Permalänk

Problem me steam

Tjenna

när jag skulle starta steam förut så ville de inte starta. o när jag tryckte på de igen så stod de typ steam is already running.

så jag prva o avsluta processen Steam.exe i aktivitetshanteraren, funka inte så jag prova o starta om datorn.

de hjälpte inte men jag väntade länge o efter typ 3 minuter detta meddelande upp
Steam.exe (main exeption): Unable to start Steam Engine: *SteamStartEngine(0*12e8b8) failed with error 200: Connection Reset, WinSock Error 10054 "Connection reset by peer"

vad är felet? behöver hjälp

Permalänk

Hade samma fel ett par gånger, gå in i steam mappen och starta spelet därifrån. Hjälpte för mig i alla fall

Visa signatur

över och ut

Permalänk
Medlem

Jag hade precis samma fel för en stund sen.. satte mig och installerade om istället dock.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Får också det felet typ 80% varje gång jag ska starta steam, men funkar om man försöker flera gånger eller startar om datorn.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk

har samma problem också.
nån som vet va man kan göra förutom att instalera om de
EDIT: fick ni medelandet efter den senaste uppdateringen också?

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Medlem

Radera ClientRegistry.blob ur Steam-mappen och starta Steam igen.

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osiris8
Radera ClientRegistry.blob ur Steam-mappen och starta Steam igen.

nepp hjälpte inte laddade hem en ny uppdatering men kom till 26% och så kom ett annat felmedelande upp

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Avstängd

har samma problem... ffs bög steam!

bugg skit.. trodde dom hadde lärt sig efter 10 år... men icke sa nicke

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuckthelocals
har samma problem... ffs bög steam!

bugg skit.. trodde dom hadde lärt sig efter 10 år... men icke sa nicke

10 år? Testa kanske 2/5 av det så har du en bättre siffra...
Tror inte ens halflife i sig är 10 år än, om det inte fyller det nu i dagarna eller så. det släpptes ju 97-98 där nångång, och steam kom inte förren många år efter det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

bög valve då. om du nu ska märka minna ord.. du förstog nog vad jag menade endå.. men det finns alltid dom som ska påpeka,

och btw hl1 är 9 år.. släpptes 98.

du ser jag kan märka/påpeka jag med d;

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk
Inaktiv

Då hade han ju inte fel, han skrev ju 97-98

Steam e dessutom fina grejer det!

Permalänk

japp när de funkar:)

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Medlem

Har hänt någon dag för mig också, installerade enbart om steam.
Och efter det så fungerar det hur bra som helst.
Men vetta tusan om inställningar m.m försvinner då man avinstallerar, annars så är det lite värdelöst

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

helt otroligt. de hjälpte inte äns me att instalera om de
Edit: fick upp detta fel medelande istället: Steam.exe (main exception) error: delete of steam.exe failed, Win32 error 5 "Åtkomst nekad"

Edit: Nu funkar de:D ( äntligen ) Fick instalera om de 2ggr innan de funka

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osiris8
Radera ClientRegistry.blob ur Steam-mappen och starta Steam igen.

jag gjorde det och nu funkar det!

tackar!! d:

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk

för mej funkar de nu

har inte gjort nånting bara väntat

Permalänk
Medlem

Skullle starta steam en gång , inget hände , spelade maple i typ 2-3 timmar och 5-6 min efter jag stängt av maple så kommer steam menyn upp :S

Visa signatur

There is no theory of evolution. There's just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.

Permalänk

Hallå! Det finns något som heter uppgradera! Tryck på steam iconen som vanligt vänta i typ 2-3 min sen kommer det upp! Steam uppgraderar typ varje dag! Och ibland så kan det vara stora! Efter att du väntat så kommer det aldrig hända igen. Men om det fortsätter så kontakta www.steampowered.com/support/!