Koss hörlurar förstörda efter en vecka

Permalänk
Medlem

Koss hörlurar förstörda efter en vecka

Ahh, vad trevligt att fönstret stängdes precis innan jag skulle lägga upp tråden, så nu får jag skriva om fastän i en mindre skala

Jo, Koss ur40 lurarna som jag fick för en vecka sedan i födelsedags present gick isönder häromdagen, sladden som är så kort, gick isönder, den åkte alltså av vid den rektangulära plastbiten som förgrenar de "två" kablarna från hörlurarna, "öronmuffarna"

Det hela hände när jag hade datorn på golvet och fick kramp i benet som gjorde att jag reste mig rakt upp utan att tänka på den korta sladden..

Koss gör ju så mycket reklam om livstids garanti och dylikt, tror ni inte att man skulle kunna fixxa ett par nya? eller har jag förlorat närmare 400:-? Jag köpte dem på cdon.se för en vecka sedan.

Och om ni inte tror att Koss kommer köpa sanningen,så hjälp mig med att koma med någon bra bortförklaring :)...

mvh

Permalänk
Medlem

Garanti innebär att tillverkaren fixar fel som uppstått på grund av produktionsfel. En slitskada, som du beskriver, täcks inte av garantin.

(Trådförutsägelse: Någon kommer säkert att säga att det är dåligt att Koss inte tar på sig ansvaret för sånt här...)

Och hur ska du ha det förresten? Är det en födelsedagspresent eller något du har köpt själv?

Hur som helst, dina hörlurar är bara att slänga.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Hör av dig till KOSS, de är snälla
Skriv sanningen, varken mer eller mindre och hoppas

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Jepp, ärlig ska man iofs vara.. Det roliga är att en polare har samma hörlurar, dock en kopia.. hände samma sak för honom, och de höll hur bra som helst.. jävligt surt faktiskt..
fick dem btw i födelsedags present..

Permalänk

Koss är jätte snälla så håll dig till sanningen, jag har tappat bort det svarta foamet i deras plug in snäckor, så jag skrev till dom och frågade om man kunde köpa nya och 2 dagar senare skickade dom ett helt par nya lurar på posten. Gratis.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så har inte Koss någon plikt att ersätta dig för den skadan då du själv har åverkat den. Men prata med dom, så kommer ni säkerligen fram till något. Om det är nu sladden du har dragit isönder så borde den gå och lödda igen om du inte få ersättning.

Tråkigt, kanske dags att köpa en förlängningsladd hos Kjell och Co eller liknade affär ?

Permalänk
Medlem

Som redan sagts är Koss riktigt snälla så bara ring eller maila in och prata med dom

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Okej, ska göra det.. på deras hemsida så står det dock bara nummer till dem som bor utanför USA eller Canada, lär få tjöta på engelska då antar jag.. kramp är väll cramp på engelska?

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Koss hörlurar förstörda efter en vecka

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilco

Och om ni inte tror att Koss kommer köpa sanningen,så hjälp mig med att koma med någon bra bortförklaring :)...

mvh

*tråd låst*
Nej du, hjälp med bedrägeriförsök får du inte här.
Jag föreslår att du läser igenom våra regler, särskilt §8.

Är dom snälla så får du ett par nya, är dom elaka så får du inga pga oaksamhet.
Alt. så får du nya pga bristande konstruktion.