www.svenskkonkurshandel.se

Permalänk

www.svenskkonkurshandel.se

någon mer som ser en massa varningssignaler?

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

haha jepp, scam så det skriker om det..

btw:
Order: Tel.0939-2015565 (samtalet kostar 30sek per samtal.)

Permalänk
Avstängd

Sidan är nere.

Permalänk

Attan...
Jag älskar att syna bluffföretag...

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

Här finns den:

http://www.testside1.dk/leverans_vilkor.html

Slängde iväg ett mail som jag inte väntar mig svar på

Permalänk
Medlem

Javisst, ringa och beställa genom telefon, det enda valet och kostar 30 kr. Bättre kunde dem väl kommit på?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Haha är det nåt xxx nummer bara 30kr per samtal wtf? vad är det för bullshit företag.

Permalänk
Medlem

[ironi] men kolla priserna! W880 för 1200:-... Lätt det är värt att betala 30:- för att beställa...[/ironi]

Man kan undra om det där samtalet kostar 30:-/samtal.. Säkert nån bluff me de där med...

Permalänk
Medlem

Kolla även köpvillkoren där dom yrar om skiljedom när säljare och köpare har en tvist vilket ju isf går till ARN vad jag vet.

Sen tar dom uppåt 375:- i hanteringsavgift när man vill ångra sitt köp vilket är lagvidrigt då man enligt KKL skall ha tillbaks även fraktkostnaden till sig men däremot får man stå för frakten till företaget.

Nästan så man börjar undra ifrån vilken världsdel denne företagare kommer ifrån?

Permalänk
Medlem

Tja, man kan ju gissa:

"Denna kostnad får ej kunden tillbaka om varan är slut eller om varan ej finns i lager av annan anledningen."

Även de flesta andra vilkor är ett cut-and-paste hopkok av någon vars svenska är rätt bristfällig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Kolla även köpvillkoren där dom yrar om skiljedom när säljare och köpare har en tvist vilket ju isf går till ARN vad jag vet.

Sen tar dom uppåt 375:- i hanteringsavgift när man vill ångra sitt köp vilket är lagvidrigt då man enligt KKL skall ha tillbaks även fraktkostnaden till sig men däremot får man stå för frakten till företaget.

Nästan så man börjar undra ifrån vilken världsdel denne företagare kommer ifrån?

Kan nästan garantera dig att dom inte har en enda produkt , folk betalar 30kr för samtalet men då produkten alltid är "slut" så skickas ingenting , pengarna drar dom in på att folk ringer och beställer obefintliga varor.

Permalänk
Citat:

2.1 Beställning av Svensk konkurshandels produkter sker via www.svenskkonkurshandel.se per telefon. Telefonsamtalet kostar exakt 30sek per samtal.
Denna kostnad får ej kunden tillbaka om varan är slut eller om varan ej finns i lager av annan anledningen.
För att en beställning skall vara bindande för Svensk konkurshandel,måste beställningen skriftligen bekräftas av Svensk konkurshandel före genomförd leverans. Detta innebär bland annat att om produkt
i Svensk konkurshandels sortiment utgått eller av annan anledning inte finns att tillgå med, är Svensk konkurshandel ej skyldig att
tillhandahålla sådan produkt. När er beställning görs vi 0939-2015565 & ni ej blir kontaktade inom 24 timmar så kan det bero på att varan är slut pga den begränsade upplaga av produkter vi har.]

Haha! Ja man blir ju sugen på att handla. Blir inget "du får varan när den kommer" utan man får köra en rökare och ringa igen. Bra företag.

Erik

Edit. Verkar som dom bara har en boxadress med. Gott.

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Och om man tittar på plåtarna på P Scanian som blir lastad så ser det ut som Finska plåtar.

Permalänk
Medlem

If bullshit could walk, the konkurshandeln would be up and running...

Permalänk

LOL!

Tack Blirren för länken!
Det var dagens höjdpunkt att se bluffsidan!

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

Koppling till domänbluffare

Jag har nu grävt vidare i fallet - och tro det eller ej. Samma två killar som står bakom Svensk Konkurshandel har ett annat bolag: Internetregistreringar Norden Handelsbolag. Och det bolaget verkar syssla med domänbluffar av klassiskt slag mot företagare. De söker fler telemarketingsäljare just nu förresten - någon som har lust att wallraffa?

Läs mer:
http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=57712

Permalänk
Medlem

Dire Strait:s gamla låt - Money For Nothing passar verkligen in på dom lirarna. Lär ju inte dröja länge förän det kommer ramla in anmälningar om Svensk Konkurshandel till KO och till ARN och t o m Marknadsdomstolen som kan lägga vite på dess annonsering.