World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurka2k
vet iofs inget om det du säger om avbokningar men jag utgår från att många av dom som spelar nu lär köpa BC och därmed lär hans förhandsbokning i förra veckan inte ge honom ett ex.

Eftersom det inte krävs extra srever kapacitet för att man spelar expantionen så kan blizzard producera hur många ex som helst av TBC utan att servrarna blir överfulla vilket var problemet när orginalet släpptes. Skulle förvåna mig mycket om det inte fanns mer än tillräckligt med skivor (eller vad man ska kalla det) vid lansring. Om det nu skulle vara så att alla exemplar som var tänkta att släppas bokats upp så har Blizzard självklart koll på det och kan (och kommer) därför producera fler ex.

EDIT: varför hamnar mina inlägg alltid först på en ny sida?! måste vara en förbannelse

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Har hört att BC ska vara bättre för alla casualspelare än för hardcorespelare. Stämmer detta? Hur isåfall?

Har lust att börja lira igen, skulle vilja köra en Blood elves gubbe, men kommer inte ha i närheten av så mycket tid av vad jag hade förut när jag spelade och inte pluggade på samma nivå. Kan man fortfarande ha kul som casualspelare, eller är det menlöst att ens försöka börja lira igen och vara utan guild?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Eftersom det inte krävs extra srever kapacitet för att man spelar expantionen så kan blizzard producera hur många ex som helst av TBC utan att servrarna blir överfulla vilket var problemet när orginalet släpptes. Skulle förvåna mig mycket om det inte fanns mer än tillräckligt med skivor (eller vad man ska kalla det) vid lansring. Om det nu skulle vara så att alla exemplar som var tänkta att släppas bokats upp så har Blizzard självklart koll på det och kan (och kommer) därför producera fler ex.

EDIT: varför hamnar mina inlägg alltid först på en ny sida?! måste vara en förbannelse

Förstår inte riktigt vad du skrivit. Kanske inte ens har något att göra med de jag ska skriva. Men
De har ju uppgraderat servrarna för att de ska kunna hantera TBC och de extra player antaler, eftersom världen blir 25% större höjer de player capen med 25%...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Avstängd

Varje gång jag markerar något fryser hela spelet i typ 2-3 sekunder. Varför? Inga addons, ingenting. Nyinstallerat spel. Någon? Snälla.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Har hört att BC ska vara bättre för alla casualspelare än för hardcorespelare. Stämmer detta? Hur isåfall?

Har lust att börja lira igen, skulle vilja köra en Blood elves gubbe, men kommer inte ha i närheten av så mycket tid av vad jag hade förut när jag spelade och inte pluggade på samma nivå. Kan man fortfarande ha kul som casualspelare, eller är det menlöst att ens försöka börja lira igen och vara utan guild?

Dels så kommer ju alla i princip vara på samma nivå igen när TBC släpps, dom med über gear kommer att byta till vanliga blå/grön items som alla andra. Instancer kommer vara 25mannars, alltså inte lika mycket slit som dagens 40man raids. PvP kommer du kunna skaffa grejer utan att behöva grinda BGs 24/7 för honor ranking (även om det fetaste Arena setten antagligen kommer ta lite kraft för att få).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Har hört att BC ska vara bättre för alla casualspelare än för hardcorespelare. Stämmer detta? Hur isåfall?

Har lust att börja lira igen, skulle vilja köra en Blood elves gubbe, men kommer inte ha i närheten av så mycket tid av vad jag hade förut när jag spelade och inte pluggade på samma nivå. Kan man fortfarande ha kul som casualspelare, eller är det menlöst att ens försöka börja lira igen och vara utan guild?

Jo tbc är mer inriktat mot casualspelare. T.e.x det nya pvp systemet.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem

Hrmm, låter kul faktiskt. Speciellt eftersom det är cross server pvp numera.. Något mer kul för casualspelare som kommer i expansionen?

Permalänk
Medlem

Vad är ett bra ställe att grinda för en lvl 50 ud warlock? Säg helst inte WPL då det är stört omöjligt att få något gjort där pga allt gankande.

Visa signatur

//Frazze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frazze
Vad är ett bra ställe att grinda för en lvl 50 ud warlock? Säg helst inte WPL då det är stört omöjligt att få något gjort där pga allt gankande.

Searing Gorge - Un'Goro Crater - Azshara - Felwood - Winterspring - Burning Steppes - WPL - EPL - Silithus.
Ungefär den ordningen från lvl50 - 60. Är absolut ingen vitts med att grinda mobs eller göra quest som är över din egen level, får så minimalt med mer XP från att döda ett "jobbigt" mob en att döda ett lättare och det går även fortare och kräver mindre mana/downtime.
OCH gör alla jävla quest du kan hitta, även gröna "grind" quest ger en fin bonus XP plus lite extra guld i fickan, som warlock borde vissa elite quest vara ganska enkla att göra (fear, pet, dot och annat jävelskap som locks har).

Permalänk
Entusiast

http://www.mtv.com/overdrive/?id=1545907#/overdrive/?id=15459...

Vet inte om denna skrivits om här innan, men en dokumentär om de kinesiska guldfarmarna. Smått intressant.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
http://www.mtv.com/overdrive/?id=1545907#/overdrive/?id=15459...

Vet inte om denna skrivits om här innan, men en dokumentär om de kinesiska guldfarmarna. Smått intressant.

Jo, den var ju lite intressant ändå

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
http://www.mtv.com/overdrive/?id=1545907#/overdrive/?id=15459...

Vet inte om denna skrivits om här innan, men en dokumentär om de kinesiska guldfarmarna. Smått intressant.

Dom bara förstör spelet

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Om ni ser till nya träd och talents kring level 70: Vad tror ni kommer att bli roligast/bäst i PVP - en shadowpriest eller en warlock? Funderar på vilken gubbe jag ska satsa på..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Om ni ser till nya träd och talents kring level 70: Vad tror ni kommer att bli roligast/bäst i PVP - en shadowpriest eller en warlock? Funderar på vilken gubbe jag ska satsa på..

Har inte tittat på Priest men warlocks verkar få det ganska roliggt i BC.
http://www.thottbot.com/beta?sp=30405
http://www.thottbot.com/beta?sp=27243
verkar vara helt underbara att ha i stora BG. För att inte tala om Felguarden

Visa signatur

[Antec SonataII][Athlon64X2 4400+][MSI K8N Neo4 Platinum][Corsair TWINX2048-3200C2][Gainward 7800GT][2 x WD Caviar SE16 250 GB SATA II][NEC MS 20WGX²][Creative X-fi Platinum] [IBM Thinkpad T43]

Permalänk

Tänkte fråga er Druids hur pass bra Moonkin-formen fungerar i melé?

Satt o lekte med talent-editorn och kom fram till den här builden. Min poäng är att man i moonkin har +360% armour från items och +150 attack power (+10% damage done från "naturalist"). I o med roots och hurricane (i BC) kommer man väll ha hyfsat stora möjligheter att komma ifrån melé klasser och därefter använda moonfire, starfire och wrath o allt vad det heter.
Tyngdpunkten i min build är helt klart Balance-spells och sen lite bonusar för när fienden kommer ikapp mig i restoration-trädet. Har man ett vapen med hyfsad skada och satsar på strenght, intellegens (pga all +manaregen) så borde man väll göra lite skada iallfall tills man får roots på sin fiende och kan ställa sig på säkert avstånd och göra Starfire med näst intill garanterad crit...

http://www.wow-europe.com/en/info/underdev/burningcrusade/dru...

vad tycks?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
http://www.mtv.com/overdrive/?id=1545907#/overdrive/?id=15459...

Vet inte om denna skrivits om här innan, men en dokumentär om de kinesiska guldfarmarna. Smått intressant.

SÅ jäkla tragiskt.....
Satt just och funderar på varför så många köper guld av dom.
Tänker nog göra motsattsen och ganka skiten ur dom om jag ser en
kinesfarmare

Hela iden är helkorkad från första början, det är ett spel!

Nog för att dom känar lite i kina men det är ändå helsjukt att folk köper det för att dom inte "orkar" spela själva.

Det roliga i spelet försvinner ju pga detta....

Tycker blizzard borde innföra belöningar i form av speltid till dom som raporterar gold-farmers, bottar mm

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Avstängd

Nu har jag kört upp från level 0 till level 15 på en och en halv dags spelande (9 timmar typ) men jag tycker det går lite segt. Fanns det ingen asbra leveling guide för alliance uppe för ett tag sen? Någon som har lust att länka? Har redan grindat upp till 60 två gånger så jag orkar inte riktigt en trejde helhjärtat. Tack på förhand.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Jamies guide från 30 --> 60 är väldigt bra i mitt tycke

http://wow-pro.com/node/599

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Hrmm, låter kul faktiskt. Speciellt eftersom det är cross server pvp numera.. Något mer kul för casualspelare som kommer i expansionen?

det kommer massa roliga saker. Tex. kommer tier4 droppa i 10man instance. Andra random epics kommer droppa i 5-10 man instance. Så det är inte jätte svårt att fixa det längre. Mycket mer inriktat på casual.

Om du ska välja mellan shadowpriest och warlock och vill äga, välj warlock. De blir så buffade med nya talent-trees så det är inte sant!

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
SÅ jäkla tragiskt.....
Satt just och funderar på varför så många köper guld av dom.
Tänker nog göra motsattsen och ganka skiten ur dom om jag ser en
kinesfarmare

Hela iden är helkorkad från första början, det är ett spel!

Nog för att dom känar lite i kina men det är ändå helsjukt att folk köper det för att dom inte "orkar" spela själva.

Det roliga i spelet försvinner ju pga detta....

Tycker blizzard borde innföra belöningar i form av speltid till dom som raporterar gold-farmers, bottar mm

Dom försöker bara få pengar till mat, dom förstör inte spelet då det är Blizzard som styr hela spelets ekonomi.

Permalänk
Medlem

Mh, jag hoppas verkligen inte priester inte kommer bli "Icke-behövda" samt helt kassa nu i TBC?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Dom försöker bara få pengar till mat, dom förstör inte spelet då det är Blizzard som styr hela spelets ekonomi.

EHHH det är precis just det dom förstör, EKONOMIN

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
SÅ jäkla tragiskt.....
Satt just och funderar på varför så många köper guld av dom.
Tänker nog göra motsattsen och ganka skiten ur dom om jag ser en
kinesfarmare

Hela iden är helkorkad från första början, det är ett spel!

Nog för att dom känar lite i kina men det är ändå helsjukt att folk köper det för att dom inte "orkar" spela själva.

Det roliga i spelet försvinner ju pga detta....

Tycker blizzard borde innföra belöningar i form av speltid till dom som raporterar gold-farmers, bottar mm

Om blizzard hade gjort sina instancer så man inte hade behövt 13813810932 pots så kanske det inte hade funnits några kinesfarmare, som det är just nu så väljer man att antingen spela nästan hela tiden eller att köpa guld, och eftersom många har jobb och pengar så köper dom guld.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Om blizzard hade gjort sina instancer så man inte hade behövt 13813810932 pots så kanske det inte hade funnits några kinesfarmare, som det är just nu så väljer man att antingen spela nästan hela tiden eller att köpa guld, och eftersom många har jobb och pengar så köper dom guld.

Fan vad du måste slösa pengar då, när jag raidar så går jag med vinst.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Fan vad du måste slösa pengar då, när jag raidar så går jag med vinst.

UBRS räknas inte...

Visa signatur

//Frazze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Fan vad du måste slösa pengar då, när jag raidar så går jag med vinst.

Varje gång man dör så går det åt ca 2g i repair (om man har bra gear).
Pots kostar en hel del (dom flesta köper dom direkt från AH och gör dom inte själva).
Pengarna som droppar från bossarna går till guildbanken (leader lämnar raiden och plockar dom så det inte distruberas ut) så dom kan köpa och bistå med titan pots m.m, så du får inga pengar direkt från en raid bara gear om du har DKP nog för det.

Så varje raid för mig brukar kosta 20-40g om det är t.ex AQ40 som vi inte har på farm.
BWL/MC kostar betyderligt mindre.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Fan vad du måste slösa pengar då, när jag raidar så går jag med vinst.

Som sagt, UBRS räknas inte, däremot naxxramas måste man ha pots för att få progress snabbt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Om blizzard hade gjort sina instancer så man inte hade behövt 13813810932 pots så kanske det inte hade funnits några kinesfarmare, som det är just nu så väljer man att antingen spela nästan hela tiden eller att köpa guld, och eftersom många har jobb och pengar så köper dom guld.

Nog för att jag inte varit i ett epic-60 guild men har man inte ett guild med människor som har proffs?

Låter ju vrickat om alla måste köpa pots mm från ah helatiden.
Lr är det så att alla är så slöa att det inte orkar utöva sina proff?

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
Nog för att jag inte varit i ett epic-60 guild men har man inte ett guild med människor som har proffs?

Låter ju vrickat om alla måste köpa pots mm från ah helatiden.
Lr är det så att alla är så slöa att det inte orkar utöva sina proff?

Man kan inte få massor av pengar av alla proffesions, jag som är Engineer får knappt ett piss av att crafta saker och mitt andra yrke är herbalist, men själv har jag helt enkelt inte tid och ork att plocka så mycket blommor och skit som jag behöver i raids

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Varje gång man dör så går det åt ca 2g i repair (om man har bra gear).
Pots kostar en hel del (dom flesta köper dom direkt från AH och gör dom inte själva).
Pengarna som droppar från bossarna går till guildbanken (leader lämnar raiden och plockar dom så det inte distruberas ut) så dom kan köpa och bistå med titan pots m.m, så du får inga pengar direkt från en raid bara gear om du har DKP nog för det.

Så varje raid för mig brukar kosta 20-40g om det är t.ex AQ40 som vi inte har på farm.
BWL/MC kostar betyderligt mindre.

Först säger du ni behöver pengar till pots sen går raidleadern ur raiden och plockar ihop pengar för att han ska inhandla pots till er... glad jag inte är i din guild.