World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Medlem

Och jag behöver en Frost build till Mage.. Som helst ska vara bra till både PvP och PvE.. Men först o främst PvP.. nån som kan bygga ihop mig ett träd?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
inget händer med dem. De blir inte bättre eller sämre, utan det som ändras är sättet du köper dem.

Men en t.ex. Ironbark staff med dagens stats är ju inte särskilt vettig när man är level 70? Förstår du hur jag tänker? De må vara bra saker idag, men så fort cappen höjs så kommer de ju vara värdelösa?

Permalänk

Patch

Hej jag har instalerat wow för andra gången på en av mina andra datorer i nätverket, och nu när jag skall instalera patch 1.12.1 så har den laddat färdigt och ruta nr 2 kommer upp där det står var patchen gör.
Längst ner där ladningsbaren är så står det "waiting for files to close..." och där hänger sig den...datorn går som vanligt fast lite segare mend et händer inget med patch laddningen.
Nån som vet var detta beror på och kanske enlösning på det?

Tack på förhan

MVH Simon

Visa signatur

Den som gräver en grop åt andra faller oftast inte själv där i.(efter som då vet man ju vart gropen är)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frazze
Jag gissar på att du måste köpa 150 riding skill som vanligt. Det var väl så att PvP-mounten tidigare (läs:nu) bara krävde 75 i riding skill, men efter patchen kommer att kräva 150? Eller så svamlar jag.

Nepp det stämmer bra det, imorgon då servrarna är uppe igen så måste man ha 150 i riding skill för att använda en PvP mount.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Men en t.ex. Ironbark staff med dagens stats är ju inte särskilt vettig när man är level 70? Förstår du hur jag tänker? De må vara bra saker idag, men så fort cappen höjs så kommer de ju vara värdelösa?

Som lvl 70 ja, men det kommer att komma mer saker som du kan köpa efter hand. Saker som är mer anpassade för din nya lvl. Finns lite länkar till dem ett par sidor bak i tråden vill jag minnas.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

http://tinyurl.com/yk3bd8

går inte att få en fetare pvp-build? Jag har kört 25/26 innan (Reckoning och ville ha lite saker i retri-trädet)

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
Nepp det stämmer bra det, imorgon då servrarna är uppe igen så måste man ha 150 i riding skill för att använda en PvP mount.

Inte för dom som hade PvP mounts innan 2.0.1

Vi som redan hade dessa, kommer fortfarande kräva bara 75 riding skill

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Inte för dom som hade PvP mounts innan 2.0.1

Vi som redan hade dessa, kommer fortfarande kräva bara 75 riding skill

Skulle nog tro att ni kommer få en gratis uppgradering till 150, så som dom som hade AV mouten fick

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Attans, då blir det ju till att grinda pengar iaf .. Nåväl..

Någon som har en fin PvP frost specc som också funkar för PvE? (Mage ofc)

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

har nyss tankat patchen från FZ.se men under installationen stannar den på 93% och får som meddelande att "listening port could not be opened".
Har själv fixat så den ska kunna gå igenom port 6881 via routern som också blizzards support säger att man ska göra, men får fortfarande samma fel.
När jag slänger patchen och försöker tanka den på nytt via Backgrounddownloader stannar den på 1% med samma fel.
Är jag så illa tvungen och tanka den från någon annan hemsida eller kan man fixa det här på nåt sett?

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
har nyss tankat patchen från FZ.se men under installationen stannar den på 93% och får som meddelande att "listening port could not be opened".
Har själv fixat så den ska kunna gå igenom port 6881 via routern som också blizzards support säger att man ska göra, men får fortfarande samma fel.
När jag slänger patchen och försöker tanka den på nytt via Backgrounddownloader stannar den på 1% med samma fel.
Är jag så illa tvungen och tanka den från någon annan hemsida eller kan man fixa det här på nåt sett?

Prova koppla förbi routern?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Prova koppla förbi routern?

....Detaljer vore kalas....
Iaf så prövade jag en gång till och kom till 99% men så dog den igen.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
....Detaljer vore kalas....
Iaf så prövade jag en gång till och kom till 99% men så dog den igen.

ryck kabeln ur väggen o sätt den i din dator.

Alternativt.. vad har du för router?

Men om du dragit hem patchen borde den inte jiddra om nån listening port tycker jag.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Fick till det, var bara rackarns F-Secures brandvägg som låg och tryckte i backgrunden...

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

Men var tog shadowstep vägen ?
finns inte med i talent trädet längre varken här http://www.wowhead.com/?talent

Eller på test servern

/cry

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garg
Men var tog shadowstep vägen ?
finns inte med i talent trädet längre varken här http://www.wowhead.com/?talent

Eller på test servern

/cry

Den finns väl visst på Wowhead

http://www.wowhead.com/?talent-bc=iZZx0gchhRsxsu

(bryr er inte om builden, ^^ bara la lite points för att komma ner till den =P )

Permalänk
Medlem

vill ha upp servarna nu.. så ja får soecc feral :>

http://www.wowhead.com/?talent-bc=zZVhrscrRezioV0h

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WK-3500
Den finns väl visst på Wowhead

http://www.wowhead.com/?talent-bc=iZZx0gchhRsxsu

(bryr er inte om builden, ^^ bara la lite points för att komma ner till den =P )

Jaha där var den

men det är ju TBC talents jag trodde vi skulle få det i dagens patch

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

ja får du inte det då?

Är ju "bara" att du sätter ut 41poäng under Sublety så har du Shadowstep

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Nej dom har två olika talent träd på sidan ett för patch Patch 2.0.1 (12/05/2006)
http://www.wowhead.com/?talent

och en annan för BC talents

Shadowstep finns inte på test servern heller utan där är det trädet med
cloak of shadows

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Avstängd

Vilken av skillsen är den såkallade seed of corup
ption då?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garg
Nej dom har två olika talent träd på sidan ett för patch Patch 2.0.1 (12/05/2006)
http://www.wowhead.com/?talent

och en annan för BC talents

Shadowstep finns inte på test servern heller utan där är det trädet med
cloak of shadows

ahh ok, har dom inte gjort om shadowstep till en spell då?
för talangträderna som släpptes idag är samma som är i TBC, så dom kommer inte ändras.

Men som sagt har dom inte lagt Shadowstep som en spell, då Cloak of Shadows var en spell förut och är nu en talang.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Alltså, nu blir jag osäker på hur jag ska specca. Fire verkar riktigt imba.

Jag kör BWL och MC med guilden, men många jag har pratat med säger att det går bra att köra fire i både MC och BWL. Det finns bara ett fåtal mobs du får slänga frostbolts på, sant eller skitsnack?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Och jag behöver som sagt tidigare en PvP specc till Mage (Frost) som även fungerar för PvE..

Skit att AddOnsen dragits ur funktion.. Finns ju vissa jag typ inte klarar mig utan

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Alltså, nu blir jag osäker på hur jag ska specca. Fire verkar riktigt imba.

Jag kör BWL och MC med guilden, men många jag har pratat med säger att det går bra att köra fire i både MC och BWL. Det finns bara ett fåtal mobs du får slänga frostbolts på, sant eller skitsnack?

Fire e bra i bwl men skit i MC

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Fire e bra i bwl men skit i MC

jag hade högre dps som fire-specc i MC än frost när jag lirade mage.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Och jag behöver som sagt tidigare en PvP specc till Mage (Frost) som även fungerar för PvE..

Skit att AddOnsen dragits ur funktion.. Finns ju vissa jag typ inte klarar mig utan

Ja, jag kommer gråta en stund när jag kommer hem. Kommer se rent för jävligt ur

Denna körde jag på min mage fram tills nu.

http://www.wowhead.com/?talent=Rf0E00fzZZVVG0ofxs

Är du mer pvp intresserad än så kan du lägga de tre jag har har i frost channeling i permafrost istället.

Vill du prova de nya tallentsen istället så kan du köra denna.

http://www.wowhead.com/?talent=RZZVAGIsfxsbot

Funderar själv på den fram till till BC, men är lite sugen på fire med.

Är du mer PVE inriktad så borde du lägga de tre sista i Winter Chill istället för Imp Blizz. Jag är så egoist så jag låter de andra mages ta hand om det i guilden, så jag själv kan farma med Imp Blizz ^^

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

hur fungerar det här med kreditkort? jag funderar på att välja en subscription där jag betalar för varje månad med kreditkort, kommer blizzard att automatiskt dra 120kr varje månad från kontot eller frågar de innan? (om jag te x går in i spelet efter att en månadsperiod har gått och jag loggar in, kommer det upp något om att jag vill fortsätta att betala och spela?)

Visa signatur

I7-6700K | MSI Z170 Krait | Msi GTX 980

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Ja, jag kommer gråta en stund när jag kommer hem. Kommer se rent för jävligt ur

Denna körde jag på min mage fram tills nu.

http://www.wowhead.com/?talent=Rf0E00fzZZVVG0ofxs

Är du mer pvp intresserad än så kan du lägga de tre jag har har i frost channeling i permafrost istället.

Vill du prova de nya tallentsen istället så kan du köra denna.

http://www.wowhead.com/?talent=RZZVAGIsfxsbot

Funderar själv på den fram till till BC, men är lite sugen på fire med.

Är du mer PVE inriktad så borde du lägga de tre sista i Winter Chill istället för Imp Blizz. Jag är så egoist så jag låter de andra mages ta hand om det i guilden, så jag själv kan farma med Imp Blizz ^^

Tackar, då har jag nått o titta på här

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Nu när vi har nya talents till vårt förfogande, får jag en chans att specca om.

Jag lirar rogue, jag är15/31/5 dagger combat speccad. Jag har följande vapen; perdition's blade, CHT, BB, Maladath, CTS och Iblis.
Jag har 1000ap (130dps i man och 100dps i off) obuffad med perdition's blade i main och iblis i off.

Nu är det så att jag inte har haft möjligheten att testa talents under PTR och därför gott miste om värdefu´ll information. Så om det finns någon snäll och högst vetande rogue här som kan hjälpa mig att välja specc (sword eller dagger combat), så är jag tacksam.

Kan också tillägga att Misplaced servo arm, maexxna's fang och harbringer of doom är inom räckhåll.

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT