Tips på gamecubespel

Permalänk

Tips på gamecubespel

Har ju införskaffat en gamecube nu, men kanske var det dumt? med maskinen köpte jag spelen metroid prime och zelda the wind waker. har hört att de är de bästa spelen till GC. Många tänker väl nu säga Resident Evil 4, men det har jag till PS2. Lite överhypat spel förövrigt enligt mig.
Men nu till frågan, finns det några spel jag har missat, vad är riktigt, riktigt bra? Helst inga bilspel

Permalänk

Ett spel som jag har haft många roliga timmar med är Super Mario Kart: Double Dash

Visa signatur

"Chuck Norris doesn't read books. He stares them down until he gets the information he wants."

Permalänk

Paper Mario sägs vara bra också (kommer ett till Paper Mario till GC:n, vet dock inte när det har release).

Permalänk

vill ju ha lite action Istället för att göra en ny tråd kan jag ju fortsätta på denna:
PS2! Jag har rätt många spel, de bästa är väl Resident Evil 4, God of War, GTA spelen, Splinter Cell : CT mfl. Tipsa mig! Är ganska tunnt på spelfronten just nu.

Permalänk
Medlem

super smash bros melee

Permalänk

När du klara metriod prime så måste du köpa 2:an

Annars är det bästa spelet i min mening är Eternal Darkness
de är så kul att bli galen

Permalänk
Medlem

Pikmin 1 och 2, helt underbart gulliga men samtidigt otroligt underhållande spel!

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Paper Mario sägs vara bra också (kommer ett till Paper Mario till GC:n, vet dock inte när det har release).

Dock ska väl det vara mer som ett 2D plattformsspel med karaktärerna från Paper Mario: The Thousand Year Door.
Iofs så är det väl lite mer "action" i det spelet då än i ett RPG så det passar ju bra:)

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

Man får ju inte glömma klassikerna. Super Mario Sunshine är kanske inte det bästa super mario-spelet, men det är fortfarande ett bra spel.
Super Monkey Ball är ett måste-spel till GC, ettan är underbar, tvåan är också helt okej. Sedan har vi ju Starfox Adventures också.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Resident Evil 4 är galet bra.

Visa signatur

mjau

Permalänk

nice.. men inget låter riktigt, riktigt lockande. vill ha något majestätiskt med lite action och bra upplevelse går även bra att tipsa till PS2

Permalänk
Medlem

Resident Evil: Zero
Resident Evil REmake
Dom är oxå "måste-ha"-spel till GameCube om man gillar serien.
Jag gillar Buffy så Buffy the Vampire Slayer: Chaos Bleeds var ett helt underbart spel i min mening.
Pikmin 1 & 2 är roliga spel
Baldur's Gate: Dark Alliance är en intressant diablo-klon. Inte så värst stort men nöje för pengarna när man väl får tag på det.
Sonic Mega Collection

Permalänk
Medlem

Tales of synphonia är ett bra RPG spel.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Resident Evil, Resident Evil 4, Eternal Darkness: Sanity's Requiem.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Time splitters - FPS - ungefär som bond till n64 med map editor osv
Capcom VS SNK - Fighting - Karaktärer från dom bästa fightingspelen någonsin i samma spel
Ikaruga - Shoot em up - Riktigt svårt men kul shoot em up
Warioware inc - pussel - över 200 småspel som man måste ha snabba reflexer för att klara

Permalänk

Gamecube:
-Metal Gear Solid
-zelda - windwaker
-smashbros melee
-metriod prime
-metroid 2

PS2:
-God Of War
-Jak & Daxter
-Jak 2
-Jak 3
-GTA: Vice City
-GTA: San Andreas
-Pro Evolution Soccer 5
-Shadow of the Colossus
-ICO
-Gran Turismo 4
-Devil May Cry
-Devil May Cry 2
-Devil May Cry 3
-Resident Evil 4
-Metal Gear Solid 2
-Metal Gear Solid 3
-Street Fighter Anniverasy Collection (USA-Import)
-Final Fantasy X
-Final Fantasy X-2
-Kingdom Hearts
-Kingdom Hearts 2
-Twisted Metal: Black
-Prince of Persia - Serien
-Tekken 5
-Guilty Gear X2
-Virtua Fighter 4:Evolution
-Soul Calibur 3
-Burnout 3
-NBA Street 3
-Mercenaries
-Onimusha 3
-BLACK
-Rachet and Clank - Serien
-Baldurs Gate: Dark Alliance
-Baldurs Gate: Dark Alliance 2

EDIT: Stavfel

Permalänk
Medlem

Eternal Darkness
Metroid Prime 2
Ikaruga
Soul Calibur 2
Burnout-spelen
Resident Evil Remake
Resident Evil zero
Skies of Arcadia
Legacy of Kain - Defience
F-Zero
Super Smash Bros

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Tales of synphonia är ett bra RPG spel.

Ett av de bästa spel som gjorts!!