Mediamarkt, kanon eller kalkon?

Permalänk
Medlem

Mediamarkt, kanon eller kalkon?

Imorn öppnar de upp i Heron city.

Vad tror ni, kalkon eller kanon?

http://prylportalen.mkf.se/ArticlePages/200609/26/20060926142... (ena riktigt fula fiskar på bilderna)

En spelare kommer säkert försvinna från retail-handeln nu i alla fall känns det som.

Men jag är förvånad över att de inte har börjat göra reklam för erbjudande, vet en som jobbar på MediaMarkt i Heron och inte ens personalen vet om vilka priser det kommer vara på erbjudandena.

Permalänk
Medlem

mediamarkt i tyskland har länge varit en personlig favorit att strosa runt i, kan bara hoppas dom håller samma stil här i Sverige, behövs lite konkurrens.

så tummen upp från min sida

Permalänk
Medlem

Frågan är bara varför dom öppnar 08.00 om man inte vet vad man ska köa för så att säga...

Kan bara säga såhär, har varit på MediaMarkt i Tyskland samt i Polen och i de varuhus jag varit har de varit större än tex siba/onoff/elgiganten ihopslagna, skojar inte.

Gigantiska affärer och lite halvdana priser, kul o se att en affär överträffar alla våra svenska butikers sortiment

Permalänk
Medlem

ska dit imorgon, får ge lite första intryck när jag kommer hem

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Helt värdelösa erbjudanden inte värt att gå dit alls iaf för min del.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreas1986
jag jobbar på mediamarkt och den där dj-hörnarnan som ni ser är ett av mina projekt i butiken. DET ÄR MÄKTIGT ATT GÅ RUNT I BUTIKEN!!!! Ikväll kl.10 på kvällen så hade vi vår första köande, det säger en hel del. Så om nån sweclockers dyker upp imorgon vid mp3-avdelningen så morsa gärna på mig, Andreas Hälleström.Det vore trevligt att prata med lite sweckare!

Hur ska du ha tid att stå och snicksnacka med diverse forum människor under en i n v i g n i n g ? DET säger en hel del om din inställning , engagera dig lite i kund nr 1 som stod och väntade sedan 22 istället.

Som redan sades av någon annan , otroligt lam annons faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baracuda
Hur ska du ha tid att stå och snicksnacka med diverse forum människor under en i n v i g n i n g ? DET säger en hel del om din inställning , engagera dig lite i kund nr 1 som stod och väntade sedan 22 istället.

Som redan sades av någon annan , otroligt lam annons faktiskt.

men herregud, tagga ner, han ville ju bara att swecare skulle morsa på honom, inte att swecare skulle tränga sig och stå och snacka skit i 45min.

Permalänk
Medlem

Inte speciellt imponeranade erbjudande med tanke på
hur de slår på stora trumman om sin ankomst.
Då var PC-City betydligt bättre när de öppnade.

Det stora är väl egentligen Samsung-plasman för 7999:-
och bärbara HP´n för 3999:-.

http://www.mediamarkt.se/daten/S_MM_ST1_2809FINK1_01-16.pdf

Permalänk

Extern hd på 320 gb för 899 :- är väl inte fy skam?!?

Permalänk
Medlem

Verkar ha hyfsat bra erbjudanden. Borde stå vilka produkter dom har på deras hemsida. Men dom verkar ha väldigt många produkter och även Apple produkter. Bra att dom kan konkurera mot Elgiganten, Onoff, Siba och dom som aldrig sänker priserna utan bara låtsas ha "erbjudanden" hela tiden.

Permalänk
Medlem

det bästa är ju att dom inte har nå skumma skitmärken som lågprisbutiker brukar ha, utan dem har välkända märken och ett stort utbud...fasen nu blev man sugen på att ta en sväng ner till kungens kurva

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Inte speciellt imponeranade erbjudande med tanke på
hur de slår på stora trumman om sin ankomst.
Då var PC-City betydligt bättre när de öppnade.

Det stora är väl egentligen Samsung-plasman för 7999:-
och bärbara HP´n för 3999:-.

http://www.mediamarkt.se/daten/S_MM_ST1_2809FINK1_01-16.pdf

Jo fast det är en skit plasma hellre tar jag Sonyn som ksotar 12999 som kostar 25 000 i el giganten enligt prisjakt.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Funderar på att inhandla 2 st bärbara. Undrar om de har många i lager. Är i närheten just nu men jag orkar inte riktigt köa.

Permalänk
Medlem

Hörde att Elgiganten i kungens kurva har kontrat deras priser tex en 42" tv för 6000

nån som vet om det stämmer

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Hörde av polare att OnOff säljer LG 42PC1R för 9995kr till de 100 första, för att kontra..

Permalänk
Hedersmedlem

För min del ser jag fram emot en till affär med bra utbud som man kan åka förbi om man har behov att hitta något snabbt istä'llet för att behöva harva in till stan. Visserligen finns Computer City/Elgiganten/On-Off också i Kungens Kurva men deras utbud är inte direkt upphetsande.

Baracuda: Han är trevlig och ber folk morsa och du ankalgar honom för dålig inställning? Den enda som visat en usel inställning här är du.

Får se om jag åker förbi där idag. Beror på hur mkt folk det är.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk

jag va å köade där i hopp om ett riktigt bra erbjudande, representanter från företaget lovade "oförglömliga" erbjudanden, men vilken besvikelse!

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

Sjukt mycket folk när jag och en kollega åkte dit under lunchen. Det roliga var att folk från Elgiganten delade ut reklamblad för deras erbjudanden. Detta gjorde dom på parkeringen till MediaMarkt

Var själv med och öppnade PC Citys butik i Arninge, och jag tycker PC City hade mycket bättre erbjudanden när det begav sig. MediaMarkts produkter är många utgångna eller budgetmodeller i serien. Trist!

Någon som vet vad EG har att erbjuda i afton?

Visa signatur

//Mattias

Permalänk

Tycker inte alls MediaMarket hade några värsting pryttlar, kan tänka mig att elgiganten egentligen hade rustat för värre saker.

Kanske vinklat svar men helt ärligt, sånna tjohej priser var det ju ej!

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

håller med, köade själv när PCCity öppnade i både U-V och Sickla. mycket bättre erbjudanden då.

inte mycket värt hos mediamark

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Hörde att Elgiganten i kungens kurva har kontrat deras priser tex en 42" tv för 6000

nån som vet om det stämmer

Elgiganten gjorde en fuling och snodde bästa helsides-annonsplatsen i DN idag. 6990kr för en 42" plasma från Philips(100st ex.) och en bärbar celerondator(200st) för 3790kr.

mediamarkts erbjudande var lite trist.

Rekordförsäljning och kö vid El-Gigantens varuhus i Kungens Kurva idag
http://www.newsdesk.se/pressroom/el-giganten/pressrelease/vie...

"Personalfrån Media Markt handlar billiga plasma-tv och John Lundmark, försäljningschef på El-Giganten försöker gratulera till köpet"
http://www.newsdesk.se/pressroom/el-giganten/image/view/1355

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

Kom precis från elgiganten... orkade inte ens ställa mig i kön för media markt eftersom den va stooooooooooooooooooooooooor.

Elgiganten hade Philips 42" för 6990:- precis som anno säger här sen hade dom en sonyericsson mobiltelefon som i "vanliga" fall kostar ~1000 för 180:- ruskigt billigt dock var dom givetvis slut sen hade de inte så mycket mer billigt..

Dom hade gratis korv och dricka för att locka till sig kunder.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Vet nån när Mediamarket kommer till Sveriges RIKTIGA huvudstad Göteborg ?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Jag stod och köade vid media markt från klockan 06.30. När vi kom dit så var det ca 300 pers före oss i kön, så sa en vakt att det fanns en till kö på plan 3. Vi drog upp dit och där hade vi ca 50 personer före oss i kön vilket gjorde så vi kom in i butiken i första vevan. Tyckte synd om de som stått och köat sen 22 kvällen innan, men livet är hårt.

Även fast det inte var några supererbjudanden, hade hoppats på några erbjudande på mobiler eller Xbox360 men det var ju plasma tvn från samsung och från sony som gick åt. Till skillnad från när de brukar öppna butiker och säger "vi har 100 stycken" så hade media markt säkert minst 1000 stycken av varje produkt som de erbjöd. Folk fortsatte att plocka på sig plasma tv och hemmabiosystem när vi var vid kassan.

Måste säga att jag är imponerad av utbudet, de har ruggigt mycke grejer och det är väl lika stort som ungefär 4 vanliga elgiganten butiker.

Permalänk
Medlem

Roligt hur El-Giganten kontrade, med dogge på plats och bussar som körde över köande till El-giganten. Visar på stor kampvilja. Inte alltid jättebra att gå ut långt i förväg med öppningsdatum :).

Visa signatur

._.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huMMpa
Roligt hur El-Giganten kontrade, med dogge på plats och bussar som körde över köande till El-giganten. Visar på stor kampvilja. Inte alltid jättebra att gå ut långt i förväg med öppningsdatum :).

Jo det ver ju skitfräckt... inte nog med det dom bjöd på varmkorv och dricka lol... iofs var det ingen som lyssnade på dogge haha tycker synd om killen tror att han är värsta stjärnan(kom ner på jorden dogge).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Nyss hemkommen från en rolig, men trött eftermiddag/kväll. Anländer till Kungens kurva vid 1700 och såg att kö;n till Mediamarkt var enorm. Aldrig att jag går in där, men jag ställde mig i kö;n. Priserna var väl sådär. Personalen var väl sådär. Helhetsintrycket var väl ändå okej.

En tråkig, men ändå rolig grej, var att väktarna skrev typ "Razzia". Då var alla tvungna att visa kvitto på det man köpt och det innan man ens betalat, lite kaos, men förståeligt.

Efter ett tag gick jag till Elgiganten och där blev jag minsann nöjd. Mer än nöjd, faktiskt. Först bjöds det på godis i diverse form och korv med bröd samt läsk fick man även. Trevligt bemötande, sådant gillar jag. Sedan gick jag in och slog genast på en 42`för typ 7999 kr. Jag köpte också en HP USB-disk på 320 GB för 799 kr. Kan tilläggas att kö;n inte heller var lika lång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weewqw
Nyss hemkommen från en rolig, men trött eftermiddag/kväll. Anländer till Kungens kurva vid 1700 och såg att kö;n till Mediamarkt var enorm. Aldrig att jag går in där, men jag ställde mig i kö;n. Priserna var väl sådär. Personalen var väl sådär. Helhetsintrycket var väl ändå okej.

En tråkig, men ändå rolig grej, var att väktarna skrev typ "Razzia". Då var alla tvungna att visa kvitto på det man köpt och det innan man ens betalat, lite kaos, men förståeligt.

Efter ett tag gick jag till Elgiganten och där blev jag minsann nöjd. Mer än nöjd, faktiskt. Först bjöds det på godis i diverse form och korv med bröd samt läsk fick man även. Trevligt bemötande, sådant gillar jag. Sedan gick jag in och slog genast på en 42`för typ 7999 kr. Jag köpte också en HP USB-disk på 320 GB för 799 kr. Kan tilläggas att kö;n inte heller var lika lång.

Skämtar du eller?, jag var där klockan 16 och då var minsann tv aparaterna slut. antingen måste du haft tur och fick en som någon lämnat tillbaka? eller så var du där lång innan 17.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Fan, ikväll var det andra gången jag kom dit till Media Markt, men fick stå utanför. De stängde insläppet nångång runt halv nio för att det var för mycket folk inne i butiken! Dessutom såg butiken väldigt ful och steril ut när man kollade in.

Styrde över till Elgiganten istället, och de hade såklart slut på alla sina "lockvaror". Så typiskt Elköpkedjan..

Misslyckad kväll för mig.

Visa signatur

//Mattias