Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Är den en joystick jag ser?

SEn så bryr jag mig inte om musik funktionerna för jag har min mp3m men den kan vara en bra funktion om nokia har 3.5mm uttag.

Jo det är en JoyStick!

Det finns ju tillbehör, Ljudadapter AD-15, som gör att du kan använda hörlurar med 3.5mm kontakt.

Skulle behöva tips på en bra MusikSpelare, Filhanterare, kontakthanterare.

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk

Getjar.com

Tycker att dom flesta programmen inte funkar till telefonen på getjar.com... vad ska man kolla efter om man vill få det att funka i mobilen? Har försökt att tanka i otaliga program men inget fungerar på min mobil. Vad gör jag för fel?

Permalänk
Medlem

Rostjocke: Tänk på att det här är en S60v3-telefon, alltså fungerar inte dom applikationer som är gjorda för S60v2 och S60v1... Java ska dock fungera klockrent...

Jävligt bra telefon, synd bara att den buggar så förbannat... Telefonen går lite segt också, men det får man väl ta när man kan "multitaska" i telefonen

Någon som vet om det är en ny firmware på väg?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FilipJ
Rostjocke: Tänk på att det här är en S60v3-telefon, alltså fungerar inte dom applikationer som är gjorda för S60v2 och S60v1... Java ska dock fungera klockrent...

Jävligt bra telefon, synd bara att den buggar så förbannat... Telefonen går lite segt också, men det får man väl ta när man kan "multitaska" i telefonen

Någon som vet om det är en ny firmware på väg?

Jag har senaste ME-fimwaren och min telefon går snabbt och hakar inte upp sej. Klockren!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Jag har senaste ME-fimwaren och min telefon går snabbt och hakar inte upp sej. Klockren!

Är det när man kör Nokia Updater som man får nyaste firmware?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Vilket format kör ni på musiken och hur för ni över den? Eftersom jag inte fick någon ordning på metadatan vid kovertering till aacplus körde jag aac, och förde över det direkt till minneskortet. Men då läste inte telefonen in metadatan till databasen, bara filnamamnet. Dessutom laggade musiken med aac.

Så hur gör ni?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
Vilket format kör ni på musiken och hur för ni över den? Eftersom jag inte fick någon ordning på metadatan vid kovertering till aacplus körde jag aac, och förde över det direkt till minneskortet. Men då läste inte telefonen in metadatan till databasen, bara filnamamnet. Dessutom laggade musiken med aac.

Så hur gör ni?

Jag för över som vanligt med nokias program alternativt itunes. Jag kör med acc 96 kb/s. Det går att trycka in ca 320 låtar då på ett i gigs kort. Ljudkvaliten i den samplingsfrekvensen duger utmärkt för mej i alla fall.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk

Nu har min mobil pajat igen (Delar iallafall (måndags.ex?))
Jag kan bara filma ca 3 korta klipp, sen fryser mobilen där det står "sparar"
När jag har startat om några gånger och filmat en del filmer så kollar jag på filmerna, sen när jag går tillbaka in i mappen där som ska vara är dom borta, "mappen är tom"... Jag börjar lite smått tröttna på den här mobilen...

Visa signatur

Sapphire HD 3850 512mb@750/1000. Amd 64 X2 4800+@2900 MHz. 4gb ram. K9N Neo-F V3. 250gb sata.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddie_boss
Nu har min mobil pajat igen (Delar iallafall (måndags.ex?))
Jag kan bara filma ca 3 korta klipp, sen fryser mobilen där det står "sparar"
När jag har startat om några gånger och filmat en del filmer så kollar jag på filmerna, sen när jag går tillbaka in i mappen där som ska vara är dom borta, "mappen är tom"... Jag börjar lite smått tröttna på den här mobilen...

Tråkigt!
Kolla så att du har senaste firmwaren eller testa helt enkelt att flasha om den ändå. Kolla så att du inte har ett problemminneskort dvs kingston.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Är det när man kör Nokia Updater som man får nyaste firmware?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Jag för över som vanligt med nokias program alternativt itunes. Jag kör med acc 96 kb/s. Det går att trycka in ca 320 låtar då på ett i gigs kort. Ljudkvaliten i den samplingsfrekvensen duger utmärkt för mej i alla fall.

Läser telefonen av metadatan korrekt då? Min läser nämligen inte av den när det är aac, men gör det när det är mp3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
Läser telefonen av metadatan korrekt då? Min läser nämligen inte av den när det är aac, men gör det när det är mp3

Vet ej riktigt vad du menar med metadata. Du kanske menar tags och sådant? Jag vet bara att all information om artist, album, låtnamn, musistil osv följer med.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

ok, det är det jag menar.

undrar varför jag inte lyckas då...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
ok, det är det jag menar.

undrar varför jag inte lyckas då...

Låter märkligt! Kolla att du har ett okej kort-ej kingston.
Däremot om jag bränner ner mp3-låtar så följer inga tags med. Men med t.ex en orginalskiva så funkar det.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

jojo, bra kort har jag. sandisk ultra II. Låter det vara tillsvidare nu, har precis konverterat alla låtar till VBR Mp3:or. När jag hittar något vettigt program encodar jag om alla.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Tråkigt!
Kolla så att du har senaste firmwaren eller testa helt enkelt att flasha om den ändå. Kolla så att du inte har ett problemminneskort dvs kingston.

Jag har den jag fick med mobilen från comviq, som är trancend... och jag har flashat om den en gång. Ingen annan som har samma sak? Jag får väl ta och skicka in den...

Visa signatur

Sapphire HD 3850 512mb@750/1000. Amd 64 X2 4800+@2900 MHz. 4gb ram. K9N Neo-F V3. 250gb sata.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Är det när man kör Nokia Updater som man får nyaste firmware?

Ja.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Ja.

Okey, tackar.

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Är det nån´som har bytt skal på sin lur? Var det bökigt?

Edit: Det verkade vara en smådyr affär att byta skal.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Införskaffade mig ett Crystal Case idag på Clas ohlson. Kan säga att det är lätt värt 39 kr!!

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilka tecken i filnamnet på musikfiler som vållar problem för musikspelaren. Den tyckte inte om ! då listade den inte den låten i biblioteket, men jag kommer åt den via filhanteraren. Nån som vet fler tecken?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
Någon som vet vilka tecken i filnamnet på musikfiler som vållar problem för musikspelaren. Den tyckte inte om ! då listade den inte den låten i biblioteket, men jag kommer åt den via filhanteraren. Nån som vet fler tecken?

Låter märkligt. Jag har dunkat in allt möjligt och omöjligt i telefonens musikspelare och det har listat allt i biblioteket. Dock så får man knacka in uppgifter själv, med vissa skivor, innan man för över så att det blir sorterat som nåt´annat än okänt album, okänd artist, låt 01, 02 ,03 osv.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Låter märkligt. Jag har dunkat in allt möjligt och omöjligt i telefonens musikspelare och det har listat allt i biblioteket. Dock så får man knacka in uppgifter själv, med vissa skivor, innan man för över så att det blir sorterat som nåt´annat än okänt album, okänd artist, låt 01, 02 ,03 osv.

Det kan vara så att nokia music manager eller vad det heter tar bort alla tecken som inte funkar, jag drog in all musik direkt på minneskortet med en läsare, pallar inte sitta och vänta

Måste säga att jag är grymt imponerad av batteritiden. använde musikspelaren med högtalarna som sitter i telefonen (kör truck, får inte ha lurar), och den klarar av 8 timmar utan problem, har tre streck kvar på batteriet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
Det kan vara så att nokia music manager eller vad det heter tar bort alla tecken som inte funkar, jag drog in all musik direkt på minneskortet med en läsare, pallar inte sitta och vänta

Måste säga att jag är grymt imponerad av batteritiden. använde musikspelaren med högtalarna som sitter i telefonen (kör truck, får inte ha lurar), och den klarar av 8 timmar utan problem, har tre streck kvar på batteriet.

Konstiga musikfiler/tecken du måste ha då?
Jo batteritiden är helt okej med tanke på hur mycket kräm det dra om man lyssnar på musik eller wappar o joxar.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Inaktiv

Det här med Bluetooth-programvara - vilken programvara kör ni? Jag har en Belkin F8T013 och gillar inte den medföljande programvaran särskilt mycket. Kan man köra med annan programvara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
Det här med Bluetooth-programvara - vilken programvara kör ni? Jag har en Belkin F8T013 och gillar inte den medföljande programvaran särskilt mycket. Kan man köra med annan programvara?

Jag kör inte med någon speciell programvara. Jag har en billionton och har för mej att jag tyckte att den progravaran var krånglig och/eller överflödig. Jag kör med det som finns redan i windows samt dom funtionerna som kommer till i nokia pc-suite. Det funkar utmärkt till allting om man vet hur man använder allt fullt ut. T.ex när jag drar på min telefons bluetooth så plockar den ur alla nya bilder o filmer automatiskt(man kan också välja att automatiskt radera allt, i telefonen, som redan förts över.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Jag kör inte med någon speciell programvara. Jag har en billionton och har för mej att jag tyckte att den progravaran var krånglig och/eller överflödig. Jag kör med det som finns redan i windows samt dom funtionerna som kommer till i nokia pc-suite. Det funkar utmärkt till allting om man vet hur man använder allt fullt ut. T.ex när jag drar på min telefons bluetooth så plockar den ur alla nya bilder o filmer automatiskt(man kan också välja att automatiskt radera allt, i telefonen, som redan förts över.

Det låter ju finemang! Du har alltså ingen aning hur jag kan fixa detta?
När jag stoppar in den i USB-uttaget så händer inget, den står bara under "Other Devices".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
Det låter ju finemang! Du har alltså ingen aning hur jag kan fixa detta?
När jag stoppar in den i USB-uttaget så händer inget, den står bara under "Other Devices".

Vau? Det ska bara vara att köra igång skiten. Plug and pray you know. Windows ska ha lite egna drivisar för att kunna köra en bluetooth enhet.
Du kan ju gå in på pontrollkanelen(kontrollpanelen)- skrivare och annan maskinvara-bluetoothenheter å spana lite. Finns väl något som heter "lägg till enhet". Kolla eventuellt om det är nåt´strul med comportarna och att du har en aktiv/vald comport. Skål!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk

Vet inte om det vart uppe förut men nu funkar iaf Wayfinder Earth även till N73
Gratis !
http://www.wayfinderearth.com/index.sv.php

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Jag har lagt över flera filmer till min N73 och det fungerar bra! Jag använder SUPER och är nöjd med det.

Det är dock en sak som är irriterande, ljudet är ibland väldigt lågt. Vet någon om ett program som förstärker ljudet i filmerna?

Jag har även fått damm innanför skärmen. Vet någon ett bra ställe att gå till inom Göteborgsområdet? För det går väl inte att få isär den själv, eller?