Permalänk
Medlem

Svart skärm?

Fick ett stort problem igår, helt plötsligt flimmrade det till över skärmen sedan blev det svart?
Prövade att starta om, ingenting hände, trodde först att grafikkortet gett upp. Men efter att ha prövat med ett gammalt pci kort idag så insåg jag att felet ligger någon annanstans, frågan är bara var.
Det lutar åt att det är moderkortet tror jag eftersom alla fläktar kör igång men det kommer ingen signal till skärmen, hade cpu:n varit kass hade jag väl ändå fått en signal till skärmen och en bios som börjar att ladda, eller?

Visa signatur

CPU: Ryzen R7 1700 | GPU: MSI GTX 1080 Ti GAMING X TRIO | MB: ASUS PRIME X370-Pro | RAM: 2x8GB G.Skill Flare X @3200MHz CL14 | Cooling: Air | Case: Fractal Design R5 Titan | Monitor: AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Hedersmedlem

Kan även vara nätagget som tappat en lina.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Rätta mej om jag har fel, men jag sitter med ett gammalt antec truepower 380, och tror inte att det är flera/delade linor i det. Så i det fallet borde nätagget vara stendött, tror jag?

Visa signatur

CPU: Ryzen R7 1700 | GPU: MSI GTX 1080 Ti GAMING X TRIO | MB: ASUS PRIME X370-Pro | RAM: 2x8GB G.Skill Flare X @3200MHz CL14 | Cooling: Air | Case: Fractal Design R5 Titan | Monitor: AOC Agon AG352UCG