

Ska försöka bli klar med hela bygget i morgon, det är inte mycket kvar alls nu, men det verkar som jag komemr ha fullt upp med annat, men vi ser väll hur det blir med det.

För att komma till projektloggan klickar ni här.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/22_Lufthalstillver...

Vilken mördarblick lillen har

Keep it up!

Hehehe kanske ska jag posta en bild på hans spikbräda ska ni få se hur han går lös på den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
Frantic, jag måste säga att du ser ut att vara typ 20 bast trodde alltid du va en skäggig gubbe i medelåldern söt son btw

snyggt bygge

Hahahah tack! Är hela 27 år, men känner mig som 20 fortfarande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dhanjel
Hur 17 får man upp en Lack hylla? Kollade på min och de är väl ihoplimmade?

Jag tog en kniv och öppnade bakre delen först, efter det tog ja gen skruvmejsel (hade inget stämgärn, skulle varit betydligt lättare då) och pressade upp resten ena kanten åt gången om ni förstår hur jag menar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av goldstar

man atakerar hyllan med en motorsåg så går den nog upp . när men stämjärn borde fungera tycker jag, får se vad Frantic har och säga om den saken.

Tänkte inte på det men det borde fungera bra det också

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

När du säger "knoppen på en penna", menar du suddigummet längst ut som finns så vissa? Då får du ju dubbel användning för startknappen

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem

UPDATE!!!!

Bygget är klart och fungerar finemang. För att se alla bilerna så klicka här.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av supercoolakillen
När du säger "knoppen på en penna", menar du suddigummet längst ut som finns så vissa? Då får du ju dubbel användning för startknappen

Nej det är inte suddgummit Det är från en bläckpenna. Så vad tycker du nu när bygget är klart?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Haha blev ju urcoolt. Har du kollat tempsen än?

Permalänk
Medlem

Måste säga att du är riktigt begåvad, när det gäller att modda och att möblera.

Lycka till, och jag väntar med spänning på din nästa modd

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Inaktiv

shit vad snyggt!! lyckad modd må jag säga!

Permalänk
Medlem

ser mycket bra ut, hur mycket fick hela kalaset på ungefär? samt har du kollat nått på tempsen ännu?

Edit: hur kommer det sig att inte skruvhålen på fläktgallret inte passa med hålen till fläkten? kanske fel storlek på gallret mot fläkten?

Visa signatur

Intel Pentium 4 Prescott, 3.39 GHz | 1024MB DDR pc3200 | 2 st 250 Seagate Barracuda S-ATA | Radeon x600 pro 256 Mb | Hiper Type-R 580 W Black

Permalänk
Medlem

Redigt snyggt! Den hyllan finns i mörkt trä med va?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+, MSI K8N SLI-F, Asus GeForce 7800GT, 4*512mb DDR, Zalman Lyftkylning..
Några av mina gravyrer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse.org
Haha blev ju urcoolt. Har du kollat tempsen än?

Hårdkörde den nu i morse, formaterade HD, defragmenterade C:, körde ett par program osv i en timme ca. Då låg den på 64ºc vilket är i mina ögon ok med tanke på att cpu:n inte har någon extra lufttillförsel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
Måste säga att du är riktigt begåvad, när det gäller att modda och att möblera.

Lycka till, och jag väntar med spänning på din nästa modd

Tack! Får se om det inte blir en till, Morsans sambo fyller år till sommaren och han blev lite småsugen. Men vi får väll se.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av diggarn
shit vad snyggt!! lyckad modd må jag säga!

Tack, är väldigt nöjd faktiskt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPLiTi
ser mycket bra ut, hur mycket fick hela kalaset på ungefär? samt har du kollat nått på tempsen ännu?

Edit: hur kommer det sig att inte skruvhålen på fläktgallret inte passa med hålen till fläkten? kanske fel storlek på gallret mot fläkten?

Tempsen har jag svarat på ovan. Prislappen blev (hylla 99:-, cpu 0:-, mATX MB 355:-, 512MB ram 400:-, Nätaggregat 670:-, DVD 515:-, 80GB HD 0:-, CPU Fan 295:-, "Chassifläktar" 0:- & IDE Kabeln 99:-) Blir: 2433:- Men då hade jag vissa delar redan, så ca 1500:- får man lägga på om man ska köpa allt. Vad jag inte har räknat in i priset är fraktkostnaderna från de olika butikerna så några hundra till borde tillkomma.

Fläktarna är tagna från "Boxade" AMD CPU´s, de är 70mm istället för 80mm därför är inte passformen exakt. Men då är de 1cm tunnare också

Citat:

Ursprungligen inskrivet av axel_e
Redigt snyggt! Den hyllan finns i mörkt trä med va?

Det har funnits många färger men i dagsläget har IKEA bara svart och vit.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av axel_e
Redigt snyggt! Den hyllan finns i mörkt trä med va?

Enligt hemsidan och senast förra helgen i varuhuset så finns den i ekfaner.

Visa signatur

DELL Inspiron 8600 1.7 GHz Centrino - 768 MB - 40 GB - DVD+RW
SonyEricsson K750i
Volvo 855 T5-R

Permalänk
Medlem

Kanske dum fråga, men behövar man inte mus och tangentbord även till en HTPC, eller är det bara att sätta i en DVD-skiva och köra den automatiskt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sune

Enligt hemsidan och senast förra helgen i varuhuset så finns den i ekfaner.

BILD

Där ser man, när jag köpte min fanns det bara svart och vit iaf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Kanske dum fråga, men behövar man inte mus och tangentbord även till en HTPC, eller är det bara att sätta i en DVD-skiva och köra den automatiskt?

Jag kör med trådlöst. Bilden nedan har jag "pilat" in mottagaren:

Och här har ni tangentbordet och musen, vilket skönhet

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Där ser man, när jag köpte min fanns det bara svart och vit iaf.

Jag kör med trådlöst. Bilden nedan har jag "pilat" in mottagaren:

http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/36_Pa_Plats_800x60...

Och här har ni tangentbordet och musen, vilket skönhet

http://www.shg.biz/images/produkt2/520016/M8239UVUDH_340_340....

Okej, så när man har trådlöst behöver alltså inte antennen och musen/tangentbordet ha direkt-kontakt? Alltså, dom kan ha saker mellan sig. Eller är det som du kallar "mottagare" den som kopplas till musen och/eller tangentbordet? Alltså, den är inte inne i hyllan?

Permalänk
Medlem

hm, fin LCD-tv.
märke etc. ;D

OnT: jaekla schysst, speciellt om man sku ha en liten student lägenhet.

Permalänk
Medlem

vad köpte du dvd spelaren?

Visa signatur

i5-2300 @ 2.8GHz || 8GB || 1TB HDD || GTX 460 SE @ 750/1500 ||

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge, snyggt möblerat :). Trodde inte du va 27 på bildern

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat Frantic!
Vi kommer förbi och kikar nån dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp

Okej, så när man har trådlöst behöver alltså inte antennen och musen/tangentbordet ha direkt-kontakt? Alltså, dom kan ha saker mellan sig. Eller är det som du kallar "mottagare" den som kopplas till musen och/eller tangentbordet? Alltså, den är inte inne i hyllan?

Precis, jag har dragit ut den ur hyllan, denär kopplad till USB:n. Jag sitter i soffan med musen och tangentbordet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
hm, fin LCD-tv.
märke etc. ;D

OnT: jaekla schysst, speciellt om man sku ha en liten student lägenhet.

Märke: LG
Size: 32"
Typ: LCD

Den passar i stora som små hem, jusst nu befinner den sig i 122 m2 radhus. Men för en som itne har så mycket plats är den nog ännumera perfekt ¿

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iximon
vad köpte du dvd spelaren?

Köpte den från en butik i Umeå. www.microshop.se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdaaM
Snyggt bygge, snyggt möblerat :). Trodde inte du va 27 på bildern

Tack, tack och TACK!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belgar
Snyggt jobbat Frantic!
Vi kommer förbi och kikar nån dag.

Gör så. Tack för hjälpen btw.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Fint blev det. Plus i kanten för att du använder samma wireless uppsätning som jag gör.
Är dessutom riktigt imponerad av din film samling. Räknat dem någongång? (Och nu menar jag skivor, inte filmer. Med tanke på alla de där boxarna lär det blir ett gäng )

Visa signatur

Athlon 64 3000+ @ 3500+ | Thermaltake Venus 12 | Asrock Dual Sata II | Nx6600 | 80 Gb Pata (Part; 60,15) | 6 Gb Pata | 200 Gb SataII | Samsung DVD/CDRW combo | Mx310 | LG Flatron L1715S