Skaffa ljudkort, soundblaster... eller?

Permalänk
Medlem

Skaffa ljudkort, soundblaster... eller?

Tjena, jag är så jäklarns trött på mitt inbyggda ljudkort i moderkortet, det är ett A8n-e kort jäkligt bra och så men ljudet är verkligen inge vidare.
Det jobbiga är framförallt när jag spelar bf2 eller bf2142 så knasstrar det som fan i högtalarna, inte sådär som när man har hög volym, utan det låter mera som en sån där radioaktivitetsmätare som flyter runt i en dunk toxic-waste :S och ljudet när jag lyssnar på musik är inte heller något att hänga i granen, det är burkigt och dassigt.
När jag kopplar in mina hörlurar i fronturtaget så kan man bli galen, det är något högfrekvent brus i bakgrunden hela tiden och det låter när man rör musen och klickar upp rutor och grejer, helt galet!

Planen för att motverka detta är alltså att införskaffa ett Creatove soundblaster av någon modell, funderar på ett Creative SoundBlaster X-Fi Fatal1ty FPS, tänkte att när jag väl skaffar mej ett ljudkort så kan jag väll lika järna brassa på även om 2000:- inte precis är lite.
Men det finns ju massor av olika soundblaster med olika priser, tex platinum är lite billigare än Fatal1ty kortet, är det någon skillnad? Eller är det bara namnet?

Tackar för tips och tycken.

Även så kanske man i samma veva ska skaffa sig ett trevligt sorrundsystem, vad kan ni rekomendera för inte allt för mycket pengar (ca 1000:- eller nått)

Permalänk

Soundblaster X-Fi, valfri modell och ett bar bra lurar så kommer du få en helt annan ljudupplevelse än den du har nu i Battlefield 2.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Sitter med ett A8N-E jag med, har precis (i torsdags) stoppat i ett X-Fi ExtremeMusic, och det är stor skillnad. Hade också börjat bli trött på knastrigt och hackigt ljud, så det var en bra investering. Det du får med de dyrare X-Fi är väl mer I/O-val, typ frontpanel och så.

Permalänk
Hedersmedlem

Audigy eller X-Fi låter lagom för din del, de låter ungefär lika.