Permalänk
Robot

kill-switch

I brist på annat att göra bestämde jag mig för att bygga två ström brytare till datorn.
Så att jag slipper att öppna datorn varje gång jag vill klocka upp den. Att jag måste öppna datorn varje gång beror på att mitt system är rätt så gammalt och därför enbart går att klocka via en dip-switch som sköter FSB:n.

Ström brytarna som jag tänker använda är "F16 kill-switch" som finns att köpa på MDS (Riktigt trevlig affär)
Brytana skall monteras på en av "drive-bay" locken, sedan skall kablar dras till dip-switchen.

Systemet i fråga ser ut på följande sätt:
Chassi: Antec Ninehundred
Moderkort: Gigabyte ga-7zx
Procesor: Amd Athlon 750 @ 840
Minne: 512 sdram
Grafikkort: Geforce 6200
Nättagg: Fortron/Source 300W

Besök albumet: kill-switch av mitscat

Permalänk
Medlem

Hehe smart och lätt gjort

Visa signatur

Moderkort: MSI nForce4 Ultra || CPU:Opteron 146 @ 2600mhz orginalkylning || Minne: 2x1024mb @ 260mhz Kingston HyperX || Hårdisk:120+250+300+500gb || Gainward 7900GS 256mb || Antec P180 Black || Tagan 480w ||

Permalänk
Medlem

jo, lätt var det faktiskt får se hur det går när jag ska löda fast sladarna i dip-switchen, har inte hunnit med det en

Visa signatur

Intel - Amd = -
Amd - Intel = +

Permalänk
Permalänk

En tia för dina vackra högtalare! har ett eget par hemma fast om lakerade i matt svart. riktigt bra ljud i altec lancing högtalare

Visa signatur

Phanteks Enthoo Evolv X, Corsair RM1000X V3 , ASUS PRIME X670E-PRO WIFI, AMD Ryzen 7800X3D, EKWB Kylning, 32Gb 6000 Mhz Corsairs, Samsung 980 EVO 1Tb M.2 NVMe, Kingston A2000 1TB M.2 NVMe, ASUS GeForce RTX 3070 8GB ROG STRIX GAMING OC V2

Permalänk
Medlem

köp en dammtrasa

Visa signatur

http://www.nimpa.se/

Egen kodad sida.

Permalänk
Avstängd

ha ha kanske dags o skaffa ny dator istället men snygg brytlösning

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompi8
ha ha kanske dags o skaffa ny dator istället...

Fan va ja retar majj på sånt här snack. Killen kanske inte skiter pengar. Finns faktiskt folk som inte är helt jävla bortskämda och får pengar av sina föräldrar till en nya dotorer hit och dit...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Fan va ja retar majj på sånt här snack. Killen kanske inte skiter pengar. Finns faktiskt folk som inte är helt jävla bortskämda och får pengar av sina föräldrar till en nya dotorer hit och dit...

Instämmer!!!

Visa signatur

Nej Slipknot är inte heavy metal!!!

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen dom högtalarna!!! Kommer ihåg att vi hade ett par hemma till våran 350 mhzare, första datorn typ

Visa signatur

Live for speed, Ventrilo, DC hub och Folding@sweclockers server @ bergkvara.no-ip.org

Permalänk
Medlem

snyggt byggt, sån skärm hade jag åxå en gång i tiden ,en av de lättaste sortena med sina 24kg :D:D:D

Permalänk
Avstängd

HALLÅ!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Fan va ja retar majj på sånt här snack. Killen kanske inte skiter pengar. Finns faktiskt folk som inte är helt jävla bortskämda och får pengar av sina föräldrar till en nya dotorer hit och dit...

altså lugna ner dig va vet jag om bakrund tiill allt klart man resonerar som man gör då vi Lever på 2006 o en datakomponent är himmla billig sen är det väl en egens uppgifft i fall man vill uppgradera osv ,om killen va 14 år o inte har råd o köpa en ny dator kan öven jag förstå men för beniken inget sånt där rsonemnag

tyckte bara det va lite roligt att man sitter o överklockar en 1000mhzare kanske ska fråga han om tipps har en ståendes i garderoben

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem

För att klara upp alla misförstånd så har jag bara kvar datorn som "main rigg" eftersom att jag är lite nostalgisk av mig, gillar helt enkel maskinen
För spel har jag en annan maskin, [dual core 3ghz 1 gig ddr2 7900gs etc.]

Du Creaton fick du också dina högtalare från en gammal dell xps 350?

Visa signatur

Intel - Amd = -
Amd - Intel = +

Permalänk

roligt med någon som gör något simpelt o smart

men förmindel klumpigt men men

högtalarna som nämnts har jag faktist haft 2 av och en kompis har 2 de är rätt braljud i de fast en sterioanläggning är bättre men iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Fan va ja retar majj på sånt här snack. Killen kanske inte skiter pengar. Finns faktiskt folk som inte är helt jävla bortskämda och får pengar av sina föräldrar till en nya dotorer hit och dit...

Vadå överreagera och dra i princip alla över en kant!
Jag är 17 år och köpte en ny dator för 12 000 och jag är då fan inte bortskämd för det! Får mitt studiebidrag och det är allt, jag betalade varendra krona på datorn! Det gör jag på allt annat jag köper med; kläder, elektroniksaker m.m.

Finns många som jag så skippa snacket!

Visa signatur

|| E6600 @ 3.2GHz [Stockkylare] Asus P5B Deluxe Powercolor X1950XT OCZ 6400 2048Mb ATI Edition Zalman ZM600-HP Samsung SP 250GB Samsung DVD-Brännare S-ATA Coolermaster Mystique 631 ||

Permalänk
Avstängd

mitscat

jag läste det sen att du hade en annan dator men det va som sagt inget illa ment att jag skrev så va bara lite kul

OCH till dig dig som skrev o övereagerar ver kar princip vara du som är den sorjliga länken här .tror ingen har en förälder som ger en bättre dator till sina barn det får man tack vackert spara ihop till skälv tro mig jag vet

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem

Ingen skada skedd

Visa signatur

Intel - Amd = -
Amd - Intel = +

Permalänk

Jag hade också ett par sånna Altec Lansing, men de började glappa. Vi fick med dem i en hempc från -99. Däremot har jag ett par äldre Altec Lansing från -98 som än fungerar prima, och har bättre bas.

Permalänk
Medlem

Yeah Ballt

Visa signatur

d0ta..

Permalänk
Medlem

Riktigt finurligt, men skulle inte den blå kåpan passa bättre till en nine hundred med sina blå fläktar?

Permalänk
Hedersmedlem

älskar kill switchar kul om man kunde ha en sådan som power on och reset fast man måste väl "slå på och av" knappen för att starta och inte bara flippa knappen en gång?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitscat
...Du Creaton fick du också dina högtalare från en gammal dell xps 350?...

Jag måste bara säga att jag fick mina på det sättet. Dom högtalarna är grymt mycket bättre än allt i datorhögtalarväg jag har hittat.

Edit: Jag har förövrigt kvar datorn Som htpc

Visa signatur

Trololololol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Permalänk
Medlem

Fint, Antec 900 är bra grejer

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

helt nice

Permalänk
Medlem

hade nog vart snyggare utan kåpor men nice ändå :=)

Permalänk
Medlem

Högtalarna är bäst...

Permalänk

Vad är det för sorts kabel som sitter i en molex/3 pin kabel etc?

Visa signatur

GeForce GTX 260 | Amd X2 6000+ (Windsor) | 4gb Dominator PC-8500 DDR2 ram | Logitech MX 400 | Antec Three hundred |