Mediamarkt, kanon eller kalkon?

Permalänk
Medlem

Priserna kommer hamna lite över nätpriser men det är nog en shysst affär om man behöver något snabbt...

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arson
Fan, ikväll var det andra gången jag kom dit till Media Markt, men fick stå utanför. De stängde insläppet nångång runt halv nio för att det var för mycket folk inne i butiken! Dessutom såg butiken väldigt ful och steril ut när man kollade in.

Styrde över till Elgiganten istället, och de hade såklart slut på alla sina "lockvaror". Så typiskt Elköpkedjan..

Misslyckad kväll för mig.

Tjao kommer du på kvällen vid invigningspriser så får man nog skylla sig själv
Lagom logiskt att de bästa priserna går direkt när X antal tusen varit och vänt i butik.

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Mediamarkt säljer enbart i butiken, och inte online som de övriga?

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme / Intel i7 3930k / Corsair H100 / 16 GB Corsair Vengenace / Corsair Force Series 3 GT / Corsair HX 850W / Sapphire Radeon 7970

Permalänk
Medlem

Någon som vet om den bärbara datorn för 3999(HP NX 5310) har tagit slut än?
Känns inte särskilt trevligt att ställa sig och köa tidigt på morgonen i flera timmar för att sedan få reda på att den är slutsåld, så jag skulle gärna vilja ha reda på det innan jag ställer mig i kön, men det går inte att ringa till dem.

Är det någon mening med att gå upp tidigt imorgon(lördag) och åka och ställa sig i kön?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Vet nån när Mediamarket kommer till Sveriges RIKTIGA huvudstad Göteborg ?

Om en månad är det sagt. Enligt vad jag hittat ska det ligga i 421 (http://www.421gbg.se/)
Gött med en stor butik inom gångavstånd

Permalänk
Medlem

jag var vid mediamarkt och köade vid 17.00 tiden och det gick förbi folk som sa att allting var slutsålt. Alla bärbar (som jag kom för att köpa) så jag drog till elgiganten och fick köpa en maxtor 300gb för 890kr av en säljare som jag pratade med en stund.

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem

Satan vad bra erbjudanden de hade.

Nästan lika bra som när PC-City lämnade, och det är ju lite enklare att ha billigare priser då.

Liksom en bärbar DVD-spelare för 399 spänn, eller en hyffsad bärbar dator för 3999 spänn. Vill ha.

Permalänk
Medlem

Jäkligt lång kö var det vid 20:30tiden :/

Permalänk
Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Vet nån när Mediamarket kommer till Sveriges RIKTIGA huvudstad Göteborg ?

Du menar när Media Markt har dragit sig ner på baksidan av Sverige?

Dom har inte sagt något om det, men det är säkert iaf.

Förresten, det var något klipp på TV om Media Markt, någon som vet var man kan få tag på det?

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem

Mediamarkt öppnar brevid SIBA's huvudkontor i Göteborg ... så nu får väl den dära Fabian Bengtsson frispel ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Nej dom kommer öppna sin butik i sisjön, inte backaplan.

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreas1986
jag jobbar på mediamarkt och den där dj-hörnarnan som ni ser är ett av mina projekt i butiken. DET ÄR MÄKTIGT ATT GÅ RUNT I BUTIKEN!!!! Ikväll kl.10 på kvällen så hade vi vår första köande, det säger en hel del. Så om nån sweclockers dyker upp imorgon vid mp3-avdelningen så morsa gärna på mig, Andreas Hälleström.Det vore trevligt att prata med lite sweckare!

Hej! Jag såg dig. Du var upptagen med en kund så jag ville inte störa dig. Men jag har en känsla om att vi kommer att ses nångång

Bra priser iallafall. Köpte en rikitgt bra samsung dvd brännare för 500:-

Permalänk
Medlem

Några år sedan nu men så här gick det när MM öppnade i Polen

http://dl.lustich.net/download/61-28-ppt-bd43fa72/mediamarkt-...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parse
Hej! Jag såg dig. Du var upptagen med en kund så jag ville inte störa dig. Men jag har en känsla om att vi kommer att ses nångång

Bra priser iallafall. Köpte en rikitgt bra samsung dvd brännare för 500:-

Ja min kollega Andreas berättade det, haha konstigt nog så hamnade alla Andreas vi har på företaget just på samma avdelning. Jag är den längst av dom, mig hittar ni vid mp3- spelarna.

Ja kalabalik har det vart, har knappt sovit nåt dom senaste 6 dagarna, har jobbat nästan dygnet runt. Det var uppemot en 70 000 pers som var inne i butiken under öppningsdagen. Jag vill passa på att be om ursäkt om nån känner sig kort å irretart behandlad av någon av våra säljare. Alla har jobbat som djur mer eller mindre dygnet runt för att få klart butiken å få in alla varor. Dom är inte arga eller otrevliga igentligen dom har bara inte sovit på ett tag. Det har börjat lugna ner sig så nu är vi snart tillbaka i verkligheten.

Öppningen gick sjukt bra, vi hade otroliga mängder kunder. Det tackar vi grymt mycket för.

Är ni inne i butiken nångång så kom gärna över å snacka lite.

Mvh//Andreas

Visa signatur

Asus A8N32-SLI Deluxe, AMD 3500+ "venice" Rev. E3, BFG Geforce 7900GT, Creative X-FI XtremeMusic, 2 GB twinmos, 300 GB Maxtor, 250 GB Western Digital, 80 GB Maxtor, Silverstone LC13

Permalänk
Medlem

Språk och manualer ??
Jag var intresserad av en tvättmaskin ( Bosch ) som dom sålde för 1900 spänn. Kanonpris. När jag tittar lite noggrannare på annonsen där maskinen är avbildad, vad ser jag ? Jo hela texten med program mm är på TYSKA ! Det är en tysk maskin och tyskt är bolaget. Inget ont om tyska, men jag vill ha svenska på min tvättmaskin.
Det kan ju vara så att bara bilden är tysk. Dom kanske inte hunnit ta en bild på en svensktextad maskin. Vad vet jag ?
Det slutade med att jag köpte en Cylinda ( made in Italy ! ) på ElGiganten för 1800:- Allt på Svenska

Visa signatur

Det ordnar sig nog med is, bara vi får tag på skridskor !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreas1986
Ja min kollega Andreas berättade det, haha konstigt nog så hamnade alla Andreas vi har på företaget just på samma avdelning. Jag är den längst av dom, mig hittar ni vid mp3- spelarna.

Ja kalabalik har det vart, har knappt sovit nåt dom senaste 6 dagarna, har jobbat nästan dygnet runt. Det var uppemot en 70 000 pers som var inne i butiken under öppningsdagen. Jag vill passa på att be om ursäkt om nån känner sig kort å irretart behandlad av någon av våra säljare. Alla har jobbat som djur mer eller mindre dygnet runt för att få klart butiken å få in alla varor. Dom är inte arga eller otrevliga igentligen dom har bara inte sovit på ett tag. Det har börjat lugna ner sig så nu är vi snart tillbaka i verkligheten.

Öppningen gick sjukt bra, vi hade otroliga mängder kunder. Det tackar vi grymt mycket för.

Är ni inne i butiken nångång så kom gärna över å snacka lite.

Mvh//Andreas

Vet du om ni kommer få in Harman/kardon paketet som ni sålde för 5000:- ?

Permalänk

Jag gjorde mitt första MediM.besök i fredags; citybutiken i Köln. Ett imponerande urval, ojojoj. Det gäller att i förväg veta vad man skall handla; går man dit för att 'shoppa' snurrar det snart i huvudet.

Visa signatur

Words, words, words !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kamala
Språk och manualer ??
Jag var intresserad av en tvättmaskin ( Bosch ) som dom sålde för 1900 spänn. Kanonpris. När jag tittar lite noggrannare på annonsen där maskinen är avbildad, vad ser jag ? Jo hela texten med program mm är på TYSKA ! Det är en tysk maskin och tyskt är bolaget. Inget ont om tyska, men jag vill ha svenska på min tvättmaskin.
Det kan ju vara så att bara bilden är tysk. Dom kanske inte hunnit ta en bild på en svensktextad maskin. Vad vet jag ?
Det slutade med att jag köpte en Cylinda ( made in Italy ! ) på ElGiganten för 1800:- Allt på Svenska

alla våra varor har svenska/engelska texter,manualer och dylikt.

Vi får säkert in dom paketen igen men inte till det sjukt bra priset. Det var kampanjpris som gällde just den helgen. Jag var sugen som fan på det paketet men vi fick inte handla just dom första dagarna så det paketet gick ju direkt. Vågar inte säga helt säkert hur det kommer se ut men det kommer förmodligen vara grymt bra kampanjer varje vecka dom närmsta månaderna.

Mvh//Andreas

Visa signatur

Asus A8N32-SLI Deluxe, AMD 3500+ "venice" Rev. E3, BFG Geforce 7900GT, Creative X-FI XtremeMusic, 2 GB twinmos, 300 GB Maxtor, 250 GB Western Digital, 80 GB Maxtor, Silverstone LC13

Permalänk
Medlem

Var nere på MediaMarkt idag med en kompis för första gången. SJUKT stor butik! Vi borde ha kommit tidigare, men då vi bor i Eskilstuna så tar det tid.

Jag och kompisen köpte varsin dator, den där datorn som finns i deras nuvarande annons för 4999 kr, vi fick dem sista exemplaren. Blev även en Doro IP-telefon och ett slimmat tangentbord och hörlurar. Trevlig butik och bra priser.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

skulle ALDRIG stå och köa som folk gjorde, hel sjukt, skulle bli galen! jag går dit när det lugnat sig lite

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Till alla som är är oroliga för köer kan jag säga att det är lugnt nu. Det har lugnat ner sig rejält. Det är inte längre några köer in. Det är en del folk i butiken men det går ialla fall att gå där inne nu.

Visa signatur

Asus A8N32-SLI Deluxe, AMD 3500+ "venice" Rev. E3, BFG Geforce 7900GT, Creative X-FI XtremeMusic, 2 GB twinmos, 300 GB Maxtor, 250 GB Western Digital, 80 GB Maxtor, Silverstone LC13

Permalänk
Hedersmedlem

Svängde förbi igår kväll och det var mkt folk inne men inte så att man behövde köa för att komma in. Däremot var det ibland lite trångt när man skulle komma fram.

De skulle behöva öka antalet kassa-personal. De hade två på nedre våningen och två på övre och det var långa köer till kassorna.

Mitt första intryck var ... WOW. Jag har varit på Mediamarkt i Lübeck och denna kändes precis lika stor. Utbudet var riktigt bra överlag även om det fanns saker de kunde bli bättre på (t ex hårddiskar som var svindyra och det fanns få av).

Jag tänkte bara gå runt lite och inte köpa något men kom ändå hem med saker för 1400 kronor (DVD's, Belkin KV;-switch, lite antenn-grejer etc.).

En klart farlig butik att åka till.

Överlag tycker jag det ser ut att bli en bra affär. Perfekt om man behöver något snabbt en fredag och inte vill åka till stan eller vänta på att få något hemskickat. Elgiganten och de andra har fått en riktigt farlig konkurrent. Ska bli kul att se om de lyfter sig. Elgiganten i Kungens Kurva är helt ok men skulle må bra av lite bättre utbud.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

sjukligt stor butik, kände mig lite därinne, och människorna bara forsade fram, gick in o köpte mitt dvd +r paket och köade ganska länge.

+ många olika märken!
+ mycket nytt att kolla på!
+ bra skyltat!

- varför i heron city, skulle inte det enbart vara typ som en nöjes park i början?
- alla människor, vart kommer dom ifrån? köpa nått som är 20kr billigare men åka 10 mil för det? soppa pengarna då?

bara lite åsikter...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
sjukligt stor butik, kände mig lite därinne, och människorna bara forsade fram, gick in o köpte mitt dvd +r paket och köade ganska länge.

+ många olika märken!
+ mycket nytt att kolla på!
+ bra skyltat!

- varför i heron city, skulle inte det enbart vara typ som en nöjes park i början?
- alla människor, vart kommer dom ifrån? köpa nått som är 20kr billigare men åka 10 mil för det? soppa pengarna då?

bara lite åsikter...

Mjo, heron city skulle väl vara nåt stort nöjesplace, typ amerikainfluerat (big malls o så) men det floppade totalt, så de försöker väl med nåt annat nu.

Permalänk

personalen i övrigt är väldigt få. Dom gjorde en bedömning på ett ungefärligt antal personal som behövs, detta visade sig helt åt helvete då trycket är sjukt stort i butiken men vi håller på att anställa 32 personer till. Så framöver blir det bättre. Att vi har anställt 32 personer till visar kanske och på hur bra det går för oss =P. Att vi kan anställa typ mer personer än vad som jobbar i en onoff/siba/elgiganten butik utan att oroa oss.

Visa signatur

Asus A8N32-SLI Deluxe, AMD 3500+ "venice" Rev. E3, BFG Geforce 7900GT, Creative X-FI XtremeMusic, 2 GB twinmos, 300 GB Maxtor, 250 GB Western Digital, 80 GB Maxtor, Silverstone LC13

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreas1986
personalen i övrigt är väldigt få. Dom gjorde en bedömning på ett ungefärligt antal personal som behövs, detta visade sig helt åt helvete då trycket är sjukt stort i butiken men vi håller på att anställa 32 personer till. Så framöver blir det bättre. Att vi har anställt 32 personer till visar kanske och på hur bra det går för oss =P. Att vi kan anställa typ mer personer än vad som jobbar i en onoff/siba/elgiganten butik utan att oroa oss.

Är du en offentilg representant ifrån MediaMarkt?

Trodde alla skrev på avtal som innebar att man inte fick yttra sig hur som helst om saker som sker inom företaget.

Men alltid skoj att läsa.

Permalänk
Medlem

En nyanställning är väl knappast någon yrkeshemlighet, snarare rätt offentlig...:-)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weezer
En nyanställning är väl knappast någon yrkeshemlighet, snarare rätt offentlig...:-)

Sa inget om någon yrkeshemlighet... Men med tanke på hur avtalen brukar vara utformade så bör man ändå fundera lite på vad man skriver. Nu kanske inte hans chefer surfar här ändå, och han har nog inte skrivit något direkt hemligt, men en del info vill ibland företag bara inte skylta med. Sedan om det ändå går att få reda på är en annan sak, men att själva gå ut med det... Bara min synvinkel.

Jag är iaf en av de som tror mediamarkt kommer medföra något gott för oss konsumenter...

Permalänk
Medlem

har kollat runt men hittar inte någon mediamarkt sida för den svenska butiken? borde inte det finnas? skulel vara bra, har nämligen tänkt köpa lite grejjer från elfa men finns dom på mediamarkt lite billigare så kanske jag rammlar in där efter jobbet istället?
dock vill jag inte springa runt o fråga mig fram till något som kanske inte finns, vore enklare och bättre att snabbt få svar från deras sida om dom har någon vill säga?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.