Permalänk

DNS problem

Hej, jag hoppas få hjälp här med min internetuppkoppling.

Jag har Glocalnet ADSL 2 Mbit, men när jag försökte surfa i dag så går det inte att komma ut på internet. Jag kom ganska snabbt fram till att det är någonting med DNS som är fel. Jag fick ip-adressen till sweclockers av en kompis så hät kan jag ju surfa här utan problem.

Problemet ligger säkert hos mig och inte hos Glocalnet. Jag ringde deras kundtjänst och fick en DNS-serveradress istället för att erhålla en automatiskt, men problemet kvarstår. Jag vet inte om det är syrran som har förstört något, hon hade datorn sist innan det sluta fungera :P.

Jag hoppas det finns någon sorts standardlösning, för jag har ingen aning om vad jag ska göra.

Det skulle vara hjälpsamt om någon kunde skriva ip-adresserna till hotmail.com och dustinhome.se så länge så jag kan följa upp en order på en dator :).

Tack för hjälpen

MVH,
Niklas

Permalänk
Avstängd

Vän,

Du kan alltid köra med Open DNS' servrar.

The addresses for Open DNS are:
208.67.222.222
208.67.220.220

Permalänk
Medlem

De här ger lägre pingtid för mig: 130.237.72.200 och 130.237.72.201

www.dnsstuff.com = 74.53.59.165 - Här kan du använda DNS Lookup för att omvandla en http-adress till ett ip-nummer.

Permalänk

Provade med de där open DNS serveradresserna, men de gjorde ingen skillnad. Nu har jag provat de, alternativa som jag fick från Glocalnet och ytterligare en som jag fick av en kompis, men han har en annan isp så det förväntade jag mig inte fungera. Det här börjar störa mig riktigt ordentligt :(.

Men snälla, kan någon ge mig ip-adresserna till hotmail.com och dustinhome.se så länge.

Permalänk
Medlem

213.19.160.188 - hotmail.com

62.84.202.206 - Dustinhome

Permalänk
Medlem

testat ipconfig /flushdns? Nåt står ju inte rätt till när inga DNS'er fungerar för dig!

Permalänk

Ja, jag har provat allt känns det som. Nu ger jag upp, jag försöker imorrn igen.

tack för hjälpen iaf:).