Hänger sig när mobilen ringer

Permalänk
Medlem

Hänger sig när mobilen ringer

Jag har ett konstigt problem..

När störningsljudet kommer upp (mobilen ringer på skrivbordet bredvid datorn) så hänger sig datorn ett kort tag, den flyter igång så fort jag tar bort mobilen bort från skrivbordet..vad kan detta ha med att göra? det har tom blivit bluescreens av detta förut, men jag kan inte fatta vad det kan bero på..

/M

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -

Permalänk
Medlem

Min dator reagerar också på mobilen, både samtal och sms. Men det är bara skärmen som flimrar lite.

Vet inte vad som skulle kunna få den att krascha faktiskt?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

hände samma sak här fast bilden flimmrar som om man hade ravefest inuti den sen bruppar det skönt i högtalarna med..

är rätt starka störningar men vet inte alls vad som datorn störs av ?
transistorer och ice kretsar äör ju känsliga för stöningar osv men iaf?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

ja det är helmysko..får ha mobilen från datorn men de e lite segt då tex en film hänger sig så fort det ringer..de e typ vad som händer...jag har en tftskärm så min skärm flimmrar inte men det låter som att det hackar, och det där "blipp" ljudet som kommer...

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -

Permalänk
Medlem

Kan bero på taskig skärmning på datorn... Processorn jobbar kanske på samma frekvens som mobilen. 750, 900, 1800, 2100 MHz ?

Var det inte någon Dell dator som hade så dålig skärmning att datorn startade om om man lade mobilen på datorn och den ringde.

Permalänk

Det låter skumt, har jag aldrig varit med om, bara det där i skärmen och högtalarna

Kan det vara att störningen påverkar hårddisken magnetiskt?

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem

jag har ingen aning...det är bäst att ha mobilen nån annan stans då men de e kul när det händer..filmer etc stannar upp och fryser och man kan leka lite med att föra mobilen fram o tillbaka så att bilden hackar...äh ja jag tror det har med skärmingen att göra...jag har aldrig vart med om detta förut

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -